MarekZulawy

Jaką talerzówkę wybrać?

Polecane posty

MarekZulawy    0

Witam. Mam zamiar kupić bronę talerzowa, ale nie mam doświadczenia z tymi maszynami, proszę więc o radę. Maszyna ma służyć do uprawy sciernisk po rzepaku, pszenicy i bobiku. Obecnie ma ją ciagac JD 6630 o mocy 135km. W przyszłości 6170m o mocy 175km. Myślałem o szerokości 4m. Czy 6630 da radę? Czy lżej będzie ciagac maszynę zawieszana czy też na wózku? Wolalbym wozek,bo samemu lżej się zaczepia i nie obciąża tak cegieł, hydrauliki. Jeśli na wózku, to wziąć przyczepiana na zaczep czy ciegla? Kolejne pytanie to zgrzeblo za talerzami. Pomaga czy też tylko się przez niego zapycha? Jaka brać wysokość talerzy? I jaki ma ona wpływ na jakość i ciężkość wykonywanej pracy? Talerze powinny być płaskie czy wypukłe? Jaka wybrać firmę? (Cena do 60tys). Zależy mi również aby talerzówka się nie zapychala na wysokim sciernisku po rzepaku. Słyszałem że niektóre są pod tym względem dość kiepskie. Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciekr    274

Witam. 6630 spokojnie da radę z 4m, ja ciągam taką 4 cylindrowym claasem o mocy 125 km. Zgrzebło za talerzami spisuje się świetnie w uprawie po rzepaku, ponieważ wyrównuje powierzchnię. Natomiast po pszenicy o wysokiej wydajności lepiej zdjąć to zgrzebło bo tylko się zapycha. Co do talerzy, to do uprawy bezorkowej im większa średnica tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

W tym roku kupiłem z Agro Masza  bo dajrze BTH  taką http://www.agro-masz.eu/index.php?menu=oferta&kategoria=podorywka&podkategoria=BTH&tab=opis  ale na zabezpieczeniu gumowym, talerze 560 z mocnymi wycięciami  taki talerze      http://www.agro-masz.eu/index.php?menu=oferta&kategoria=podorywka&podkategoria=BTL&tab=opis       ale zawieszaną z podwójnym wałem,