Skocz do zawartości

Zdjęcie

Woda zalewa komorę cylindra


185 odpowiedzi na ten temat

#161 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2016 - 12:04

Woda zalewa komorę cylindra

Jeżeli już wyciągać to trzeba najpierw dojść po co. Najważniejsze to znaleźć powód awarii , a nie rozbebeszyć wszystko, a później zastanawiać się co było przyczyną. Sam przykład z tą uszczelką co nie wiadomo czy były te wkładki teflonowe czy nie. Wyciągnięcie tulei w tym przypadku  wiąże się praktycznie z kapitalką , bo zasra syfem całą skrzynie korbową , ponieważ silnik był zalewany wodą. Ja raz tak wyciągałem tuleje które były zalewane płynem , a i tak utrzymać czystość w skrzyni korbowej było ciężko

Opowiadasz głupoty.  Ma do wróżki napisać, na rentgena silnik zawieść?  Od kiedy rozebranie takiej głupoty wiąże się z remontem? 

Żeby cokolwiek ocenić będzie musiał to rozebrać a nie siedzieć przed tym z laptopem.

A po co rozbierać odpowiedziałeś sobie sam. Żeby znaleźć powód awarii. Wie że zalewało ten cylinder, wie że cieknie na rancie tulei, wie że jest opadnięta. 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 04:41
  •  

#162 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2016 - 12:31

Woda zalewa komorę cylindra

Sam opowiadasz głupoty, bo jeżeli nie znajdzie jakieś zauważalnej wady (rysy-pęknięcia) to po grzyba wyciągać tuleje. Jakoś się nie doczytałem , że jest ona zaniżona , ale mogłem przeoczyć. Jeżeli wyciek jest wokół tulei i siedzi ona sztywno to uszczelka powinna załatwić sprawę.



#163 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2016 - 14:57

Woda zalewa komorę cylindra

Kurde czyli jednak bez rozbierania dalej się nie obejdzie wiem że niżej gdzieś w połowie tulei są gumowe uszczelki ale jak by one były winne woda dostawała by się do oleju a tak się nie dzieje pod samą tuleja są cienkie miedziane podkładki regulujące wysokość tulei i wydaje mi się że właśnie ona jest troszkę zanizona

Proszę bardzo. Przeczytaj temat jak należy. Nie znajdzie przyczyny zaniżonej tulei nie wyciągając jej,  nie nie przywróci do fabrycznego wymiaru nie wyciągając jej. 

Inna sprawa jak ma znaleźć zauważalną wadę skoro to co może być uszkodzone jest pod kołnierzem tulei?

Chcesz dalej oglądać jak szpok p..de z nadzieją że może coś samo się wyjaśni?


Edytowany przez seweryn20, 24 listopad 2016 - 15:00.

KPK Kumurun Team

#164 Share Heniekii

Heniekii

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 355 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2016 - 16:23

Woda zalewa komorę cylindra

koledzy mialem kiedys taki przypadek w ursusie 1204 i w c 360

 

jak woda dostaje ci sie do cilindra to albo walnieta jest glowica albo tuleja i zeby to sprawdzic musisz sciagnac glowice jak ja sciagniesz to sprawdz czy rant tuleji nie pekl tak mialem w 1204 i woda byla na tloku

 

a znowu w c 360 odziwo tuleja gdzies w polowie miala nadzerke i ta nadrzerka woda po kropelce leciala na tlok

 

wiedz radze ci sciagnoc glowice sprawdzic ranty tuleji a jak sa cale to nalej wode w blok tak aby sie nie wylewala i patrz czy na tlokach pojawia sie woda jak sie nie pojawi to obroc walem zeby nastepne tloki poszly na dol i znowu obserwoj jak nie bedzie wody to wtedy oddaj glowice do sprawdzenia 



#165 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2016 - 19:31

Woda zalewa komorę cylindra Sprawa na razie zakończona mtz złożony jutro ruszam w pole
Co się okazało poprzednio około 5 lat temu była robiona kapitalka tzn wymiana tulei tłokow regeneracja głowicy itp mechanik który to robił był dobrym mechanikiem ale mtz robił po raz pierwszy dlatego nie miał pojęcia do do czego służą te plastikowe uszczelki które dostałem do uszczelki pod głowica bal się że się stopia na tulei dlatego nie założył ich wcale :-/ i tu pies pogrzebany brakło tych teflonowych uszczelek tam nam się wydaje
Mtz złożony bez wyjmowania tulei mogły by być minimalnie wyżej ale właśnie te teflony powinny to zredukować
Wcześniej jak miał problemy z opalaniem tak teraz lekko podpompowany na pomoce nie odpowietrzany odpalił dość łatwo pracuje lepiej sporo niż przed i co najważniejsze woda w chlodnicy grzecznie stoi a nie to co wcześniej fontanna która była już od dłuższego czasu
Jutro zacznę pracować nim trochę więcej założyłem też nowa obudowę i termostat zobaczymy co będzie z temperatura bo do tej pory to w obce czasem złapał zielony zakres a tam to 50-60stopni max
Jedyne co zostało na chwilę obecną to ciśnienie oleju po odpaleniu było 2 atm jutro muszę jeszcze trochę oleju dolać bo trochę przy mało jest i zobaczę czy nie będzie spadać przy ciężkiej pracy jak tak ściągnę spowrotem mechanika o niech pomyśli coś nad tym
Dzięki za wszystkie komentarze i podpowiedzi pozdrawiam

#166 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2016 - 19:58

Woda zalewa komorę cylindra

Olej sprawdzaj około 15 min. po zgaszeniu ciągnika. Jak dalej będzie male ciśnienie można podciągnąć na zaworze przelewowym przy filtrze.

A z uszczelką pod głowica czas pokarze co się będzie działo dalej. Najlepiej żeby nic :)


KPK Kumurun Team

#167 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 24 listopad 2016 - 20:09

Woda zalewa komorę cylindra

Oby to było tylko to - kupa strachu i wymiana uszczelki pod głowicą. Powodzenia!



#168 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2016 - 20:44

Woda zalewa komorę cylindra

I widzisz Seweryn nie jesteś wyrocznią i schowaj czasem te swoje hasła. O tym zaniżeniu nie doczytałem , ale pisałem kilka postów wcześniej o pomiarze szczelinomierzem. A jeśli uszkodzenie występowałoby od spodniej strony kołnierza to po wyczyszczeniu byłoby widać skoro woda się przedostawała.



#169 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2016 - 21:16

Woda zalewa komorę cylindra Jutro doleje oleju i sprawdzę to ciśnienie w pracy jak będzie słabe to się zgłoszę do was chłopaki pomożecie podkręcić je trochę a uszczelka oby chodziła tak jak jest bez ruszania tych tulei :-)

#170 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2016 - 06:35

Woda zalewa komorę cylindra

No własnie nie jestem wyrocznią i doskonale wiem ze żeby ocenić stan czegoś co jest schowane trzeba to rozebrać a nie gapić się z nadzieja że może coś wymyślę bez roboty.

Dokładnie. Po wyjęciu, wyczyszczeniu można dopiero ocenić stan tulei  pod kołnierzem i bloku. 

Zobaczymy kolega złożył. Miejmy nadzieje że pochodzi.

 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 04:41
  •  

#171 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2016 - 12:28

Woda zalewa komorę cylindra

Czasem 2 razy sprawdzenie czegoś i dedukcja oszczędza kupę roboty i wydatków, a rozbieranie dla idei może w ogóle nic nie wnieść do sprawy tylko znacznie zwiększyć koszty, ale każdy robi jak uważa ;)



#172 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2016 - 12:43

Woda zalewa komorę cylindra

Aleś ty uparty :) .  Jeśli powiesz mi jak sprawdzić dla czego tuleja jest opadnięta czy z winy jej samej czy bloku, czy nie jest pod rantem uszkodzona przyznam ci racje. 

A tam.... masz racje ale tu niestety inaczej się nie da. Już w samym zdjęciu głowicy co zresztą też było nieuniknione jest o wiele więcej roboty.

W każdym razie dajmy sobie spokój bo się za chwilkę będą z nas śmiali :D . Kolega zrobił, życzmy mu długiej, bezawaryjnej  eksploatacji a my na pewno kiedyś sobie jeszcze podyskutujemy razem.  :)


KPK Kumurun Team

#173 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2016 - 17:22

Woda zalewa komorę cylindra Po odpaleniu chodził ciagnik całkiem ładnie ale dzisiaj jak wyjechałem i trochę pojeździles zobaczyłem że wydobywa się trochę jasnego dymu z odmy co to może oznaczać ściągać spowrotem tego mechanika co składał i pokazać mu to?

#174 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2016 - 17:41

Woda zalewa komorę cylindra

Ciężko powiedzieć. Jeśli to spaliny to już troszkę puszczają pierścienie pod tłoki ale może też odparowywać płyn czy woda  która się tam nalała przy naprawie.

Osobiście uważam żebyś na razie jeździł i niczym się nie przejmował.


KPK Kumurun Team

#175 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 25 listopad 2016 - 19:01

Woda zalewa komorę cylindra

Może teraz zamiast do cylindra, płyn leci do oleju ? Tfu tfu, ale to się może zdarzyć. Obserwuj poziom płynu w chłodnicy.



#176 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2016 - 12:13

Woda zalewa komorę cylindra Plyn w chlodnicy ok ale narazie też a ten dymek to jak by para może przepali to :-)
Jedyne co to to ciśnienie oleju jeszcze mnie niepokoi w orce na wolnych obrotach przy zawracaniu spada do 0,5 na wysokich trzyma się 2,5 na zimnym na wolnych jest 1 na wysokich 2,5
Odkrecilem ta śrubę po prawej pod filtrem oleju na klucz 24 jest tam śrubka na śrubokręt wkręcilem ja o 4 obroty na zimnym myślałem że się poprawiło ale w orce to samo
Dobra ja śrubke dokrecalem? Mogę próbować jeszcze dokrecic? Ona wkręca się lekko nie wiem ile tam jeszcze można wkręcić

#177 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 listopad 2016 - 12:19

Woda zalewa komorę cylindra

A jaki masz filtr oleju bączka czy PP?


KPK Kumurun Team

#178 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2016 - 12:23

Woda zalewa komorę cylindra Bąk po lewej jest chyba jedna śruba na klucz 24 po prawej dwie jedna wyżej mniejsza i ta niżej na klucz 24 ta właśnie wykrecalem

#179 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 listopad 2016 - 12:34

Woda zalewa komorę cylindra

Ta niżej jest od ciśnienia w układzie smarowania, ta wyżej od max ciśnienia w chłodnicy oleju a ta po lewej od ciśnienia ma  w filtrze odśrodkowym.

Ta na dole po prawej powinna mieć dwa korki na śrubokręt pierwszy to kontra. Ale polecam ci wyjąć całą podstawę filtra i sprawdzić czy zaworki płynnie poruszają się w otworach. U mnie jeden miał zadrę i fiksowało ciśnienie.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 04:41
  •  

#180 Share JanekWielki

JanekWielki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2016 - 13:06

Woda zalewa komorę cylindra

Odkręcić mam cały filtr od bloku razem z tymi zaworkami wsztstkimi czy rozebrać go tak jak do czyszczenia i tam pod filtrem będzie widać te zaworki czy nie są zacięte ?




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy