Polecane posty

dereniek    4

Siemano, wyczytałem na forum że w mf 3060 podczas odpalenia go powinna świecic sie kontrolka od napędu i po naciśnięciu hamulca powinna sie wyłączyć, a u mnie jak odpalam ciągnik to kontrolka od napędu sie nie świeci i jak załącze napęd to po wcisnięciu hamulca nie wyłącza sie napęd, lecz jak załącze blokade wszystkich kół to gaśnie kontrolka ale tylko ta z kłódką a jak puszcze hamulec to znowu sie zaświeca co to może być za przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1998    0

jak hamujesz to przedni napęd się włącza gdy prędkość spadnie poniżej 15 km/h a jak przekroczy 15 km/h to się wyłącza a z tą kontrolką to nie wiem czy powinna się świecić nigdy na to uwagi nie zwracałem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

a u mnie właśnie jak przekrocze te 15 km/h z przednim napedem to kontrolka nie gaśnie a napęd jest cały czas włączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

czujnik prędkości... A w ogóle masz tam autotronic jeszcze? zepsuł się i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

Autotronic działa bo wszystkie inne funkcje działają bez zarzutów tylko ten napęd nie rozłącza podczas jazdy i przy nacisnieciu sprzegła przy zgaszonym nie zapala sie kontrolka może coś ze stykami, zaśniedziały czy cóś, sprawdze jutro ten komputer pod kabiną i może tam coś siedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

że wszystko inne działa nie znaczy że napęd musi działać. Mi nie działała tylko blokada... Przełozyć do innego traktora to chyba najprędzej sprawdzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

Myślicie że to może być czujnik prędkości ? Jak go sprawdzić ? I nie wiem dalej co z ta kontrolka od napędu po wciśnięciu sprzęgła dalej się nie chce zaświecic, a podczas pracy mogę sobie włączać i wyłączać napęd kiedy chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Czujnik prędkości ma mieć zdaje się 450 ohm i tyle jego sprawdzania... no i musi być odpowiednio wkręcony tzn do oporu a potem wykręcić 3/4 obrotu z tego co pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

Jutro sprawdzę ten czujnik tylko martwi mnie ta kontrolka o się nie zaświeca razem z tą od ciśnienia tylko samo ciśnienie się świeci po wciśnięciu sprzęgła, spróbuję wyczyścić jutro kostki od komputera może to coś da a jak nie to tak zostanie myślę że nic się nie powinno stać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czujnik prędkości ma mieć zdaje się 450 ohm i tyle jego sprawdzania... no i musi być odpowiednio wkręcony tzn do oporu a potem wykręcić 3/4 obrotu z tego co pamiętam

Tylko, że taki pomiar niczego nie wniesie, więc szkoda go w ogóle wykonywać. Tu potrzebny jest oscyloskop i należy sprawdzić sygnał na złączu sterownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ja sie nie znam bo w papierach rolnik mam wpisane, ale sądziłem że albo czujnik sprawny bo posiada wymaganą instrukcją napraw rezystancje (i jest odpowiednio wkręcony) albo jej nie posiada i nie działa... U siebie zmierzyłem, stwierdziłem co stwierdziłem, wymieniłem i WOM działa.... schody by się zaczęły jakby opór był właściwy a jednak mi to nie działało... wtedy bym sterownik dał naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak rezystancja jest nieprawidłowa to nie ma problemu, wymieniasz i tyle. Ale bardzo często się zdarza, że jest prawidłowa, a nie działa. Wtedy faktycznie naciągnęliby Cię na naprawę sterownika, a winny byłby czujnik, którego zdiagnozowanie zajmuje mniej niż minutę. U mnie taka usługa kosztuje od 50zł netto (w zależności od tego jaki jest dostęp do czujnika i sterownika), niektórzy powiedzą, że to dużo, ale klient za to ma pewność, co ma wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no takiej opcji nie rozważałem... rezystencja prawidłowa a czujnik nie działa... na naprawe nikt by mnie nie naciągnoł bo pewno sam bym zlecił i tyle... cóż pewne rzeczy wydają się proste a takie oczywiste nie są... co prawda elektrotechnika samochodowego mam w pobliżu no ale nie sądziłem że trzeba by go traktorem odwiedzić... narazie to mi tylko licznik polutował w MF.

A 50zł za taką usługe.... jak kogoś nie stać na diagnoze to nie powinien pakowac się w tego typu sprzęt i tyle... Ja tam nie jęczał jak przyszło naprawiać autotronic ;) no ale to akurat nie było związane z tymi czujnikami o których piszemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

a moze masz wlaczony naped bezprzerwy odpal ciągnik i przytrzymaj guzik od napedu wiecej niz 2 sekunty i zobacz co sie stanie powinien sie rozączyc a prędkośc pokazuje ci wogóle jak nie to czujnik prędkości i po problemie zobacz w mojch postach też to mialem że był stale wlaczony i byl winny czujnik predkości po wymianie wszystko wrucilo do normy jak coś to pisz do mnie na priv postaram sie pomuc :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    3

mam ten sam problem co kolega .

dereniek

 

jednak u mnie rozłącza napęd powyzej 15 kmh  .ale gdy wcine hamulec nie rozłącza .i nie świeci kontrolka przy starcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niziu    0

Witam

Chciałbym dopiąć się do tematu z moim problemem z napędem, otóż problem polega na tym ze napęd mi działa i ciągnie ładnie tylko niezależnie na którym biegu gdy dam więcej obrotów na silniku napęd się rozłącza, odejmę gaz i znowu ciągnie. Co możne być przyczyną?

Edytowano przez Niziu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj