KrzysztofLewandowski

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AlaCapone    5015

Problem dotyczy tak naprawdę wymiany dwóch oringów, znajdujących się na dźwigience od gazu (3b).

Ale po kolei. Poniżej zdjęcie pompy wtryskowej Lucas CAV:

 

post-81345-0-17988200-1450141439_thumb.jpg

 

Zakręcasz dopływ ON (jeśli paliwo idzie z dolnego zbiornika nie ma potrzeby).

Odkręcasz śrubę zaznaczoną na zdjęciu powyżej jako 1 /klucz 8/ i spuszczasz paliwo z pompy. (Najniższy punkt, a więc zbiera się tam brud i zanieczyszczenia, które są szkodliwe i warto je usunąć).

Odkręcasz śrubę 2 i odłączasz przewód nadmiaru paliwa.

Odłączasz linkę gaszenia 3a oraz linkę gazu 3b.

Teraz odkręcasz śruby 4 /klucz 10/ (dwie sztuki) i podnosisz delikatnie pokrywę (powinna być plomba na śrubach).

Powoli z jednej ze stron rozpinasz sprężynę (najlepiej z lewej strony).

 

UWAGA!!!

Bardzo ważne, abyś zapamiętał położenie mocowania sprężyny z obu stron (na rys. poniżej zaznaczone, jako punkty A). W przeciwnym razie obroty max oraz wpływ położenia pedału gazu na zmianę obrotów silnika będzie zmieniony (grozi nawet awarią pompy). Jest 9 możliwości zapięcia sprężyny.

 

post-81345-0-35891700-1450141546_thumb.jpg

 

Jeżeli pompa wtryskowa ma przecieki należy wymienić następujące elementy:

1.Oringi (na rys zamieszczonym poniżej zaznaczone jako 3) 4 szt.

2.Podkładki gumowe (na rys zaznaczone jako 81) 2 szt.

3.Uszczelka pokrywy (na rys zaznaczone jako 5) 1 szt.

patrz rysunek poniżej:

post-81345-0-39280600-1450141898.jpg

 

Oringi 4 sztuki po dwa na każdej dźwigni, zarówno gazu, jak i gaszenia. Nie ma sensu za rok wymieniać ponownie.

Zamiast podkładek gumowych mogą być miedziane.

Można kupić wysyłkowo gotowy zestaw z wieloma innymi bajerami i zrobić prawdziwy przegląd pompy.

Pamiętaj o odpowiednim zamontowaniu sprężyny!

Pozdrawiam.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niektórzy "fachowcy" dolewają olej do ON w zbiorniku w minimalnych proporcjach.

Jest to jednak zbędna czynność przy założeniu, że tankujemy sprawdzony ON!

Podczas składania pompy wtryskowej jest nawet zakaz oliwienia elementów składowych pompy.

 

Co do zegara to trzeba kupić trójnik w miejsce, gdzie obecnie masz wkręcony czujnik ciśnienia oleju.

(żeby ten zegar wskazywał prawidłowe ciśnienie - przewód musi mieć odpowiednią średnicę, im dłuższy przewód i mniejsza średnica tym wskazania zegara będą zaniżone).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeżeli masz rotacyjną pompę wtryskową, którą przedstawiłem powyżej to tak, jest ona smarowana ON.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Tylko z tym mierzeniem ciśnienia AlaCapone nie masz racji. Żadnego trójnika nie trzeba, wkręcasz manometr na przewodzie i sprawdzasz ciśnienie - koniec tematu. Do tego z tą długością i średnicą też bym mógł się kłócić, bo nikt Ci nie zakuje węża o przekroju który uniemożliwi przedostanie się oleju pod ciśnieniem. Tak samo z długością, im dłuższy wąż tym może być dłuższy czas napełnienia się tego węża (który i tak będzie niezauważalny) ale nie wynik pomiaru. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tylko z tym mierzeniem ciśnienia AlaCapone nie masz racji. Żadnego trójnika nie trzeba, wkręcasz manometr na przewodzie i sprawdzasz ciśnienie - koniec tematu. Do tego z tą długością i średnicą też bym mógł się kłócić, bo nikt Ci nie zakuje węża o przekroju który uniemożliwi przedostanie się oleju pod ciśnieniem. Tak samo z długością, im dłuższy wąż tym może być dłuższy czas napełnienia się tego węża (który i tak będzie niezauważalny) ale nie wynik pomiaru. 

 

Wydawało mi się, że @KrzysztofLewandowski chce mieć dwie rzeczy: czujnik ciśnienia i zegar, czyli dodatkowy wskaźnik, który chce zamontować w kabinie, aby na bieżąco śledzić ciśnienie.

Jeśli się mylę to niech mnie @KrzysztofLewandowski poprawi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tak myślałem, że o to chodzi. Niektórzy chcą zabłysnąć, ale nie wychodzi.

Kolego @KrzysztofLewandowski bez trójnika nie obędzie się. W miejsce czujnika wkręcasz trójnik. W jeden otwór oryginalny czujnik ciśnienia oleju a w drugi przewód i prowadzisz do kabiny (do zegara).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Sklepy z hydrauliką siłową lub dobrze zaopatrzony sklep rolniczy (GRENE i inne). Najlepiej wykręć czujnik, żebyś wiedział jaki masz gwint i mówisz sprzedawcy o co ci chodzi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki
kolego mam jeszcze 2pytania, pierwsze mój podnosnik podnosi bardzo wolno czy na ciepłym czy zimnym ciężkie maszyny ale wolno. czy to wina pompy a jak tak to czym ją sprawdzic? a drugie pytanie to czy układ chłodzenia zalać woda czy plynem bo mówią że jak chodził na wodzie to pozniej na płynie zaczną się przecieki chlodnicy lub wezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Hydraulikę masz mechaniczną, czy z EHR?

Najprościej podpiąć się pod szybkozłącze z tyłu ciągnika z zegarem. Ciśnienie powinno być 180 bar. Prawdopodobnie pompa, ale... Warto by sprawdzić filtr ssący znajdujący się w tylnym moście, ale musisz spuścić olej. Przy wymianie oleju wymieniaj filtry. Ten, o którym piszę jest siatkowy trzeba go tylko wyczyścić i wymyć.

 

Nic mi o tym nie wiadomo, że woda jest lepsza od płynu?! (człowiek uczy się całe życie)

Jestem zwolennikiem płynu w układzie, ponieważ ma lepsze właściwości chłodzące a w zimie nieporównywalnie lepszy. Wątpię, aby płyn wpływał na przecieki.

 

Wracając do tematu pompy wtryskowej i wymiany oringów.

Tu masz zdjęcie poglądowe, jak wygląda to po zdjęciu pokrywy:

post-81345-0-36580800-1450255648.jpg

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

wracając do czujnika oleju, gwint prawdopodobnie jest taki sam jak w naszych małych ursusach, więc wystarczy zakuć dłuższy przewód do gotowego zestawu


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

mam zwykly podnosnik bez ehr. to mowisz że płyn lepszy

a jak się dostać do tego filtra ssacego?

 

Sprawdź, jak wygląda obecnie olej? Kiedy go wymieniałeś? Jaki to olej (pełna nazwa)?

Musisz zobaczyć, gdzie wchodzi rurka doprowadzająca olej do pompy (w tylny most). Z drugiej strony tylnego mostu będziesz miał pokrywę widoczną na zdjęciu poniżej:

post-81345-0-78062000-1450261934.jpg

 

Odkręcasz ją o 900 i odkręcasz śrubokrętem wkręty. Wyciągasz filtr, czyścisz go i płuczesz. Uważaj, żeby go nie uszkodzić także podczas montażu. Nie wiem, czy w tym modelu występuje.

 

 

Z całą pewnością masz filtr ssący wymienny 7701028138 zdjęcie poniżej: Ten trzeba wymienić na nowy.

post-81345-0-83539000-1450262350.jpg

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z tym olejem "szału nie będzie".

Lepkość oleju hydraulicznego oraz jej zależność od temperatury (wskaźnik lepkości) jest podstawowym parametrem branym pod uwagę przy doborze oleju hydraulicznego. W sprzęcie ruchomym (ciągnik) wskaźnik lepkości powinien wynosić minimum 150.

Producent oleju Agrol U 10W40 twierdzi, że jego produkt ma tylko 100. :(

Razem z wymianą oleju wymieniaj filtry.

Kiedy wymieniałeś olej i ile zrobiłeś mth? Jak wygląda olej, zmienił barwę?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wygląd oleju daje nam informację o stanie oleju. Zmieniony wygląd (znaczne przyciemnienie) świadczy, że olej uległ procesom degradacji. Zmieniona barwa oleju na ciemną, świadczy także o postępującym procesie termicznego rozkładu ze względu na zastosowanie oleju zbyt niskiej klasy jakości w stosunku do warunków pracy. Co najważniejsze świadczy o niedopasowaniu oleju do panujących obciążeń.

 

U mnie także układ hydrauliczny nie ma lekko, dlatego stosuję oleje dobrej jakości, bo nie stać mnie na częste wymiany i nie mam na to czasu. Takie oleje prawie nie zmieniają swojej barwy, nie wytrącają szlamu, są rzadkie w niskich temp i zachowują właściwości smarne w wysokich temp. oraz wykazują wysoką odporność na utlenianie.

 

Osobiście stosuję tylko oleje marki FUCHS.

Do skrzyni biegów, tylnego mostu i hydrauliki stosuję Fuchs Agrifarm STOU MC 10W40. Jego wskaźnik lepkości wynosi 160; natomiast jego przydatność jako oleju hydraulicznego opisana jest klasą wg DIN 51524 HVLP, czyli prawie najwyższą.

 

Można zastosować olej innej marki (zawsze sprawdzonej przez siebie lub zaufaną osobę), ale o zbliżonych parametrach:

- wskaźnik lepkości musi wynosić minimum 150

- klasa jakości wg DIN 51524 minimum HLP.

Jednakże fakt, że producent oleju zamieści na etykiecie takie parametry to nie znaczy, że ten olej faktycznie je posiada i spełnia!!!???

 

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

shell spirax s4 wychodzi dość korzystnie cenowo  ;) lub mobil delvac


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj