Skocz do zawartości

Zdjęcie

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej


70 odpowiedzi na ten temat

#1 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 14 grudzień 2015 - 21:46

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej koledzy powiedzcie jak usunąć przeciek paliwa na pompie wtryskowej ,a dokladnie paliwo leci na dzwigni gazu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 15:53
  •  

#2 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 02:30

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Problem dotyczy tak naprawdę wymiany dwóch oringów, znajdujących się na dźwigience od gazu (3b).

Ale po kolei. Poniżej zdjęcie pompy wtryskowej Lucas CAV:

 

Lucas CAV_1.jpg

 

Zakręcasz dopływ ON (jeśli paliwo idzie z dolnego zbiornika nie ma potrzeby).

Odkręcasz śrubę zaznaczoną na zdjęciu powyżej jako 1 /klucz 8/ i spuszczasz paliwo z pompy. (Najniższy punkt, a więc zbiera się tam brud i zanieczyszczenia, które są szkodliwe i warto je usunąć).

Odkręcasz śrubę 2 i odłączasz przewód nadmiaru paliwa.

Odłączasz linkę gaszenia 3a oraz linkę gazu 3b.

Teraz odkręcasz śruby 4 /klucz 10/ (dwie sztuki) i podnosisz delikatnie pokrywę (powinna być plomba na śrubach).

Powoli z jednej ze stron rozpinasz sprężynę (najlepiej z lewej strony).

 

UWAGA!!!

Bardzo ważne, abyś zapamiętał położenie mocowania sprężyny z obu stron (na rys. poniżej zaznaczone, jako punkty A). W przeciwnym razie obroty max oraz wpływ położenia pedału gazu na zmianę obrotów silnika będzie zmieniony (grozi nawet awarią pompy). Jest 9 możliwości zapięcia sprężyny.

 

Lucas CAV_2.jpg

 

Jeżeli pompa wtryskowa ma przecieki należy wymienić następujące elementy:

1.Oringi (na rys zamieszczonym poniżej zaznaczone jako 3) 4 szt.

2.Podkładki gumowe (na rys zaznaczone jako 81) 2 szt.

3.Uszczelka pokrywy (na rys zaznaczone jako 5) 1 szt.

patrz rysunek poniżej:

Lucas CAV_3.jpg

 

Oringi 4 sztuki po dwa na każdej dźwigni, zarówno gazu, jak i gaszenia. Nie ma sensu za rok wymieniać ponownie.

Zamiast podkładek gumowych mogą być miedziane.

Można kupić wysyłkowo gotowy zestaw z wieloma innymi bajerami i zrobić prawdziwy przegląd pompy.

Pamiętaj o odpowiednim zamontowaniu sprężyny!

Pozdrawiam.


Edytowany przez AlaCapone, 15 grudzień 2015 - 09:20.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#3 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 11:26

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej dzięki kolego za dokladny opis.pozdrawiam

#4 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 18:23

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej a powiedz mi kolego czy do tej pompy się leje olej? i powiedz mi gdzie dodatkowo można podłączyć zegar cisnienia oleju silnika? pozdrawiam

#5 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 19:10

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Niektórzy "fachowcy" dolewają olej do ON w zbiorniku w minimalnych proporcjach.

Jest to jednak zbędna czynność przy założeniu, że tankujemy sprawdzony ON!

Podczas składania pompy wtryskowej jest nawet zakaz oliwienia elementów składowych pompy.

 

Co do zegara to trzeba kupić trójnik w miejsce, gdzie obecnie masz wkręcony czujnik ciśnienia oleju.

(żeby ten zegar wskazywał prawidłowe ciśnienie - przewód musi mieć odpowiednią średnicę, im dłuższy przewód i mniejsza średnica tym wskazania zegara będą zaniżone).


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#6 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 19:14

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej ok dzieki
czyli do pompy nieleje się oleju a pompa ma smarowanie z paliwa!

#7 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 19:16

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Jeżeli masz rotacyjną pompę wtryskową, którą przedstawiłem powyżej to tak, jest ona smarowana ON.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#8 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 19:52

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej ok dzięki i pozdrawiam

#9 Share szymonl

szymonl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 grudzień 2015 - 21:05

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Tylko z tym mierzeniem ciśnienia AlaCapone nie masz racji. Żadnego trójnika nie trzeba, wkręcasz manometr na przewodzie i sprawdzasz ciśnienie - koniec tematu. Do tego z tą długością i średnicą też bym mógł się kłócić, bo nikt Ci nie zakuje węża o przekroju który uniemożliwi przedostanie się oleju pod ciśnieniem. Tak samo z długością, im dłuższy wąż tym może być dłuższy czas napełnienia się tego węża (który i tak będzie niezauważalny) ale nie wynik pomiaru. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 

Naprawy wszystkich podzespołów, wszystkich marek. 

Tulejowanie, usługi wytaczarką przenośną.

Dojazd do klienta, śląsk. 504-387-253


#10 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 21:59

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej no dobra ale na jakim przewodzie jak tam jest tylko przewod od czujnika do kontrolki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 15:53
  •  

#11 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 22:40

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Tylko z tym mierzeniem ciśnienia AlaCapone nie masz racji. Żadnego trójnika nie trzeba, wkręcasz manometr na przewodzie i sprawdzasz ciśnienie - koniec tematu. Do tego z tą długością i średnicą też bym mógł się kłócić, bo nikt Ci nie zakuje węża o przekroju który uniemożliwi przedostanie się oleju pod ciśnieniem. Tak samo z długością, im dłuższy wąż tym może być dłuższy czas napełnienia się tego węża (który i tak będzie niezauważalny) ale nie wynik pomiaru. 

 

Wydawało mi się, że @KrzysztofLewandowski chce mieć dwie rzeczy: czujnik ciśnienia i zegar, czyli dodatkowy wskaźnik, który chce zamontować w kabinie, aby na bieżąco śledzić ciśnienie.

Jeśli się mylę to niech mnie @KrzysztofLewandowski poprawi.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#12 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 22:45

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej tak chce tak jak oryginal plus na wszelki wypadek i zegar

#13 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 23:06

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Tak myślałem, że o to chodzi. Niektórzy chcą zabłysnąć, ale nie wychodzi.

Kolego @KrzysztofLewandowski bez trójnika nie obędzie się. W miejsce czujnika wkręcasz trójnik. W jeden otwór oryginalny czujnik ciśnienia oleju a w drugi przewód i prowadzisz do kabiny (do zegara).


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#14 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 grudzień 2015 - 23:09

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej ok rozumie. a wiesz gdzie kupić taki trojnik. z góry dziekuje

#15 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 15 grudzień 2015 - 23:16

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Sklepy z hydrauliką siłową lub dobrze zaopatrzony sklep rolniczy (GRENE i inne). Najlepiej wykręć czujnik, żebyś wiedział jaki masz gwint i mówisz sprzedawcy o co ci chodzi.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#16 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 16 grudzień 2015 - 09:21

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej ok dzieki
kolego mam jeszcze 2pytania, pierwsze mój podnosnik podnosi bardzo wolno czy na ciepłym czy zimnym ciężkie maszyny ale wolno. czy to wina pompy a jak tak to czym ją sprawdzic? a drugie pytanie to czy układ chłodzenia zalać woda czy plynem bo mówią że jak chodził na wodzie to pozniej na płynie zaczną się przecieki chlodnicy lub wezy.

#17 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 16 grudzień 2015 - 09:37

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Hydraulikę masz mechaniczną, czy z EHR?

Najprościej podpiąć się pod szybkozłącze z tyłu ciągnika z zegarem. Ciśnienie powinno być 180 bar. Prawdopodobnie pompa, ale... Warto by sprawdzić filtr ssący znajdujący się w tylnym moście, ale musisz spuścić olej. Przy wymianie oleju wymieniaj filtry. Ten, o którym piszę jest siatkowy trzeba go tylko wyczyścić i wymyć.

 

Nic mi o tym nie wiadomo, że woda jest lepsza od płynu?! (człowiek uczy się całe życie)

Jestem zwolennikiem płynu w układzie, ponieważ ma lepsze właściwości chłodzące a w zimie nieporównywalnie lepszy. Wątpię, aby płyn wpływał na przecieki.

 

Wracając do tematu pompy wtryskowej i wymiany oringów.

Tu masz zdjęcie poglądowe, jak wygląda to po zdjęciu pokrywy:

Lucas CAV_4.jpg


Edytowany przez AlaCapone, 16 grudzień 2015 - 09:47.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#18 Share KrzysztofLewandowski

KrzysztofLewandowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 16 grudzień 2015 - 10:25

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej mam zwykly podnosnik bez ehr. to mowisz że płyn lepszy
a jak się dostać do tego filtra ssacego?

#19 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 16 grudzień 2015 - 11:05

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

wracając do czujnika oleju, gwint prawdopodobnie jest taki sam jak w naszych małych ursusach, więc wystarczy zakuć dłuższy przewód do gotowego zestawu


Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 15:53
  •  

#20 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 16 grudzień 2015 - 11:48

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

mam zwykly podnosnik bez ehr. to mowisz że płyn lepszy
a jak się dostać do tego filtra ssacego?

 

Sprawdź, jak wygląda obecnie olej? Kiedy go wymieniałeś? Jaki to olej (pełna nazwa)?

Musisz zobaczyć, gdzie wchodzi rurka doprowadzająca olej do pompy (w tylny most). Z drugiej strony tylnego mostu będziesz miał pokrywę widoczną na zdjęciu poniżej:

filtr ssący.jpg

 

Odkręcasz ją o 900 i odkręcasz śrubokrętem wkręty. Wyciągasz filtr, czyścisz go i płuczesz. Uważaj, żeby go nie uszkodzić także podczas montażu. Nie wiem, czy w tym modelu występuje.

 

 

Z całą pewnością masz filtr ssący wymienny 7701028138 zdjęcie poniżej: Ten trzeba wymienić na nowy.

Renault 133.14.jpg


Edytowany przez AlaCapone, 16 grudzień 2015 - 12:00.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Podobne tematy