zetoreXPL

Jaki zestaw naprawczy do Zetora 7745

Polecane posty

zetoreXPL    0

Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi ;)

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Obecnie jest założony na 3 pierścienie, rozebraliśmy traktor i okazało sie ze 2 tuleja ( od kabiny)jest pęknięta . Dzikizetor możesz coś więcej powiedzieć o różnicy pomiędzy 3 a 4 pierścieniami na tłoku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Do zetora o symbolu silnika 7701  przychodzą tylko i wyłącznie  komplety naprawcze na 3 pierścienie  o nr katalogowym 7201 0099 . 

Co do różnic wyjaśniam różnią się średnicą,kształtem komory spalania.

W praktyce można założyć 4 pierścieniowe do twojego silnika  będą pasować  tylko silnik nie będzie pracował właściwie,  bo komora spalania będzie za mała. Cztero-pierścieniowe  są po prostu do innych typów silników.

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

z tego co wiem to można wstawić 3 -pierścieniowe w miejsce 4-ek i odwrotnie ,ale w silniku powinien być zamontowany 1 rodzaj a nie pomieszane .

Z praktycznego punktu widzenia to na 4 -pierściniowych z małą komorą lepiej odpala w zimie .

W 7711 i 7745 TYLKO 3-PIERŚCIENIOWE  w dodatku posiadają inny numer katalogowy niż montowane 3-ki do 52 i 7211 .

Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie polecam tych niby orygianałów z banderolami PDC Zetor Oryginal . 

Ponoć nie gorsze są  czeskiej firmy PREMOT bo szły na pierwszy montaż   http://sklep.tzmkalisz.pl/Zestaw-naprawczy-PREMOT-102-4p-Zetor-5011-7011-70%283,1865,5503%29.aspx

Jak jeszcze nie wybrałeś to odwiedź ten adres http://www.agrozeto.pl/ -facet zna się na rzeczy i na pewno doradzi

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

DarekD   dlaczego nie polecasz zestawów  Zetor PDC      nie są przyzwoitej jakości   czy o co chodzi ?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

silnik nie równo pracuje ,a to chyba podstawowy warunek jaki ma spełnić część oferowana jako oryginał . Podejrzewam ,że  wina leży w dokładności obróbki komory spalania w tłoku  . Tuleje też mają inny kształt od strony podstawy  niż fabrycznie montowane . Na pewno nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny .

Co do trwałości to nie mam zastrzeżeń . 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetoreXPL    0

Może ktoś może sie wypowiedzieć z własnego doświadczenia ( ma założone zestawy Zetorowskie w swoim 7745), ja własnie zamówiłem Zestaw Zetor . 

Edytowano przez zetoreXPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    288

Tak jak pisze DarekD ja brałem w agrozeto w kaliszu iwłaśnie radziłem się tego pana o którym on wspomina. W serii 77xx z tego co pamiętam to chyba występują tylko 3 pierścienie. Ja mam zetora 7211 i tam są 4 pierścienie. Natomiast zestawy kolbenschmidt do tego ciągnika mają tylko 3 pierścienie. Od razu byłem nastawiony na zestawy kolben... ale potem coś mi zaczęło nie pasować czemu tu 3 a kazdej innej firmy 4. No i właśnie ten pan wytłumaczl mi ze tu chodzi o jakośc materiału. Ze to jest najwyższa pulka, zetorowskie nie są złe ale te są duzo lepsze. A mają 3 pierścienie bo materiał jest lepszej jakośći właśnie żeby nie szły 4 i one w zupełności wystarczą i robią tą samą robotę co 4 ograniczjąc przy tym tarcie na powierzchni tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

niestety po remoncie nie bedzie juz 10 tys mtg dobrze jak z 5 tys wytrzymaja- robilem remont 2 lata temu 1500 mtg zrobione , z odmy dmucha lekko,czasami delikatnie nawet olej kapnie, zestawy pdc z agro-zeto.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

kolego magnum123 , od któregoś tam numeru silnika  montowano we wszystkich tej serii Zetorów  tłoki na 3 pierścienie ( w 7711 tylko 3 pierścienie)  z większą komorą spalania .Pierścień środkowy jest inny niż te dwa środkowe montowane w 4-ro pierścieniowym , reszta ,tzn. górny i  zgarniający olejowy identyczna > Tuleja taka sama ,końcówka wtryskiwacza też .

Nie tylko zestawy Kolbenschmita są na 3-kach -  są też we wszystkich dostępnych na rynku.

Jeszcze pytanie :jak pracuje silnik na tych zestawach kolbenschmidt  ????

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25
Napisano (edytowany)

czyli podsumowując dyskusję do 7211 można założyć i na 3 i na 4 pierścienie? 

a numery to 52110099 i 70110099 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
Napisano (edytowany)

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No TE SAME , to raczej być nie mogą , a co najwyżej TAKIE SAME . B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Jest taka firma.

http://www.rheinmetall-automotive.com/en/brands/kolbenschmidt/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

W to że jest to ja nie wątpię, ostatnio robiłem skodzianke z 1.9 BXE na pokładzie. Wymiana panewek właściciel kupił te kolbenshmita na pudełku jak byk pisze ze sa zrobione w turcji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Napisano (edytowany)

do "malkolm" -MOŻNA

no i co z tego ,że w  Turcji ?  Lepiej niż w Chinach . Jak sygnują logiem KS to coś musi znaczyć . Znasz lepsze zestawy do Zetora ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

a jak myślisz ? W nowych tylko trójki montują  i to nie tylko Zetor .W każdym benzyniaku czy dieslu masz 3 pierścienie . Co do firmy to ja bym nie brał tych Zetor Oryginał PDC .  Z oryginałem  montowanym w fabryce nie nic wspólnego .  Spróbuj Kolbenschmita -ponoć najdokładniej zrobione


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nic z tego że są robione w Turcji, ważne żeby ich cena nie była sztucznie windowana. Większość panewek na rynku jest dobrej jakości. Pytanie kto remontując ten ciągnik rzetelnie mierzy wał. Zwykle chłopy zmieniają panewki bez żadnych pomiarów bo "wał ładnie wygląda" i po sprawie a w większości przypadków tutaj jest problem. Po tzw. szlifie też miodu nie ma, fachowcy zlewają temat bo "do ciągnika bedzie" i błędny krąg się zamyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj