Polecane posty

seweryn20    825

To musisz szukać na wyczucie. Ogólnie to proste bo przekładnie kątowe sprawdzisz to kilka śrubek.

Zwolnice po kolei kręcisz każdym kołem ale tak by przeciwne się nie kręciło tylko wał. Jeśli łupie tylko na jednym to go masz. Jeśli na obu to albo obie nawalają albo to dyferencjał. Wbijasz bieg i znów kręcisz. jeśli cicho to był to dyfer, jeśli głośno to zwolnice.

Może to być i zębatka i łożysko. dalsza jazda może narobić więcej strat. 

Sprawdź też krzyżaki i luz na flanszach.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vf38erhz    0

Dzięki Seweryn jesteś wielki.


..... ale tylko podczas cofania " tryka"-do przodu zap...dala jak talala. Jak by nie było klucze w dłoń ....

Jak namierzę co "strzelało" to się podzielę znaleziskiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam wszystkich

Chciałbym się zapytać czy to prawda że MTZ mają słabe przekaźniki bo gdzieś słyszałem że jest załączany na jakimś pasku i do ciężkich prac sie nie nadaje,a chciałbym go zgrać z wozem paszowym KUHN euromix I przy którym aktualnie chodzi john deere 6620 a jest trochę za duży do niego.A ten MTZ 82    96r.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No wałek w nich potrafi być upierdliwy a dokładnie mechanizm załączania. 

Są dwa rodzaje na wąską i szeroką taśmę i przynajmniej dwa rodzaje taśm jedne lepsze drugie gorsze. 

Samego mechanizmu trzeba pilnować, regulować i nawet daje rady.

Patrzyłem z ciekawości na zapotrzebowanie na moc tych wozów i w zależności od wielkości jest od 60-125 koni. 

Trudno mi powiedzieć może ktoś to zna z realu, przerabiał u siebie. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

seweryn20

 

A orientujesz się może czy wymiana paska jest trudna czy trzeba dużo grzebać w maszynie.

Mocowo na pewno da rade ale mi chodzi o tą awaryjność tego paska. Jak będzie przeciążony czy tylko pasek pęknie a może coś poważniejszego sie stać?

Jeśli wymiana nie jest skomplikowana to na próbę można zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiana jest prosta. Spuszcza się olej, pod siłownikiem podnośnika jest dekiel odkręcasz a pod nim dwa długie wkręty regulacyjne które też wykręcasz. 

Odkręcasz śruby z tyłu mostu na około pokrywy wałka wom i wyciągasz cały mechanizm który wygląda tak:

https://www.google.pl/search?espv=2&biw=1680&bih=925&tbm=isch&sa=1&q=mtz++wom&oq=mtz++wom&gs_l=img.3..0i7i30j0i30j0i8i30.9440.9440.0.9602.1.1.0.0.0.0.146.146.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.146.-lqDr63DnxY#imgrc=8qcQmqTty0SMlM%3A

Widać dwie taśmy. Tyle.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie zdjalem prawy hamulec. Okladzina jest peknieta w jednym miejscu. Wzdłuż tarczy od wewnątrz do zewnątrz z dwóch stron. Czy to może blokować hamulec i trzeba wymienić tarcze? Druga rzecz to rozpierak. Lekko pociagne za tą rączkę co pedal hamulca się do niej przykreca i gołym okiem widać że już się rozchodzi. Wychodzi ze jakbym sprezyne zdjął z pedału hamulca to od razu by koło hamowalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozpierak ma się od razu rozchodzić taką ma konstrukcję.  Wymień tarcze, wyczyść rozpierak i tyle.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko naprawione. wymieniłem sprężynki i nic nie blokuje :) Na przyszłość: W moim rozpieraku miałem sprężynki z pięciu zwoji. Kupiłem z 3 zwoji i ręcznie rozpieraka się nie ruszy :) trzymają jak wściekłe :) Są trochę krótsze i pewnie przez to nie wiem jeszcze czy na dłuższą mete się sprawdzą :) Dzieki wszystkim za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

witam właśnie złożyłem prawy hamulec z ręcznym nie ma problemu bo nic nie zmieniałem tylko wyczyścilem w noznym wymieniłem tarczę i tu moj problem nie da się wogóle pociągnąć tych widełek co rozszerzaja rozpierak ani nogą się nie nadusi . wsadzalem lapke miedzy śrube i udało mi się ruszyć może z milimetr . tak ma być czy tarczę za grube są bo miały 11.9 mm dodam jeszcze że mam zdjęte koło z piasta i nie mam możliwości spróbować pojeździć

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

@Elektrotechnik Zwykłych nawet nie kupuj bo na pewno będzie szmelc tzn. będą blokować szarpać itp. Ja rok temu przerabiałem to w tym moim szmelcu, rozebrałem to, wszystko wyczyściłem, gniazda przeszlifowałem trochę żeby były idealnie gładkie i wiesz ile było - 3 dni. Zmarnowany dzień roboty. Jeśli ma być lepiej to jedynie na tych plecionych, czytałem kilka opinii że problem ustępuje po ich zastosowaniu. Ja pokładam jedyną nadzieję w tych właśnie tarczach, nie długo wezmę to rozbiorę i muszę kupić właśnie te plecione do siebie założyć. Nie wiem co za tępy łeb tak to zrobił przecież to jest tak jak by nie było hamulca bo jak lekko naciśniesz to od razu idzie szybę przednią głową wybić...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

witam właśnie złożyłem prawy hamulec z ręcznym nie ma problemu bo nic nie zmieniałem tylko wyczyścilem w noznym wymieniłem tarczę i tu moj problem nie da się wogóle pociągnąć tych widełek co rozszerzaja rozpierak ani nogą się nie nadusi . wsadzalem lapke miedzy śrube i udało mi się ruszyć może z milimetr . tak ma być czy tarczę za grube są bo miały 11.9 mm dodam jeszcze że mam zdjęte koło z piasta i nie mam możliwości spróbować pojeździć

ponawiam pytanie . ją kupiłem właśnie tą z drugiego linku ma być bardzo dobra jak okaże się inaczej to zamówie tą pleciona z allegro bo chyba w całym lubelskim nie można ich kupić

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam te z ostatniego linku.. Okładzina jest dosłownie jak na tarczy sprzęgłowej. Założyłem je w dwóch ciągnikach i jak na razie bez problemu. te plecione niby pierwszy i drugi link są trochę dziwne odlane na wtryskarce z tworzywa. Na pewno nie kupujcie tych "różowych" czy jaki tam mają kolor.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli generalnie te nitowane są lepsze tak? Jutro jadę do sklepu, zobaczymy co mają. a jak nie kupię to będę  musiał szukać w internecie. A muszę mieć dobre tarcze, bo będę to robił klientowi w 3 MTZ-ach, więc musi to dobrze działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przynajmniej w moim i drugim innym ciągniku chodzę jak złoto. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

ja czytałem wiele opinii o tych plecionych hi są najlepsze z pierwszego linku chciałem takie kupić w sklepie ale nigdzie ich nie ma a na allegro są i mają 2 lata gwarancji a reszta tylko rok a cena nie jest aż taka powalajaca u mnie najwięcej czasu zajęło czyszczenie z prawej strony cały bęben piachu w ręcznym i z lewej strony błoto olejowe . nie wiem co mam robić bo nie można prawie rozpieraka ruszyć a koło dopiero założe może w sobotę bo dopiero będzie wkład piasty bo stary nie nadaje się do składania


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Oglądałem ta tarczę i nie podobała mi się. Sprawia wrażenie plastikowej. Będziesz kupował patrz na grubość ma mieć 12 mm. Bo są w sprzedaży nowe które maja 9mm. Nawet na nie nie patrz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Seweryn dobrze Ci na nich hamuję, tzn dobra jest skuteczność? Zastanawiam się czy nie oddać gdzieś do nabicia, bo na tych z allegro to albo blokuje, albo nie hamuje. to oberwie na frezie bo nie dospawane.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja kupiłem te z ostatniego linku. Okładzina przynajmniej podobna do takiej jak na tarczy sprzęgłowej. Nie narzeka bez względu na rozgrzanie nie zmienia się sposób hamowania. Klejone takie jak by z tworzywa po rozgrzaniu na dłuższej górce zaczynały blokować koła jak by miękły pod wpływem temperatury.

Na tych co mam w lecie na prostych drogach nawet nie ma co zapinać hamulców w przyczepie z ładunkiem 4 czy 5 ton .


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

uważajcie do jakiego mtz bo u mnie w mtz 82 99 rocznik te tarczę 12 mm są za grube . miały dokładnie 11.9 mm jedną wsadzilem nowa a druga stara dobieralem taka zeby byla akurat w tej odudowie bo nowe wystają ok 1.5 mm


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grycho    0

Połączyłem. Przeczytaj ten temat od początku, a wszystkiego się dowiesz.

 

 

 

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy idzie wstawić  w mojego belarusa 952.4 inne hamulce tz takie które się nie bd zacinać, bo mam z tym straszny problem choć bym nie wiem co robił (czyścił smarował piłował) to ciagle po jakimś czasie jest ten sam problem blokują sie więc moje pytanie jest takie czy idzie tam wstawić jakieś inne hamulce które by były dobre i nie stwarzały problemów np od innego modelu

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amator93    0

koego wyżej grycho nie mów że to jego wina bo belarusy , mtzty i pronary tak mają . Wiem bo sam mam pronara 82sa i jest tak że z przyczepą 3t jest ciężko wyhamowac bo jak nie hamują to nie hamują a jak zaskoczy to w momencie się blokują i kicha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj