piotrchmielewski

Claas arion 420 vs John Deere 6115M

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich  stoję przed wyborem zakupu nowego ciągnika.Pod uwagę bierzemy dwa modele John Deere 6115M Przedni tuz przedni WOM amortyzowana os  polski TUR Agro masz oraz Claas Arion 420 CIS tur Claasa przedni tuz WOM rozbudowana hydraulika pompa 110 l amortyzowana os .Ciągnik  będzie głównym koniem pociągowym w 50 hektarowym gospodarstwie (30  ha łąki 20 ha orna w tym 5 ha kukurydzy).Większość pracy jaka będzie wykonywał to uprawa zielonek

 

Ciągnik będzie pracował z taki maszynami

-Rozrzutnik obornika Warfama 8t

-Prasa Metal fach Rotor Noze

-Agregat ścierniskowy konskilde 3,2m

-Pług Kverdneland 4skiby

-Agregat uprawoy siewny 3m Agromasz-Unia

-Kosiarka Unia alka 2,45 i w przyszłości jakaś czołowa   

-Beczka Sipma 6700l

 

Proszę o opinie tych ciągników.

Edytowano przez piotrchmielewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dacjan123    28

Witam ja posiadam claas Ares 557 100 KM od 8 lat i jestem z niego bardzo zadowolony ciągnik bardzo dobrze wyważony kabina duża i cicha silnik oszczędny hydraulika mocna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13
Napisano (edytowany)

Jeżeli chodzi o ciągnik z turem z tych dwóch to zdecydowanie claas. Kabina panoramiczna amortyzowana oraz joystick którym można zarówno z zmieniać biegi jak i korzystać z tylnego tuz oraz tur. Miałem na testach 440 bajka ciągnik.

Edytowano przez Tetsuya

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

JD z jednej strony nadaje się do ładowacza bo rama i jest ciężki, stabilny, a z drugiej strony wysoka maska i gabaryty dają się we znaki.

Claas jest ciągnikiem bardziej kompaktowym, masz obsługę skrzyni i ładowacza w jednym joystiku.

Potem znowu miękka oś- w JD klasyk- TLS, 3 punkty do smarowania, automatyka pozycjonownia osi, w Claasie oś wielowachaczowa, wszystkich punktów smarnych się nie doliczyłem i każdy sworzeń, każda tulejka to potencjalne miejsce wystąpienia luzu.

Gdyby głównym kryterium byłby ładowacz to Claas ma lepsze predyspozycje, ale ja zdecydowałem się na JD ze względu na przeznaczenie ciągnika jako główny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Istnieje możliwość zamontowania centralnego smarowania przedniej osi w claasie smarujesz tylko 2 punkty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

w jd wysoka i nie scieta maska i słaby skręt bardzo ogranicza możliwośći ciągnika w ladowaczu czołowym moim zdaniem nie jest to udany ciągnik do ladowacza czołowego. class bardziej nadaje się do tura lecz maska też nie jest jakoś mocno scieta lecz skręt kół przednich lepszy co przekłada się na promień zawracania, nie myślałeś nad MF 5612?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przy 50 ha jako główny ciągnik to patrzył bym przede wszystkim na masę i stabilność. Choć z drugiej str. po twoim opisie można wywnioskować że się rozwijasz i ja bym na twoim miejscu brał teraz ciągnik mały zwinny kompaktowy do ładowacza rozsiewacza a myślał chociażby o używce 6 cylindrów do pługa rozrzutnika beczki przyczepy zbierającej.

 

Bo kupisz teraz niby dużego do wszystkiego i się okaże że jest do niczego. Do tura za duży do rozrzutnika pługa i przyczepy za mały.

Ja szukałem ciągnika z turem do ciężkich prac typu wykopy, ziemia, wapno i się sprawdza, ale demonem zwinności w zakamarkach to on nie jest oraz widoczność nie najlepsza, miałem MF [galleryimg=514746] na testach i fakt zwinny i widoczność super, ale co z tego jak nie miał masy aby ziemię kopać.

 

Mi zwinność i widoczność nie potrzebna, tylko stabilność z pełną łychą w otwartym terenie dlatego stoi JD 6115.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Brane były pod uwagę trzy ciągniki John deere 6115m Claas arion 420 i Deutz Fahr Agrotron 6120.4 lecz deutz odpada ponieważ jest za wysoki i nie wszedł by do obory.Nad Massey Ferguson nie zastanawiałem sie 

Edytowano przez piotrchmielewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrabekSto    5

claas ma też rame  a po za tym amortyzowana ośka do tura to zły pomysł a i kiedyś ludzi żyli jakoś beż tej wygody nie wiem co się z wami dzieje d*py ze złota macie czy chcecie pochwalić się sąsiadowi że macie taką ośkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

GrabekSto .Kazdy mierzy swoja miara.Amortyzowana os można wyłączyć. Mówisz tak bo pewnie nigdy nie jeździłeś ciągnikiem z takim wyposażeniem. Przydaje się to szczególni w transporcie po dziurawy polnych drogach. 

