Pawelel

Massey Ferguson MF 3125 nie działa przedni naped

Polecane posty

Pawelel    0

Witam, mam problem z MF 3125. Odkąd go kupiłem nie działał przedni napęd. Sprawdziłem całą elektrykę, przełącznik daje napięcie do sterownika i ze sterownika wychodzi do kontrolki, ale nie wychodzi napięcie do elektrozaworu. Kontrolka działa normalnie. Wydaje mi się że to wina sterownika. Moje pytanie jest następujące, czy jeśli nie ma napięcia na elektrozaworze od przedniego napędu to przedni napęd jest włączony czy wyłączony? Przeglądając forum widziałem różne wersje, a chciałbym się upewnić.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jeśli nie ma napięcia to przedni naped jest włączony... i nie ma róznych wersji tylko jedna sluszna ;) A Ty wyjmij elektrozawór i go wyczyść na początek bo może być stale otwarty i wtedy lipa tak jak u mnie, a zauważyłem to dopiero po wyszarpaniu kosza sprzęgłowego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Ale pomimo zaciętego elektrozaworu, gdy wyłączam przedni napęd to powinno się pojawiać napięcie na elektrozaworze ? Bo tam chyba nie ma żadnego czujnika położenia elektrozaworu, że jeśli jest już otwarty to nie będzie podawał napięcia. Więc wygląda tak jakby sterownik był popsuty oraz zawór zacięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Gdy wyłączasz przedni napęd to ma być prąd na elektrozaworze (ale ciągnik musi jechać żeby sterownik podał prąd pomimo że kontrolka zgaśnie już na postoju).

Jeśli prądu tam nie ma to faktycznie uwalony sterownik lub czujnik prędkości jazdy. Domniemywam, że ciśnienie oleju w skrzyni jest dobre i żadna kontrolka od ciśnienia skrzyni sie nie świeci w czasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Mój błąd, sprawdzałem czy jest napięcie gdy traktor stał w miejscu :/ Podczas jazdy napięcie jest, gdy wyłączę napęd przyciskiem. Wykręciłem elektrozawór, jest sprawny i nie był zacięty :/ Pozostaje mi szukać przyczyny gdzie indziej niż w elektryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/86404-massey-ferguson-mf-3655-przedni-nap%C4%99d-ca%C5%82y-czas-w%C5%82%C4%85czony/

 

WOM, blokada, półbieg sprawne? jeśli tak to ciśnienie oleju pewno dobre i zostaje szarpanie sprzegła przedniego napędu.....

Z tym że u Ciebie jeśli napęd nie działa to pewno tarczki sie zużyły albo spęzyny talerzowe w sprzęgle padly choć to raczej mało prawdopodobne

 

Tak na marginesie w ciągu 3 tyg słysze już o czwartym traktorze w którym są z tym problemy

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

WOM, blokada i półbieg działają bez zarzutu. Więc chyba pozostaje tylko to sprzęgło. Do wymiany tych tarczek są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Czy jestem w stanie zrobić to samemu czy trzeba wynajmować jakiegoś specjalistę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

A wracając jeszcze do tematu niskiego ciśnienia oleju. Jeśli dobrze rozumuję to jeśli ciśnienie oleju byłoby zbyt niskie to przypadkiem napęd nie powinien być włączony cały czas ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

dokładnie.. napęd masz załączony nawet na zgaszonym silniku... no chyba że tarczki ślizgaja.Więcej opcji nie ma jeśli naped nie działa... no u mnie był elektrozawór stale otwarty ale u Ciebie podobno sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Elektrozawór na pewno sprawny, nawet próbowałem go podmienić z elektrozaworem od blokady i nic nie pomogło. Napęd dalej nie działa. Pozostaje tylko wyciągać sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Tak dla pewności sprawdź jeszcze, czy możesz ręcznie obrócić wałem napędowym. Napęd musi być wyłączony, więc silnik musi pracować. Miałem sytuację z innym ciągnikiem, że ścięło frezy na tulei łączącej wał napędowy (są 2 tuleje). Do tego jeśli chcesz sprawdzić działanie sprzęgła załączającego napęd możesz poruszać jednym kołem przedniego mostu ( musisz je unieść), gdy drugie stoi na ziemi i przy zgaszonym silniku. Koło powinno się obracać razem z wałem napędowym, co by oznaczało uszkodzone sprzęgło załączania przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj