joghas

Ładowanie w Ursusie C-330

Polecane posty

jaro8540    1

W 30 gdy jest prądnica to na masie ma plus , gdy alternator to na masie minus


Piwo to moje paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

wlasnie to malem poweidziec podlacz na odwrot minus z plusem :rolleyes: w 30 jak zle podlaczysz to tylko zaiskrzy i raczej nic sie nie spali bo w sumie to nie ma co :D mase podlacz byle gdzie tylko tak zeby byl przeplyw pradu bo jak podlaczysz na drazek kierowniczy to mozebyc nie ciekawie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Jak podłączy na odwrót to może prostownik sfajczyć. Raz mój dziadek tak podłączył i zaczął dym walić z prostownika ale odrazu odłączył. Swoją drogą powinno chyba bezpiecznik wybić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

Czyli reasumująć plus do tej większej śruby czerwonej ,a minus mogę do tej drugiej śruby przy rozruszniku ? Bo nadal nie wiem gdzie dokładnie ten minus ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

kolego zrób tak zakładamy że masz prądnice ( bo mam nadzieje że rozróżniasz prądnicę od alternatora) to "-" od prostownika podłącz do tej śruby przy cewce co do niej dochodzi przewód od akumulatora, a "+" do np. tej śruby co jest przykręcony rozrusznik do bloku silnika. przynajmniej ja tak robię i jest oki! jeśli masz alternator to zrób to odwrotnie i ma się ładować :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jak masz prądnicę to podłączasz zacisk plusowy+ na masę czyli na obudowy silnika, błotniki, maska, skrzynia itd. tam jest masa. Minus JEST TAM gdzie masz ten kabel gruby przyczepiony do rozrusznika. Jeśli masz alternator to plus z minusem jest odwrotnie. I ot cała filozofija!

 

Ja tak ładuje i nie podłączam pod żadne klemy tylko pod rozrusznik i na drążek kierowniczy, zdarłem na nim kawałek farby na zacisk żeby lepiej masował -, - na mase bo mam alternator.

 

Jeśli to takie trudne to spytaj się kogoś żebyś czegoś nie sfajczył.

 

Poza tym odwrotnie nie da się podłączyć, iskrzy jak ch*lera, jak dobrze podłączysz to iskrzy ale nieznacznie, jest różnica.

 

@pasiu66 tak powinien się przepalić bezpiecznik, ale jak zamiast niego był gwóźdź, albo obwód był niezabezpieczony to inna sprawa.

edit: orty

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nic nie spali, ja przy odpalaniu podłączam prostownik ale tylko przy zimnym rozruchu żeby ulżyć akumulatorowi, ładowanie na max rozrusznik gwizda i maszyna pali.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

o to ja mam takie małe pytanko do tego ładowania prostownikiem podpiętym pod rozrusznik czy ciągnik lepiej odpala niż po ładowaniu akumulatora i czy można podczas ładowania tym prostownikiem podpiętym pod rozrusznik próbować go odpalić ?


Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść,a co za tym idzie w przyszłości nie mogą być one wykorzystywane przeciwko niemu...udzielanych wskazówek proszę nie traktować jako WYROCZNI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Przecież jak podpinasz pod rozrusznik to wtedy właśnie ładuje akumulatory i wiadomo że lepiej odpalić na prostowniku bo ma lżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

Mam alternator na pewno, wiec plus pod srube do rozrusznika a minus do obudowy silnika gdzie kolwkiek , czyli do innych śrub też moge ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

z tym paleniem na podłączonym prostowniku to jak się ma mocny prostownik to można palić ale jak jest taki malutki "samochodowy" to bym nie radził!

ja mam bestera już nie pamiętam ile ma prądu ładowania to na nim mogę spokojnie kręcić! :lol:

Edytowano przez staszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jak ALTERNATOR to plus(+) pod śrubę od rozrusznika co idzie do niej taki gruby kabel z akumulatora czyli tak jak mówisz, a minus(-) to możesz pod drążek kierowniczy, za błotnik, za śruby łączące silnik ze skrzynią biegów, za dźwignię sprzęgła i tyle, wedle uznania ;)

 

A i jak poładujesz to napisz jak przebiegła ta zawiła operacja.

 

 

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez myslałem, że można odpalać na ładującym prostowniku zmieniłem zdanie jak poleciał z niego dym i juz nie ładował:) No ale od czego jest gwarancja, wzieliśmy dodatkowo bestera większego a tego dali nowego na gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fanbizon82    0

Witam

Mam mały problem cały czas swieci mi się kontrola ładowania.Prądnica ładuje bo ciapek odpala bez problemów jednak nawet na wysokich obrotach kontrolka nie gaśnie .Co może być przyczyną. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na moje to coś z regulatorem, że podaje prąd na kontrolke jak nie powinien. Ale na prądnicach to sie nie znam


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Skoro świeci się cały czas to nie byłbym taki pewien czy ładuje akumulatory. Najpierw należy wykonać pomiary, czyli napięcie (można by też natężenie) prądu wytwarzanego przez prądnice, dopiero wtedy będzie wiadomo czy ładuje, czy nie.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

To, że odpala nie znaczy, że jest ładowanie. Skombinuj jakiś miernik i rób pomiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bugi    0

Dokładnie tak jak napisali wyżej. To że odpala wcale nie znaczy że ładuje.

Najlepiej kupić miernik albo pozyczyć od kogoś i sprawdzić czy wzrasta napięcie wraz z obrotami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
harpagan    0

Witam wszystkich,mam pradnice w mojej c 330 i mam podobny problem co kolega ktory zalozyl temat z tym ze mi znowu kontrolka gasnie ale przy duzych obrotach a powinna gasnac przy troche mniejszych,dawniej gasla na wolnych obrotach,co moze byc przyczyna pogarszania sie wydajnosci pradnicy? pierwsze co warto sprawdzic to szczotki?pozdrawiam.

Edytowano przez harpagan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj