Skocz do zawartości

Zdjęcie

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A


40 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Kris94

Kris94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 05 styczeń 2016 - 19:05

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Również mam podobny problem z wyborem nowego ciągnika. Do orki i cięższych prac mam MTZ-a i do tego nadaje się świetnie, co prawda komfortu za dużo nie ma, ale wynagradza to kosztami utrzymania i bezawaryjnością (oprócz kilku drobnych rzeczy) przez poprzednie 20lat. Teraz szukam pomocnika 60-75 KM i też musi być nowy, również "młody rolnik". O farmtrac-u czytałem sporo, również oglądałem i jeśli miałbym wybierać to chyba lepszy C380. Warto się też rozejrzeć nad Kioti RX7320 - przyjrzałem mu się z bliska, nawet trochę pojeździłem u pobliskiego dilera i sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Z drugiej strony Common Rail i DPF może trochę odstraszać (niedługo będzie montowane i tak w większości ciągników) ale pisząc z właścicielami nie ma z nimi żadnych problemów. Są też NH td5.75,  Deutz Fahr Agrolux 75 i  inne ale sam na razie zbieram informacje.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A Dzisiaj, 02:04
  •  

#22 Share arek1996072705

arek1996072705

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 19:18

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

NH td5.75 cena odstrasza a nic zbytnio nie ma,byłem u dilera i wiem o nich trochę.

Farmtrac w wersji king w standardzie ma bardzo dużo wygody i cena jest przyzwoita. 



#23 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2639 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 05 styczeń 2016 - 19:48

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Czemu C-380 nie nadaje się do pola ? Gabarytowo jest tylko ciut mniejszy niż stara 80-tka, cenowo wyszedł by dużo taniej niż Case i Ft King.

 

Co z tego, że gabarytowo jest podobny ?

Ten ciągnik nie przenosi siły na koła, za zrąbane przełożenie. Na wałku wom moc osiąga, a na kołach to jest dno totalne.

Mam porównanie Proximy 7441 do FT 675 a to jest nic jak c-380 z inną maską i kabiną.

Co najlepsze Proxima 75 km objeżdża z pługiem o tej samej ilości korpusów, tej samej szerokości roboczej i tej samej głębokości - ft 690 który w polu o wiele lepiej idzie od 675 - to jak w takim porównaniu wypadłby 675 ? Zanim dojechał by do końca pola z pługiem to Proxima zrobiłaby kółko...



#24 Share Dasiekk

Dasiekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 05 styczeń 2016 - 20:05

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Również mam podobny problem z wyborem nowego ciągnika. Do orki i cięższych prac mam MTZ-a i do tego nadaje się świetnie, co prawda komfortu za dużo nie ma, ale wynagradza to kosztami utrzymania i bezawaryjnością (oprócz kilku drobnych rzeczy) przez poprzednie 20lat. Teraz szukam pomocnika 60-75 KM i też musi być nowy, również "młody rolnik". O farmtrac-u czytałem sporo, również oglądałem i jeśli miałbym wybierać to chyba lepszy C380. Warto się też rozejrzeć nad Kioti RX7320 - przyjrzałem mu się z bliska, nawet trochę pojeździłem u pobliskiego dilera i sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Z drugiej strony Common Rail i DPF może trochę odstraszać (niedługo będzie montowane i tak w większości ciągników) ale pisząc z właścicielami nie ma z nimi żadnych problemów. Są też NH td5.75,  Deutz Fahr Agrolux 75 i  inne ale sam na razie zbieram informacje.

Ja bym się jeszcze na Twoim miejscu nad Kubotą zastanowił. Jak będziesz dobrze targował to można dostać w cenie podobnej do Kioti i DF. 



#25 Share dachu127

dachu127

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 21:22

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A King Nie ma w podstawie klimy. skąd masz takie błędne info?

#26 Share PolonezAtu

PolonezAtu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 21:27

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Co do 80-tki w polu to nie wiem bo nie widziałem jej w polu, także możesz mieć rację. Co do Kioti i Kuboty, to Kioti jak na dość mało znaną markę cenią się dużo za wysoko, ale nie widziałem go na żywo więc nie wiem czy jest wart, ale ja bym nie ryzykował z takimi markami. Natomiast Kubota... Opisywałem już w innym temacie więc nie chce mi się tego powtarzać ale słaba jakość materiałów a w kabinie wręcz tragiczna. Jak kubota  jest nowa to piękna, błyszcząca ale po 3000-4000 mth w kabinie połowa rzeczy odpada, wydechy sie przepalają itd.



#27 Share arek1996072705

arek1996072705

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 21:41

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

King ma klimę w standardzie i inne bajery mi chodziło ze chyba Case nie ma.


A co powiecie o Belarusie ? 



#28 Share dachu127

dachu127

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 22:28

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A piszę ci przecież że King nie ma w standardzie klimy

#29 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2016 - 23:10

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Case znów nie ma pneumatyki. A to koszt nawet 6 tyś. zł. King ma WOM i przedni napęd włączany elektro-hydraulicznie. Do tego okno dachowe, kamera cofania, LED-y i większy komfort od podstawowej wersji Ft. Ursus C-380 też ma lepszy komfort od zwykłego Ft, ale King jest lepiej wyposażony. Ursus C-382 jest trochę lepszy od C-380, bo ma sterowanie zewnętrzne podnośnikiem i większy udźwig oraz moc.

MTZ jest dobry na konia pociągowego do ciężkiej roboty, ale na pomocnika do TUR-a to on się nie nadaje. Oczywiście porównując go do innych ciągników tu wymienionych.

Szkoda, że Case Farmall 75A nie ma hydraulicznego rewersu, bo to dobra rzecz do TUR-a. Taki rewers jest od modelu 85A. Gdyby 75 go miał, to bym polecał ten model, ale nie ma.

Zalecam dobrze przemyśleć co jest potrzebne, a czego nie potrzeba i przejechać się do dealerów z zapytaniem o ceny.

Chciałbym zauważyć, że włączanie WOM w zwykłym Ft i Ursusie jest dość nieciekawe przy częstym użytkowaniu. Żeby włączyć WOM należy zaciągnąć dźwignię WOM, dźwignią wyboru zależny/niezależny wrzucić niezależny i potem sterować tą pierwszą dźwignią. Do tego jest to dźwignia rozłączająca sprzęgło, jak pedał sprzęgła, więc nie zalecają pracować z zaciągniętą tą dźwignią dłużej niż 5 min. Oczywiście przy rozrzutniku czy siewce to nie taki problem, gorzej z beczką asenizacyjną.

Jeśli chodzi o szczegóły Ursusów, Ft czy Case, to nie ma szału. Plastiki nie powalają w każdym.

Spojrzałem na broszury Case Farmall A i ta seria zaczyna się od 85 KM, więc nie wiem, czy model 75 jest obecnie w produkcji?

Ft pewnie ma już silnik Stage IIIb (silnik taki jak w Case), a Ursus możliwe, że jeszcze sprzedaje modele z silnikiem 1104D Stage IIIA.



#30 Share Bajek

Bajek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2016 - 23:52

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Mi kiedyś Deutz-Fahr 5080 D wycenili na 132 tys, jako pomocnik i do tura dobry ciągniczek, ale do cięższych prac w polu się nie nadaje.No i również 3 cylindry, 5090.4 D ma dopiero 4.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A Dzisiaj, 02:04
  •  

#31 Share PolonezAtu

PolonezAtu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów

Napisany 06 styczeń 2016 - 21:50

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Ursusa dostał byś jeszcze ze starym silnikiem czyli bez głupich filtrów itp i z większą pojemnością , co powinno wpłynąć na wytrzymałość. No i Ma 4 cylindry a nie 3 jak nie które konkurencyjne model.



#32 Share larysto

larysto

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2016 - 10:21

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Witam. Dlaczego nie bierzesz jeszcze pod uwagę John Deera 5075E ??



#33 Share arek1996072705

arek1996072705

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 07 styczeń 2016 - 12:37

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

A jaka cena ?



#34 Share larysto

larysto

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2016 - 15:52

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

To zależy od wyposażenia ale podobny przedział cenowy. 



#35 Share Patryk1222

Patryk1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 541 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2016 - 19:26

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A Claasa axosa możesz jeszcze gdzieś czasem znaleźć a to dobry ciągnik w dobrych pieniądzach;)

#36 Share matiUrsus4512

matiUrsus4512

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kielce
  • Zainteresowania:rolnictwo, ogrodnictwo

Napisany 07 styczeń 2016 - 19:35

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Za dużo o tych traktorach nie wiem, ale wybrałbym na twoim miejscu Case.



#37 Share lukas435

lukas435

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 07 styczeń 2016 - 21:04

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

 A może weź pod uwagę nh t4.74 Power Star to prawie to samo co case a trochę tańszy przynajmniej w mojej okolicy około 10 tys.

JA za nh jak wyżej z następującym wyposażeniem: klimatyzacja, fotel pasażera z pasami, homologacja na 2 osoby, 4 wyjścia hydrauliki, radio, lampa błyskowa, kpl. obciążników przednich (270 kg), rewers, haki cbm, skrzynaia 12/12 wytargowałem 99 netto plus pierwszy przegląd serwisowy z wymainą oleju i filtrów gratis.



#38 Share rk1

rk1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2016 - 23:19

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Jeśli chodzi o farmtraca to trochę jeździłem poprzednikiem 675dt to znaczy 80 4wd ( to to samo tylko zmienili nazwę), rok 2006 przebieg 3000mth od nowości nic poważnego się nie działo, jakieś małe awarie ( pompka elektryczna do paliwa 400zł, problem ze wspomaganiem, cieknące wyjście hydrauliki i to chyba na tyle). Ciągnik dość zwrotny, dobrze współpracujący z turem, dobra widoczność, spalanie normalne, prosty w obsłudze tanie przeglądy ok 1200zł, a z tego co widzę to ta wersja king dość dobrze doposażona jak dołożą ci klime i cenę do 115000-120000 brutto to bym się nie zastanawiał tylko brał farmtraca. Co do case to nie wiem co mogę ci poradzić chociaż kiedyś miałem case 1056xl ale to inne czasy produkcji i inny ciągnik. Jeśli ten case będzie w podobnym wyposażeniu i w podobnej cenie to masz spory dylemat, ale jeśli będzie droższy o 20tysi to chyba nie przepłacałbym i wziął farmtraca jak będziesz dbał, pilnował przeglądów to czy to case czy farmtrac powinien posłużyć ci kilkanaście lat bez większych problemów.



#39 Share arek1996072705

arek1996072705

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 08 styczeń 2016 - 11:12

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Okazało się że ciągnik może być używany do 5 lat co polecacie ? 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A Dzisiaj, 02:04
  •  

#40 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 02 luty 2016 - 14:25

Farmtrac 675 DTN King VS Case Farmall 75A

Widzę, że pojawiło się bardzo wiele podobnych tematów odnośnie ciągnika pomocniczego 70-80 km.
Patrząc po statystykach sprzedaży z ostatnich lat i miesięcy większość wybierze i tak pomiędzy New Hollandem, a Zetorem.
Czytam z ciekawością co piszecie, bo sam mam ochotę zamienić C-360 3P na coś wygodniejszego, bo już i tak nikt nim nie chce jeździć.
Posiadam Farmtraca 80 4 WD z ładowaczem i taki poziom ciągnika pomocniczego mi wystarcza, dlatego biorę pod uwagę tańsze ciągniki.
Poza tym Farmtrac sprawuje się bardzo dobrze, zrobione 2500 mth i tylko kilka drobnych problemów usuniętych we własnym zakresie. Najdroższa naprawa to wymiana rozrusznika spalonego przez stacyjkę która nie odbiła przy odpalaniu.
Chciałbym jednak żeby kolejny ciągnik miał skrzynię 40 km/h (ponieważ mam daleko na pola), wałek 540 Eco (będzie pracował głównie w opryskiwaczu, rozsiewaczu, kosiarce, przetrząsarce, zgrabiarce, prasie - czyli wszystko poprzez napęd WOM) oraz klimatyzację.
Trochę przeglądam obecny rynek tańczych modeli i napiszę swoje spostrzeżenia:

1. Kioti RX 7320
Plusy:

- Cena 99 tyś netto, ładowacz czołowy firmy pronar gratis - uważam że dla osób szukających ciągnika do okazjonalnych prac z ładowaczem jest to bardzo dobra oferta,
- Kabina Kioti jest najlepiej wykonana ze wszystkich ciągników z mojego porównania, nawet droższe ciągniki mają często gorszą kabinę. Wszystko spasowane jak należy, estetyczne, solidne i pod ręką, bardzo wygodnie siedzenie. Ode mnie bardzo duży plus za kabinę.
- Ciągniki Kioti mają opinie niezawodnych i są sprzedawane z powodzeniem praktycznie na każdym kontynencie. Można mieć tylko obawy do instalacji pneumatycznej montowanej przez Pronara.
- Klimatyzacja w standardzie.
- Skrzynia 38 km/h , 24x24 przełożenia z biegami pełzającymi i rewersem przy kierownicy
- Wałek 540 ECO
- Fabrycznie montowany rozdzielacz i joystick do ładowacza.
- Podnośnik na 2 zewnętrznych cylindrach co znacznie ułatwi późniejsze naprawy
- Chyba najmniejszy promień zawracania ze wszystkich porównywanych modeli
- Bogate wyposażenie (część w opcji): Automatyczny WOM (automatyczne wyłączenie przy podniesieniu ramion podnośnika), Asystent kontroli skrętu (zmniejsza obroty silnika przy nagłym skręceniu kół), elektrohydraulicznie włączany WOM, obroty wałka zmieniane w kabinie, przedni napęd włączany elektrohydraulicznie.
Minusy:
- za 99 tys. netto nie kupimy tego ciągnika, ponieważ żeby dało się go używać trzeba go jeszcze wyposażyć chociażby w (ceny netto):
- pneumatyka 2+1 4800 zł
- korpus zaczepów 2340 zł
- zaczep 620 zł
- lampy robocze przód 160 zł
- lampy robocze tył 160 zł
- druga para szybkozłączy 1360 zł
- wycieraczka tylna 380 zł
- gniazdo 3 pinowe 90 zł
Co daje w sumie cenę 108 530 zł netto.
Można jeszcze dobrać:
- obciążniki przednie 2900 zł
- przedni tuz 8500 zł
- trzecia para szybkozłączy 1360 zł
- lampa błyskowa 250 zł
- radio 680 zł
- korek ON na kluczyk 100 zł
- asystent kontroli skrętu 160 zł
- koła do międzyrzędzi 5000 zł
Oczywiście część tego wyposażenie można pewnie wytargować w cenie, albo ktoś może czegoś nie potrzebować
- silnik Euro IIIB, z filtrem cząstek stałych, common rail i bardzo małą pojemnością 2435 cm3
Dla mnie silnik Euro IIIB jest to pewna niedogodność, jak zacznie wypalać filtr to ciągnika nie zgasisz, tylko czekaj aż skończy, common rail podniesie w przyszłości koszty ewentualnych napraw. Mała pojemność powoduje, że pewnie łatwo go zdusić pod obciążeniem.
Ponadto pronar w instrukcji obsługi zapisał wymagany czas rozgrzewania silnika przy niskich temperaturach i tak:
0 C lub powyżej – 5-10 minut
0 C do -10 C – 10-20 minut
-10 C do -20 C – 20-30 minut
- 20 C lub poniżej – 30 minut lub dłużej

- okresy między przeglądami: co 200 mth wymienić olej w silniku i filtr oleju przekładniowego, co 400 mth olej w przekładni i przedniej osi.
Bagatela w przekładni jest 60 l oleju, a w przedniej osi 8,5l . W silniku schodzi 8,3 l.
Zakładając cenę 20 zł/l x 70 l= 1400 zł co roku na wymianę oleju w przekładniach plus 2 razy w silniku. Wiem, że po gwarancji nikt nie będzie wymieniał tak często, ale patrząc na wymagania producenta (albo Pronara) to jest coś nie tak. Raczej producenci wydłużają okresy między kolejnymi przeglądami nawet do 600 mth, a nie co 400 mth olej w przekładni.
Nie dziwi mnie teraz dlaczego niektórzy dealerzy Kioti oferują gratis gwarancję 5 letnią na ciągniki.
- dźwignia zmiany biegów po lewej stronie może być dla niektórych wadą, ale przy pracy z ładowaczem jest to nawet całkiem wygodne rozwiązanie.
- wylot tłumika pod ciągnikiem może mieć negatywny wpływ na rośliny podczas oprysków czy siania nawozów.

Podsumowanie:
Kioti RX7320 przy pierwszym spotkaniu robi bardzo dobre wrażenie. Jakość wykonania, komfort prowadzenia i cena stanowią niewątpliwie plusy ciągnika. Niestety po głębszym poznaniu ciągnik stracił w moich oczach, głównie ze względu na okresy między przeglądami i silnik Euro IIIB. Warto by jednak sprawdzić, czy te wymagania odnośnie przeglądów są wymysłem Pronara czy Kioti.

2. Farmtrac 675 DTN King

Plusy:

-Cena 100 000 netto wg cennika, na Farmtraca można uzyskać spory upust u dealerów.

W 2010 roku 80 4WD kosztował 100 tys ale brutto
- Pierwszy przegląd w cenie zakupu. Materiały eksploatacyjne kupiłem sam.
- Silnik jeszcze Euro IIIA Perkins 1104D-44T bez filtra cząstek stałych z pompą rotacyjną pojemność 4400 cm3, wymiana oleju co 300 mth,
- Skrzynia Carraro 12 x 12 z rewersem przy kierownicy, uważam że bardzo udana konstrukcja.
- za ceną 5000 zł netto dostajemy w stosunku do modelu 675 DTN lepszą kabinę, fotel pneumatyczny, końcówki CBM, oświetlenie robocze LED, nową maskę, elektrohydrauliczne włączanie WOM i przedniego napędu. Dlatego według mnie lepiej dopłacić te 5000 zł i wziąć Kinga.
- mam model 80 4WD, mechanicznie różni się tylko silnikiem, bo u mnie jest wolnossący Euro II, ale według mnie ciągnik bardzo mało awaryjny. Sprzęgło suche, zrobione 2500 mth w ładowaczu i nie widać zużycia.
- cena części. Potencjalne awarie dotyczą głównie wyposażenia ciągników które jest polskiej produkcji, więc ceny części zamiennych nie są wygórowane. Do Perkinsa i Carraro też nie powinno być tragedii. Najdroższa w naprawie może być pompa rotacyjna, a serwis Perkinsa raczej nie naprawia tego na gwaracji, bo zawsze jest wina użytkownika. Ja miałem na gwarancji wymienianą uszczelką pod chłodnicą oleju przez Perkinsa i nie było żadnych problemów.
- cena oryginalnych filtrów niewygórowana w stosunku do marek zachodnich
- siedzenia pasażera (plastikowe ale jest)
- instalacja pneumatyczna w cenie
Minusy:
- skrzynia 30 km/h (80 4WD osiąga 30 km/h przy maksymalnych obrotach silnika) co dla mnie go dyskwalifikuje, ale jak ktoś ma blisko pola to ok
- wałek 540/1000 - brak wałka 540 Eco co dla mnie również go dyskwalifikuje
- klimatyzacja za dopłatą, ale podobno i tak działa słabo (w swoim nie posiadam)
- kabina pomimo modernizacji to jeszcze nie poziom Kioti
Podsumowanie:
Farmtrac 675 DTN King z uwagi na sprawdzony silnik Perkinsa Euro IIIA oraz konstrukcję która jest już produkowana ponad 10 lat nie będzie sparzał problemów w użytkowaniu. Zmodernizowana kabina poprawi trochę komfort. Dla mnie brak skrzyni 40 km/h oraz wałka 540 Eco go dyskwalifikuje.

3. Farmtrac 685 DT
Plusy:

- skrzynia Carraro 24x24 40 km/h
- wałek 540 Eco
- wersja limitowana cool z klimatyzacją gratis chyba w cenie zwykłej 685
- sprawdzona konstrukcja, ciągnik masywniejszy od 675 DT.
- 1 przegląd gratis, cena polskich części, cena filtrów
- elektrohydrauliczne włączanie wałka WOM i przedniego napędu
- instalacja pneumatyczna w cenie

Minusy:
- Silnik perkins Euro IIIB 85 km z common rail, filtrem cząstek stałych, pojemność 3387 cm3m, elektronicznie sterowany
- Cena katalogowo 120 netto, to już dużo więcej od 675. Dodam, że cena Farmtraców poleciała i tak ostro w dół z uwagi na spadek sprzedaży. W ubiegłym roku powiedzieli mi za model 685 DT 134 netto według cennika.
- Kabina gorsza niż w Kingu, taka jak w zwykłej 675 DTN.

Podsumowanie:
Farmtrac 685 DT spełnia wszystkie moje wymagania, ale cena w stosunku do 675 DT jest już dużo wyższa. Poza tym oferowany jest już silnik Euro IIIB co dla mnie też jest wadą.

4. Ursus C-382/ C-380M
Plusy:

- Cena ok 110 netto (106 netto C-380M)
- Wałek 540 Eco
- Silnik jeszcze Euro IIIA Perkins 1104D-44T bez filtra cząstek stałych z pompą rotacyjną pojemność 4400 cm3
- skrzynia Carraro 40 km/h
- kabina 4 słupkowa
- przywiązanie do rodzimej marki, w zasadzie teraz to tylko znaczek
- cena filtrów do Perkinsa
- instalacja pneumatyczna w cenie
Minusy:
- krótko na rynku, brak opinii o jakości złożenia tego wszystkiego.
- skrzynia 12 x12 przy 40 km/h obawiam się czy da się dobrać odpowiednie przełożenia do wszystkich prac. Farmtrac ma 12x12 przy 30 km/h, a 24x24 przy 40 km/h.
- kabina pomimo, że z zewnątrz wygląda ładnie i jest 4 słupkowa to w środku jest bardzo słabo zrobiona z tego co sam oglądałem i porównywałem nawet do mojego 80 4 WD.
- klimatyzacja za dopłatą i podobno z jakością chłodzenia też nie jest najlepiej.
- wysokość 275 cm
Podsumowanie:
Ursus C-382/C-380m jest w zasadzie najtańszą ofertą spełniającą moje wymagania skrzyni 40 km/h i wałka 540 Eco. Brak silnika Euro IIIB stanowi również plus tego ciągnika. Moje obawy budzi tylko jakość montażu przez Ursusa i czy skrzynia 12x12 pozwoli na dobranie odpowiednich przełożeń do pracy.


Ursusa C-380 i zetora majora nie biorę pod uwagę ponieważ nie mają wałka 540 Eco i skrzyni 40 km/h. Już wolałbym Kinga zamiast tych dwóch.

Nie znam za bardzo wyposażenia i cen zachodnich ciągników. Ale z tego co czytam na forum to sprawiają więcej problemów niż mój Farmtrac, chociażby można poczytać opinie posiadaczy nowych Farmalli. Cena części i przeglądów na pewno będzie wyższa niż Farmtraca, czy Ursusa.

Jeśli znacie dobrze jakieś modele tanich ciągników pomocniczych to dopiszcie do tego zastawienia. Może zmieni to trochę mój punkt widzenia. W tym momencie wybierałbym pomiędzy C-382, a Farmtrac 685 DT.



 


Edytowany przez tompil, 02 luty 2016 - 14:34.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy case farmtrac jaki ciągnik wybrać