Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne


59 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 01 luty 2016 - 14:32

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Panowie potrzebuję pomocy. Mianowicie dzisiaj zauważyłem że u mnie nie jest podpięty kabel od świecy do stacyjki. W którym miejscu mam wpiąć ten kabel w stacyjce ktoś podpowie a najlepiej jak by podrzucił zdjęcie tej stacyjki z wpiętym kablem (renault 85.14) z góry dziękuję. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 07:20
  •  

#22 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 14:59

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Nie wiem czy jest taki oddzielny temat.

Jeśli był odpięty od stacyjki, to stacyjka ma w takim razie 1 wolne miejsce.

To właśnie tam.

Stacyjka ma 4 styki.

Zasilanie z akumulatora.

Odejście zasilania po stacyjce.

Świeca płomieniowa.

Rozrusznik.

Pytanie dlaczego był odpięty? Mógł paść styk od rozruchu i został przeniesiony rozrusznik na miejsce stacyjki i teraz rozrusznik uruchamia się przy lekkim przekręceniu stacyjki.

Miernik, próbnik w dłoń i po minucie wszystko jasne.

Jak stacyjka nie działa to proponuje od MF255. Tylko że ona jest na wsuwki.

Pozdrawiam.



#23 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 01 luty 2016 - 16:46

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Stacyjka działa normalnie tylko własnie dzisiaj zauważyłem ten odpięty kabel i doszedłem że jest od świecy. Jest 5 wyjść na tej stacyjce a nie 4 jak piszesz i dwa wyjścia są zmostkowane bez żadnego doprowadzenia kabla do nich. Wychodzi chyba że trzeba wpiąć pod któryś mostek ale nie chce na robić większego bałaganu.
Zapodam zdjęcie może coś pomoże jak to wygląda:
stacyjka.jpg


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#24 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 16:56

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Weź miernik lub zwykłą prubierkę 12v i zobacz, na którym słupku masz prąd w pozycji grzania. Świeca ma grzać także w pozycji START.

Edytowany przez Wojtek987, 01 luty 2016 - 16:58.


#25 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 01 luty 2016 - 17:08

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#26 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 01 luty 2016 - 17:12

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Dobra dzięki za odpowiedzi  :rolleyes:,pompa idzie do naprawy :mellow:  



#27 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 19:12

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Renault85-15TX

Jak mogło nic nie dać?

To znaczy, że źle to zrobiłeś. Mostek do pomiarów rozpoiłeś?

Z twoich opisów stacyjka zachowuje się normalnie.

Pin 1 zasilanie.

Pin 2 zasilanie po stacyjce.

Po przekręceniu stacyjki na grzanie napięcie na pinie 2 znika.

Zrób to dobrze, nie potrzeba do tego schematów ani zdjęć.

Sprawdź które piny mają ze sobą połączenie.



#28 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 01 luty 2016 - 19:23

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Co to znaczy które piny mają ze sobą połączenie? I co da rozpięcie mostka? 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#29 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 19:39

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Dobra dzięki za odpowiedzi :rolleyes:,pompa idzie do naprawy :mellow:



Tylko daj do dobrego zakładu! Lepiej parę zł więcej zapłacić i mieć spokój. A po zrobieniu zdaj sprawozdanie jak działa!

#30 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3424 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 02 luty 2016 - 15:13

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Stacyjka działa normalnie tylko własnie dzisiaj zauważyłem ten odpięty kabel i doszedłem że jest od świecy. Jest 5 wyjść na tej stacyjce a nie 4 jak piszesz i dwa wyjścia są zmostkowane bez żadnego doprowadzenia kabla do nich. Wychodzi chyba że trzeba wpiąć pod któryś mostek ale nie chce na robić większego bałaganu.
Zapodam zdjęcie może coś pomoże jak to wygląda:
attachicon.gifstacyjka.jpg

 

mostek ma być i nic więcej tam nie jest podłączone

do każdego pinu jest podłączony tylko jeden przewód, więc jeśli miałeś wolny II i wiszący kabel to nie ma innej możliwości


Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 07:20
  •  

#31 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 02 luty 2016 - 15:30

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 

 

 

Kolego @Renault85-15TX doszedłeś sam co i jak?

Jeśli nie to wykorzystując Twoje zdjęcie uzupełniam je niezbędnym opisem.

 

Renault_stacyjka.jpg

Oznaczenia styków:

15        zasilanie odbiorników po stacyjce

17        -

19        świeca płomieniowa

+30     bezpośrednio z akumulatora (+12V)

50a      rozrusznik

 

Świeca płomieniowa powinna być podłączona pod styk 19, który w tym przypadku powinien być połączony ze stykiem 17 zworą, czyli tak jak jest obecnie. Prawdopodobnie oryginalnie styki te były przewidziane do przekaźnika sterującego świecę żarową. Styk oznaczony jako 50a sugeruje, że oryginalnie miał być tu podłączony przełącznik 12/24V. Dalej nie będę się zagłębiał, bo nie ma takiej potrzeby.

Pozdrawiam


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#32 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 02 luty 2016 - 15:46

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Dzięki wielkie kolego za odpowiedz  :). To własnie było mi potrzebne, bo po dzisiejszej próbie doszedłem do wniosku, że powinna świeca być podpięta pod styk który oznaczyłeś nr.19 i jednak tak jest rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości. Jeszcze raz dziękuję za tą pomoc.


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#33 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 02 luty 2016 - 20:32

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Tylko daj do dobrego zakładu! Lepiej parę zł więcej zapłacić i mieć spokój. A po zrobieniu zdaj sprawozdanie jak działa!

 

Dałem pompę do spr jest ona popsuta,daje słabe ciśnienie na końcówki,zawiozłem ją do majstra u którego miał sąsiad po efektach jego naprawy pompy widzę po ciągniku dużą różnicę,remont pompy kosztuje 800zł na dzisiejszy dzień w sobotę mam odbiór ;o



#34 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 08:21

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Jak założysz pompę to daj znać jak ciągnik odpala.

 

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 

 

Wczoraj z ciekawości sprawdziłem jak jest u mnie. Jest tak jak na schemacie, na 30 stały plus z aku (doprowadzenie prądu). Przekręcam kluczyk o jeden, pojawia się prąd tylko i wyłącznie pod oznaczoną 15 (tzw. "zapłon" czy jak kto tam nazywa). W następnej pozycji (grzanie świecy) prąd jest tylko i wyłącznie pod oznaczoną 19 (zanika z pod 15) tylko grzeje świece. Następna pozycja (odpalanie) prąd jest pod zaznaczoną pozycją 50 (rozrusznik) i 19 (grzanie świecy). Mostek u mnie też jest.

 

Więc jeśli u ciebie w pozycji grzania prąd jest we wszystkich pinach (oprócz 15) to coś nie tak. Nie będziesz miał możliwości podgrzania świecy.



#35 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3424 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 03 luty 2016 - 10:54

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

sprawdzałem dzisiaj u siebie, pod 50a mam podpięte dwa przewody, jeden niebieski jak na foto i czarny z szarą i pomarańczową koszulką, jak dobrze oamiętam


Polska B

 


#36 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 03 luty 2016 - 15:11

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

To własnie u mnie ten kabel co u Ciebie Izydor jest podpięty pod 50a niebieski był cały czas tak, a (czarny z pomarańczową koszulką) u mnie był wolny. Podpiąłem go dzisiaj tak jak mówił kolega AlaCapone pod nr.19 świeca grzeje ładnie ciągnik pali super i tak zostawię już nie będę się bawił w zmienianie. Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 
Kolego Wojtek to własnie u mnie teraz jest tak podłączone jak u Ciebie i działa wszystko super. Problem z prądem też się rozwiązał a przyczyna prosta jak budowa cepa: Ten kabel nie był podłączony nigdzie od grzania świecy i przy pomiarze przez to własnie prąd pojawiał się na wszystkich stykach, podłączyłem tak jak mówił AleCapone i zrobiłem pomiar wszystko git i jest tak jak u Ciebie.


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


#37 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 03 luty 2016 - 16:09

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Powołuję się na normę DIN 72552 (ang. Terminal Designations) opisującą niemal wszystkie styki elektryczne występujące w pojazdach mechanicznych za pomocą kodów liczbowo-literowych. Wg tej normy zunifikowano wszystkie instalacje elektryczne w pojazdach na całym świecie, szczególnie w Europie. Na jej podstawie możliwe jest łatwe rozszyfrowanie połączeń, rozpinanie i ponowne łączenie styków poszczególnych urządzeń elektrycznych , naprawianie instalacji bez zbędnej nauki każdej z osobna.

 

Jeśli jakaś instalacja jest rozbieżna z obowiązującymi normami to świadczy to o integracji weń nieuprawnionego elektryka, pozbawionego podstawowych zasad.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#38 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 17:55

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

sprawdzałem dzisiaj u siebie, pod 50a mam podpięte dwa przewody, jeden niebieski jak na foto i czarny z szarą i pomarańczową koszulką, jak dobrze oamiętam

Kolego masz źle podłączone. Grzanie świecy masz dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Czyli świeca nie spełnia swojego zadania gdy jej potrzebujesz.

 

Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 
Problem z prądem też się rozwiązał a przyczyna prosta jak budowa cepa: Ten kabel nie był podłączony nigdzie od grzania świecy i przy pomiarze przez to własnie prąd pojawiał się na wszystkich stykach,

Co nie wiadomo, nie rób z tego wielkiej tajemnicy, da się to ogarnąć bez serwisu i schematów.

Kolejna bajka. Źle interpretujesz pomiary.

Po pierwsze nie na wszystkich stykach miałeś napięcie, bo styk 15 traci zasilanie po przekręceniu stacyjki w pozycje grzania i zapłonu.

Nie przez brak podpiętego przewodu od świecy pojawiało się napięcie na pozostałych stykach stacyjki tylko tak właśnie ona działa.

Sprawdź czy teraz jest inaczej z podpięta świecą.

Wystarczy minuta, może komuś 5(nieważne) by zrozumieć jak działa stacyjka i jaki styk w którym położeniu kluczyka jest zasilany i dlaczego. Tylko spokojnie nie na hura i dwa pomiary na krzyż.

Jeśli potrzeba opisze stacyjkę.



#39 Share Renault85-15TX

Renault85-15TX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 03 luty 2016 - 18:42

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Kolega Wojtek987 opisał dokładnie na których stykach pojawia się napięcie podczas grzania świecy i podczas rozruchu tak samo jest teraz u mnie. Więc chyba nie musisz się już wysilać i opisywać bo kolega AlaCapone pięknie to opisał w swoim poście i jeśli ktoś ma poprawną instalację nie poprawianą przez żadnego garażowego elektryka musi mieć takie połączenie jak on opisuje. 

Stacyjka i jej połączenie to banalna sprawa sam doszedłem powoli w którym miejscu ma być świeca płomieniowa wpięta a kolega AlaCApone tylko swoim postem rozwiał wszystkie moje wątpliwości. 

A takie pytanie może ktoś wie z czego pasuje linka do gazu? Bo kupienie nowej oryginalnej za 160zł jakoś mnie przeraża z ceną. 


"Co się polepszy, to się popieprzy, co się zbuduje, to się zrujnuje, co się ustali to się obali" Polak musi mieć łeb i d*pę ze stali !!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 07:20
  •  

#40 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 19:05

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Po temacie właśnie widzę jak to banalna sprawa.

 

 tak zostawię już nie będę się bawił w zmienianie. Bo nie wiadomo jak faktycznie powinno być każdy ma inaczej z tego co zauważyłem. 
 

"kolega AlaCapone pięknie to opisał w swoim poście i jeśli ktoś ma poprawną instalację nie poprawianą przez żadnego garażowego elektryka musi mieć takie połączenie jak on opisuje."

To w końcu wiadomo czy nie wiadomo?

 



Podobne tematy