joghas

Ładowanie w Ursusie C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jerry28    4

Wszystko będzie dobrze, jeśli podepniesz plus do plusa i minus do minusa. Iskrzy na wyłączonym prostowniku, gdyż uzwojenie wtórne transformatora, przy braku napięcia na transformatorze działa jak zwora.

Edytowano przez Jerry28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Wszystko będzie dobrze, jeśli podepniesz plus do plusa i minus do minusa. Iskrzy na wyłączonym prostowniku, gdyż uzwojenie wtórne transformatora, przy braku napięcia na transformatorze działa jak zwora.

 

Ciekawa teoria. Masz jakiekolwiek pojęcie o działaniu transformatora i budowie prostownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerry28    4

Ale jaka prawdziwa.Powiedz mi jak jest zbudowany transformator, główny składnik prostownika, za nim to już tylko jakiś układ elektroniczny, mniej lub bardziej rozbudowany, którego głównym składnikiem jest mostek Gretza.

Edytowano przez Jerry28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

przy włączonym prostowniku zawsze iskrzy i iskrzenie większe im bardziej rozładowane baterie.

przy wyłączonym prostowniku też jest iskrzenie bo uzwojenie niskiego napięcia to obwód zamknięty.

z zasady podłącza się najpierw minus a potem plus-zapobiega nadmiernemu iskrzeniu-kierunek przepływu prądu przez diody.

tak w skrócie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerry28    4

Musi iskrzyć, tak to już jest przy zamykaniu obwodu elektrycznego ;) tutaj nie ma żadnych wymyślnych tzw. żabek, które potrafią odprowadzić łuk elektryczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

ja nic przeciw iskrzeniu nie mam.

nawet iskrzy przy podłączanie na kable-powód to różnica napięć.

a mówię o kolejności podłączenia-najpierw minus petem plus,przy odłączaniu najpierw plus potem minus,jest mniejsze iskrzenie lecz jest.kiedyś nawet tego na prawku uczyli-czasami pytanie z budowy,teraz uczą niewiele,tylko jazdy ulic tras egzaminacyjnych,i testów,o reszcie nie mówią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Ale jaka prawdziwa.Powiedz mi jak jest zbudowany transformator, główny składnik prostownika, za nim to już tylko jakiś układ elektroniczny, mniej lub bardziej rozbudowany, którego głównym składnikiem jest mostek Gretza.

 

Dokładnie kolego Twoja teoria jest prawdziwa jako teoria i bardzo błędna.

Skoro tak bronisz tej teorii, to opisz drogę przepływu prądu przy podłączeniu +/+ i -/- w którym momencie prąd przepływa przez transformator. Mostek w alternatorze jest podobny i co jak nie pracuje to wyładowuje akumulator/y?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Plu do plusa minus do minusa nic nie iskrzy niema prawa przy wyłączonym prostowniku jak zamienisz bieguny wtedy tak będzie iskrzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerry28    4

Dokładnie kolego Twoja teoria jest prawdziwa jako teoria i bardzo błędna.

Skoro tak bronisz tej teorii, to opisz drogę przepływu prądu przy podłączeniu +/+ i -/- w którym momencie prąd przepływa przez transformator. Mostek w alternatorze jest podobny i co jak nie pracuje to wyładowuje akumulator/y?

 

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

no kiedyś popularne były alternatory 6 diodowe(obco-wzbudne),no i te rozładowywały przy włóczonym kluczyku.teraz są wszystkie nowe i używane te nie najstarsze 9 diodowe(samo-wzbudne)i już nie ma tego problemu.

no ale to inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie.

 

A Ty przeczytaj swój pierwszy post w tym temacie, ten który cytowałem i wyjaśnij jak to co piszesz przebiega w praktyce. Chyba wiesz że w transformatorze prąd płynie na przemian w obu kierunkach, więc wyjaśnij dokładnie drogę przepływu prądu gdy transformator działa jako zwora.

Jak uważnie czytałeś posty w tym temacie to pewnie przeczytałeś że założyciel pisał, że iskrzy przy prostowniku odłączonym od zasilania. A z tego wynika że albo odwrotnie podłącza, albo w prostowniku jest jakieś zwarcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

zgoda, mostek Greatz'a może mieć przebicie, lub układ który może mieć prostownik, no chyba że coś nie wiem, bo normalnie na wyłączonym prostowniku, przy podpinaniu nie powinno iskrzyć bo diody działają zaporowo i nie puszczają prądu "w drugą stronę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jak pragnę zdrowia, czytam i normalnie mnie skręca że trafo w prostowniku robi zwarcie, układ prostowniczy od tego właśnie jest iż puszcza prąd tylko w jednym kierunku, do sprawdzenia kolega ma prostownik i tyle, a nie dyskusje na temat jego podpinania na 2 strony, poza tym nie ten dział bo do elektryki to się kwalifikuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jerry28    4

Może nie do końca dobrze się wyraziłem, trafo jako trafo będzie robić zwarcie, ale zapomniałem o tym , że w prostowniku jest jeszcze moduł prostownika ;) Moja wina. Nie wiem natomiast jak będzie zachowywał się prostownik z płytkami selenowymi (w pierwszym poście jest napisane, że to bardzo stary prostownik), nigdy takiego nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zamontowałem alternator z wbudowanym regulatorem,wszystko według schematu, ale mam słabe akumulatory więc nie mogłem odpalic i chciałem podładować prostownikiem 12V 15A. Akumulatory to dwie 6V 195Ah, minus na ciągnik plus na rozrusznik, gdy podpiołem kleme plusową prostownika z plusem akumulatora i chciałem podpiąć kleme minusową prostownika z minusem akumulatora to zaczeło iskrzyc jakby było zwarcie czy coś w tym stylu. Czy to wina prostownika (prostownik stary, 10x naprawiany) czy źle podłączam? jak prawidłowo podłączyć, wcześniej nie było problemu jak plus był na masie?

witam pozwól ze spytam ładowałeś tym prostownikiem jakieś inne pojazdy jeśli nie to spróbuj podłączyć go do auta i sprawdż co się będzie działo u upewnij się że masz prawidłowo oznaczone zaciski na prostowniku chodzi mi o to czy + to rzeczywiście +bo pisałeś że był parę razy naprawiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

Witam, mam problem, a że na ciągnikach się zupełnie nie znam to dla Was to będzie pewnie prościzna ;) Muszę rano przejechać ciągnikiem ojca w inne miejsce, by nie przeszkadzał, a muszę go podładować bo nie odpali. Chce prostownik podpiąć pod rozrusznik, tylko w tym tkwi problem ,że nie wiem dokładnie jak. Przy rozruszniku mam dwie śruby. Ta większa jest pomalowana na czerwono, więc tam zapewne plus. A gdzie minus ? do tej mniejszej śruby ? Wiem, że to pewnie banalne pytanie , ale zapomniałem się spytać ojca jak a do rana nie mam możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

aha czyli do jakiejkolwiek innej śruby ?

 

Zawsze mi sie wydawało że minus był do tej drugiej śruby na rozruszniku podłaczany ale chyba mi sie tylko wydawało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj