Skocz do zawartości

Zdjęcie

renault 133.14


45 odpowiedzi na ten temat

#1 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 23 grudzień 2015 - 22:15

renault 133.14 koledzy kto mi powie czemu leci mi olej z węża odmy ,delikatnie ale leci a jeszcze tydzień temu nic nielecialo

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
renault 133.14 Dzisiaj, 16:27
  •  

#2 Share Adameo

Adameo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Puławy

Napisany 23 grudzień 2015 - 23:20

renault 133.14

może coś sie kończy ?



#3 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 23 grudzień 2015 - 23:55

renault 133.14

Musisz mieć przedmuchy - pierścienie. Sprawdź ciśnienie na poszczególnych cylindrach. Miałeś jakąś cięższą robotę?


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#4 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 grudzień 2015 - 08:31

renault 133.14 no właśnie nie.od listopada stoi w garazu

#5 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 grudzień 2015 - 11:05

renault 133.14 a jakie powinno być ciśnienie na cylindrze?

#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 24 grudzień 2015 - 14:38

renault 133.14

Prawidłowe ciśnienie sprężania to 26 ÷ 33 kG/cm2 (27-34 bar) (2,7-3,4MPa)

 

Jeśli nie wiemy jakie powinno być prawidłowe ciśnienie, to można je wyliczyć według wzoru:

stopień sprężania x współczynnik k = ciśnienie sprężania      [MPa]

* stopień sprężania 17

* współczynnik k  = 0,20 (dla diesla)

 

czyli wychodzi 3,4 MPa

 

 

Przed pomiarem koniecznie:
- luz zaworowy sprawdź a w razie potrzeby wyreguluj

- nagrzej silnik do temp 70-800C.

 

Pomiar:

- wykręcić wszystkie wtryskiwacze

- pedał gazu do oporu (tylko dla silników z zapłonem iskrowym, gaźnikowe)

- końcówkę próbnika wkręcić w otwór wtryskiwacza, zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia

- włącz rozrusznik i napędzaj nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać

- po wyłączeniu rozrusznika odczytaj wskazania na próbniku. Pomiar należy wykonać kolejno we wszystkich cylindrach silnika pamiętając, aby po każdym odczycie odpowietrzyć próbnik przez wciśnięcie iglicy zaworka.

 

Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinno być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15 - 20% w stosunku do wartości nominalnej, tzn podanej przez producenta lub obliczonej ze wzoru, świadczy o dużych zużyciach pierścieni tłokowych albo gładzi cylindra.

  • sprawny i naładowany akumulator ma zapewnić odpowiednie obroty silnika i ich równość dla wszystkich cylindrów
  • luz zaworowy ma wpływ na wynik pomiaru (zaniżone ciśnienie sprężania)
  • zimny silnik – duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania
  • potrzebna pomoc drugiej osoby do obsługi gazu i rozrusznika

Więcej na ten temat można poczytać choćby tu:

http://zssplus.pl/pu...ublikacje37.htm


Edytowany przez AlaCapone, 24 grudzień 2015 - 19:29.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 grudzień 2015 - 14:59

renault 133.14 dzięki za podpowiedz. WESOLYCH swiat

#8 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 24 grudzień 2015 - 16:54

renault 133.14

dzięki nawzajem, powodzenia


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#9 Share akowicz111

akowicz111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie, pow.sokólski

Napisany 24 grudzień 2015 - 17:18

renault 133.14

Że tak zapytam, a po co gaz do oporu .



#10 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 24 grudzień 2015 - 19:24

renault 133.14

Cenna uwaga, dzięki.

Przy silnikach diesla nie ma znaczenia, natomiast przy silnikach z zapłonem iskrowym (gaźnikowych) otwarcie przepustnicy wpływa na szybkość i stopień napełnienia cylindrów.

 

* Wpływ otwarcia przepustnicy na wynik końcowy może wynieść ok. 5%. Aby zmniejszyć błąd pomiaru do minimum, pomiary należy wykonywać przy maksymalnym jej otwarciu.(tylko dla silników zapłonem iskrowym)!


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
renault 133.14 Dzisiaj, 16:27
  •  

#11 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 grudzień 2015 - 21:06

renault 133.14 powiem ci że trochę z tym nagrzaniem to może być problem bo jak go na grzeje do 70,80 stopni a zaczym wykrece wszystkie wtryski to mi ostygnie ale coś postaram się zdążyć

#12 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 24 grudzień 2015 - 23:23

renault 133.14

Chodzi o to, że przy niskiej temperaturze wynik będzie niższy, (musisz brać to pod uwagę) ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują przedmuchy.

Silnik tak szybko nie stygnie ze względu na znajdujący się płyn w układzie, jednakże trzeba się streszczać.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#13 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 26 grudzień 2015 - 10:13

renault 133.14 a powiedz mi jaki jest luz zaworowy dla reni? a czy na olej w odmie ma wpływ to że moj silnik pod obciazeniem ma tylko 60 c

#14 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 26 grudzień 2015 - 10:39

renault 133.14

Luz zaworowy zależy od rodzaju zastosowanych tulei w silniku:

A suche

- dolotowe - 0,2 mm
- wydechowe - 0,2 mm,

 

B mokre

- dolotowe - 0,2 mm
- wydechowe - 0,3 mm

 

dla turbo podobno - 0,5 mm* (?)

 

*Niech wypowie się ktoś mądrzejszy.

Tuleje masz zapewne mokre.

 

http://www.agrofoto....4renault-10354/


Edytowany przez AlaCapone, 26 grudzień 2015 - 10:42.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#15 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 26 grudzień 2015 - 10:52

renault 133.14 ok dzieki

#16 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 26 grudzień 2015 - 11:18

renault 133.14

Co do drugiej części pytania (olej w odmie), odpowiedź brzmi: raczej nie.

Dziwi mnie ta temperatura (600C) to by wskazywało na uszkodzony termostat.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#17 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 26 grudzień 2015 - 14:48

renault 133.14 a powiedz mi jak długo może pracować silnik na wolnych obrotach bez płynu chlodniczego?

#18 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 26 grudzień 2015 - 15:32

renault 133.14 i jak jest przydzial temperatur dla silnika. najlepsze?

#19 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 26 grudzień 2015 - 17:03

renault 133.14

A powiedz mi jak długo może pracować silnik na wolnych obrotach bez płynu chlodniczego?

- Skąd takie pytanie?

Odpowiedź nie jest prosta. Przypuszczam, że okres 5-10 minut nie wpłynie negatywnie na układ, jednakże powyżej 20 minut pierścienie tłokowe będą narażone w znacznym stopniu na rozhartowanie i ścieranie. Dalsza praca silnika w takich warunkach może prowadzić do zużywania gładzi cylindra.

(dotyczy obrotów biegu jałowego)

*To są tylko moje przemyślenia. Nigdy nie spotkałem się w żadnej prasie fachowej, która traktowałaby ten temat.

 

I jak jest przydzial temperatur dla silnika. najlepsze?

Optymalna temperatura pracy silnika diesla to 900C (± 20C).

 

Przy turbinie rzeczywista temp. może być troszeczkę wyższa, czyli max 940C.

*Obecnie dobrym rozwiązaniem dla obniżenia temp przy turbinie jest zastosowanie instalacji lpg w silniku diesla. Gaz jako katalizator zapewnia prawie całkowite spalanie co skutkuje m.in. obniżeniem temp silnika.

 


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
renault 133.14 Dzisiaj, 16:27
  •  

#20 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 26 grudzień 2015 - 17:37

renault 133.14 a bo kilka razy zanim wlalem płyn to wyjezdzalem z garazu bez plynu

Podobne tematy