Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor forterra 9641 , 90 KM


3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share WojciechTrojan

WojciechTrojan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2016 - 21:50

Zetor forterra 9641 , 90 KM

Witam, nie wiem czy dobry temat czy coś ale pierwszy raz tutaj jestem.

 

Posiadam Zetor Forterra 9641 z 90 konnym silnikiem. Kiedyś jak zawioziłem ''towar'' pod górke zgasła mi kontrolka pierwszego półbiegu, bo był włączony. I jeździłem tak, były obydwa półbiegi lecz ten pierwszy nie świecił się że jest i były sytuacje że na nim się jechało lub i nie.

 

W końcu rozebrałem ''deske rozdzielczą''  cały ten plastik podniosłem kilka centymetrów i odkreciłem 4 śrubki mocujace cały wyswietlacz z kontrolkami, mogłem go odłaczyć lub nie. Nie odłączałem go ponieważ jakoś dziwnie ma kable połączone, na wcisk pomiedzy drucik który przekazuje volty. Do sedna, rozebrałem z tyłu taki dekielek od tego wyswietlacza i okazały mi się takie małe wielkości żaróweczki koreczki pod którymi są żaróweczki. Przekreciłem i wymieniłem obydwa na nowe, sprawdziłem i tu nastał problem, pierwszy półbieg przestał działać, ani się włącza ani wyłącza tylko jest jeden.

Więc szybciutko wyjąłem podłoge wykładzine, i patrze czy czasem znów nie pękła spręzynka ale nie. I siłownik od pierwszego półbiegu był schowany czyli jest włączony cały bieg, Nie miałem juz czasu bo na nastepny dzień musiał isc do pracy ciagnik, wiec złożyłem to wszystko i nadal na rozgrzanym silniku nie ma pierwszego półbiegu. Też ruszałem tymi siłownikami i tak samo się rusza od pierwszegfo jak i drugiego półbiegu lecz gdy załączam to dopiero drugi włacza sie i przesuwa wajhe.

 

Co może być przyczyną? szukałem przewodów dochodzących do tej deski rozdzielczej od drążka półbiegu ale wszystko całe i dobrze pospinane. Nie wiem co zrobić. Mial ktoś taki problem że półbieg mu się świecił a w rzeczywistosci miał zamiast dwóch jeden półbieg?

I ta kontrolka któa cały czas wyswietla komuinikat   że półbieg 1 jest włączony.

 

Doradzcie coś, jeżeli zły temat bardzo proszę o przeniesienie. Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

Wojtek :)   



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor forterra 9641 , 90 KM Dzisiaj, 20:51
  •  

#2 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 08 luty 2016 - 22:52

Zetor forterra 9641 , 90 KM

Witam.
Wszystkie bezpieczniki są ok? Nie podłączyłeś niczego odwrotnie? Włączanie zaworu i wyłączanie działa na zasadzie rozerwania, więc złe połączenie może mieć wpływ na nie włączenie się przekaźnika. Słychać stuknięcie przekaźnika pod deską rozdzielczą?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor forterra 9641 , 90 KM Dzisiaj, 20:51
  •  

#3 Share WojciechTrojan

WojciechTrojan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2016 - 22:08

Zetor forterra 9641 , 90 KM

bezpieczniki są ok, żadnych kabli nie ruszałem, nie rozłączałem. stuknięcie przekaźnika słychać dopiero jak włacze ten drugi półbieg,

 

Na desce rozdzielczej przy ''właczaniu'' silnika zawsze kontrolki od półbiegów sie wyłaczały nawet jak półbieg przed zgaszeniem był włączony,

 

A teraz pierwszy się świeci. I żeby włączyc ten drugi to przyciskam raz tak jakby na ślepo a za drugim razem drugi się załącza. 

Próbowałem przyciskać itp. I tak jak pisałem powyżej, pró bowałem  fizycznie przeciagnąć siłowniczek z zaworkiem i tez nie reagował ten 1, Bo podobnie było jak sie spreżyna odbijaca pękła że nie wyłaczałł sie półbieg lub włączał, to zależy w jakiej pozycji została wajha, ale było wtedy słychać te typowe pSSS (uchodzące ciśnienie) /

 

Jakieś jeszcze pomysły? :D 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor forterra 9641 , 90 KM Dzisiaj, 20:51
  •  

#4 Share WojciechTrojan

WojciechTrojan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2016 - 21:50

Zetor forterra 9641 , 90 KM

Witam ponownie, zabrałem się za szukanie przyczyn tegoż nie działania, i znalazłem.   Zepsuł się regulator napięcia ( włącznik i wyłącznik) półbiegów, jest on kwadratowy a znajduje sie za deską rozdzielczą, przy samej szybie, jest tam taka prostokątna obudowa ktora przy to zobaczyc trzeba odkrecić.. l;) 

 

Także do zamknięcia :_)

 

 

A pełna nazwa tego regulatora to --   REGULATOR WZMACNIACZA MOMENTU  :)


Edytowany przez WojciechTrojan, 08 marzec 2016 - 20:32.


Podobne tematy problem z biegami pełzającymi tzw. półbiegi