ArkadiuszZaganiacz

Luźna dzwignia zmiany biegów Ursus 1634

Polecane posty

Witam. Posiadam 1634 ze skrzynią 4-ro biegową z wajchami po prawej stronie. Wajcha biegó I, II i R jest sztywna i biegi wchdzą idealnie, natomiast wajcha od biegów 1-4 jest luźna, biegów dosłownie trzeba szukać, między skrzynią a kabiną jest tam jakaś dziwna przystawka, z której wychodzą wspomniane wajchy do kabiny. Czy poblem może tu występować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

najpierw zobacz czy sam lewarek się nie odkrecił jeśli nie to trzeba zdjąć podłogę i dekiel pewnie coś się tam porobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwignia jest dobrze przykręcona. Szukałem w necie informacji na temat tej przystawki ale nic nie znalazłem, żadnego zdjęcia ani nawet profesjonalnej nazwy, co tam w środku się znajduje. Chciałbym poczytać na temat części, którą mam rozkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

ja miałem taki problem ale w3 biegowej wyleciał kamień od widelek przesuwa rozwalił synchronizator parę trybów wałek i łożyska koszt naprawy bez roboty w granicach 4500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

oczywiście to opis mojej awarii być może u ciebie jest tylko coś luźne szybkiej i taniej naprawy życzę
potrafiło wyrzucić bieg podczas pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dręczy mnie ta przystawka na skrzyni. Przykręcona jest ona w miejscu gdzie  wychodzą "kikitki" do przykręcenia dźwigni w standartowych 1224 i 1614, jest ona długości ok 30 cm i z tej właśnie przystawki wychodzą do kabiny po prawej stronie fotela gałki do biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

to ci powiem będziesz miał skarbonke, uwierz mi posiadam go już 5 lat sprowadzony z Czech i wymieniłem w nim już chyba wszystko włącznie z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest w gospodarstwie leciwy 914 i od kilku lat nie było z nim problemu. Na wiosnę nawalił Case i New Holland TL100 i tylko poczciwy Ursusik został do cięższych prac dlatego decyzja była jedna - Ursus. Części stosunkowo tanie, prosta konstrukcja i można samemu zrobić. Do Case to nie wiadomo było czego się dotknąć jak zaczęła kontrolka od sprzęgła mrugać. Zresztą 16-tka nie jest taka stara bo 2000 rok i jest zadbana, silniczek cyka jak zegareczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

ściągnij katalog zobacz jaj jest zbudowana ja popytam starszego szpeca od Ursusa i napisze, daj znać wyrazie jak ogarniesz temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do tej pokrywy przykręcona jest jakaś puszka, która skierowana jest w prawą stronę pod kabiną i z tej puszki wychodzą dzwignie do kabiny. Nigdzie tego na necie znaleźć nie mogę. Wnioskuję, że takie coś (puszkę) miały tylko z obydwoma dźwigniami po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    9

Mam katalog ale niestety nie ma w nim wspomnianej przystawki. Z tego co zauważyłem to po 1999 przenieśiono biegi na prawą stronę ale nie wszystkie tak miały.

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

post-55692-0-63558100-1454143594_thumb.jpeg

post-55692-0-69667000-1454143761_thumb.jpeg

post-55692-0-87129400-1454143605_thumb.jpeg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z Case Maxxum na 16? to się porobiło?

 

Powoli mam dość zachodnich przechodzonych ciągników. Dobre są one jak nowe, w starszym i trochę wyeksploatowanym naprawy są kosmicznie drogie i samemu za dużo się nie zrobi. Dziś była wywózka obornika z płyty i 16-tka o niebo lepiej sobie radzi od Case 5150 z załadowanymi przyczepami, jednak te 30 kucyków więcej robi swoje.

 

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

 

Wielkie dzięki, mam katalog ale w nim nic nie ma na temat tego co na zdjęciu - właśnie chyba tu będzie ten luz ale zanim to rozkręce chciałbym wiedzieć co tam jest w srodku aby mi jakieś sprężynki czy coś innego nie wyskoczyło "jak dziewczyna z tortu".post-134597-0-82628600-1454178381_thumb.jpgpost-134597-0-88925300-1454178395_thumb.jpg

Widok od tyłu i od przodu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

odkrec pokrywe od spodu na 4 x8mm sruby, tak mi sie zdaje. odkrec wajche od zmiany biegow i wyciagni Uchwyt ktory jest osadzony na klinie. wymien Klin na nowy i zpasuj ten uchwyt zeby nie mial luzow. A wajche zmiany biegow na imadlo ostroznie sklep mlotkam na przegubie zeby skasowac luzy i skrec ponownie i gotowe.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Ja u siebie luzy usunąłem, do wymiany kulka z łożyskami i wszystko gra. Też przesiadłem się do 1634 z zachodniego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj