Skocz do zawartości

Zdjęcie

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej


76 odpowiedzi na ten temat

#61 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2016 - 18:27

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Podpinam się pod temat

w moim reno 106.14 jak odkręcić pompe wtryskową ? chodzi mi o to czy są jakieś punkty na kole zębatym czy jest tak zrobiona że inaczej nie wkręci ? 

proszę o szybko odpowiedz 



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Renault 155-54 skrzynia mechaniczna, przedni TUZ,


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Renault
  • 58000.00 PLN
  • 27 wrz 2017
Renault Ares 620RZ Biegi Pełzające Klima Idealny


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Renault
  • 73000.00 PLN
  • 27 wrz 2017
Ciągnik rolniczy Renault Ares 610 RX( john deere Fendt) - Okazja!


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Renault
  • 67000.00 PLN
  • 25 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 11:07
  •  

#62 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 26 październik 2016 - 19:13

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Koła zębatego nie da się założyć inaczej na oś pompy wtryskowej, ale już na otworach poszerzanych (fasolkach) już tak, dlatego podczas demontażu po odkręceniu śrub trzeba zaznaczyć rysikiem na kole, gdzie była śruba.

Reszta opisu wraz ze zdjęciami w poście #125:http://www.agrofoto....obre/?p=1749656


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#63 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2016 - 21:28

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

hmm czyli po odkreceniu tych 4 śrub zaznaczam na kole gdzie one były i wyjmuję pompe ?

a to koło zębate zostaje w środku nieruchome ?



#64 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 26 październik 2016 - 22:27

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Skoro o takie rzeczy pytasz - nie radzę zabierać się za to! Przestawisz o jeden ząbek, albo o więcej i nie będziesz wiedział, dlaczego silnik nie chce odpalić.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#65 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2016 - 18:03

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

do tej pory tylko z 360 perkins pompe odkrecałem ale tam było inaczej dlatego pytam. I jeszcze jedno czy ta duża śrubę też odkrecić trzeba zeby pompa wyszła ? 

 

gdy pompa nie daje ciśnienia na wysokie to bez odkręcenia jej nie da się tego naprawić ?



#66 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 28 październik 2016 - 20:41

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Bez rozebrania pompy nie mam pojęcia, dlaczego nie daje ciśnienia, prawdopodobnie głowica do wymiany.

 

Kolejność demontażu pompy wtryskowej jest następująca:

  1. Ustawiasz znaki „3/6” lub „2/4” zależnie od liczby cylindrów pomiędzy „0 0” na kole pośrednim.
  2. Rysujesz linię najlepiej rysikiem lub flamastrem permanentnym (niebieska linia). Wg tej linii będzie możliwość ustawienia rozrządu tak, jak było przed demontażem.
  3. Odkręcasz cztery śruby wokół (białe strzałki) w taki sposób, aby nie kręcić kołem zębatym. Środkowa nakrętka (czarna strzałka) zostaje nienaruszona. Metodę odkręcania pozostawiam do własnego uznania.
  4. Śruby i blaszkę pod nimi wyciągasz z należytą ostrożnością, aby nie wpadły do środka.
  5. Odkręcasz śruby mocujące pompę wtryskową, ale nie do końca.
  6. Wyciągasz pompę. Jeśli stawia problemy można młotkiem delikatnie stuknąć w oś przez coś tak, aby nie uszkodzić gwintu.
  7. Odkręcasz zluzowanie śruby mocujące pompę i wyciągasz ją, zaś drugą ręką przytrzymujesz koło zębate, które spadnie z osi.

Linię odniesienia (niebieska na zdjęciu) podczas ponownego montażu trzeba będzie zgrać ze sobą, tzn. zrównać linię z koła zębatego z linią na podkładce pod śrubami. Jak będziesz miał problemy pisz.

 

WAŻNE!

Rób zdjęcia podczas demontażu, mogą się przydać podczas montażu po naprawie.

 

Zdjęcie przedstawiające koło zębate pompy wtryskowej poniżej:

MWM_pompa wtryskowa_rozrząd.jpg


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#67 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2016 - 17:47

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

zrobiłem prawie tak jak opisałeś :) 

z tym ze nie odkręcałem tych 4 śrub tylko to jedna duża i pompa wyszła :)

 

ciagnik zgasł w orce później przy próbie odpalenia zero dymu z komina może być coś oprócz pompy siadnięte ? 



#68 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 29 październik 2016 - 19:59

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Nie rozumiem. Pompa wróciła z regeneracji, że orałeś?


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#69 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2016 - 14:09

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

nie wróciła po tym jak mi zgasł w orce odkręciłem ja 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 11:07
  •  

#70 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 30 październik 2016 - 16:41

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Dlaczego zgasł?

Jeśli pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i są problemy z odpaleniem to na pierwszym miejscu sprawdziłbym regulator dawki paliwa wraz z filtem nylonowym na wejściu pompy. Przy okazji trzeba sprawdzić stan skrzydełek i pierścienia krzywkowego (bieżni) oraz w jakim stanie jest wkładka na korpusie.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#71 Share 123p

123p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2016 - 21:25

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

nie wiem dlaczego zgasł jechałem na obrotach i zgasł. obstawiam wine pompy ale problemów z palenie nigdy nie miał jak pompa wróci od pompiarza i nie zapali to wtedy bede się martwił :)



#72 Share killler89

killler89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2017 - 18:53

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

odkopie troche temat. w swojej 95.14 rowniez mam wyciek z dzwigni gazu jak i spod uszczelki pokrywki. wie ktos gdzie mozna dostac ta uszczelke pod pokrywke ?bo origni to sie jakies dobierze ale z uszczelka jest problem



#73 Share AndyB

AndyB

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie

Napisany 02 wrzesień 2017 - 19:24

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Jeśli masz pompę rotacyjną a pewnie masz to uszczelka pasuje od MF 255 lub podobnego Ursusa.



#74 Share killler89

killler89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2017 - 20:58

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

ok wielkie dzieki za informacje. a oringi tez pasuja od tego MF ?ewentualnie jesli nie to znasz moze wymiar ?



#75 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 03 wrzesień 2017 - 07:16

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Gotowy zestaw do tej pompy (DPA) znajdziesz na stronie http://www.dieselcar...y-perkins-.html (zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ...).  Drugi zestaw podobny (z łopatkami) http://www.dieselcar...wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował niemal 400 zł.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#76 Share killler89

killler89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 wrzesień 2017 - 07:30

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

ok w takim razie zamawiam ten zestaw za 28zł w sumie to potrzebne tylko oringi i ta uszczelka ale tutaj uszczelka widze jest z innego materialu, bo na allegro to same gumowe sa od mf. jeszcze podpowiedz czyli musze odkrecic dzwigienki od gazu i gaszenia i dopiero wtedy zdjac pokrywke tak ?a ta sprezyna o ktorej wspominales ze jest bardzo wazna to jest zaczepiana jakos czy jak ?bede delikatnie podnosil pokrywke ale zawsze lepiej wiedziec wiecej na co zwaracac uwage



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej Dzisiaj, 11:07
  •  

#77 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1718 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 03 wrzesień 2017 - 10:24

ciągnik renault 133.14 przeciek pompy wtryskowej

Co do szczegółów postępowania podczas wymiany oringów pozostawiam do własnych przemyśleń.

 

Procedur postępowania podczas demontażu może być wiele, ale zaproponuję jedną z nich. Czynności przygotowawcze: Ciągnik należy zgasić i zaciągnąć hamulec postojowy. Przycisk linki gaszenia wcisnąć (w pozycji do jazdy). Dźwignię gazu ręcznego ustawić na minimum (pozycja max w przód) i odczekać aż silnik ostygnie.

1. Zakręcasz dopływ ON (jeśli oczywiście jest zawór).

2. Odkręcasz śrubę i odłączasz przewód nadmiaru paliwa.

Zapamiętaj w jakiej pozycji są dźwignie gazu i gaszenia (powinny opierać się o ograniczniki), bo w takiej samej należy je potem ustawić.

3. Odłączasz linkę gaszenia oraz linkę gazu.

4. Odkręć nakrętki z obydwu dźwigni przytrzymując za ramiona nań.

5. Odkręcasz dwie nakrętki (powinna być plomba) mocujące pokrywę, podnosisz ją i odchylasz na silnik.

WAŻNE!!!

Zapamiętaj, w które otwory wpięta jest DUŻA SPRĘŻYNA, zarówno z lewej, jak z prawej strony! Najlepiej zrób zdjęcie.

6. Z jednej ze stron rozpinasz sprężynę i bierzesz całą pokrywę z dźwigniami na warsztat.

Sprężynę najlepiej rozpiąć z prawej strony (porównaj ze zdjęciem z postu17 w tym temacie) poprzez naciśnięcie trzpienia za pionową blaszką.

WAŻNE!!!

Na trzpieniu jest MAŁA SPRĘŻYNKA, tak więc puszczając go nie dopuść do wpadnięcia jej do środka pompy! Trzpień i sprężynkę należy zabezpieczyć odkładając je na bok.

 

Możesz tego nie robić, ale uważaj, żeby podczas wymiany oringów (kręcenia pokrywą) sprężynka nie spadła do środka. Tu nie chodzi o tę dużą, ale o małą na trzpieniu trzymającą tę dużą za blaszką z prawej strony. (patrz zdjęcie z postu17 w tym temacie)

7. Wpychasz obie dźwignie do środka i wyciągasz je, wymieniasz oringi i wkładasz ponownie w określonej wcześniej pozycji.

 

Kilka uwag końcowych

Wszystkie podkładki miedziane podczas montażu zakłada się nowe!

Przed założeniem nowej uszczelki pokrywy należy usunąć pozostałości poprzedniej, ale w taki sposób, aby nie uszkodzić płaszczyzny – grozi przeciekaniem, czyli papier ścierny i pilnik odpada. Najlepiej ostrym nożem lub innym skrobakiem, ale tak, żeby nie pozostawić rys!

 

Przy montażu postępujemy w odwrotnej kolejności. Tu nie ma żadnej filozofii, pragnę jedynie zwrócić uwagę na pewne ważne punkty podczas montażu, a mianowicie:

  1. Sprężyna ma zostać zamontowana w te otwory w których była (jeśli była rozpinana)
  2. Dźwignia gaszenia musi zostać ustawiona tak, aby pręcik trafił w otwór w blaszce.

 

Na zakończenie

Nie przejmuj się opisem w rzeczywistości jest DUŻO łatwiej. :D

Za błędy lub braki w opisie przepraszam.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Podobne tematy