Zoch

310 LSA wymiana olei

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zoch    4

Witam.Przymierzam się do kompleksowej wymiany olei w moim 310 LSA,czyli silnik,skrzynia,zwolnice,most,piasty.Wiecie może ile wchodzi oleju do poszczególnych podzespołów,żeby orientacyjne wiedzieć ile czego kupić? :D Jakie oleje proponujecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Nawiązując do pewnej reklamy można żartobliwie stwierdzić,że to niemiecki traktor więc najlepsze będą niemieckie oleje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

 

Jasne,że polskie też dobre ale jak już to napewno nie Superol a Turdus 10W40 lub lepszy. To jeśli chodzi o silnik. Jeśli ciągnik jest jeszcze w dobrym stanie i są szanse na dłuższą nim pracę to napewno żaden Hipol, Lux itp...no bez jaj !

Jeśli teraz kolega zaoszczędzi na olejach to dość szybko wyda duuuuuużo więcej na remonty !

Do skrzyni biegów musi być olej klasy Agrol-u lub lepszy. W tym ciągniku są raczej mokre hamucle i sprzęgła hydrauliczne predniego napędu oraz WOMu a być może również półbiegi tak więc żaden Hipol bo zniszczysz w/w podzespoły i to bardzo szybko.

Hydraulikę masz chyba w Fendzie odzielną więc najelepiej wlać taki olej jaki masz i innych ciągnikach to będziesz mógł bez obaw podczepiać przyczepy i inne maszyny korzystające z hydrauliki ciągnika.

Nie orientuję się jak jest z tym turbomatikiem w ciągnikach Fendt ale wydaje mi się,że jest to coś takiego jak sprzęgło hydrokinetyczne w maszynach budowlanych i samochodach z automatyczną skrzynią biegów a więc idzie olej klasy ATF (taki czerwony). Jeśli tak to może tu być wlany polski olej aby tylko ATF

Inna bajka to przedni napęd czyli mechanizm różnicowy i zwolnice. W te układy wchodzi relatywnie mało oleju a są one mocno obciążone więc nie ma co oszczedzać i najlepiej dać coś z górnej półki bo zdecydowanie lepiej jest dać teraz 100zł. więcej na olej niż potem 10.000zł na remont przedniego mostu..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

spokojnie kiedys tylko takie oleje byly i wszystko smigalo a teraz jaka masz pewnosc co lejesz myslisz drogie to dobre a placisz tylko za naklejke w niektorych przypadkach obojetnie jaka nazwa oleju aby sie specyfikacja zgadzala a turbomatik to nie zaden czerwony atf tylko hd sae 10w pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak i kolego w przednim napędzie nie jest tak jak myślicie poczytaj trochę na temat automatycznej blokady chyba że ktoś lał już niewłaściwy olej i automat już się rozleciał  jeśli na pewno cie interesuje to pytaj a dokładnie ci podam a jeśli piszesz aby pisać to opinii będziesz miał ile zechcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Do silnika leje Turdusa 15W40 SHPD już parę ładnych lat i nie mam najmniejszych problemów.Z tego co trochę poczytałem do skrzyni,mostu,zwolnic idzie ten sam olej.Jak myślicie wystarczy 40l ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tay29    184

do samej skrzyni wlalem 40l agrol-u, tylne zwolnice ok 3l chyba na kazda strone, turbomatik 8l hydrauluczny o gestosci 10w, silnik turdus 8-9l, do hydrauliki 30l a do przedniej osi sie nie odzywalem tylko sprawdzilem czy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

zwolnice i piasty leje się aż się przeleje tak?Oczywiście przednie piasty śruba w poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1862    1

Witam.Poleci mi ktoś jakieś normalne cenowo oleje do fendta 310lsa 1989.Chodzi o skrzynie,most,zwolnice i hydraulike.Posiadam fabryczną instrukcje która podaje olej do skrzyni SAE 80w nach MIL-L-2105 bzw.API-GL4,most oraz zwolnice MIL-L-2105B bzw.API-GL5 lub SAE 85W90.Hydraulika HD SAE 20w20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj