Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mechamaniak    6

Witam!
Takie szybkie pytanie, gdyż będę wymieniać silnik. Jeszcze się tam dokładnie wszystkiemu nie przyjrzałem, ale jedno pytanie przyszło mi do głowy. Czy w JUMZ-ie da się (tak jak np. w c-360) przy wkładaniu silnika umieścić docisk i tarcze na wałki, spasować silnik i przykręcić docisk? jeśli tak, to gdzie jest okienko, które mogłoby do tego służyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

jeśli jumz to tosamo co mtz a przypuszczam, że tak to tam masz sprzęgło jednostopniowe, okienko masz od spodu, a i po odkręceniu rozrusznika masz dostęp do wieńca którym obracasz zjeżdżając ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

W Jumzie jest dwustopniowe (o dziwo!) i stąd moje wątpliwości, co do okienka to faktycznie jest u dołu- ale nie mam pewności, że tą drogą da się przykręcić docisk. Bodajże służy do regulacji łapek docisku i/lub ich wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Kolego no racja jumz ma 2 stopnie sprzegla :) My z Tata dorobilismy walek do ustawienia tarczy i docisku. Przykrecic i potem przy wkladaniu tylko montazowka wiencem (w miejscu rozrusznika) nastawic dobrze i pomalu pomalu uda sie :) My od razu wstepnie ustawimy lapki i wgl a potem tylko troche podregulowac i tyle :) A juz masz wyjety silnik w nim?


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ach, to teraz jestem mądrzejszy :) wałek to dobry pomysł, ale można kupić drugi jako nowy a stary używać do montażu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    91

Ustawianie 2 stopnia jest trochę dziwne bo na sprężynach regulowanych a nie na łapkach B)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli już koniecznie musisz kombinować to zostaw popuszczony docisk. Tarcze lżej będą się ustawiać do wałków.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Jumz ma dwustopniowe sprzęgło , tarcza drugiego stopnia nie przestawi sie po odkręceniu docisku , pierwszą tarcze kiedyś ustawiałem wałkiem dorobionym na tokarni . Docisk jest przykręcony sześcioma śrubami po zewnątrz i trzema nakrętkami koronowymi zabespieczonymi zawleczkami z czoła docisku .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

I jak prace na sprzęgłem w Jumzie  :D zawsze docisk z tarczami dajemy na wałki sprzęgłowe (przy skrzyni biegów )i jedziemy silnikiem jak się zejdzie skręcam go przez ten dekielek od spodu i niema problemu już tak skręciłem 3szt i żadnych wałków nie toczę  ;) nawet łapki sprzęgła idzie wymienić przez ten dekielek a co mówić o skręceniu  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzd65m    13

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Paweł sprzęgło nie wytrzyma ono ma problem przenieść ten moment a co dopiero mocniejsza jednostkę tarcze będzie rwało na nitach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Widziałem na olx jumza z silnikiem 6 cyl. leylanda, ponoć 120 KM, czyli można ;) Nie wygląda jakby miał się rozpaść :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :)

 

Mafiaroli z Youtube ujeżdżał takiego bydlaka z silnikiem od DeTa. Spytaj jego jak to się sprawuje i co trzeba przerobić...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
    • Przez dudek102
      witam 
      Ojciec zaczął remont ciągnika był coraz słabszy wcinał olej wiadrami i zaczął stukać . 
      głowice pojada  do regeneracji . ale tuleje wyglądają prawie idealnie żadnych rys . 
      pojedzie nowy zestaw naprawczy ursusa i teraz pytanie odnośnie wału 
      na panewkach mam oznaczenia 50.50394.0  w jednym katalogu pisze ze był robiony jeden szlif w drugim ze wał jest nominalny ?
      czy za każda wymiana zestawu naprawczego trzeba dawać wal do szlifu wał nie ma rys.
      na panewka są ale płytkie .
      czy trzeba wymieniać pompę oleju stara trzymała ciśnienie

       

       
       

    • Przez swiezak00
      Witam sprawa wygląda tak rozdzielacz wyzionoł ducha i co dalej?? Chodzi mi czy ktoś może robił już jakieś przeróbki stosując jakieś inne rozdzielacze zamiast orginału ???
    • Przez zwc18
      Witam 

      Panowie jest sprawa a mianowicie po odkręceniu dekla pod schodkami w Jumzie rolniczym moim oczom ukazał się tryb do napędu przystawki pomp jak w wersji budowlanej 
      Proszę powiedzcie mi czy da się go wyjąć bez rozpoławiania ? 
      Co się umordowałem i za chiny ludowe wyjść nie chce w prawą stronę  i tak myślę czy nie użyć piły szablastej do wycięcia sworznia 

      Help 
    • Przez Harnas16
      Jaki zalać olej do silnika Renault 110-54 1997 rok :)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj