Barm03

Fiat F100 winner problem z hydrauliką

Polecane posty

Barm03    5

Witam 
Koledzy rozglądam się za fiatem winnerem f100, oglądałem jeden egzemplarz, dość ciekawy silnik ładnie pracował, ale był w nim jeden problem. Gdy go odpaliłem i chciałem się przejechać, to paliła się kontrolka od ciśnienia oleju i wspomaganie nie działało, właściciel powiedział, że filtry od hydrauliki są pozapychane, ale nie chce mi się w to wierzyć. Po pewnym czasie traktor pochodził chwilkę można było nim jeździć i przełączał półbieg tak jak powinien wspomaganie działało. Sam nie wiem co o tym myśleć, czy wie ktoś może coś na ten temat ? Zaznaczam jeszcze, że jak był zimny to wałek działał i dopóki się nie uspokoiło wszystko nie można było go wyłączyć, gdy sprawdzałem stan oleju w hydraulice to było go za dużo. Z góry dziękuję za odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mam winerra f 110 (16 000 mth juz ma -_- ) i jak było z -5 to tak ma jak pochodził to olej się rozgrzał i przeszedł przez filtr , bo on ma pompy od hydrauliki i drugą  od wspomagania półbiegów ,wom przed prawym mostem (od przodu tylnego koła zaglądnij) i tam jest filtr papierowy przez które pompy zasysają (brudny nie przepuści oleju ) i czerwona lampka się zapali a kierownica nie chodzi za bardzo

A WOM to inna bajka on ma swoje życie :P nie po prostu on sie kręci sam nawet wyłączony ale bez obciążenia dlatego pod guzikiem przedniego napędu jest hamulec WOM zatrzyma go, ale jak WOM włączony będzie to będzie się kręcić i z hamulcem

 

PS raz jechałem z pola z rozsiewaczem to nie włączyłem hamulca WOM i myśle co tak sie wszyscy patrzą na rozsiewacz :huh: a tam tarcze się kręcą :lol: , ale beczki nie ruszy czy kosiarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm :), a no co w szczególności powinienem zwrócić uwagę podczas oględzin? Jadę teraz w sobotę, bo gościu sprawdził pompy dwie są ok, podobno filtry były pozapychane, także posprawdzam jeszcze raz wszystko :), a w którym miejscu zmienia się prędkości WOM ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

filtr to tam jest jeden -_- Prędkości WOM to pod dźwigniami od podnośnika , na dole na błotniku przy siedzeniu z prawej strony , 540- N-750(540E)-1000 , dźwignie się wyciąga do siedzenia , tyle że może zgrzytać bo to bez sprzęgła się przełącza , na co patrzec na wszystko :lol:

 

U mnie przy 16000 mth teraz pompa wodna do wymiany oryginał jeszcze , wtryski nie wykręcane :o jeszcze ,

Wymieniłem 2 te pompy hydr , orbitrol , tarczę sprzęgła , tarczki w skrzyni od półbiegów , no i mam problemy z podnośnikiem wersja mechaniczna rozdzielacz albo siłownik przepuszcza <_< .

 

Jak ma półbiegi to skrzynia 32/16 ale która 30 czy 40 km/h no i podnośnik mechaniczny czy elektroniczny :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm, tam jest podnośnik na dwie wajchy, nie ma EHR'u, skrzynia biegów 40, to jest ta z półbiegami. Tak jak na tyle byłem w stanie jeździć, to półbiegi ładnie przełączał, teraz pojadę w sobotę jeszcze raz obejrzeć dokładnie ja ta hydraulika będzie sprawna. Mam jeszcze jedno pytanie :), co wskazuje ta czerwona kontrolka na desce rozdzielczej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Jeszcze mam jedno pytanie, czy w tym traktorze jest jeden czujnik od ciśnienia oleju ? Czy jest od poziomu oleju jakaś kontrolka i od ciśnienia oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Jeszcze mam jedno pytanie :D, jaki olej wlewasz do silnika i ile litrów tam wchodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z instrukcji wynika że są z 4 skrzynie

16/16 -30 km/h

32/16 -30 km/h z półbiegiem

32/16- 40 km/h -z półbiegiem , załączanie przedniego napędu z hamulcem nożnym żeby 4 koła hamowały (taki mam)

20/16 -40 km/h

 

tak jest czujnik ciśnienia-1 oleju w silniku, 2 oleju w skrzyni ,

poziomu oleju w 1 silniku, 2 skrzyni , oba mam odłączone bo zepsute i wskazują że nie ma , jest jeszcze poziom płynu hamulców , sprzęgła i chłodzenia

I jeszcze zapchania filtra oleju w skrzyni

 

A która czerwona lampka na desce , tam podobno było takie coś że jak lampki kontrolne się zapalą któraś włączy się alarm duża czerwona , a jak dobrze to może zielona duża świeci nie wiem bo u mnie to ominięte albo nie działa , ale jakieś inne jest zabezpieczenie że jak zgaśnie i zapalisz i znów zgaśnie to musisz z minutę poczekać bo nie zakręci wcale -_-

 

Co do oleju do skrzyni leje agro UTTO z orlenu a do silnika też z orlenu ultor , do silnika z 17 l , skrzynia to ok 60 l, w moscie ten sam olej

 

a i ważne do hamulców i sprzęgła leje się olej -_- LHM , ja nalałem płynu do hamulców i koło zblokowało nie raz , raz nawet w trasie dobrze że ciagnikiem samym i pusto przy 40 km/h zachamował raptem na jedno koło  :blink:  ;[ , musiałem założyć nowe pompki oryginały tyle że do fiata chcieli 1000zł za jedno a do NH TM 500 zł  :huh: (pasują) , a wcześniej kupiłem podróbkę pompki sprzęgła za 150 zł to pół roku i stara zakładałem z nowymi oringami za 150  :ph34r:  i działa  :rolleyes:

 

No i podnośnik ustawiasz jedną wajchę do jakiej wysokości ma opuszczać a druga to jest regulacja pozycyjna-siłowa , a podnosisz opuszczasz pstryczkiem nie pokazali :huh:

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję pięknie za wyczerpujące odpowiedzi :), chodziło mi o tą dużą czerwoną po prawej :), czyli czujnikami się nie przejmować, pojadę w sobotę go dokładniej jeszcze sprawdzić i być może zakupię, jak coś to się pochwalę :D. Tak jest tam pstryczek zobaczę jeszcze te wajchy. Sprawdzałem w nim w silniku poziom oleju na bagnecie i był, więc przypuszczam, że czujnik zepsuty :). Bo on ma oddzielny układ hamulcowy i hydrauliczny ? Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi :), Szczęśliwego Nowego Roku, obfitych plonów w 2016 roku i do siego roku :)

Powiedz mi, a jakie parametry są tego oleju w silniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

układ hamulcowy i sprzęgło to to samo tylko oddzielone podobnie jak w 360 czy zetorach i samochodach , pompka i siłownik/cylinderek/wysprzęglnik tyle że na płynie hamulcowym nie pochodzi tylko na oleju LHM

 

Co do tej lampki czerwonej taka duża na środku za obrazem ciągnika :huh: bez żadnego symbola , to u mnie nie działa :P ale w instrukcji coś było że działa razem z innymi , a kontrolki od poziomu olejów świecą :huh: , można odłączyć wsówkę i już w silniku przy bagnecie a  w skrzyni gorzej bo gdzies z tyłu pod obudową podnośnika po lewej przy samym zbiorniku

 

Co do oleju był 15W40 albo 15W40 ale teraz mam 10W40 bo w zimę wycina kiszonki i lżej zakręcić ma  

 

No i jeszcze jak wszystko dobrze chodzi to żółta lampka po prawej ma się cały czas świecić z 2 zębatka , to od pomp że działają u mnie stacyjka trochę wyrobiona i jak za mocno przekręcisz to niełączy i się nie zaświeci lampka i może prądu nie da na elektrozawory i półbiegu brak , WOM itd

 

Również Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku i żeby wilgoć w glebie była na odpowiednim poziomie :rolleyes:

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mam jeszcze jedno pytanie :), jak tam jest ze zbiornikami paliwa ? Dzisiaj się przejechałem nim trochę i pod koniec mojej wycieczki zaczął przerywać tak jakby paliwo nie dochodziło. Czy jest to kwestia filtrów paliwa, czy zbiorniki się gdzieś przełącza ? Na internecie opłaca się kupować filtry paliwa i oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz0000    0

Czy może ktoś podciągnąć bardziej temat WOM-u..bo mam problem i nie chce mi się zakończyć .. mam go krótko i wszelkie sugestie będą przydatne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

może przełącznik źle ciskasz . Kiedyś jak wspomniałem gdzieś już też za bardzo nie załączał się , a jeszcze gorzej raz nie chciał wyłączyć aż musiałem gasić , teraz przyciskam i WOM chodzi .

 

Najszybciej próbówka sprawdź czy prąd dochodzi do cewki , cewki są po prawej za schodkami jest ich tam 5 jak masz półbieg , w każdym razie dwie są od WOM , jedna od załączania druga od hamowania . Sprawdź po rurkach które dwie razem idą na tył w okolice wałka WOM . Prawdopodobnie ta grubsza to od załączania . 

Ktoś kiedyś szukał i chyba nie załączało mu się bo przekaźnik (ten na 12V) nie stykał one są z bezpiecznikami razem .

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj