Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik MTZ


36 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kubakuba678

kubakuba678

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2016 - 18:25

Silnik MTZ

Witam mam pytanie odnośnie silników jak jest różnica między jednym a drugim mowa tu o silnikach

 

D-240 a D-243 wiem,że ten drugi jest młodszy ale czy coś je różni? 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MTZ Dzisiaj, 17:16
  •  

#2 Share mtz8223

mtz8223

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2016 - 19:41

Silnik MTZ

Nie wiem to się wypowiem . z tego co mi wiadomo to ten pierwszy był montowany w pokaszarkach forshritta i ma troszke inny kolektor sąncy .ale ogólnie z tego co mi wiadomo nie ma jakiś różnic .Moc jest ta sama chodz w mtz 550 był silnik ten pierwszy i owy ciągnik miał 65 km ale tak słyszałem

 



#3 Share StaryKumurun

StaryKumurun

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2016 - 20:25

Silnik MTZ

Piszesz że nie wiesz, ale jednak się wypowiedziałeś wprowadzając ludzi w błąd



#4 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 04 styczeń 2016 - 20:27

Silnik MTZ

Pierwsze słyszę o podkaszarkach Fortschritt

D-240 to pierwsza wersja silnika z bezpośrednim wtryskiem , o mocy 82KM (MTZ-80/82 i pochodne), były także wersje turbo

https://www.google.p...qVqfjMxhcZ6KKM:

 

D-243 to wersja rozwojowa tego silnika, montowana między innymi w MTZ-820 i nowszych ciągnikach, moc podobna, troszkę inny osprzęt, wersje z turbo itp.

http://agrotrade.hom...------D243.html

 

Główne różnice to:

czeska pompa wtryskowa motorpal, inne ciśnienie wtrysku, inne końcówki wtryskiwaczy

puszkowy filtr paliwa

puszkowy filtr oleju

papierowy wkład filtra powietrza

 

ale te różnice nie są w 100% w każdym silniku D-243, zleży od rynku zbytu silnika i wersji ciągnika

 

 

W pokosówkach zazwyczaj były montowane silniki D-60 o mocy około 65KM z głowicą posiadającą komory wirowe i świece żarowe

 


Edytowany przez jahooo, 04 styczeń 2016 - 20:33.


#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 styczeń 2016 - 20:46

Silnik MTZ

http://www.mtzequipm...NCE MANUAL .pdf

Galimatias jak diabli. Swojego czasu szukałem i turbo w silniku d-240 nie znalazłem. Podstawowa różnica pomiędzy nimi ta natrysk oleju na tłoki jet-oil.


KPK Kumurun Team

#6 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2016 - 14:16

Silnik MTZ

Witam , nie wiem czy tu ktoś jeszcze zajrzy ale ... napiszę .

Chciałem zapytać znawców o silnik mtz d-60 . Nigdzie nie można znaleźć jak on konkretnie wygląda i jakie ma cechy charakterystyczne . Piszcie coś ciekawego na ten temat . 



#7 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:33

Silnik MTZ

Ja mam D-60. To jest połączenie bloku od D-240 z głowicą i osprzętem  D-50

Głowica ma z boku wkręcone świece żarowe "spiralki" wchodzące do komór wirowych, wlew oleju w miejscu, gdzie D-240 ma sprężarkę, brak sprężarki, przednią podporę silnika bez amortyzacji, inny kolektor ssący (bez kolanka, zwrócony od razu w stronę kabiny).

 

Wewnętrznie - płaskie tłoki, wtryskiwacze czopikowe do komory wirowej, wał korbowy bez przeciwwag, inny regulator obrotów w pompie wtryskowej (max 1800 obr), większe obroty pompy olejowej (inne koło na wale i pompie), inny smok oleju, inna uszczelka pod głowicę i pokrywę zaworów.

 

Sprężarka w ciągnikach z tym silnikiem była montowana po lewej stronie skrzyni biegów. Wątpliwe rozwiązanie, na 9 biegu praktycznie nie nabija ciśnienia.

 

To jest silnik D50

 

http://static.mascus...,954528ae-6.jpg

 

a to D-60

http://img4.sprzedaj...nia--573979.jpg

 

 



#8 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 06:45

Silnik MTZ

Dziękuję bardzo za odpowiedź . Takiej odpowiedzi się spodziewałem , a nawet że Ty mi odpiszesz hehe . Tak więc taki silnik posiadam , ten d-60 . Krótko mówiąc blok d-240 a głowica d-50 . Czyli on by miał 65KM ? 73r.



#9 Share LTZ55a

LTZ55a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 14:24

Silnik MTZ

prawdopodobnie tak.

A może orientuje się ktoś, czy silnik od 80 można bez problemu wstawić zamiast silnika od 50, czy trzeba coś jeszcze zmieniać. Np. sprzęgło?



#10 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 sierpień 2016 - 16:51

Silnik MTZ

W zależności od ustawień dawkowania pompy ma od 60 do 70KM, po założeniu turbiny jeszcze około 2-3KM można z niego wykrzesać. Wzrost mocy można osiągnąć zakładając wał z przeciwwagami od mtz-80 i zmieniając regulator obrotów w pompie wtryskowej.

 

Tak, można założyć, D-240 do MTZ-50, ale komplet ze sprzęgłem i kołem zamachowym, bo w D-50 jest koło zamachowe o większej ciut masie (stary typ docisku). Można też przełozyć koło i docisk z D-50. Temat był już zdaje się wałkowany i poza kilkoma drobnymi przeróbkami, wszystko powinno pasować.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MTZ Dzisiaj, 17:16
  •  

#11 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 18:16

Silnik MTZ

jahooo a co z przednim mocowaniem silnika ?



#12 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 sierpień 2016 - 19:22

Silnik MTZ

Mocowanie z przodu do pokrywy rozrządu w D-240 jest amortyzowane, ale samo mocowanie do kołyski jest takie samo. Optycznie się różni, ale trzymaja i tu i tu dwie śruby do kołyski przodka, więc nie ma problemu.

 

Inna jest chłodnica - w D-240 jest większa (większa moc silnika), większa ilość żeberek, mniejszy zbiornik u góry.



#13 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 19:34

Silnik MTZ

No i przy d-50 idzie wałek od kierownicy do serwa . A z tym turbem to raczej więcej wyciśnie niż 2-3KM .



#14 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 19:34

Silnik MTZ

No i przy d-50 idzie wałek od kierownicy do serwa . A z tym turbem to raczej więcej wyciśnie niż 2-3KM .



#15 Share LTZ55a

LTZ55a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2016 - 13:41

Silnik MTZ

A co możecie powiedzieć o silniku d-240 z głowicą od 82 a z pompą d-60 z obrotami 1800/min.? Fabrycznie taki jest złożony.



#16 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2016 - 14:11

Silnik MTZ

No cóż tak poskładany ... No ale jak już wsadzili głowicę od mtz 82 czyli d-240 to raczej i wał powinien być z przeciwwagami . Aha to pewnie masz obrotomierz jak piszesz że do 1800/min . Ja bym takiemu zmienił pompę paliwową żeby zakres obrotów był większy . Nie twierdzę że lepiej żeby na takich obrotach pracował cały czas ale ma większe możliwości wtedy - do pługa się by przydało .



#17 Share LTZ55a

LTZ55a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2016 - 14:26

Silnik MTZ

Pompa paliwa ma org tabliczkę, gdzie jest oznaczenie d-60 1800obr/min. I ciekawi mnie to czy ma wał przeciwwagi czy nie. Silnik z agregatu.



#18 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2016 - 14:32

Silnik MTZ

Aha a jak wygląda głowica ? Ma 4 świece żarowe w głowicy po lewej stronie nad pompą paliwową , czy też ich nie posiada ?



#19 Share LTZ55a

LTZ55a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2016 - 19:32

Silnik MTZ

Nie ma, głowica jak w 82. Na bloku jest tabliczka D-242.


Edytowany przez LTZ55a, 29 sierpień 2016 - 19:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MTZ Dzisiaj, 17:16
  •  

#20 Share gieniougiusz

gieniougiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2016 - 20:05

Silnik MTZ

No to pewnie taki silnik masz ten d242 . Chociaż puki nie zajrzysz do wnętrza to nie wiesz co tam jest . Rozkręcać się nie opłaca . Chyba te 80 koni powinien mieć , chociaż zakres obrotów za tym nie przemawia . No cóż... dłużej wytrzyma... hehe




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy