new_profil_luki21

Woda zalewa komorę cylindra

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JanekWielki    1

Plyn w chlodnicy ok ale narazie też a ten dymek to jak by para może przepali to :-)
Jedyne co to to ciśnienie oleju jeszcze mnie niepokoi w orce na wolnych obrotach przy zawracaniu spada do 0,5 na wysokich trzyma się 2,5 na zimnym na wolnych jest 1 na wysokich 2,5
Odkrecilem ta śrubę po prawej pod filtrem oleju na klucz 24 jest tam śrubka na śrubokręt wkręcilem ja o 4 obroty na zimnym myślałem że się poprawiło ale w orce to samo
Dobra ja śrubke dokrecalem? Mogę próbować jeszcze dokrecic? Ona wkręca się lekko nie wiem ile tam jeszcze można wkręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanekWielki    1

Bąk po lewej jest chyba jedna śruba na klucz 24 po prawej dwie jedna wyżej mniejsza i ta niżej na klucz 24 ta właśnie wykrecalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta niżej jest od ciśnienia w układzie smarowania, ta wyżej od max ciśnienia w chłodnicy oleju a ta po lewej od ciśnienia ma  w filtrze odśrodkowym.

Ta na dole po prawej powinna mieć dwa korki na śrubokręt pierwszy to kontra. Ale polecam ci wyjąć całą podstawę filtra i sprawdzić czy zaworki płynnie poruszają się w otworach. U mnie jeden miał zadrę i fiksowało ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanekWielki    1

Odkręcić mam cały filtr od bloku razem z tymi zaworkami wsztstkimi czy rozebrać go tak jak do czyszczenia i tam pod filtrem będzie widać te zaworki czy nie są zacięte ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak woda szła na tłok, to jest możliwe że przedostała się do oleju. Jak po naprawie problemy znikły, to proponował bym wymianę oleju. Może to rozwiązać obecne rozterki, czyli dymek z odmy i niskie ciś. no i silnikowi na pewno nie zaszkodzi a pewnie koszt nie poraża tym bardziej że obecny olej już ma pewnie jakiś tam przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz wyjąć same zaworki tylko że upierdliwie się to robi na ciągniku. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanekWielki    1

Ale gdy go wykręce całego skąd będę wiedział do jakiego poziomu go potem wkręcić tak na wyczucie potem wkręcać i kontrolować ciśnienie na wskaźniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wkręcasz korek regulujący do oporu licząc obroty. Jak będziesz składał wkręcasz znów do oporu i popuszczasz i taką ilość jaką wyliczyłeś wcześniej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Witam panowie mam problem w mtz 80 , poszła mi woda do oleju,
Wyciągnąłem tuleje i okazało się że mam wżer akurat na wysokości górnej gumki (uszczelniacza) , ale gorsza sprawa na bloku też jest ubytek nad gumką jak i pod nią , jakieś sugestie ?? Wystarczy wymienić tylko uszczelniacze, czy jakoś lepic blok .dołączam zdjęcia tulei i bloku

post-36928-0-33130800-1493844443_thumb.jpg

post-36928-0-45975500-1493844530_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jakbym palcem zbadał, to bym wiedział, co powiedzieć. Uszczelniacze zmień, a ich miejsce przytrzyj drobnym papierem ściernym. Ja bym tak zrobił i wolałbym nie kleić, tylko jest ta niepewność, że zmarnuje się czas i olej, jak to nie zadziała.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18
Napisano (edytowany)

Wżer w tym miejscu co widać nic nie przeszkadza. Ściąg o-ringi i jeśli wżery są pod nimi to jest d*pa.....i zapomniałem tuleja oczywiście nowa

 

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Napisano (edytowany)

Nie no pod oringami jest ok tzn jest rowek w kant że tak powem, to co dać nowe oryngi i będzie hulac? I nie bawić się w klejenie, spytam jeszcze o jedną rzecz, wymienić wszystkie uszczelniacze na pozostałych cylindrach,

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Daj tutaj nową tuleję, jak kolega napisał. Pozostałych nie ma sensu wybijać, jeżeli wiesz, że ta była winna.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie może to bez znaczenia , ale która stroną do bloku złożyć te teflony na zdjęciu ,faldami czy gładką stroną ?
druga sprawa w prawym rogu jes zakucie idzie tam olej dać tam jeszcze jakiś oryng , gdzieś czytałem że trzeba ,

post-36928-0-70118700-1494479928_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie wiem, czy to ma znaczenie, ja daję fałdami w dół.

Jakie zakucie? 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Napisano (edytowany)

Ok to i ja tak dam , mtz zrobiłem 10mth więc jeszcze mało o nim wiem ,
tym otworem z zakuciem ze zdjęcia idzie chyba olej ponoć że jak się da ten oryng,   to jest mniejsze prawdopodobieństwo że olej będzie się wysączać spod uszczelki , wolę się dopytać zanim założę głowicę

post-36928-0-96125500-1494486313_thumb.jpg

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1581

Nic nie podkładając.
Masz zakucie właśnie do oleju ,jak dasz oring to jak ty myślisz dokładnie głowice docisnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak wyżej. głowica ma docisnąć ten pierścień. Bez towotu, silikonu czy oringów.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale spotkałem się z opiniami że wkładają oring. Oporu dla dociąganej głowicy nie stawia żadnego a coś tam uszczelni do czasu aż się zestarzeje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dzięki panowie za podpowiedzi ;-) będę zakładał samą uszczelkę bez udziwnień .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Parę razy robiłem i nigdy oringów nie dawałem i wolałbym nie dawać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj