Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja


70 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 07 maj 2016 - 10:27

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

tak. Wieloklin wałka jest w podporze. Najlepiej odkręcić od niej oba wały i całą wybebeszyć. Zobaczysz co jest kiepskie i wymienisz.

Co do przerywacza domyślam się że chodzi o mechaniczny.   Poszukaj elektronicznego i będziesz mia spokój.

 

Na razie musi zostać tak jak jest ,bo niema czasu do tego zajrzeć a mtz co chwila potrzebny ;) . Zrodził się kolejny problem . Leci ropa z (chyba) regulatora obrotów . Pomiędzy tuleją ,a tą dźwignią . Ciężko jest ją wymienić ? Mtz jak już jest ciepły to chodzi tak dziwnie jakby na 2 razy obroty falują góra dół . Może to wina regulatora i nie warto ingerować w tą tulejkę tylko od razu wymienić cały regulator ?

Tulejka nr 32g740.jpg

 

Dodaje film jak chodzi .Jakość filmu nie jest powalająca ale .



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja Dzisiaj, 09:12
  •  

#42 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 maj 2016 - 21:43

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Tam nie ma paliwa jeśli już coś z tej dźwigni ma cieknąc to olej silnikowy.

Prawdopodobnie cały regulator do tego do rozkopania. Nie certolił bym się tylko oddał do pompiarza.


KPK Kumurun Team

#43 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 07 maj 2016 - 22:51

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Tam nie ma paliwa jeśli już coś z tej dźwigni ma cieknąc to olej silnikowy.

Prawdopodobnie cały regulator do tego do rozkopania. Nie certolił bym się tylko oddał do pompiarza.

 

Leci z tego ropa na 100 % ;) . Kilka razy sprawdzałem . Chyba że do regulatora jakoś się ropa dostaje . Regulator i tak będzie pewnie wymieniany do żniw ,bo faluje trochę na obrotach .



#44 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 maj 2016 - 06:07

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

To ciekawe. Pompa jest smarowana z magistrali olejowej silnika. Jeśli dostaje się tam paliwo to powinno ono trafiać wraz z olejem do miski oleju. 

Chyba że masz jakąś starą pompę z uszczelniaczem na walku i zalewaną osobno olejem. Lepiej jeśli oddasz ja do pompiarza.

A z ciekawości spuść z niej olej co wyleci.


KPK Kumurun Team

#45 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 08 maj 2016 - 10:34

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

To ciekawe. Pompa jest smarowana z magistrali olejowej silnika. Jeśli dostaje się tam paliwo to powinno ono trafiać wraz z olejem do miski oleju. 

Chyba że masz jakąś starą pompę z uszczelniaczem na walku i zalewaną osobno olejem. Lepiej jeśli oddasz ja do pompiarza.

A z ciekawości spuść z niej olej co wyleci.

 

Poziom oleju utrzymuje się na jednym poziomie więc raczej ON nie trafia do miski . Olej spuszczę możliwe że jutro ,ale wiadomo plany się zmieniają :D

 

@EDIT Pytanie . Ile powinno być wlane olej do pompy (tj regulatora) ? I to ten sam co silnikowy ? Przez spuszczeniem tego oleju chciałbym być przygotowany na ewentualną wymianę jego . Tym bardziej że jutro MTZ będzie pracował z prasą .

 

Pozdrawiam :)


Edytowany przez Scappy, 09 maj 2016 - 17:43.


#46 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 maj 2016 - 20:21

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Normalnie pompa wtryskowa i regulator jest smarowany olejem z magistrali silnika. Zalewa sie go tylko jeden raz po np. remoncie kiedy w środku jest pusty. Zalewa się olejem takim jak w silniku.


KPK Kumurun Team

#47 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 12 maj 2016 - 13:28

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Normalnie pompa wtryskowa i regulator jest smarowany olejem z magistrali silnika. Zalewa sie go tylko jeden raz po np. remoncie kiedy w środku jest pusty. Zalewa się olejem takim jak w silniku.

Pojawił sie następny problem :D. Pomiędzy tłumikiem a opaska go dociskajaca pojawil sie chyba olej chyba ,bo ciecz ta jest bezwonna. Kiedyś juz takie cos sie zdarzylo ale wystarczyło założyć te gumki na zawory (poprzednio w ogóle ich nie było ). Narazie ubytku oleju nie zauważyłem.20160512_141801.jpg 20160512_141756.jpg

Edytowany przez Scappy, 12 maj 2016 - 13:32.


