Polecane posty

wolfram    4

Mam pytanie ile powinno być sprężyn ma być w sprzęgle .Bo ja ma 9 a w katalogu pisze 12.?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

w 255 idzie 9 a w 5314 12  jak założysz 12 sprzęgło będzie twardziejsze nie ma takiej potrzeby


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

acha dzięki kolego trochę mnie to zdziwiło ze w katalogu jest inaczej niż w rzeczywistości .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowa    0

Witam! MAM pytanie odnośnie sprzęgła mf 255. Po wymianie tarczy sprzegłowej 1,2 stopień biegi cięzko wchodzą, jakby gdzieś łapało delikatnie, jak stanie to wchodzą. Pomiędzy dociskiem a tarczą jest gdzieś 2mm luzu. Jak poluzuje się na pedale to ślizga co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Zmień tarcze na chełmno problem powinien ustąpić


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowa    0

problem w tym ze tarcze są z chełmna... już nawet szlifowałem kołnierz z frezem był wyższy ale nie pomogło... wałek lekko wyrobiony ale pasowałem nowy to wcale nie lepszy... można jakoś zwiększyć luz pomiędzy dociskiem kołem zamachowym a tarczą ? co innego może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

Też wymieniałem tarcze I stopnia bo mie się oberwała, kupiłem orginalną z Polmot Gniezno, żadnych problemów, poza tym, że MF do naprawy to porażka, każda śrubka z innej parafii.

 


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7878

koledzy mam pytanie a mianowicie sprzęgło nierozłańcza wałka po wciśnięciu pedału a dodam że wałek włancza się bez żadnych zgrzytow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Podejrzewam że tarcza nie przesuwa się na wałku sprzęgłowym, albo po prostu zastała się i podrdzewiało lub lekko wyrobiło wałek.

Miałem tak w nim ale 1 stopnia wyrobił się wałek sprzęgłowy i tarcza nie przesuwała się na wałku.

Winny jest szeroki frez na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7878

ale wałek jest bardzo dużo używany bo chodzi w opryskiwaczu i glebogryzałce przed sadzeniem warzyw.na początku po kupnie były zgrzyty przy wlańczaniu wałka a teraz jest cisza przy załańczaniu a dodam że to jest MF 340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Kolego, nie ten temat- tu mowa o mf 255, a Ty masz sprzęgło hydrauliczne na WOM, działa bez wciskania pedału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7878

kolego mf 340 to jest ta sama budowa co 255 tylko tyle że jest produkcj angielskiej z 2008 roku .ma 50 km więc myśle że to dobry temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8
Napisano (edytowany)

Witam.

Mam problem ze sprzęgłem w mf 235, mianowicie gdy ruszam i powoli puszczam sprzęgło ciągnik nie rusza płynnie tylko zaczyna szarpać. Gdy ciągnik jest zimny i tak do 30 min.  pracy sprzęgło działa dobrze, chociaż teraz gdy jest cieplej od razu po odpaleniu jest ten problem. Sprzęgło się nie ślizga, po ruszeniu już przy zmianach następnych biegów jest dobrze. Czy może być coś takiego, że tarcza od sprzęgła jest krzywa lub coś podobnego? Ciągnik ma tura więc od dołu nie ma dojścia aby zobaczyć do sprzęgła.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

Witam

Koledzy , mam problem z MfF 255, mianowicie rok temu padła tarcz sprzęgłowa Wom i wtedy przy okazji wymieniłem łożysko oporowe i tarcz od jazdy- piszę o tym bo może to mieć znaczenie . Od jakiegoś czasu mam następujący problem , biegi wchodzą ze zgrzytem, a wyłączenie 2 i 3 przychodzi z bardzo dużym oporem a przy wciśniętym sprzęgle przy próbie wyłączenia 2 lub 3 tj przy silnym naciskaniu na dźwignię zmiany biegów -ciągnik zaczyna ruszać tzn. ciągnie do przodu. Co może być przyczyną takiej zależności , że przy próbie wyłączania np. 2 biegu następuje prawdopodobne działanie na tarcz sprzęgła i ciągnik ciągnie!- dzieje się to przy wciśniętym pedale sprzęgła . ,spoglądając przez okienko wszystko wygląda dobrze-odległość między łapkami a łożyskiem jest ok..Proszę o szybką pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gadget    1

Witam

Mam problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.

Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły..

Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę obudowę sprzęgła z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gadget    1

Zmierzyłem tarcze ursus z tą która byla dotychczas w ciągniku od wom i jest w bdb stanie. Różnica jest 0,7 mm czyli wychodziło by na to że to nie grubość tarcz.. z resztą ursus robi dobre części więc raczej już nie obstawiam że to grubość tarczy jest zła , sam już nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

MAM MF 255 , ALE SPRZĘGŁO CHYBA POWINNO BYĆ TAKIE SAMO. Pierwszy stopień reguluje się wstępnie tak aby dźwigienki stały w równej odległośsi od koła zamachowego, można dorobić sprawdzian  w takim kształcie  " [ " w takim wymiarze, że końcówki litery  [  zapierają się o koło zamachowe a o środek dotykać będzie dźwigienka z regalacyjną śrubą .

Po zjechaniu należy dokonać regujacji odległości łożyska oporowego od źwigienek- właśnie tego nie wykonałeś i masz problem , bo tarcze na 100% są dobre

Na pedale sprzęgła przy jego osi przy obudowie sprzęgła jest  śruba, a w osi jest wykonany otwór w który wkładamy pręt i popuszczamy śrubę  utrzymując pedał w pozycji górnej- można włożyć dystans pomiędzy odbojnik i ramię pedału sprzęgła /wielkość dobieramy taką , jaki chcemy mieć luz na sprzęgle/, przy poluzowalej śrubie kręcimy prętem, czyli osią widełek łożyska oporowego i przybliżamy je do dźwigienek ustalając wymagany luz, ot cała filozofia ,

II stopień sprzęgła w moimMF -możliwa regulacja tylko przez okienko od dołu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gadget    1

Ok..

Więc prawdopodobnie nie potrzebnie odjechałem z silnikiem i znowu będę musiał mordować się żeby trafić na wałek ..

Nie dopuszczałem myśli żeby regulować dźwignią sprzęgła bo sugerowałem się tym że jeśli wysunę łożysko oporowe na stałe do przodu to sprężyny które je że tak powiem ściągają z powrotem będą ciągle napięte i z czasem się po prostu rozciągną. Gdyby była książka napraw to już było by po zabawie a tak to cały dzień grzebania i główkowania poszedł na marne..

Beniu33 wielkie dzięki za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

Jeżeli masz rozjechane to dobrze wyreguluj dźwigienki ,  jeżeli chcesz to podam wymiary na sprawdzian, bo to ważne, żeby nie trzeba za mocno przybliżać łożyska 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gadget    1
11 godzin temu, beniu33 napisał:

Jeżeli masz rozjechane to dobrze wyreguluj dźwigienki ,  jeżeli chcesz to podam wymiary na sprawdzian, bo to ważne, żeby nie trzeba za mocno przybliżać łożyska 

 Już wszystko poskładane,śmiga aż miło.. 😉

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wygibas    3

Panowie podacie wymiary tego sprawdzianu?

Mam wszystko na wierzchu i chciałbym po bożemu to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkadian12    1

Witam

Beniu33 czy mógłbyś wysłać wymiary sprawdzianu do ustawienia dźwigienek od sprzęgła. 

Mam problem taki, że po wymianie tarczy 1 stopnia, załączając wałek wom jest zgrzyt, a po naciśnięciu sprzęgła nie wyłącza wałka wom non stop się kręci. Sprzęgło 1 i 2 stopnia dobrze mam wyregulowane (1 stopien 11mm, drugi 2mm), ale tych widełek nie regulowałem, może to one winne są. Z drugiej strony ustawienie wydaje mi się, że ustawienie tych dźwigienek odpowiada jak daleko ustawiamy później pedał sprzęgła ( a tym samym łożysko oporowe).

Czytałem też coś o różnych niedokładnych wymiarach tarcz i one mogą stwarzać problemy.

Proszę Was o jakieś sugestie. Przed wymiana tarczy wszystko działało dobrze, poprostu grubość tarczy doszła prawie już do nitów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj