Mechamaniak

Napęd do przyczepy jednoosiowej pracującej z c-360

Polecane posty

Mechamaniak    6

Witam!

Jakiego mostu i ewentualnie reduktora (pełniącego rolę przełożenia pośredniego, jeśli byłoby konieczne) użyć do przyczepy jednoosiowej pracującej z ciągnikiem c-360 i mającej mieć napęd z WOM-u zależnego tegóż traktora? Ważne byłoby, aby most był możliwie odporny na jak największy ciężar.

Ewentualnie: Przy zastosowaniu mostu od stara, most tylny od jakiego modelu zastosować i na jakiej wielkości kołach/rozmiarze opon będzie się zgrywać, przynajmniej chociaż na drugim biegu, a najlepiej na wszystkich?

 

Jakie jest przełożenie na WOM-ie względem ataku skrzyni biegów? Jakie jest w sumie przełożenie tylnego mostu oraz zwolnic (c-360 z roku '87) względem ataku?

 

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi wink.png

 

EDYCJA:

 

Czy były może w jakimś popularnym sprzęcie stosowanym w gospodarstwach rolnych, w tym w dawnych PGR-ach, tandemy napędzane?

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Kolego wszystkie dane są w instrukcji obsługi. Dla opon 13/28 wałek obraca się 13,47 obr/m pokonanej drogi. Przełożenie musisz dobrać w zależności od zastosowanych kół w przyczepie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Czyli (jeśli się nie mylę) ~12,58 obrotu wałka/metr pokonanej drogi na oponach 14,9/28...

 

EDYCJA:

Chociaż chwila, moment! Pie*doły mi wychodzą teraz w obliczeniach... Kto wie z jaką prędkością mniej/więcej będzie obracał się WOM zależny na piątym biegu przy obrotach silnika 800/min (~10,2 km/h)? Bo chyba gdzieś błąd robię, bo mi wychodzi nadbieg w stosunku do obrotów silnika... :(

 

EDYCJA2:

Znalazłem info, że wałek kręci się dużo wolniej (3,12/1m), co by nawet było prawdopodobne ;) Gdzie zatem jest prawda??

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

a nie lepiej założyć przystawke pod skrzynie i przenieść napęd na przyczepę postawiona na kołach 16tkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frank404    0

Jeśli nie używasz zaczepu dolnego to lepsza będzie przystawka pod skrzynie i most robura na oryginalnych kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Bardzo ważny jest prześwit i używam zaczepu. Co do obliczeń, to na moście starowskim jedynie z WOM-u będzie się zgrywać idealnie na kołach 6,50-16, co daje mały prześwit, aby wyszło na oryginalnych kołach to potrzebna by była przekładnia między WOM-em a mostem, o przełożeniu... już dobrze nie pamiętam, ale coś koło 1,35 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez ugly00
      WITAM. Obserwuję ostatnio przyczepy samozaładowcze do kostek słomy typu BALLENAUTOMAT. Obejrzałem sporo filmików na YOU TUBE ale na żadnym nie zauważyłem jak maszyna zachowuje się w terenie pagówrkowatym (na każdym filmie pole równe jak stół) , czy mechanizm podbierający jest aktywny na nierównościach. Czy ma ktoś może taką maszynę i może się wypowiedzieć.
    • Przez Bizon_Ursus
      Witam. Koledzy może mi ktos podesłać zdjęcia jak ma podłączony wskaźnik paliwa jaki kolor kabla pod wskaźnik podłączyć. później zdiagnozuje czy pływak działa czy nie w zbiorniku z tego co widziałem są podłączone kable . Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj