Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.


67 odpowiedzi na ten temat

#41 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 18:33

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

na zimę Hipol to mordęga szczególnie jak chodzi w wycinaku czy ładowaczu ,więc jakby ten nie byl za rzadki po rozgrzaniu to można zalać


nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetro 9540, olej do skrzyni biegów. Dzisiaj, 01:11
  •  

#42 Share sebastian264

sebastian264

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2016 - 22:29

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Pożyjemy zobaczymy. Nie upieram się że ten olej to cudo i taki powinno się lać, ale oryginalny olej 80W po prostu by nie przeszedł  ze względu na resztę parku maszynowego. Jakby ciągnik miał chodził tylko w agregacie i obrotówce to problemu by nie było.



#43 Share Quercus78

Quercus78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2016 - 10:15

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

No to jak panowie, lać ten Hipol czy nie? Skoro instrukcja tak zaleca a zabrania 10W30 to co robić? W zimie mało nim robie, czasami tylko przyczepe wykipruje i tyle, tura przy nim nie mam więc chyba nie będzie problemu?


Zetor Team

#44 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 02 luty 2016 - 11:22

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Duża część użytkowników ciągników i aut swoją wiedzę o olejach czerpie bądź to z reklam, czy opowieści zasłyszanych bądź własnych doświadczeń ewentualnie doświadczeń rodziców (ojca). Wiedza oparta na reklamach jest pewną ułudą, większą lub mniejszą, ale ułudą i nosi znamiona manipulacji. Opowieści zasłyszane, do tego powtarzane a czasami także przetwarzane po drodze są niemiarodajne i noszą w sobie dużą dozę subiektywności. Natomiast wiedza czerpana od ojca, dodam jeszcze z czasów komuny (z lat 70 i 80-tych) niewiele ma wspólnego z dzisiejszymi realiami, gdyż nastąpił dość duży postęp technologiczny i naukowy. Mianowicie powstały nowe gatunki olejów nie istniejące w tamtych czasach, które pomimo, iż wyglądają podobnie (na oko) i mają podobne właściwości to już w wysokich temperaturach i ciśnieniach zachowują się odmiennie.

Dla przykładu (choć, jak mówią każdy przykład kuleje) porównanie właściwości wody i płynu chłodniczego w zależności od temperatury jest zasadniczo odmienne, gdyż woda poniżej zera oprócz tego, że zmienia się w ciało stałe rozszerza swoją objętość, zaś płyn odwrotnie zmniejsza. Choć zasadniczo (w temperaturze pokojowej) są bardzo podobne, bo przecież płynne.

 

Stąd też porównywanie olejów „na oko” poparte doświadczeniem dawnych czasów dodatkowo bazujące na przekonaniu, iż to co jest rzadkie w temp. otoczenia będzie jeszcze rzadsze, jak się rozgrzeje jest błędne i pozbawione podstaw naukowych.

Dzisiejsze oleje szczególnie syntetyczne oraz w mniejszym stopniu pół-syntetyczne oraz tzw. HC lub MC (zależnie od literatury) wzbogacane są dodatkami uszlachetniającymi m.in. zawierają modyfikatory lepkości, co skutkuje tym, że taki olej jest rzadki w ujemnych temperaturach, zaś pod wpływem wzrostu temp. zwiększa swoją gęstość. Oleje mineralne natomiast są gęste w ujemnych temperaturach, zaś po rozgrzaniu są bardzo rzadkie (czasami zależnie od jakości oleju i czasu użytkowania stają się wodą, czyli tracą właściwości smarne).

Należy zaznaczyć, że nie każdy olej 80W90 jest identyczny, tzn. posiada takie same właściwości fizykochemiczne i taki sam skład dodatków uszlachetniających.

Tak już na zakończenie jeśli ktoś chce zalewać płyny eksploatacyjne takie, jak podaje instrukcja obsługi to niech także leje inny olej na zimę a inny na lato, bo tak jest w instrukcjach obsługi ciągników z lat 70-tych (instrukcja obsługi C-330 str. 21),  gdy były dostępne dwa rodzaje olejów. Dodam, że obecnie takich olejów nikt już nie sprzedaje i są po prostu nie do kupienia!!!

 

Korzystajmy mądrze ze współczesnej wiedzy i odkryć naukowych, ale nie ślepo tylko z rozsądkiem.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#45 Share Quercus78

Quercus78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2016 - 12:02

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

DarekD wysłałem Ci wiadomość ale coś masz ze skrzynką. Odezwij się.


Zetor Team

#46 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2016 - 10:26

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

skrzynka wolna ;)

Kolego  Ala Capone , dokładnie tak z rozsądkiem ,a nie wlałem jeździłem i nic się "z pozoru" nie działo . Instrukcja ,na której ja się opieram jest z końca lat 90-tych  więc nie jest tam jakaś prehistoryczna z czasów gdy żyliśmy za żelazną kurtyną i mieliśmy do dyspozycji to co krajowy rynek był w stanie stworzyć .Poza tym jeszcze raz powtórzę ,że jest pisana pod odbiorcę z Ameryki Północnej i nie ma wzmianki o tym,żeby stosować oleje konkretnej ,rekomendowanej przez producenta firmy a tylko piszą o klasyfikacji lepkościowej i jakościowej .

Ktoś tu wcześniej słusznie zrobił dzwoniąc do serwisu Zetora ,więc na tym można bazować.


Edytowany przez DarekD, 03 luty 2016 - 10:44.

nowy

 
 
 
 
 
 

#47 Share kleine100

kleine100

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 luty 2016 - 21:42

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Jeśli chodzi o tą instrukcję na rynek kanadyjski to tam napisali, żeby nie mylić oleju hydrauliczno-przekładniowego, który leje się do skrzyni z olejem hydraulicznym 10W stosowanym w układzie wspomagania. Oleje wielofunkcyjne hydrauliczno-przekładniowe typu UTTO 10W30 mają z reguły podobną lepkość do hipol 6 lub agrol U, lecz dodatkowo mają wyższy wskaźnik lepkości, co daje lepsze zachowanie parametrów w wyższych temperaturach i nie utrudnia pracy na zimnym silniku.

 


Edytowany przez kleine100, 04 luty 2016 - 07:14.


#48 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 08:36

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

kolego, Hipol 6 ma lepkość 80W90  więc gdzie tu masz podobieństwo do10W30 ??

Poza tym nie jest zalecany ten typowy Hipol 6 (80W90) lecz 80w ewentualnie 90W który jest rzadszy  .Tak samo piszą w instr. obsługi :80W !!

Załączone miniaturki

  • AED.jpg

Edytowany przez DarekD, 04 luty 2016 - 08:46.

nowy

 
 
 
 
 
 

#49 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 luty 2016 - 09:20

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Pytanie zasadnicze do posiadaczy tego modelu: Czy olej przekładniowy jest wspólny z olejem hydraulicznym, czy są oddzielne oleje do hydrauliki i przekładni?

Jeśli są oddzielne to w porządku, jeśli wspólne to już duży problem!


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#50 Share sebastian264

sebastian264

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 12:13

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Wspólne kolego, wspólne.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetro 9540, olej do skrzyni biegów. Dzisiaj, 01:11
  •  

#51 Share Quercus78

Quercus78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 14:28

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Zaraz mniw trafi z tym olejem! Ja kupiłem do mojego HIPOL 6 i na bańce pisze jak byk SAE 80W i nic więcej!!!! Wieczorem spróbuje wstawić zdjęcie.


Zetor Team

#52 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 luty 2016 - 14:44

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Dlaczego pojawia się problem? – dlatego, że olej ten zastosowany w hydraulice musi przejść przez filtr ssący. Przy ujemnych temperaturach (zależnie od jakości oleju, producenta oraz ilości przepracowanych mth) powiedzmy przy – 200C taki olej jest zwyczajnie ciałem stałym i nie jest wstanie przedostać się przez filtr. Pompa hydrauliczna do momentu rozgrzania oleju poprzez tarcie współpracujących ze sobą kół zębatych w skrzyni biegów pracuje niemalże na sucho. Pod wpływem temp. olej powoli, ale systematycznie zaczyna byś zasysany przez pompę i kierowany dalej do układu.

 

Wszelkie niedomagania układu hydraulicznego: znaczący spadek siły wspomagania lub nawet jego brak oraz szarpanie lub brak reakcji podnośnika świadczą wybitnie o nieodpowiednim doborze oleju.

Tylko i wyłącznie jako olej przekładniowy 80W może być z całą odpowiedzialnością stosowany. Co najwyżej silnik będzie miał większe spalanie na początku, dopóki olej będzie gęsty.

 

Oczywiście jeśli ktoś wcale lub sporadycznie używa ciągnika w temp. poniżej – 150C olej ten (80W) z całą pewnością sprawdzi się i nie ma większego wpływu na układ hydrauliczny.

 

Przed zakupem patrzcie na specyfikację oleju, szczególnie wskaźnik lepkości dla ciągników min 150 – każdy inny olej będzie niewskazany.

 

Kolego @Quercus78 spójrz na stronę: http://www.orlenoil....ny/HIPOL_6.aspx


Edytowany przez AlaCapone, 04 luty 2016 - 14:55.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#53 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 15:24

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Zaraz mniw trafi z tym olejem! Ja kupiłem do mojego HIPOL 6 i na bańce pisze jak byk SAE 80W i nic więcej!!!! Wieczorem spróbuje wstawić zdjęcie.

 

DOKŁADNIE TAKI  ma być SAE 80W

Odnośnie wskaźnika lepkości to ciężko cokolwiek  znależć o liczbie 150,chyba ,że UTTO dobrej marki bo polskie tyle nie wyciągają.

Na opakowanich nie podają wsk .lepkości jedynie w szczegółowych specyfikacjach .


Edytowany przez DarekD, 04 luty 2016 - 15:39.

nowy

 
 
 
 
 
 

#54 Share sebastian264

sebastian264

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 18:45

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Agrol STOU PLUS 10W40, Aral Supertraktoral 10W40 i jego orlenowski odpowiednik Platinum Agro STOU 10W40 mają wskaźnik lepkości 150, Fuchs AGRIFARM UTTO MP 136.

Agrol U ma niecałe 100 tak samo jak Hipol 6.



#55 Share Quercus78

Quercus78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2016 - 22:12

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Kolego AlaCapone dzięki za tego linka. Utwierdziłeś mnie w przekonaniu że Hipol 6 będzie OK. Zetor nie zaleca go tylko do Proximy Power , a mało tego to wymienia się go co 1500 mth, a Agro STOU 10W40 co 1000 mth


Zetor Team

#56 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2016 - 21:55

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Panowie potrzebuję pomocy... Wymieniłem olej na Agro UTTO 10w30 i powiem wam że z półbiegami zaczęły dziać się cuda... Jeśli olej jest zimny wszystko śmiga bardzo dobrze, ale po rozgrzaniu zaczynają się blokować półbiegi mianowicie mając wrzuconego żółwia o wciśnięciu sprzęgła ciągnik jedzie normalnie po czym nagle się zatrzyma tak jak by ktoś hamulec ręczny zaciągnął... Problem ten znika jeśli wrzucę na zająca. Podczas zjadu z górki na żółwiu wcisnę sprzęgło ciągnik po chwili sam się zatrzyma i tak będzie stał, natomiast jeśli podczas tego postoju z wciśniętym sprzęgłem wrzucę zająca ciągnik zacznie się toczyć dalej... Co doradzacie chcę zmienić olej na taki jak zaleca orlen czyli STOU 10w40. Co o tym myślicie ??



#57 Share Quercus78

Quercus78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2016 - 11:41

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Nie chcę się wtrącać fachowcom,ale po to jest instrukcja żeby ją czytać i tak stosować. Ja miałem te same objawy jak dolewałem Agrol U i w zasadzie tylko on już był w skrzyni. Przy okazji wymiany uszczelniacza WOM wylałem to gówno i wlałem Hipol 6 tak jak mówi instrukcja. Jeszcze dużo nie jeździłem , ale zdecydowanie poprawa widoczna .   http://www.orlenoil....ny/HIPOL_6.aspx  poczytaj dokładnie. 10W30 nie nadaje się do tych ciągników.


Zetor Team

#58 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2016 - 08:34

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

ten 10W40 będzie tylko nieco bardziej odporny na pracę w wysokich temperaturach i podejżewam ,że niewiele w Twoim przypadku zmieni jak jest to wina gęstości oleju !!!\ UTTO to typowy olej przekładniowy a STOU  można lać także do silników - parametr gęstości podobny .

Objawy blokowania jakie tu opisujesz to miałem jak było -25*C a ustępowały po rozgrzaniu oleju .

Jak rzeczywiście dzieją się cuda po wymianie oleju to musisz zalać gęstszym ( Hipol 6 albo nieco rzadszy HIPOL 80W ) i będziesz miał odpowiedź . ;)

 


Edytowany przez DarekD, 12 marzec 2016 - 08:37.

nowy

 
 
 
 
 
 

#59 Share demon17

demon17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2016 - 12:18

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

STOU różni się jeszcze lepkością którą ma powyżej 150... Zalać inny olej nie problem tylko gorzej że znowu 500zł pójdzie... Dlatego wolałbym mieć pewność co wlać. Na stronie orlenu zalecają STOU 10w40... Jest jakiś odpowiednik hipolu ale z zachodnich firm??

 

 

Przeglądając internet w poszukiwaniu odpowiedzi napotkałem się na taki sam problem jak ja mam tylko że w ursusie. Użytkownicy pisali że tłoczek który zaciska i luzuje taśmy może mieć walnięte uszczelnienie i przez to się blokuje?? Wie ktoś z was jak to wygląda w tej serii zetora??


Edytowany przez demon17, 12 marzec 2016 - 15:48.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetro 9540, olej do skrzyni biegów. Dzisiaj, 01:11
  •  

#60 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2016 - 16:42

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

150 to nie lepkość tylko wskaźnik lepkości .

 Odpowiednikiem Hipolu 6 80W90 jest Fusch .  Taśmę w tej serii zaciska menbrana dostępna z zewnątrz pod dekielkiem z prawej strony skrzyni biegów .

Jeszcze ważne jaką masz skrzynię : z jedno czy dwustoponiowym wzmacniaczem .? Jak druga opcja to jest bardziej skomplikowana sprawa .

Tak jak wcześniej Ci pisałem : pod względem gęstości STOU I UTTO nie wiele się powinny różnić ,więc jak nie masz innych ciągników zalanych takimi olejami to wlej Hipol .Właściwie to należałoby zacząć od sprawdzenia ciśnienia w obwodzie sterowania wzmacniacza . Jak z WOM-em ? Działa pod obciążeniem ?  Układy te są sterowane z jednej pompy .

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Podobne tematy