Skocz do zawartości

Zdjęcie

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając


6 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ferdek3085

ferdek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 28 grudzień 2015 - 08:34

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

witam, jestem tu nowy i przeszukiwałem internet i nie moge znaleźć pewnego problemu. Jestem posiadaczem massey ferguson 3080 autotronic z 89 r. i od pewnego czasu mam problem. wszystko chodziło elegancko aż do czasu kiedy podłączyłem wałek wom do rozsiewacza który chodził zawsze normalnie. Otóż przy włączeniu wałka wom na zającu wszystko jest ok, ale gdy wyłączam wałek wom od razu słychać zgrzyt i zając automatycznie ginie przełącza się na żółwia.  Po krótkiej chwili ruszę wajchą od skrzyni na przełączenie żółw-zając kontrolki zaczynają się palić. czy to wina komputera? czy jest gdzieś zwarcie przy zdejmowaniu wajchy wom ? proszę o pomoc :)


Edytowany przez ferdek3085, 28 grudzień 2015 - 08:39.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając Dzisiaj, 00:13
  •  

#2 Share Variotechnic

Variotechnic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sklep z cześcimi i olejami do MF, FENDT
    Serwis skrzyń biegów i naprawa Ciągników Fendt i MF

Napisany 28 grudzień 2015 - 10:16

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając Pomierz najpierw ciśnienie sterowania i wycieki na koszu od wom powinno być blisko 17bar

#3 Share ferdek3085

ferdek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 28 grudzień 2015 - 11:18

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

a możesz tak mniej więcej objaśnić jak to zrobić ? jestem posiadaczem od nie dawna i jeszcze potrzebuję trochę praktyki :)



#4 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 28 grudzień 2015 - 21:16

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

Pod maską, nad silnikiem masz trójdział czy jakoś tak się to zwało...wykręcasz z niego korek, mierzysz ciśnienie. Musi utrzymywać te 17bar ale coś mi się zdaje, że Twój problem nie będzie prosty do zlokalizowania

Załączone miniaturki

  • hydr.jpg

Edytowany przez lukbold, 28 grudzień 2015 - 22:51.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając Dzisiaj, 00:13
  •  

#5 Share ferdek3085

ferdek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 02 styczeń 2016 - 20:32

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

ciśnienie sprawdzone jest 17 bar, ale widzę że ubyła spora ilość oleju w skrzyni gdzie zawsze była norma, gdzie ten olej mógł uciec ? nie ma nigdzie żadnego widocznego przecieku oleju na skrzyni.



#6 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 02 styczeń 2016 - 20:53

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

No raczej olej Ci wyparować nie mógł. Dolej i obserwuj bo cóż....

Wychodzi na to, że w momencie rozłączania WOM ginie Ci napięcie na autotronicu. Ciekawe czy ten włącznik WOM nie jest w jakiś sposób uszkodzony, przetarty.

Ja bym odłączył od niego kable i po prostu je zwarł kilka razy aby wykluczyć ten włącznik na początek.

Na schematach wyczytałem, że zasilanie przełącznika (tego od zmiany żółw-zając w deklu) jest z tej samej kostki co zasilanie włacznika WOM... Kostki poczyść w okolicy błotnika

Na budowie miałem 3080 i tak samo się działo jak u Ciebie, z tym że tam nawet autotronica nie było. Przekaźniki były podłączone pod ten włącznik


Edytowany przez lukbold, 02 styczeń 2016 - 21:23.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając Dzisiaj, 00:13
  •  

#7 Share Variotechnic

Variotechnic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sklep z cześcimi i olejami do MF, FENDT
    Serwis skrzyń biegów i naprawa Ciągników Fendt i MF

Napisany 02 styczeń 2016 - 23:54

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając Czy żółw z zająca przełącza Ci podczas jazdy czy na postoju?
Na początek możesz podać 12V na cewkę od zająca i obserwować czy problem nadal jest, jeśli jest to winy szukaj w ciśnieni sterowania, a jeśli problem mija to przyczyna musi leżeć po stronie elektrycznej.
Jak dużo ubyło tego oleju? Sprawdź ile masz oleju w przednim moście.

Podobne tematy