detom 18 Napisano Sierpień 10, 2015 Jak wygląda kosa i raki pod względem zużycia? Ja po zakupie kombajnu wymieniłem łożysko ,sworzeń i wszystkie stalki (nożyki) w kosie oraz ok.1/2 raków - 5 sezonów działa bez problemów. Ważne jest jeszcze ustawienie docisków kosy aby nie była za luźna ani za ciasna. U kolegi w rekordzie zaczął sie urywać targaniec i męczył sie tak niecałe dwa sezony- zmienił nożyki vel stalki i jak ręką odjął. Rak kosztuje 30 zł a stalka 4 zł, paczka nitów (5,4mm średnica) 10 zł Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Sierpień 31, 2015 ten tego. Pas jezdny w 8050. Obecnie wstawiony z oznaczeniem Roflex-Vari 401 45j2145RR Obecnie wstawiony ząbkowany, paru ząbków brakuje. Pas oczywiście do wymiany tylko jaki kupić? Wg katalogu ma iść niby jeden z poniższych ale są i ząbkowane i zwykłe. http://mh.org.pl/product.php?id_product=989 http://agro-kam.pl/pl/p/230076-Pas-Roflex-Vari-401-80230076-/7777 http://www.gaska.com.pl/towar/0112182_Pas_Gates_Agri/1776 http://www.gaska.com.pl/towar/230076_Pas_Roflex_Vari_401/1775 http://sklep-rolnicze.eu/Pas-klinowy-2145x-45-GATES-80230076(3,38538,48308).aspx brać lity czy ząbkowany? pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
detom 18 Napisano Wrzesień 3, 2015 U mnie pas jezdny jest wstanie krytycznym już 3 sezon i przetrwał do następnego :rolleyes: mam kupiony ząbkowany leży i czeka na swoją kolej, nie śpieszyłbym sie tak z wymianą tego pasa na Twoim miejscu.Znajomy jakiś czas temu przed sezonem wymienił pas jezdny w bizonie bo był słaby, w trakcie następnego sezonu założył go spowrotem bo nowy mu sie posypał i nie wiem czy nadal na tym starym nie kosi. Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuzyJohn 6 Napisano Czerwiec 21, 2016 gdzie kupie rozdzielacz hydrauliki który znajduje się od kabiną new holland 8050. bądź ile może kosztować regeneracja takowego rozdzielacza. pozdrawiam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fobos 3 Napisano Czerwiec 22, 2016 Polecam najpierw go wymontować rozebrać na atomy, i wymienić wszystkie uszczelniacze. Koszt niewielki trochę pracy a może okazać się zbawienny Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ziomall1991 1 Napisano Czerwiec 28, 2016 Witam, mam pytanko czy ma ktoś zamontowane zaraz za młocarnią takie dodatkowe blachy, słyszałem ze zakłada je się do koszenia jęczmienia żeby lepiej oczyścić ziarno z z igieł, w symbolach z serii 15 można tak ustawić ,że zboże będzie jeszcze raz szło podajnikiem na młocarnie żeby jeszcze raz trąciła młocarnia za w seriach 80 idzie na bukownik, czy ktoś używa tych blach albo wie o czym mowie słyszałem ze takie blachy się zakłada po to aby jęczmień odbijał się o nie po wyjściu z młocarnia, patrzyłem przez otwory boczne na młocarnie i są zaraz za młocarnia takie uchwyty własnie po te blachy a co lepsze że takie blachy posiadam, kupując kombajn z zagranicy były one w skrzynce na narzędzia, czekam na jakąś podpowiedź czy ktoś się spotkał z takim czymś lub stosuje te blachy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
katopo 43 Napisano Czerwiec 28, 2016 W 8030 mam takie blachy. Z początku je zakładałem a w ostatnim roku z racji że mało jęczmienia kosiłem to nie chciało mi się ich zakładać. One są po to jak pisałeś żeby dodatkowo pozbawiać ziarna ości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ziomall1991 1 Napisano Czerwiec 29, 2016 szkoda ,że je zdjąłeś chętnie bym zobaczył jakieś zdjęcie jak one powinny być założone, czy na jakiejś odpowiedniej wysokości, ale z tego co tam patrzyłem to to chyba za bardzo nie ma tam regulacji, mógłbyś zrobić może chociaż zdjęcia tych blach jakie ty masz czy może chociaż określić jak one wyglądają, ( czy po prostu mam takie same i do tego służą) ,spełniały u ciebie dobre zadanie, ten jęczmień naprawde był czysty czy nie widziałeś wielkiej różnicy, a jak zakładałeś do jęczmienia to potem na inne zboża je zdejmowałeś czy kosiłeś kolejne zboża i nic się nie działo ( nie było połamane ziarno?) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ziomall1991 1 Napisano Czerwiec 30, 2016 Czy ktoś wie jaka powinna być szczelina na wlocie i wylocie w młocarni ?(NH 8050) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
detom 18 Napisano Czerwiec 30, 2016 10 mm na wlocie i wylocie powinno być. Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Lipiec 1, 2016 1. tarcza sprzęgła - jaką kupić? Drugi rok z rzędu się skleiła!!! 2. łańcuch kłosowy i elewatora idzie dostać jakiś sensowny czy wszystkie sklepy mają tylko jednej marki? pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuzyJohn 6 Napisano Lipiec 1, 2016 up myłeś kombajn ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Lipiec 6, 2016 myłem i bizona i NH. W bizonie nie było problemu z przyklejającym się sprzęgłem. pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ziomall1991 1 Napisano Lipiec 20, 2016 Czy to prawda , że NH szczelina na wlocie młocarni powinna być większa niż na wylocie ?różnie niektórzy mówią czekam na wasze opinie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Sierpień 11, 2016 przekładnia jezdna - ktoś to wymieniał czy raczej naprawiać. Pytam bo dziś poszedł mi pas jezdny tj. przekładnia->sprzęgło. Po zdjęciu jest luz i teraz się zastanawiam jakby przyszło robić czy jest opcja regeneracji czy też wymiana na nowe (ciekawe ile kosztuje). pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
detom 18 Napisano Sierpień 13, 2016 (edytowany) Najważniejsze pytanko- jesteś już po żniwach czy w trakcie? Jeśli w trakcie zmieniłbym pas i w pole , a jeśli masz po żniwach rozebrałbym to i zobaczył co sie dzieje- patrząc na to w katalogu nic skomplikowanego- zamówił części i spokojnie poskładał , do następnych żniw jest sporo czasu B). kupić cały wariator zapewne nie lichy wydatek.... Edytowano Sierpień 13, 2016 przez detom Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Sierpień 13, 2016 Żniwa raczej przed półmetkiem, przedwczoraj grad, wczoraj ukoszone 10 ton i rosa (zresztą kombajn się kopie, ja nie dałem rady wyrwać dwóch przyczep z pola tak mokro); dziś rano znowu popadało ;( Co do przekładni - jeździ ale widzę pewien luz i jeżeli nie padnie to wymiana po żniwach to oczywiste, teraz nie będę się bawił bo działać działa. Pytanie wzięło się stąd że w Bizonie taniej było kupić nową niż babrać się ze starą. W katalogu faktycznie jest tam parę elementów. Ostatnio jak byłem w jednym z warsztatów zajmujących się obróbką stali to właśnie ktoś taką przekładnie dał do regeneracji (od internacionala z tego co pamiętam). pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
detom 18 Napisano Sierpień 13, 2016 (edytowany) jeśli pasuje od bizona można wstawić tylko kwestia jakości i trwałości tego ustrojstwa, jak to robiły małe , żółte rączki z niby metalu to ... :wacko: Edytowano Sierpień 13, 2016 przez detom Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet 316 Napisano Sierpień 13, 2016 raczej takiej zmiany robić nie będę ale muszę podzwonić zobaczyć co wyjdzie taniej bo nie raz się okazywało że kompletny element wychodził taniej niż zabawa w wymianę części. pzdrwm Nikita_Bennet"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamentaldifference. We should all be treated with appropriate respect." Sir A C. Clarke Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tomo12 373 Napisano Styczeń 16, 2017 Witam. Mógłby ktoś pomóc z rozszyfrowaniem poszczególnych elementów? [galleryimg=674553] Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
katopo 43 Napisano Styczeń 16, 2017 tak co wiem to od góry od lewej strony: - obroty bębna młócącego - zegar zespolony (temperatura cieczy chłodzącej, ciśnienie oleju, poziom paliwa, itp.) niżej - gniazdko zapalniczki - elektryczna regulacja prędkości obrotu motowideł - pozycja przyśpieszacza - motogodziny na bębnie niżej - w 8030 nie mam tej wajchy - przełącznik kierunkowskazów - stacyjka niżej - gaz niżej - nie mam tego ale chyba obroty bębna młócącego tak mi się wydaje w stosunku do tego co mam w 8030 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tomo12 373 Napisano Styczeń 16, 2017 Dzięki wielkie Regulacja prędkości motowideł nie działa, więc będę musiał co nieco poszperać. A ta dźwignia właśnie na przełącznikiem od regulacji obrotów od czego jest, orientujesz się może? Zgadza się, tamtym kołem reguluje się prędkość bębna młócącego. Najbardziej interesowały mnie właśnie te kontrolki i przyciski w okolicach bezpieczników. Czy one nie są czasem związane z czujnikami awaryjności. Jedno jest pewne, że nie działają Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
katopo 43 Napisano Styczeń 16, 2017 U mnie w 8030 tego nie ma a nie chcę gdybać i snuć domysłów. Może ktoś kto ma 8050 coś napisze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ziomall1991 1 Napisano Styczeń 17, 2017 Witam, jeśli chodzi o regulację prędkości motowideł to zapewne przyczyną jest silniczek eletryczny,albo coś z elektryką lub zerwane koło zębate i nie za zaskakuje .te trzy czerwone kontrolki to jedna jest od otwartych schodów do silnika kolejna od rury hydraulicznej gdy jest otwarta i ostatnia od litra powietrza gdy jest za bardzo za kurzony, każda kontrolka powinna ci działac chyba że jest urwany kabelek lub popsuty czujnik lub rak jego. Jeśli chodzi o system czujnika awaryjności to znajdowały się w niektórych modelach ale to jest do tego osobny monitorek z kontrolkami na dole przy biegach.Mam sam taki ale nie wszystkie czujniki mi działają. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
detom 18 Napisano Styczeń 28, 2017 (edytowany) Zdjęcia A – poziom paliwa B - obroty młocarni C – kotrolka włączenia świateł D – kierunkowskazy E – ciśnienie oleju w silniku F – kontrolka ciśnienia oleju w silniku G – wskaźnik ładowania H – kontrolka ładowania (nie jestem pewien ) I – temperatura silnika J – stacyjka K – przycisk rozrusznika (starter) L – kierukowskazy M – klakson N – wskaźnik pracy przyśpieszacza (wariatora ) jazdy O – kontrolka hamulca ręcznego P – bezpieczniki Q – gniazdko prądowe R – włącznik reflektorów roboczych T - kontrolka rozłożenia rury zsypowej U – kontrolka zapchania filtra powietrza V - coś związanego z kontrolką U (google nie radzi sobie z tłumaczeniem ) pomiędzy gniazdkiem a wskaźnikiem przyśpieszacza jest przełącznik regulacji prędkości obrotowej nagarniacza. dźwignia z powiedzmy czerwoną gałką to gaszenie silnika , z czarną - gaz. Edytowano Styczeń 28, 2017 przez detom Jeśli pomogłem kliknij lajka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach