Dido12045

problem z rozruchem zetor 12045

Polecane posty

Dido12045    12

Koledzy mam problem z odpałem mojej bryki, jak go kupiłem był już przerobiony na 12V ale gadał elegancko, fakt że bylo lato. Teraz pali jak mu sie podoba, objawy takie ze raz kręci super a raz ledwo obraca? Aku ma 140 na 950 rozruchu, sprawdzony na oporniku trzyma czyli jest dobry rozrusznik szybko obrotowy czeski sprawdzony u fachowca mòwi że jak nòwka?! Masa w ciągniku ok, może instalacja już stara i działa jak chce, albo te pare stopni celsjusza w dòł i rozpał na 12V za słaby?? proszę o wskazòwki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikwlkp11    15

Wydaje mi się że powinny byc dwie 12-ki i odpalanie na 24.... inaczej nie ma opcji żeby go odpalić jak jest zima i kilka dni stoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dido12045    12

obgadałem znajomych i też twierdzą że 6stki na 12V
sory przypadkowo wysłałem. cd.- na 12V w okresie jesień zima nie kręcą, ale zastanawie mnie to że w zeszłym tyg. było chłodniej i gadał elegancko, wczoraj na dotyk a dzis nie może porządnie zakręcić jakby coś trzymało??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Napiszę tak, taki przypadek mieliśmy przy U-1004 jak ciepło to palił chłody w Rosji i ciągnik nie odpalał po założeniu rozruchu na 24V problem znikł.

 


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1036

za mały może być aku do tego silnika .weź pod uwagę że ten silnik ma o 50% większe opory niż 4cyl..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dido12045    12

chyba trzeba będzie tak zrobić, tylko po jakiego przerabiają z 24 na 12 powiedzcie mi??
iron, dziś właśnie sprawdzałem na aku od kumpla z kombajnu miał 175 na 950 i to samo taka sama prędkość obracaniem silnika, taki efekt jak w padniętym aku, to jest właśnie zastanawiające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1036

nie bez powodu robili na 24v te ciągniki potrzebują dużego prądu do rozruchu jak zimno i nic tego nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Sprawdź przewody od akumulatora czy są dobre czy się gdzieś nie grzeją jak się grzeją to sa straty prądu gdzieś przy klemach czy zaciskach albo spróbuj na bardzo dobrych kablach akumulator bezpośrednio do rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1036

kable to może być dobry trop może mają za mały przekrój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dido12045    12

jutro będe działał i tak zrobie z kablami na kròtko do rozrusznika bo dziś znowu pròbowałem i poczułem już jakby coś sie kopciło, wydaje mi sie że ta cała instalacja już głupieje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaka instalacja głupieje, jak tam są tylko dwa przewody? Jeden do rozrusznika, a drugi do masy. Reszta nie ma wpływu na to żeby kręcił słabiej.

chyba trzeba będzie tak zrobić, tylko po jakiego przerabiają z 24 na 12 powiedzcie mi??


Przerabiają dlatego, że nie mają bladego pojęcia o serwisowaniu układu rozruchu, a jak się to prawidłowo robi to układ wytrzymuje długie lata bez remontów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1036

przy 24 najważniejszy jest przełącznik ja mam u siebie DDR owski a nie China i problemów z nim nie ma .w zetorze 4cyl.mam jeden nie pamiętam jakiej mocy ale też jak zimno to ciężko mu kręcić a rozrusznik szybkoobrotowy i czasami -5 odpali bez problemu a czasami -1 i niechce .myślę że podstawowa wada tych ciągników to brak świec żarowych byłoby o wiele lepiej odpalać je .należy pamiętać że nie wyłączenie dźwignią WOMu to dodatkowe obciążenie dla rozrusznika , tak samo pompa podnośnika nie wspomnę o sprzegle nawet olej zużyty stary hipol zamiast porządnego .także jest wiele przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dido12045    12

niewiem jeszcze o co chodzi, ale z Waszą pomocą napewno sie dowiem. Zaczne od podpięcia bezpośrednio nowymi kablami do rozrusznika, mam nadzieje że będzie git. napisze jutro co i jak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dido12045    12

Panowie udało się:) okazało się ze to przewòd masowy od załącznika prądu. a znajdował sie pod kabiną i biegł tyłem na spòd obudowy skrzyni. Teraz jest nowy i wyprowadzony w bardziej dostępne miejsce. A maszyna kręci jak nowa:) dzięki za pomoc pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć do tematu ponieważ problem mam podobny ,a nie chce zaśmiecać forum tworząc następny temat . Posiadam ten sam model zetora instalacja 12/24 v .Problem polega na tym że po naciśnięciu na starter słychać tylko ten przełącznik pod siedzeniem , ale on włącza się tylko raz , a rozrusznik nie kręci , akumulatory mam nowe 2 po 130 Ah 12V kable są nowe , przełącznik 12/24 zmieniałem pół roku temu . Co może być przyczyną , źle podłączony przełącznik ? Ostatnio zauważyłem że jeden kabel jest nadpalony więc trochę pogrzebałem wstawiłem kawałek nowego kabla , i od tamtej pory nie mogę go odpalić . Przy okazji może ktoś wie jaki powinien być rozrusznik w tym ciągniku bo ja mam od Bizona 3,7 KW wstawiony tylko zmieniłem tą flansze co się przykręca , ale wydaje mi się że on jest za słaby do tego silnika , gdzieś czytałem ze powinien być 5,5 KW czy to prawda ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Bizonie jest R10 4,8kW. 5,5kW miały R20. A jak przekaźnik działa i połączenia są dobre to uszkodzenie może być tylko w rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy możliwe jest że kabel który idzie od tego przełącznika  do rozrusznika o ile kojarzę to 30a na schemacie oznaczony jest uszkodzony bo to jedyne co mi na tą chwile przychodzi do głowy , bo rozrusznik też podmieniałem , Jeśli chodzi o rozrusznik to będę miał w przyszłości ten oryginalny od niego 5,5 kW. Miałem kiedys taki przypadek ale wtedy robił ten przełącznik to charakterystyczne TRRRR włączał i wyłączał się bardzo szybko wtedy okazało się że nie było masy teraz on tylko raz pyka tak jak powinno być tylko tak jak by nie dawał prądu na rozrusznik .Macie pomysł jak to posprawdzać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że mamy. Przedzwoń przewody prądem co najmniej 20A i wszystko będziesz wiedział. Zanim napisałeś post powinieneś to zrobić, bo to są podstawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , jutro może to sprawdzę jak się ociepli bo wczoraj -15 było klucze do rąk przymarzają :)  Właśnie szukam sobie jakiegoś schematu dobrego tej instalacji . Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i dobre rady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za schemat kolego na pewno mi ułatwi rozwiązanie problemu :)

 

 

No i problem rozwiązany , przyczyną była słaba masa przełącznika :)

Edytowano przez Kombajnista2009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

    • Przez Przemek1265
      Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ciągniku John Deere 6400. Ciągnik był u elektryka i postawił diagnozę na regulator napięcia i go wymienił i sprawdzał ładowanie i było, lecz kontrolka od ładowania cały czas się świeci i akumulator nie jest ładowany i na dodatek stopiło mi w skrzynce z bezpiecznikami ,,bezpiecznik" fachowo to się dioda nazywa. Od czego może ona być? Co może być przyczyną? W czym szukać winy? Dodaję również zdjęcie alternatora i schemat skrzynki bezpieczników z zaznaczonym bezpiecznikiem, który został spalony. Wyczytałem również, w alternatorze jest wtyczka W i jedni piszą, że musi być podłączona, a inni że nie. Jak ma być podłączona to w którym miejscu do instalacji ją podłączyć?



    • Przez karczikpr
      Witam, montował ktoś zamiast reflektorów przednich lampy led? Jeśli tak to jaki model lamp polecacie i gdzie je kupić ?
    • Przez rolkam72
      Witam serdecznie wszystkich użytkowników .
      Otóż jest taki problem .
      Stacyjka nie rozłączała mi prądu i blokowała się kierownica .
      Kupiłem nową założyłem i pali się tylko i wyłącznie kontrolka od ładowania .Żaden wskaźnik ani nic innego włącznie z rozruchem .
      Po włożeniu starej jest to samo 
      Wychodzą z ciągnika 3 kable jeden z nich plus drugi wyjście na kontrolki i 3 rozruch 
      Po kręceniu kluczykiem stacyjka podaje na kontrolki prąd ale nic się nie dzieje nie tyka ten stycznik nie zapalają się zegary ogólnie nic nie ma.pradu .
      Bezpieczniki dobre na 2 z nich jest jakiś znikomy prąd 2.8v .
      Proszę o radę co może być uszkodzone .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj