Skocz do zawartości

Zdjęcie

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 03 luty 2016 - 15:58

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Witam, szukałem po forum i nie znalazłem podobnego tematu, a więc olej ze skrzyni przelewa sie do silnika, wymieniłem uszczelniacz w pompie i 2 dni było dobrze później znowu olej się przelewał ze skrzyni do silnika, wiec kupiłem drugą pompę no i znowu około 2 dni wytrzymało, może ktoś wie czemu się tak dzieje, co trzeba naprawić.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej ze skrzyni przelewa się do silnika Dzisiaj, 02:53
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 18:08

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Jaka dokładnie Renault.

Z zasady winna jest pompa. Zużyta pompa jak i jej uszczelniacze.

Skoro ją wymieniłeś na nową, a problem pozostał, może być za dużym ciśnieniu w układzie.

Z czym pracuje ciągnik z turem?



#3 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 03 luty 2016 - 18:46

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Jest to renault 90-34 ciągnik nie ma tura pompa służy jedynie do wspomagania, jest podpięta przyczepka leśna ale ma własną hydraulikę,a pompę kupiłem używaną, ale dziwi mnie że wytrzymała tyle samo co stara po naprawie :/



#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 19:03

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

A używana to nowa? :blink: Może nowa przepracowała więcej MTH niż stara.

Tylko do wspomagania? A tylny TUZ to gdzie ma pompę?

Masz sprawne hamulce hydrauliczne przyczepy, nie odpięte?



#5 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 03 luty 2016 - 19:46

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Ale ja nie pisałem że kupiłem nową tylko że kupiłem drugą :mellow: a tylni tuz nieużywany był ze 2 lata już, jak pisałem wcześniej pompa służy tylko do wspomagania ciągnik cały czas pracuje z przyczepą leśną która ma własną hydraulikę i nie posiada hamulców,

Jeszcze jakieś pomysły żebym wiedział co sprawdzać ? 



#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 03 luty 2016 - 21:05

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że pompa od wspomagania jest jako druga. Pierwsza od silnika jest większa od TUZ-a i hydrauliki zewnętrznej i tu bym szukał przyczyny. Pierwsza moja myśl pada na zawór przelewowy, który może być zblokowany. Sprawdziłbym ciśnienie na szybkozłączach.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 21:10

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Ale z powodu, że nie jest nowa ciężko wyeliminować winę pompy.

Pompa to tandem.

Nie pytam czy przyczepa ma hamulce tylko czy ciągnik ma hamulce hydrauliczne przyczepy i czy nadal sprawne i nie odłączone.

W momencie naciśnięcia hamulca w ciągniku nie słychać ciśnienia w układzie hydraulicznym, szumu i czy lekko nie przydusza silnika.

 



#8 Share PIOTREK79

PIOTREK79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 21:37

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Zawór od hamowni hydraulicznej może być przycięty zawór w rozdzielaczu hydrauliki lub jeśli przy przyczepie może kolega ma podnośnik cały czas w górnej pozycji zle ustawiona dzwignia może blokować hydraulikę. A czy pompa jest gorąca? po przepracowaniu jakiegoś okresu czasu.



#9 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 03 luty 2016 - 22:00

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Nie mam w ciągniku hamulców do przyczep. Przypomniało mi się że dzień może 2 dni wcześniej przepiąłem skrętny dyszel przyczepy z jednych szybko złączy na drugie, ponieważ te pierwsze co miałem podpięte od momentu kiedy posiadam ciągnik coś się popsuły ponieważ w jedną stronę dyszel skręcał się normalnie tak jak zawsze a w drugą stronę przynajmniej o połowę wolniej, po przepięciu na drugie szybko złącza w obie strony tak samo się skręca. Więc może to ma coś z tym wspólnego ?

Dodam że te pierwsze szybko złącza tak dziwnie działają już od bardzo dawna. 

 

A gdzie mam szukać tego zaworu przelewowego?


Edytowany przez devillod, 03 luty 2016 - 22:02.


#10 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 03 luty 2016 - 22:58

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

W takim razie cały rozdzielacz do sprawdzenia. Co do zaworu znajdziesz go przy rozdzielaczu śruba na klucz bodajże 24. Pod śrubą sprężyna i grzybek, który nie może blokować się, ani zacinać. Wyleci z litr oleju.

 

Załączam zdjęcie rozdzielacza z widocznym zaworem, zaznaczonym strzałką:

Renault_rozdzielacz.jpg

 

Uszczelniacz na pompie hydraulicznej może ulegać uszkodzeniu także podczas używania dyszla skrętnego. Czy nie zauważyłeś, że przy załadowanej przyczepie podczas skrętu występują przeciążenia na pompie hydraulicznej (tzn. czy skręt przebiega z dużymi oporami, czy musisz używać wyższych obrotów silnika?) Może coś go blokuje? Skręt jest na jednym siłowniku, czy na dwóch?

 

Oprócz przyjrzeniu się rozdzielaczowi, szczególną uwagę należy zwrócić na wspomniany zawór (ten ze zdjęcia), ale należałoby przejrzeć ten skręt oraz siłownik sterujący nim.

 

Tak, czy inaczej przy dużym ciśnieniu w układzie hydraulicznym ciągnika zawór bezpieczeństwa powinien otworzyć się, aby nie dopuścić do uszkodzenia pompy!


Edytowany przez AlaCapone, 04 luty 2016 - 10:39.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej ze skrzyni przelewa się do silnika Dzisiaj, 02:53
  •  

#11 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 14:38

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Ja bym nie szukał bezpośredniej przyczyny w blokowaniu przepływu (dużym ciśnieniu). W normalnych warunkach, sama kierownica przy skręcie podnosi ciśnienie do ok 100bar (mierzyłem u siebie) a gdy koła mają ciężko skręcić, dochodzi do ciśnienia granicznego 180 (tyle ustawione są orbitrole). Używając hydrauliki zewnętrznej (prasa, pług, kosiarka bijakowa tylno boczna) bardzo często wajchę trzymam aż "poczuję na ciągniku opór oleju" (nie zawsze patrzę na maszynę) i wtedy ciśnienie mamy max (u mnie hydr. zewnętrzna ma 180 bar). Ciągnik mam 3 lata i wszystko chodzi. Wcześniej miałem MTZ-a a tam pompy były liche i też wytrzymywały. Więc kup NOWĄ pompę (nie trzecią z kolei) i dopiero się przekonasz. A że jedna sekcja w rozdzielaczu źle działa to inna sprawa!



#12 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 04 luty 2016 - 18:51

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

W takim razie cały rozdzielacz do sprawdzenia. Co do zaworu znajdziesz go przy rozdzielaczu śruba na klucz bodajże 24. Pod śrubą sprężyna i grzybek, który nie może blokować się, ani zacinać. Wyleci z litr oleju.

 

Załączam zdjęcie rozdzielacza z widocznym zaworem, zaznaczonym strzałką:

attachicon.gifRenault_rozdzielacz.jpg

 

Uszczelniacz na pompie hydraulicznej może ulegać uszkodzeniu także podczas używania dyszla skrętnego. Czy nie zauważyłeś, że przy załadowanej przyczepie podczas skrętu występują przeciążenia na pompie hydraulicznej (tzn. czy skręt przebiega z dużymi oporami, czy musisz używać wyższych obrotów silnika?) Może coś go blokuje? Skręt jest na jednym siłowniku, czy na dwóch?

 

Oprócz przyjrzeniu się rozdzielaczowi, szczególną uwagę należy zwrócić na wspomniany zawór (ten ze zdjęcia), ale należałoby przejrzeć ten skręt oraz siłownik sterujący nim.

 

Tak, czy inaczej przy dużym ciśnieniu w układzie hydraulicznym ciągnika zawór bezpieczeństwa powinien otworzyć się, aby nie dopuścić do uszkodzenia pompy!

Przyczepa działa na 2 siłownikach i nie zauważyłem żeby pompa miała jakoś ciężko przy skrętach dyszlem, za to dziś rano przepiąłem zaczep pod te wcześniejsze szybko złącza i starałem się go nie używać i zauważyłem że pompa inaczej mi działa przy kierowaniu ciągnikiem nie używając wcale skrętnego dyszla, pompa oddawała z siebie odgłosy pracy tak jak wcześniej moja stara a pod tymi drugimi złączami pompa ciszej pracowała mimo że to nie powinno mieć nic ze sobą wspólnego. 

 

Ten zawór znajduje się pod kabiną ? i jak tak to to po odkręceniu go co mam sprawdzić?


Edytowany przez devillod, 04 luty 2016 - 18:53.


#13 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 luty 2016 - 21:19

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Tak rozdzielacz jest pod kabiną a zawór od dołu.

 

Z tą pompą faktycznie coś jest nie teges. Zapewne padły oba uszczelniacze i oprócz tego, że obydwie pompy mają wspólne zasilanie, jest także między nimi przejście ciśnieniowe (moje przypuszczenie na podstawie Twego opisu). Także, jak pisał kolega @Wojtek987 nie obędzie się bez wymiany pompy na w pełni sprawną, najlepiej nową.

Żeby jednak ta nowa nie podzieliła losu poprzedniczek sprawdź ciśnienie na szybkozłączach przy różnych obrotach silnika.

Prawidłowe ciśnienie na szybkozłączach powinno utrzymywać się na poziomie 180 bar niezależnie od obrotów silnika w zakresie od 1100 obr/min do 2300 obr/min. Zawór powinien otwierać się przy ciśnieniu 180 bar. Jeśli będzie inaczej, czyli ciśnienie przekroczy 190 bar i nadal będzie rosło wraz ze wzrostem obrotów, to zawór bezpieczeństwa (ten ze zdjęcia) należy sprawdzić i naprawić.

 

Na czym polega sprawdzenie. Po odkręceniu śruby wyciągnij sprężynę i grzybek. Sprawdź ślady na grzybku, czy widać otarcia, spolerowania, rysy, różnice kolorów, itd.. Czy grzybek i sprężyna w ogóle pracowały?

 

Proponowałbym oddanie całego rozdzielacza do sprawdzenia, bo i tak Cię to czeka jedna z sekcji jest niesprawna. W serwisie z hydrauliką siłową będą wiedzieć co z nim nie teges.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#14 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 04 luty 2016 - 21:53

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

rozdzielacz jest do sprawdzenia od 3 lat mam ciągnik i nic w nim nie robiłem a rozdzielacz jest zalany olejem to i tak wcześniej czy później musiał bym na niego zerknąć teraz jest ta możliwość.

 

Jakim urządzeniem można sprawdzić ciśnienie na szybko złączach i czy można to kupić np. w agromie ?



#15 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 luty 2016 - 22:12

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Są gotowe przyrządy, ale można samemu skompletować. Ważne, aby manometr był skalowany na ciśnienie min 250 bar.

przyrząd do pomaru ciśnienia.jpg


Edytowany przez AlaCapone, 04 luty 2016 - 22:17.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#16 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 04 luty 2016 - 23:03

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

pytanie może głupie ale nie korzystałem z takich przyrządów więc nie wiem gdzie to mam podczepić żeby sprawdzić jakie ciśnienie jest



#17 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1041 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 04 luty 2016 - 23:09

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Wpinasz to w gniazdo do szybkozłącza :)


:) :)


#18 Share devillod

devillod

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 14 luty 2016 - 15:53

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Witam chciał bym odnowić temat

A więc zmieniłem pompę na nową i dalej to samo, to zmieniłem zawór ciśnieniowy i dalej to samo, ciśnienie na szybko złączach na wolnych obrotach 180 bar, na obrotach tako około 2 tyś podnosi sie tak do 190 bar. No i dalej nie wiem co jest nie tak kupa kasy poszła i ciągle ten sam problem, jakieś pomysły?



#19 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 14 luty 2016 - 16:40

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Bardzo mi przykro, że kasa poszła na marne. Zawór zachowuje się prawidłowo, wyniki ciśnienia są poprawne.

Zauważyłeś kiedy wypycha uszczelniacze? - przy jakiej czynności lub po jakim czasie?

 

Druga rzecz, która przychodzi mi do głowy to zatkany filtr powrotny, być może ten w obiegu orbitrola (ogólnie przytkany powrót).

Dziwi mnie tylko dlaczego przez trzy lata nie było tego problemu!

Czy były przeprowadzane modyfikacje układu hydraulicznego lub coś w nim wymieniane?

Na koniec pytanie: Zapewne nie woziłeś rozdzielacza do sprawdzenia?!


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Olej ze skrzyni przelewa się do silnika Dzisiaj, 02:53
  •  

#20 Share erwin2

erwin2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2016 - 17:30

Olej ze skrzyni przelewa się do silnika

Ciekawa sprawa, jeśli olej idzie do silnika to najprawdopodobniej tylko i wyłącznie od strony pompy,zakładając iż pierwsza jesj sekcja jest od układu wspomagania to moze ona przepuszczać,pytanie tylko dlaczego: obstawił bym ze coś jest przytkanego w obwodzie wspomagania.... masz moze w tej renówce jakiś dzielnik cisnienia czy coś takiego ? popatrz jeszcze na korpusy filtrów oleju hydraulicznego ,moze one sa przykrecone do bloku silnika i tam tkwi problem moze jakaś szpilka przebiła sie do bloku i podcieka,dobrze by było jakbyś zmierzył cisnienie w obwodzie wspomagania moze tak tez coś jest nie tak, jakiś zawór bezpieczeństwa albo nawet sam orbitrol nie daje przepustu na przelew i blokuje spływ i sie robi duze cisnienie w układzie wspomagania i pompa daje cisnienia ile tylko moze zrobić.jak uda ci sie naprawic to daj znac.



Podobne tematy