joghas

Ładowanie w Ursusie C-330

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma z tym żadnego problemu. Aczkolwiek przy takich prądach układ nie jest zbyt wydajny energetycznie i za bardzo nie opłaca się robić tego na regulacji liniowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan_talon    0

Cześć,

 

Mam w swoim C-328 akumulator 12V, 120Ah, 890A. Zastanawiam się nad prostownikiem do niego. Chodzi mi po głowie: http://test.j.pl/61/prostownik-automatyczny-ultimate-speed-lidl-test.html niby zastosowanie do aku 12V i do 120Ah. Miał ktoś okazje go próbować? Da radę czy lepiej zainwestować w coś mocniejszego?

Z góry dzięki za pomoc.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1866

To nie jest jakiś mocny prostownik, dosłownie 3,8A w ładowaniu zasadniczym ale naładować taki akumulator to potrafi lecz trwa to dość długo  zależnie od stopnia rozładowania oczywiście. Jego główną zaletą jest cena bo działać działa, ma 3 lata gwarancji, a jak się o nim zapomni i nie odłączy na czas to akumulatora nie uszkodzi. Mając taki prostownik teraz wolę go odstąpić i kupić mocniejszy za drugie tyle, tego mam na myśli szukając w grupie tych procesorowych  http://www.hurt.com.pl/ladowarka-procesorowa-12v-24v-everactive-cbc-10,p15074.html

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Cześć,

 

Mam w swoim C-328 akumulator 12V, 120Ah, 890A. Zastanawiam się nad prostownikiem do niego. Chodzi mi po głowie: http://test.j.pl/61/prostownik-automatyczny-ultimate-speed-lidl-test.html niby zastosowanie do aku 12V i do 120Ah. Miał ktoś okazje go próbować? Da radę czy lepiej zainwestować w coś mocniejszego?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Oczywiście, że da radę. Co z problem zamiast pół dnia ładować dwa dni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Każdy upiera się za jakąś super elektroniką jakby prostownik był głównym ładowania akumulatora, moje zdanie jest takie że jeżeli już akumulator przestaje trzymać i trzeba go podładowywać to czy to robił prostownikiem "transformator-mostek-żarówka" czy prostownikiem "super elektronicznym" to i tak akumulatorowi nie przywrócimy pełnej sprawności.

 

Może nieraz lepiej zadbać o instalację ciągnika niż ładować pieniądze w jakieś super prostowniki, jeżeli już coś to z dobrym rozruchem.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1866

Cała taka elektronika to zło które staje się elementem podrażającym produkcję i jest najbardziej podatną częścią na uszkodzenie w prostowniku transformatorowym.C czasem specyfika użytkowania pojazdu, tu ciągnika wymaga doładowywania akumulatora, Wszystko ma zalety i wady, a układ z żarówką  choć prosty, to umówmy się ,trochę z lamusa. Ten lidlowski to przyznaj sam  bardzo tani, prosty w użytkowaniu i cieżko za jego pomocą zaszkodzić akumulatorowi. Dla laików idealny  :)  a jak padnie po gwarancji to nawet go szkoda nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan_talon    0

Kupiłem w Lidlu ten prostownik i nie mam zastrzeżeń. Ładował się prawie 13 godzin, ale po montażu ciapek odpalił bez problemu. Sprzęt za 59 zł i mogę polecić przynajmniej do takiego aku jak ja mam 12V, 120Ah, 890A


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2120

Czy napięcie łądowania alternatora jest zalezne od od stanu naładowania akumulatora? Wstawilem  prawie rozladowany akumulator do 30 odpalilem na nim zmierzylem napiecie ładowania i wynosilo 13,10V czy tak powinno byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Jeżeli z czasem będzie rosło do ok. 14V to jest OK pod warunkiem że na instalacji nie ma spadków,napięcie może też być małe bo alternator nie wyrabia prądowo gdyż akumulator rozładowany. Miałem taki przypadek że na alternatorze 14,4V a na akumulatorze 13, po poprawieniu połączeń wszystko wróciło do normy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Na wolnych obrotach jest OK.Jeśli na wyższych obrotach napięcie nie wzrasta do 14V przyczyny szukaj w wadliwej instalacji lub jeśli jest to altelnator z samochodu w źle dobranych przełożeniach na kołach pasowych.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2120

Co moze byc wadliwe w instalacji? Zasniedzone styki masy i przy akumulatorze i rozruszniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2120

Popodladowaniu prostownikiem akumulatora napiecie łądowania wynosi 14,2 V na obrotach około 1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zmierz ładowanie odrazu na wyjściu z alternatora  i na akumulatorze będziesz wiedział czy prąd po drodze nie ginie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasterRoj    82

Co ma ginący prąd do tego, różnica wskazań napięcia na altku i na aku świadczy że mamy spadek napięcia spowodowany zbyt małym przekrojem przewodu lub nadłamaniem linki w przewozie lub/i złym stykiem na połączeniach elektrycznych. Obstawiam to ostatnie, oczyścić dokręcić zabezpieczyć i git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasterRoj    82

Z altka leci na śrubę przy rozruszniku przewód prądowy. Masz jeszcze drugi co leci poprzez kontrolkę ładowania do stacyjki. Pomiar napięcia na altku  na tym przewodzie prądowym w zakresie obrotów od biegu jałowego do 2400 obrotów sinika pozwala zorientować się wstępnie w jakim stanie jest altek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Jeżeli sprawdzisz na zakresie AC i jest powyżej 0,6 V jak dobrze pamiętam to problem jest z diodami.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwertu    0

Witam ostatnio zaczęła świecić mi kontrolka ładowania w ursusie c 330m instalacja jest nówka sztuka. Regulator jest nowy do c 330 bo prądnica też jest od c 330. Problem występuje wtedy gdy jest poniżej 800 obr/min ale gdy dodam gazu na maksa to znowu się świeci proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić. Liczę na szybką odpowiedź

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    705

Coś z regulatorem. W instrukcji napraw są instrukcje do sprawdzania pradnicy i regulatora

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może szczotka się zawiesiła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwertu    0
17 godzin temu, ZYLA napisał:

Coś z regulatorem. W instrukcji napraw są instrukcje do sprawdzania pradnicy i regulatora

ale regulator był wymieniany kilka dni temu a poza tym jest nowy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj