Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?


3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kurtz

kurtz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 13 listopad 2015 - 12:49

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?

Witam. Mój ociec ma gospodarstwo (malutkie kilka kur, pola max 1ha i trochę lasu - wycinka jedynie na własny użytek czyli do ogrzewania domu). Ma ciągnik samoróbkę zrobioną na ramie z silnikiem od c330 (lub c328), skrzyni biegów od stara i moście (chyba od ruskiego? pojazdu ził).

 

Generalnie ciągnik jest już w opłakanym stanie i przez zimę napewno przejdzie remont przynajmniej podstawowy, ale pomimo remontu samo wykonanie ciagnika jest tragiczne - jak pisałem wyżej jest na ramie, układ kierowniczy do generalnego remontu, przełożenie mocy ze skrzyni na tylny most na wałku kardana i przekładni łańcuchowej (o części tragicznie ciężko, ciagle coś się psuje ogólnie bardzo źle), podnośnik zrobiony na siłowniku (takim zwykłym jak np. kiprowania w przyczepach).

Jak już pisałem będę chciał zrobić ojcu przez zimę remont tego wynalazku i trochę go poprawić/zmodernizować. Tylko nie bardzo wiem jak? Chciałem mu go przerobić na normalne kompletne c330 albo kupić całą c330 do remontu i zrobić jej remont, ale każda z tych opcji jest dla mnie cenowo zaporowa.

 

Trafiłem za to na bardzo fajne SAM-y z zetora K25 oraz silnika C330. Co sądzicie o takim połączeniu? K25 jest już niestety baaardzo stary, ale za to byłoby najbliżej C330 i pozbyłbym się najsłabszych punktów tej mojej samoróbki czyli ramy, wałka kardana i przekładni łańcuchowej (bo jeśli dobrze widziałem to do takiej przeróbki będzie trzeba tylko dorobić kryzę/flanszę/kołnież i przerobić sprzęgło? :)

Może macie inne patenty na tego typu wynalazek? Tylko zależy mi żeby nie były jakieś szczególnie kosztowne gdyż jeszcze mnie czeka remont silnika napewno.


Edytowany przez kurtz, 13 listopad 2015 - 12:49.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie? Dzisiaj, 01:29
  •  

#2 Share ZYLA

ZYLA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 listopad 2015 - 18:14

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?

Ja bym na twoim miejscu zastanowił się nad kupnem T25. Są tanie i twemu tacie napewno wystarczy. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie? Dzisiaj, 01:29
  •  

#3 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 14 listopad 2015 - 09:44

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?

poszukać C330 lub T25 po zadupiach. Czasem jeszcze stoją w krzakach. Koszt wyższy ale na pewno części dostępne a i na 1ha to pochodzi wieki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie? Dzisiaj, 01:29
  •  

#4 Share kurtz

kurtz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 06:50

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?

Nie no cały c330 oraz przeróbka na kompletny c330 odpada bo cena zaporowa. Myślałem nad całym k25 ale czytałem że coś miały problemy z silnikami a od c330 wiadomo silnik wieczny a skoro mam taki to bym chyba wolał go wyremontować i wsadzić w k25 bo drogo mi nie wyjdzie bo część remontu zrobią mi w pracy, zrobią mi badania nieniszczące korb, wału itp, remont głowicy też nie jest drogi (już nie pamiętam gość mówił że 200 albo 300zł). Chyba założę tylko "d*pę" od k25 i zrobię kapitalkę wszystkiego przez zimę bo nawet znalazłem niedaleko mnie tył od k25 za niecałe 1600.


Edytowany przez kurtz, 06 sierpień 2016 - 13:34.


Podobne tematy