#48 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 maj 2016 - 13:54

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Jeśli to olej to albo dostaje sie do cylindra przez prowadnice zaworów lub pierścienie ewentualnie przez śruby którymi jest przykręcony kolektor tymi które są na przetot do szklanek popychaczy.


KPK Kumurun Team

#49 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 14 maj 2016 - 12:36

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Jeśli to olej to albo dostaje sie do cylindra przez prowadnice zaworów lub pierścienie ewentualnie przez śruby którymi jest przykręcony kolektor tymi które są na przetot do szklanek popychaczy.

Dzisiaj mtz chodził 2h przy pługu unia Grudziądz Kobuz 4 skibowym na głęboką orke i później z agregatem 4m 3 rzędy łyżek i 2 walce przez 2h i niema sladu oleju na kolektorze. Ale za to przy agregacie mocno sie zagrzal. Musiałem jeździć 3 :V .

#50 Share Lukasz3991

Lukasz3991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Sport i ręce w smarach.

Napisany 14 maj 2016 - 12:43

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Apropo owego oleju to też miałem kiedyś taką akcję, Nic nie robił tylko na podwórko przyjechałem a tam olej na kominie. Nic z tym nie zrobiłem bo było to zimą i samo ustąpiło. Wiosnę przechodził i sucho. Z ojcem gadałem to podobno mechanik mówił, że kumuruny czasem tak mają. Ile w tym prawdy nie wiem, ale zapewne jak pójdzie olej to coś gdzieś jest nie tak bo raczej nie wymyślili tego specjalnie do smarowania kolektora wydechowego. Pytanie co gdzie i czy olać czy nie. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja Dzisiaj, 09:12
  •  

#51 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 21 maj 2016 - 19:28

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

tak. Wieloklin wałka jest w podporze. Najlepiej odkręcić od niej oba wały i całą wybebeszyć. Zobaczysz co jest kiepskie i wymienisz.

Co do przerywacza domyślam się że chodzi o mechaniczny.   Poszukaj elektronicznego i będziesz mia spokój.

 

Dzisiaj rozebrałem podporę . Wysypało się trochę tych blaszek :D . Nigdy tego nie rozbierałem więc na co mam zwrócić uwagę po rozebraniu ? Na klinach te blaszki wydają się być dosyć ciasne (ale jest minimalny luz) . Łożysko muszę też wybijać ? Coś ciekawego jest tam dalej w środku za łożyskiem ? Widzę że jedne blaszki (te z ząbkami na zewnątrz) są dosyć luźne jeśli włożę je na ten wieloklin z gwintem .

 

Myślę co dalej i wrzucam fotki ;) . Zdjęcia reszty podpory z łożyskiem nie zrobiłem ;x

20160521_181559.jpg 20160521_181619.jpg 20160521_183613.jpg


Dzisiaj rozebrałem podporę . Wysypało się trochę tych blaszek :D . Nigdy tego nie rozbierałem więc na co mam zwrócić uwagę po rozebraniu ? Na klinach te blaszki wydają się być dosyć ciasne (ale jest minimalny luz) . Łożysko muszę też wybijać ? Coś ciekawego jest tam dalej w środku za łożyskiem ? Widzę że jedne blaszki (te z ząbkami na zewnątrz) są dosyć luźne jeśli włożę je na ten wieloklin z gwintem .

 

Myślę co dalej i wrzucam fotki ;) . Zdjęcia reszty podpory z łożyskiem nie zrobiłem ;x

attachicon.gif20160521_181559.jpgattachicon.gif20160521_181619.jpgattachicon.gif20160521_183613.jpg

 

Nie mogę dodać 4 zdjęcia :V Błąd 500

20160521_183634.jpg

 

Moderator może połączyć posty ?


Apropo owego oleju to też miałem kiedyś taką akcję, Nic nie robił tylko na podwórko przyjechałem a tam olej na kominie. Nic z tym nie zrobiłem bo było to zimą i samo ustąpiło. Wiosnę przechodził i sucho. Z ojcem gadałem to podobno mechanik mówił, że kumuruny czasem tak mają. Ile w tym prawdy nie wiem, ale zapewne jak pójdzie olej to coś gdzieś jest nie tak bo raczej nie wymyślili tego specjalnie do smarowania kolektora wydechowego. Pytanie co gdzie i czy olać czy nie. 

 

Problem ustąpił jak widać był to jednorazowy przypadek . Takie ciche dni MTZ :D



#52 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 maj 2016 - 16:22

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. 

https://www.google.p...RD5AF2qlkAr_hM:

W sumie z ważnych rzeczy taka dupna tuleja jest w środku.

Jak jest ok to składaj, dokręć porządnie nakrętkę i powinno chodzić.

czasem zdarzy się że nakrętka dojdzie do końca gwintu a tarczek nie ściśnie jak należy. Trzeba dołożyć albo podkładkę albo tarczkę.


KPK Kumurun Team

#53 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2016 - 17:07

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Tarczki z zewnętrznymi ząbkami powinny być z narzutem wykonanym z ścierniwa. Na zdjęciach tego nie widać, jeżeli nie masz takich wywal je i kup właściwe, bo przy płaskich efekt regulacji minie niczym obietnice polityka.


"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#54 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 22 maj 2016 - 18:49

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. 

https://www.google.p...RD5AF2qlkAr_hM:

W sumie z ważnych rzeczy taka dupna tuleja jest w środku.

Jak jest ok to składaj, dokręć porządnie nakrętkę i powinno chodzić.

czasem zdarzy się że nakrętka dojdzie do końca gwintu a tarczek nie ściśnie jak należy. Trzeba dołożyć albo podkładkę albo tarczkę.

 

W środku za łożyskiem czy chodzi o tą tulejkę nr 10 ? A te blaszki przekłada się na przemian ? Co z tymi co są trochę grubsze (są chyba 2 lub 3 ) .


Tarczki z zewnętrznymi ząbkami powinny być z narzutem wykonanym z ścierniwa. Na zdjęciach tego nie widać, jeżeli nie masz takich wywal je i kup właściwe, bo przy płaskich efekt regulacji minie niczym obietnice polityka.

 

To są tarczki po rozebraniu i rzeczywiście niema na nich żadnego ścierniwa sama blaszka ;) . Takie pytanko one też mają wchodzić dosyć ciasno na wałek od wieloklina ? Bo mają dosyć spory luz gdy je przymierzałem na wieloklin chyba że są specjalnie tak robione .



#55 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2016 - 19:12

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

 To jest sprzęgło wielo-tarczkowe, więc układa się je na przemian, te grubsze umieszczasz po zewnętrznych stronach. Jedne tarczki trzymają wałek wewnętrzny , a drugie tuleję zewnętrzną. Dociśnięte sprężyną tarczową tworzą miękkie przeniesienie napędu. Od strony ząbków mają być spasowane ciasno.


Edytowany przez agromatik, 22 maj 2016 - 19:16.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#56 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 maj 2016 - 19:16

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Co do ścierniwa trudno mi powiedzieć i mnie sa gładkie i nie ślizga na oponach 13,6R20, ciężarem około 400 kg a w zimie z dodatkowo pługiem. 

Podkładki zawsze jakiś luz mają nie przejmował bym się tym jeśli zęby podkładki nie są poważnie zużyte.


KPK Kumurun Team

#57 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2016 - 19:27

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Przerobiłem i te, i te. Gładkie wytrzymały w ciągniku z ładowaczem na oponach 360/70R20 niecałe 3 miesiące. Starte na miał. Ciągnik dzień w dzień musi załadować wóz paszowy dla 40szt.


Edytowany przez agromatik, 22 maj 2016 - 19:29.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#58 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 maj 2016 - 19:32

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

Ładowacz... to by tłumaczyło. Ale jeśli nie ma tura to pewnie będzie chodzić jak u mnie.


KPK Kumurun Team

#59 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 22 maj 2016 - 19:53

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja

U mnie przód to 11.2-20 a tył 15,5-38 . Ogólnie jak się u mnie włączało napęd to czuć że przód prędzej reaguje .



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja Dzisiaj, 09:12
  •  

#60 Share Scappy

Scappy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 05 lipiec 2016 - 17:14

MTZ 82 Czujnik Paliwa / Instalacja Problem z napędem nadal występuje. Olej w podporze nowy zalany po korek ,tarczki nowe, nakrętka skrecona, a napęd nadal "strzela". Przy pługu Unia Kobuz strzelał aż uszy bolały. Jakieś pomysły?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy mtz czujnik paliwa instalacja 82 1992r