Skocz do zawartości

Zdjęcie

Case 5120 problem po remoncie


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share piotro210

piotro210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 02 grudzień 2015 - 20:49

Case 5120 problem po remoncie

Witam, temat bardziej dal mechaników. Spotkałem się z następującym problemem, a mianowicie w moim ciągniku case 5120 z biegiem czasu silnik się wysłużył. Żeby podratować tanim kosztęm zainwestowałem no w nowe pierścienie, wszystko fajnie ale po zmontowaniu najprawdopodobniej pompy oleju nie mogę obrócić wałem korbowym, dochodzi do pewnego momentu i koniec. Czy pompa musi być w jakimś konkretnym położeniu? Pytam o napęd.


Oczywiście motor już złożony zalany olejem itd.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 problem po remoncie Dzisiaj, 06:02
  •  

#2 Share Onerif

Onerif

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów

Napisany 02 grudzień 2015 - 20:57

Case 5120 problem po remoncie a próbowałeś odpalić go ?

#3 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1397 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 02 grudzień 2015 - 22:11

Case 5120 problem po remoncie chmmm .ja zawsze jak składam silnik to wałem kręcę żeby uniknąć takich niespodzianek bez ściągnięcia miski nie obejdzie sie , może to głupie ale czy korbowod któryś nie został obrócony ? ciężko tak coś doradzić nie będąc na miejscu

#4 Share piotro210

piotro210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 02 grudzień 2015 - 22:23

Case 5120 problem po remoncie

nie nie, już zdjełem miskę, tak jak przypuszczałem. Pompa oleju zderzała się z korbowodem(zanim była założona pompa starałem się o niczym nie zapomnieć) tylko też pytanie jak to ustawić czy są jakieś znaki ponieważ ta pompa też chyba wyrównoważa silnik



#5 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1397 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 02 grudzień 2015 - 22:34

Case 5120 problem po remoncie tu ci nie pomogę bo nie rozbieralem takuego silnika ale może user mariusz(zdun)ci pomoże bo on dużo różnych ciągników robi.

#6 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 grudzień 2015 - 08:48

Case 5120 problem po remoncie

Bo pewnie masz jednostkę wyważającą, Są one w  MF nawet 4512  i niektórych 912  w wersjach exportowych.

Znaki sa na kołach rozrządu, i raczej bez rozbierania rozrządu nie obejdzie się.  Musisz to idealnie ustawić.



#7 Share piotro210

piotro210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 03 grudzień 2015 - 10:00

Case 5120 problem po remoncie

nie nie, z rozrządem nie ma to nic wspólnego, są jakieś znaki ale są jakieś słabo i nie wiem czy one są autentyczne



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 problem po remoncie Dzisiaj, 06:02
  •  

#8 Share jareckijacek

jareckijacek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2015 - 17:05

Case 5120 problem po remoncie

Na kołach powinny być znaki na jednym kole jedna kropka lub kreska, na drugim dwie kropki lub kreski. Koła należy tak ustawić aby koła zazębiły się w miejscu spotkania trzech kropek to tak w skrócie.



#9 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 06 grudzień 2015 - 21:21

Case 5120 problem po remoncie

Powinny być znaki, a jaki jest napęd?



#10 Share piotro210

piotro210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 06 grudzień 2015 - 22:01

Case 5120 problem po remoncie

Tak, są punkty na tych kółkach. Ale w pierwszej kolejności należy ustawić rozrząd na znaki, później dopiero znaki na tych kółkach i tak zamontować (tylko na tej jednostce są dwie możliwości ustawienia). Za 3 czopem głównym jest taki wieniec do napędu. Ale udało się bez problemu odpalił i jest ok.

 

  Tak powinny być i były ale to raczej nic dziwnego, ale od tak nie można ich ustawić. Najpierw trzeba ustawić rozrząd na znaki i poźniej dopiero wkładać jednostkę ustawioną na jedne ze znaków (są dwie możliwości) 


Edytowany przez piotro210, 06 grudzień 2015 - 22:05.


#11 Share piotr1994

piotr1994

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wierzbica

Napisany 13 grudzień 2015 - 19:34

Case 5120 problem po remoncie

a szlif walu robiłes

 


bo jak robiłes szlif to móg ci wału niedoszlifowac ja tak kiedys miałem

 



#12 Share dziubak5

dziubak5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kornatowo

Napisany 29 grudzień 2015 - 23:23

Case 5120 problem po remoncie

witam, na które znaki należy ustawić mechanizm wyważający (z tych dwóch opcji)? obciążnikami z dół?

 

 

czy prawidłowe jest ustawienie 1 i 4 tłok GMP mechanizm wyważający obciążnikami w dół?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 problem po remoncie Dzisiaj, 06:02
  •  

#13 Share piotro210

piotro210

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 05 styczeń 2016 - 22:22

Case 5120 problem po remoncie

jeśli znaki są ustawione na kołach rozrządu to 1 tłok w GMP. po czym ustaw na jadną parę znaków ( raczej na dole) i przyłap na 2 śruby. jeśli uda ci się obrócić wałem to jest poprawnie. Tylko jest to dość odpowiedzialne żeby wszystko dobrze ustawić, jeśli ktoś nie zna się zbyt dużo na mechanice to nie polecam.



Podobne tematy case 5120 cummins