pawelgawel

Koszta, Podatki Przy Zakupie Laki - Ugoru

Polecane posty

pawelgawel    0

Nie jestem rolnikiem. Z jakimi dodatkowymi kosztami musze sie liczyc przy zakupie 4ha ugoru/laki niskiej klasy (V-VI) od osoby prywatnej? Czy fakt, ze teren jest notorycznie zalewany robi roznice w ponizej wyszczegolnionych kwestiach?

 

Notariusz - za jakie dokladnie czynnosci place? - zna ktos chocby przyblizone stawki?

Ksiega wieczysta - czy to dodatkowa oplata?

odpisy - jakie dokladnie? Niestety bede musial robic odpisy dot. tego gruntu na wlasna reke (wiem, ze zazwyczaj robi to wlasciciel)

Podatek - rozjasni ktos te kwestie?

Jakies dodatkowe oplaty, o ktorych nie wiem?

 

Wiele pytan... bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos majacy pojecie troche mi rozjasnil sytuacje.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2444

Idz do notariusza to Ci wszystko powie co i jak jaki podatek jakie dokumenty 


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

idź do notariusza, to notariusz jest tu wyrocznią . Taksa od takiej czynności to około 1000 zł, nie jesteś rolnikiem to zapłacisz podatek. wypisy i wpisy też płatne . Tak ogólnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgawel    0

Dzieki za podpowiedzi. Oczywiscie do notariusza sie wybiore po dokladne info tak jak radzicie. Tak ogolnie chcialem sie zorientowac co i jak.

 

Jeszcze jedno pytanie. Chce wziac w dzierzawe grunt klasy V lub VI (ugor, teren podmokly/zalewany) - czy wlasciciel tego gruntu placi podatek rolny, czy tez w mysl ustawy jest to grunt zwolniony z podatku? A jesli tak, to czy nadal pozostanie gruntem zwolnionym z podatku jesli zacznie byc uprawiany?

 


pozdrawiam

Edytowano przez pawelgawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25