Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne


59 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 19:35

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Witam

Posiadam Renault 95-14,mam problem z odpaleniem ciągnika,dałem do sprawdzenia głowice,okazało się,że są dobre. Pompowtryski są nowe,paliwo nie schodzi z układu paliwowego,akumulator i rozrusznik są nowe,świeca żarowa jest sprawna.Ciągnik przy rozruchu długo kręci,dymi na siwo i odpala bardzo późno.Czy może być to przyczyna zapłonu?

 

Z góry dzięki za odpowiedź


Edytowany przez pawlox17, 29 styczeń 2016 - 19:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 16:07
  •  

#2 Share maromar

maromar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 19:40

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

pewnie tak, opowiem na przykładzie auta z silnikiem tdi, otóż kupiłem kiedyś golfa dość tanio, okazało się, że rano mimo że było ciepło bo latem, bardzo długo kręcił zanim odpalił, zmartwiłem się bo pierwsze podejrzenie padło na brak ciśnienia w cylindrach, co za tym idzie kosztowna naprawa, kolega polecił sprawdzić zapłon komputerem, sprawdził, ustawili zapłon, i jak ręką odjął



#3 Share blondynek2004

blondynek2004

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2016 - 20:26

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Albo kont wtrysku jest źle ustawiony albo słabe ciśnienie sprężania w cylindrach. A jak już odpali to dymi a jak tak to na jaki kolor. I czy w miarę rozgrzewania się silnika dymienie ustaje czy nie.

#4 Share maromar

maromar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 20:28

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

no w dieslu kąt wtrysku a zapłon to to samo, w każdym razie na pompie to do ustawienia



#5 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2016 - 20:46

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

" Pompowtryski są nowe,"

Że co proszę?

Świeca żarowa?

A nie płomieniowa przypadkiem?

 

Opisz coś więcej, ciągnik kupiłeś z taką przypadłością czy masz go jakiś czas i zaczął gorzej zapalać z dnia na dzień.

 

Jaki był stan tulei cylindrowych?

Mierzyłeś kompresję?


Edytowany przez mtracz, 29 styczeń 2016 - 20:47.


#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 29 styczeń 2016 - 21:52

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Ręce opadają... Czego w tych szkołach teraz uczą? W dieslu chcą ustawiać zapłon...

 

Kolego @pawlox17.

Przyczyn może być kilka. Tak, jak pisali koledzy wyżej. Niskie sprężanie na jednym lub dwóch cylindrach, zużyta pompa wtryskowa lub najprawdopodobniej za wczesny kąt wtrysku paliwa a ustawia się na kole od pompy wtryskowej na otworach tzw. fasolkach po uprzednim wyjęciu pompy hydraulicznej.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share maromar

maromar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 21:54

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Ręce opadają... Czego w tych szkołach teraz uczą? W dieslu chcą ustawiać zapłon...

 

Kolego @pawlox17.

Przyczyn może być kilka. Tak, jak pisali koledzy wyżej. Niskie sprężanie na jednym lub dwóch cylindrach, zużyta pompa wtryskowa lub najprawdopodobniej za wczesny kąt wtrysku paliwa a ustawia się na kole od pompy wtryskowej na otworach tzw. fasolkach po uprzednim wyjęciu pompy hydraulicznej.

 

tak kolego w dieslu ustawia sie tzw zapłon, czyli kąt wtrysku, w autach dobi się to przez obrót kółkiem w pompie, lepiej sam się doucz zanim zaczniesz pouczać



#8 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 22:04

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Albo kont wtrysku jest źle ustawiony albo słabe ciśnienie sprężania w cylindrach. A jak już odpali to dymi a jak tak to na jaki kolor. I czy w miarę rozgrzewania się silnika dymienie ustaje czy nie.

Przy odpaleniu silnika zadymi na czarno i dymienie ustaje.Jak silnik złapie temperaturę (na +) przestaje kopcić



#9 Share maromar

maromar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 22:06

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

możliwe że ciśnienie sprężania niskie



#10 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 29 styczeń 2016 - 22:09

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

" Pompowtryski są nowe,"

Że co proszę?

Świeca żarowa?

A nie płomieniowa przypadkiem?

 

Opisz coś więcej, ciągnik kupiłeś z taką przypadłością czy masz go jakiś czas i zaczął gorzej zapalać z dnia na dzień.

 

Jaki był stan tulei cylindrowych?

Mierzyłeś kompresję?

 

Tak świeca płomieniowa.

" Pompowtryski są nowe"--> końcówki wtrysków

Ciągnik był z taką przypadłością.

Tuleje są niewypracowane i po zdjęciu głowic natłoki były zalane naftą,która przeciekła po 20 min



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 16:07
  •  

#11 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2016 - 18:48

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

W 20 minut, to tam pierścionków nie ma.

Pomiar kompresji.

Świecę płomieniową jak długo grzejesz przed odpaleniem?



#12 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 30 styczeń 2016 - 19:54

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

W 20 minut, to tam pierścionków nie ma.

Pomiar kompresji.

Świecę płomieniową jak długo grzejesz przed odpaleniem?

Świecę płomieniową grzeję pół minuty.Jeżeli nie ma pierścieni to czemu nie pobiera oleju i nie przedmuchuje wlewem?

Kompresji niestety jeszcze nie mierzyłem

Oprócz przestawienia pompy wtryskowej i pomiaru ciśnienia przejrzałem wszystko

 

Jakie powinno być ciśnienie w wtryskach i na cylindrach?


Edytowany przez pawlox17, 30 styczeń 2016 - 19:55.


#13 Share blondynek2004

blondynek2004

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 30 styczeń 2016 - 21:02

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Zmierz kompresję i będzie wszystko jasne. Albo odkręć kolektor wydechowy i też będzie widać na którym cylindrze dymi. Jak silnik jest zimny to będzie dymił a po rozgrzaniu przestanie prosta zasada rozszerzalności metalu. Wiem dla nie których to może być śmieszne ale praw fizyki nie oszukamy.

#14 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2016 - 21:43

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Pół minuty, to za długo, możliwe że brakuje jej paliwa i gaśnie. A w czasie rozruchu nie pomaga.

Świeca jest gotowa do pracy po 10 sekundach i może następować rozruch silnika.

Ze świecą jest poprawa z zapaleniem?

Z ogniem w kolektorze zapali stary trup.

 



#15 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 31 styczeń 2016 - 16:03

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Pół minuty, to za długo, możliwe że brakuje jej paliwa i gaśnie. A w czasie rozruchu nie pomaga.

Świeca jest gotowa do pracy po 10 sekundach i może następować rozruch silnika.

Ze świecą jest poprawa z zapaleniem?

Z ogniem w kolektorze zapali stary trup.

 

 

Zmierz kompresję i będzie wszystko jasne. Albo odkręć kolektor wydechowy i też będzie widać na którym cylindrze dymi. Jak silnik jest zimny to będzie dymił a po rozgrzaniu przestanie prosta zasada rozszerzalności metalu. Wiem dla nie których to może być śmieszne ale praw fizyki nie oszukamy.

 

 

W 20 minut, to tam pierścionków nie ma.

Pomiar kompresji.

Świecę płomieniową jak długo grzejesz przed odpaleniem?

 

Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach,wyniosło 22.Jakie jest prawidłowe ciśnienie?



#16 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2016 - 18:48

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Jaka temperatura silnika podczas pomiaru?

Jakie ciśnienie po próbie olejowej?

Ciśnienie nie powala.



#17 Share pawlox17

pawlox17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 31 styczeń 2016 - 19:24

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Jaka temperatura silnika podczas pomiaru?

Jakie ciśnienie po próbie olejowej?

Ciśnienie nie powala.

 

Na zimnym silniku sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło 22 



#18 Share blondynek2004

blondynek2004

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 styczeń 2016 - 20:06

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Ciśnienie zmierz na ciepłym. A jaki masz tam typ silnika jeszcze byś powiedział. Co do ciśnienia to szału nie ma no ale zimny silnik.

#19 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2016 - 20:52

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Dajcie spokój z tymi kątami i tłokami, jeśli już użytkował ciągnik to poznał by walnięte pierścienie czy wytarte, porysowane tuleje. Skoro sprawdziłeś już "pompowtryski" to sprawdź jeszcze pompę. Wiem że dobra regeneracja pompy trochę kosztuje, ale dał bym się ogolić na łyso (i to wszędzie :D ) że wina stoi po stronie pompy. Już nie jeden silnik z lichą pompą widziałem i z opisów odpalania stawiam na pompę. Ostatnio moja stara c360 też tak odpalała, przy 0 paliła jak by było -15, chełtała,kaszlała, łapała a potem gasła - a dym z komina leciał jak z parowozu.  Zrobiłem pompę i wystarczy aby dobrze zakręciła. Moja renia (110.54) bez świecy poniżej 0 też ma problem, a poniżej -10 nawet ze świecą ma problem. Miałem robić tej zimy, ale chyba zima za krótka i niestety nie zdążę :P Sąsiad miał deutza z lichą pompą i palił podobnie.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne Dzisiaj, 16:07
  •  

#20 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2016 - 22:08

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne

Więcej opcji raczej nie ma więc golenie Cie ominie. :D

Ale sprawdzić trzeba wszystko zanim wyda się kilka stówek.



Podobne tematy