Edytowano przez piotrchmielewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrabekSto    5

A powiem ci że jeździłem takim traktorem claas axion 830 amortyzacja kabiny osi brak i po dziurawych drogach z 30 tonowym ładunkem nie odczuwałem dyskomfortu i ten sam znajomy ma claasa axiona 940 z oską i powiem że trochę lepiej się jechało ale 20 tyś to dla mnie nie warte i mówił że trzeba o nią dbać bo inaczej ... .

A i powiedział mi że już nie brał by już tak wyposażonego ciągnika bo ta ośka tyle nie warta tuz to na co mu narzędzia trzeba mieć a komputer to tyle ile wleje tyle spali tyle w temacie wole zainwestować w tur lepszej firmy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

ja za to jeździłem fendtem 313s4 z amortyzacja przedniej osi i pneumatyczna amortyzacja kabiny i powiem ze bajka, sam mam fendta z amortyzacja osi i bardzo dużo daje zwłaszcza w transporcie
lecz nie ma co tu o tym się rozpisywać bo kolega nie o to się mas pyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

claas ma też rame  a po za tym amortyzowana ośka do tura to zły pomysł a i kiedyś ludzi żyli jakoś beż tej wygody nie wiem co się z wami dzieje d*py ze złota macie czy chcecie pochwalić się sąsiadowi że macie taką ośkę.

Gadasz głupoty o amortyzowanej osi i tyle w temacie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrabekSto    5

damianzbr niby dlaczego gadam głupoty twoja wypowiedz jest nie poparta żadnymi argumentami wiesz wg ile kosztuje proactiv i na jakiej zasadzie on działa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie jest poparta żadnymi argumentami, bo szkoda czasu na odnoszenie się do takich bzdur. A i tak każdy kto ma amortyzowana oś zna te argumenty, więc nie ma sensu ich powielać.

Ewentualnie mogę się odnieść do amortyzacji gdy jest tur? To niby dlaczego amortyzowana oś do tura to zły pomysł? Wyjaśnij mi to, bo gdy miałem kupić ciągnik tez usłyszałem tą ploteczkę, mimo to kupiłem tak jak chciałem amortyzacja osi + tur i nic nie zauważyłem co mogło by uczynić tą plotkę prawdziwą. Wyjaśnisz mi to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

Oś pro active kosztuje 10 tysięcy wiem bo w zeszłym roku kupiłem nowego ariona 620. Komfort jazdy po nie równościach jest bez porównania. Czasem musze jeździć cały dzień kilka dni pod rząd bez osi musiałbym po każdym tygodniu na rehabilitację jeździć tu nie chodzi tylko o komfort ale o zdrowie wiem co mówię bo mam starszego jh bez osi i nieco nowszego nh bez osi. Praca polowa bez różnicy ale gdy przychodzi transport albo dalszy przejazd to oś jak najbardziej potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrabekSto    5

Nie jest poparta żadnymi argumentami, bo szkoda czasu na odnoszenie się do takich bzdur. A i tak każdy kto ma amortyzowana oś zna te argumenty, więc nie ma sensu ich powielać.

Ewentualnie mogę się odnieść do amortyzacji gdy jest tur? To niby dlaczego amortyzowana oś do tura to zły pomysł? Wyjaśnij mi to, bo gdy miałem kupić ciągnik tez usłyszałem tą ploteczkę, mimo to kupiłem tak jak chciałem amortyzacja osi + tur i nic nie zauważyłem co mogło by uczynić tą plotkę prawdziwą. Wyjaśnisz mi to?

mam sąsiada który ma claasa i oską i turem więc sam mi to powiedział że użytkowanie ośki z pracy z turem jest niemożliwe podczas wyciągania obornika bardzo mocno zbitego oska musi być wyłączona ponieważ ciągnik robi pompki nawet podczas zwożenia bel jest to niemożliwością.Prawdą jest to że ośka z claasa jest gorszym rozwiązaniem niż ta w case lub jon dery.Zresztą zobaczymy za kilka lat powiesz kto ma racje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2165

mam sąsiada który ma claasa i oską i turem więc sam mi to powiedział że użytkowanie ośki z pracy z turem jest niemożliwe podczas wyciągania obornika bardzo mocno zbitego oska musi być wyłączona ponieważ ciągnik robi pompki nawet podczas zwożenia bel jest to niemożliwością.Prawdą jest to że ośka z claasa jest gorszym rozwiązaniem niż ta w case lub jon dery.Zresztą zobaczymy za kilka lat powiesz kto ma racje 

 

"musi być wyłączona" czyli jaki problem?? Na korbę wyłącza się?? 

Hmm, z tego co wiem to proactiv to jedna z najlepszych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

JD- ładowacz 5-7l/h, podorywka gruberem 8-10l/ha, orka 14-20/ha w tym roku, podejrzewam że jak bym się mocno pieścił to bym trochę zeszedł ze spalania ale to 1l max w ładowaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Orka za małym pługiem bo 3 skibowym, ziemia średnia/lekka.

Jeżeli dorobię się pługa 4x45 albo nawet 4x50 to będzie bardziej efektownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj