Zaloguj się, aby obserwować  
Kasztanka

Jak zwiększyć siłę oddziaływania zdjęcia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kasztanka    1

  • Fotografowanie z niskiego punktu widzenia bardzo wyraźnie zwiększa siłę oddziaływania zdjęcia.

  • Fotografowanie z przykucnięcia sprawia, że możemy natknąć się na ciekawy obiekt na pierwszym planie, dzięki temu wprowadzamy widza w głąb zdjęcia.

  • Zaletą niskiego punktu widzenia jest to, że wyłączamy z kadru zbyt dużo nieba.

  • Wykonanie zdjęcia z góry nadaje fotografii wrażenie wielkiej przestrzeni.

  • W fotografiach krajobrazu (pól, łąk) zwykle potrzebny jest interesujący punkt centralny.

  • Skoncentrowanie sie na fakturze ziemi na pierwszym planie znacznie zwiększa siłę oddziaływania zdjęcia.

  • Delikatność może silnie oddziaływać.

  • Najważniejszą cechą zdjęcia jest zamysł fotografa.

  • PRZEWAGA ŚWIATEŁ nad cieniami w obrazie wyraża wszystko, co jasne, młode, radosne, odświętne.

  • CIENIE przeważające nad światłami w obrazie wytwarzaja nastrój kojarzący się z ciemnością, siłą, powagą.

  • Cienie mogą być: miękkie, o czytelnych szczegółach, rozświetlone, albo twarde, głębokie, ciemne.

  • NIEBO- o ile lazurowe przydaje zdjęciu wyrazu, o tyle blade niebo rozbija kompozycję.

  • W pejzażach (łąki, pola) ścieżka to element prowadzący spojrzenie widza poprzez obraz.

  • Specyficzne oświetlenie może dawać wrażenie głębi.

  • Warto wprowadzać ludzi do zdjęć pejzażu. Zdjęcie nabierze wyrazu, oryginalności, głębi, skali, jeśli będzie na nim postać ludzka- ale zawsze liczy się zamysł fotografa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Co fachowiec to fachowiec :(

 

Swoją drogą to ciekawe spostrzeżenia :(


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciagnikfan    3

Wszystko to prawda, ale silę oddziaływania zdjęcia najbardziej zwiększa interesujący obiekt na zdjęciu.


...He just takes the tractor another round, And pulls the plow across the ground...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

bez dobrego obiektu do fotografowania ani rusz :(


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19
Wszystko to prawda, ale silę oddziaływania zdjęcia najbardziej zwiększa interesujący obiekt na zdjęciu.

 

owszem

ale foto to 80%

dobry SLOGAN do fota to musowa rzecz.

[bez przykładów] nie chce mi się pisać <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Witam

Kasztanko czytając twego posta domyślam się, że fotografujesz na poziomie zaawansowanym i nie obraź się,

że z wszystkimi punktami nie zgodzę się i je skomentuję.

Niektóre z przedstawionych przemyśleń dotyczących wykonywania zdjęć są trafne ale nie wszystkie.

 

Np. niski punkt widzenia tzw. żabia perspektywa może oddziaływać na widza ale wszystko zależy o zastosowanej ogniskowej.

 

Zaletą niskiego punktu widzenia jest to, że wyłączamy z kadru zbyt dużo nieba.

W tym przypadku wszystko zależy gdzie umieścimy linię horyzontu, można uzyskać efekt odwrotny( dużo nieba albo mało)

Wykonanie zdjęcia z góry nadaje fotografii wrażenie wielkiej przestrzeni.

Też zależy od ogniskowej.

 

W fotografiach krajobrazu (pól, łąk) zwykle potrzebny jest interesujący punkt centralny.

Tutaj nie zgodzę się całkowicie bowiem od wieków w sztuce malarskiej odkryto zasadę tzw. złotego trójpodziału, który w fotografii odkąd istnieje również jest uznawana.

Polega na tym, że linia horyzontu powinna przebiegać na 1/3 lub 2/3 a jeśli występuje na zdjęciu osoba lub przedmiot powinna być umieszczona w osi pionowej 1/3 z lewej lub prawej strony nigdy centralnie.

Na zdjęciu są tzw. mocne punkty wyznaczone poprzez przecięcie się linii pionowych i poziomych dzielących kadr na 3 części.

Proponuje przejrzeć własne galerie zdjęć i ocenić które mają większe oddziaływanie bo na pewno część z nich są to kadry centralne ale niektóre nieświadomie wykonane są wg. zasady złotego trójpodziału.

 

Cienie mogą być: miękkie, o czytelnych szczegółach, rozświetlone, albo twarde, głębokie, ciemne.

Tłumacząc na język fotograficzny zdjęcia o wysokim kontraście lub niekontrastowe.

 

Dużą rolę w zdjęciu odgrywa dynamika sceny, użyta ogniskowa i odpowiednio do tej ogniskowej dobrany kadr.

Dla mnie jednym z najważniejszych elementów jest GO ( głębia ostrości), która w zależności od charakteru zdjęcia może być duża lub mała.

W przypadku portretów musi być mała aby uwaga oglądającego skupiła się na głównym motywie.

 

 

Wielkość Go zależy o zastosowanej przysłony.

Technika barwna ma ogromny wpływ na postrzeganie obrazu ( kolorowe lub czarno białe)

Wielkość zdjęcia, niektóre dopiero przy dużym powiększeniu robią wrażenie.

 

Pozdrawiam


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kasztanka    1
Witam

Kasztanko czytając twego posta domyślam się, że fotografujesz na poziomie zaawansowanym i nie obraź się,

że z wszystkimi punktami nie zgodzę się i je skomentuję.

Niektóre z przedstawionych przemyśleń dotyczących wykonywania zdjęć są trafne ale nie wszystkie.

 

Np. niski punkt widzenia tzw. żabia perspektywa może oddziaływać na widza ale wszystko zależy o zastosowanej ogniskowej.

 

Zaletą niskiego punktu widzenia jest to, że wyłączamy z kadru zbyt dużo nieba.

W tym przypadku wszystko zależy gdzie umieścimy linię horyzontu, można uzyskać efekt odwrotny( dużo nieba albo mało)

Wykonanie zdjęcia z góry nadaje fotografii wrażenie wielkiej przestrzeni.

Też zależy od ogniskowej.

 

Witam! :)

@Jacek23- trudno się z Tobą nie zgodzić :) . Jednak założeniem tego tematu było przedstawienie w ogromnym skrócie i w przystępny sposób kilku wskazówek, mających istotny wpływ na jakość zdjęcia. Temat skierowany jest do osób, które nie mają ochoty czytać opasłych tomów, czy przeglądać for internetowych na temat fotografii. Pisząc tych kilka wskazówek, brałam pod uwagę fakt, że zdjęcia dodawane na AF to w większości zdjęcia robione aparatami kompaktowymi. Toteż zagłębianie się w pisanie o ogniskowej uznałam za niezbyt pilne.

A co do nieba- to czasem też jest istotne dla tematu :) . Jednak podkreślam, kiedy tylko mogę- najważniejszy jest zamysł fotografa...

 

W fotografiach krajobrazu (pól, łąk) zwykle potrzebny jest interesujący punkt centralny.

Tutaj nie zgodzę się całkowicie bowiem od wieków w sztuce malarskiej odkryto zasadę tzw. złotego trójpodziału, który w fotografii odkąd istnieje również jest uznawana.

Polega na tym, że linia horyzontu powinna przebiegać na 1/3 lub 2/3 a jeśli występuje na zdjęciu osoba lub przedmiot powinna być umieszczona w osi pionowej 1/3 z lewej lub prawej strony nigdy centralnie.

Na zdjęciu są tzw. mocne punkty wyznaczone poprzez przecięcie się linii pionowych i poziomych dzielących kadr na 3 części.Proponuje przejrzeć własne galerie zdjęć i ocenić które mają większe oddziaływanie bo na pewno część z nich są to kadry centralne ale niektóre nieświadomie wykonane są wg. zasady złotego trójpodziału.

 

No jak przeczytałam teraz swoje zdanie to też się ze sobą nie zgodzę, bowiem odkryłam, że dwojako to można było zrozumieć. Mnie chodziło jednak o punkt centralny nie jako umieszczony w środku kadru, lecz jako element przykuwający uwagę, rozbudzający, podtrzymujący zainteresowanie, coś jak "gwóźdź programu". To, co nas fascynuje musi się znaleźć w centrum uwagi, co nie znaczy, że w centrum (środku) kadru.

Reguła trójpodziału jak najbardziej godna zapamiętania dla początkujących (i nie tylko!) :) . Dlatego pozwól, że Twoje słowa o niej zaznaczę tłustym drukiem. Od siebie dodam, że chodzi o umieszczenie istotnego elementu (naszego obiektu) w pobliżu jednego z punktów przecięcia wyimaginowanej "siatki" (siatka ta dzieli kadr na 9 prostokątów). Rezultatem jest obraz o dużych walorach estetycznych.

 

Cienie mogą być: miękkie, o czytelnych szczegółach, rozświetlone, albo twarde, głębokie, ciemne.

Tłumacząc na język fotograficzny zdjęcia o wysokim kontraście lub niekontrastowe.

 

Dużą rolę w zdjęciu odgrywa dynamika sceny, użyta ogniskowa i odpowiednio do tej ogniskowej dobrany kadr.

Dla mnie jednym z najważniejszych elementów jest GO ( głębia ostrości), która w zależności od charakteru zdjęcia może być duża lub mała.

W przypadku portretów musi być mała aby uwaga oglądającego skupiła się na głównym motywie.

 

 

Wielkość Go zależy o zastosowanej przysłony.

Technika barwna ma ogromny wpływ na postrzeganie obrazu ( kolorowe lub czarno białe)

Wielkość zdjęcia, niektóre dopiero przy dużym powiększeniu robią wrażenie.

 

Pozdrawiam

 

Wszelkie uwagi, zalecenia, wskazówki mile widziane :) . @Jacek23- zachęcam do napisania tematu o kompozycji zdjęcia.

 

P.S.- @Jacek23- ale masz o mnie złe zdanie-myślisz, że jestem obrażalska? :) Pozdrawiam!

 

...chyba muszę poćwiczyć zwięzłe pisanie... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Coś mi się wydaje że jest złoty podział oraz trójpodział jako oddzielne zasady :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Też mi się tak wydaje. Jak czytałem te poradniki.


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kasztanka    1
Coś mi się wydaje że jest złoty podział oraz trójpodział jako oddzielne zasady :P

 

Złoty podział to synonim trójpodziału (i na odwrót). To te same zasady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Trochę zakręcone (trudne dla zwykłego śmiertelnika) ale da się zrozumieć.


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kasztanka    1

Sorry! To ja zakręciłam tę wypowiedź :P - po prostu złoty podział i trójpodział to jedno i to samo :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Technicznie na pewno nie są to te same zasady bo jedne opierają sie na układzie linii u a drugie punktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kasztanka    1

Hmm...mogę się mylić... ale przecież linie poziome i linie pionowe przecinające kadr, właśnie w miejscach przecięć mają owe tzw. mocne punkty. No chyba że źle to rozumiem... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Blazej_fotograf_lodzkie
      Hej!
      To mój pierwszy temat na forum więc zacznę od krótkiego wprowadzenia.
      Jestem Błażej, jestem fotografem ślubnym i rodzinnym (reportaże, naturalne sesje domowe, studio, plenery, eventy).
      Pochodzę ze wsi pod Łowiczem i mamy tam kawałek ziemi. Jako że nikt z rodzeństwa nie garnie się do pracy w polu (około 5ha czyli takie nic), a i rodzice powoli zaczynają odczuwać wiek zastanawiałem się ostatnio nad adaptacją gospodarstwa na cele fotograficzne.
      O co chodzi?
      Pewnie kojarzycie takie zjawisko jak "rzepiary"  ( dla niewtajemniczonych - tępe dzidy które robią sobie zdjęcia w rzepaku). I o ile zdjęcia w rzepaku wychodzą super, to słowo ma negatywny wydźwięk ze względu na brak poszanowania dla roślin. Wiem że dla wielu rolników to duży problem.
      To samo się ma z innymi roślinami które kwitną/wyglądają najlepiej w odpowiednich porach. Jabłonie i wiśnie, lawenda, słoneczniki, bez, zboża, trawa ozdobna. 
      I tak jak człowiek powinien działać w zgodzie z naturą, tak ja chciałbym stworzyć coś takiego jak pola fotograficzne, czyli miejsce na różnorodne, naturalne plenery, gdzie uprawy nie będą niszczone, bo będą przeznaczone na sesje.
      O ile istnieją pola lawendy dostępne do fotografowania, czy jakieś inne mono uprawy - tutaj chciałbym postawić na różnorodność. 
      Jestem na etapie gdzie przegadałem pomysł, i na następny rok planuje pole słoneczników  około 15x20m (raczej ciętych ze względu na dużą ilość sesji dziecięcych i rodzinnych), dodatkowo pewnie będę korzystał też ze zboża które zasieje mój tata. Jest to rozwiązanie które nie wygeneruje dużych kosztów i nie pochłonie wiele czasu.
      O co proszę
      Podejrzewam, że część z Was ma wśród znajomych fotografów którzym chętnie udostępnia swoje pola, ja chciałbym zapytać Was o sens takiego pomysłu.
      Proszę o waszą opinię na temat pomysłu, o problemy jakie mogą mi stanąć na drodze, o podpowiedzi i ewentualne luki w planie.
       
      Jeśli ktoś z łódzkiego chciałby mnie zaprosić na swoje pole, opowiedzieć trochę o uprawie słonecznika, lub macie jakaś ciekawą uprawę - chętnie przyjmę zaproszenie i zrobię wam zdjęcia. Na wiosnę będę szukał sadu jabłoniowego z w miarę starym drzewostanem (chodzi o to aby drzewa były dość rozłożyste)
       
      Z góry dzięki!
      (załączam zdjęcie z sesji w przenicy)
       
       
       

    • Przez oki39
      Skoro forum o fotach to i trzeba jakis poradnik zrobic.
      Piszcie swoje uwagi jak robic foty i wasze wlasne sprawdzone pomysly.
       
      Wiedz ja zaczne.
      1. Odpowiednia jasnosc foty
      2. Odpowiednia barwa kolorow czyli kolory jaskrawe, matowe itd.
      3. Fotografowany przedmiot. Jasli robimy fote powiedzmy na tapete to nie moze byc uciety jeden bok maszyny. Najlepiej jest jesli dana zecz znajduje sie cetralnie w srodku foty. Jesli maszyna ma byc uciete to dobrze bedzie jesli untiemy ja z obu stron mniej wiecej tyle samo.
      4. Tlo czyli wszystko przed i za fotografowanym przedmiotem. Osobiscie nie lubie gdy na focie znajduja sie krzaki, miedze, rowy itd. oszpeca fote. Zabudowania tak samo, nie na tle kazdego garazu da rade zrobic fote.
      5. Odpowiednie ustawienie maszyny. Np dzrzwi albo obydwie strony otwarte albo obydwie zamkniete.
      6.Ważne jest też światło. Słońce nie może wpadać bezpośrednio w kadr ani nie powinno się odbijać aby nie zmieniały ISO w aparatach cyfrowych. @quercus
       
      Narazie to tyle. Czekam na instrukcje innych. Piszcie w pkt. to bede edytowal pierwszy post i zrobi sie instrukcje z udzialem wszystkich. :huh:
    • Przez MICH4Ł
      Witam. Szukam gopsodarstwa w którym bym mógł ponagrywać filmy pod muzykę. Woj. Dolnośląskie 
    • Przez robertbara
      Witam!
      Mam do przedyskutowania z Wami bardzo interesujący temat. Otóż jak jest dokładnie z prawami autorskimi do własnych zdjęć.
       
      Piszę ten temat z kilku powodów:
      1. Gazeta "Chłopska droga" w numerze 7 na stronie 5 zamieściła moje zdjęcie ciągnika JD z logo AF bez mojej zgody (oczywiście nawet mnie nie zapytali). :angry: :angry: :angry:
      2. Gazeta "Murator" przysłała mi do podpisania umowę o prawa autorskie do moich zdjęć (wcześniej do mnie dzwonili) za kwotę 50zł/zdjęcie. Czy potem już nic nie będę mógł z nimi robić, jak to właściwie jest?
      3. Podobnie działa konkurs RPT, gdzie po nadesłaniu fotki przechodzą na prawa autorskie redakcji.
       
      Pozdrawiam!

    • Przez Nismo
      Witam,na pewno każdy to interesuje się rolnictwem nie raz oglądał na YouTube filmy o rolnictwie kręcone przez ludzi z pasją.Jakich  youtuberów lubicie oglądać?kogo subskrybujecie?na kogo filmy czekacie z niecierpliwością?
      Może zacznę od swojej osoby, bardzo lubię oglądać filmy: Pikus2182 i Vendt936 
       
      Temat ciekawy więc może warto wdrążyć go bardziej
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj