Skocz do zawartości

Zdjęcie

Woda zalewa komorę cylindra


185 odpowiedzi na ten temat

#41 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 15:05

Woda zalewa komorę cylindra

nie spawać



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 07:33
  •  

#42 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 17:29

Woda zalewa komorę cylindra

Z tigiem nie będzie problemu. Do tulei dorobię ściągacz i ją wyciągnę górą jak będzie potrzeba. Jak ściągnę głowicę to wezmę liniał i przyłożę na 4 gary to będę widział czy któraś jest poniżej. Na razie jeżdżę tylko po robocie muszę na koniec dnia spuścić wodę żeby przez noc nie zalało mi komory. Wówczas pali normalnie. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#43 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 15 październik 2015 - 17:51

Woda zalewa komorę cylindra

Bez szans na sukces. Kolego bogaty musisz byc jak za takie rzeczy chcesz sie łapać.



#44 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 19:45

Woda zalewa komorę cylindra

a tym tigiem to sam umiesz spawać masz pojęcie czy jakiś magik ci gupot naopowiadał  powiem ci kolego odrazu bo myślę że o spawaniu pojęcie masz pewnie marne tam temperatura jaka występuje to około 5000stopni C jak kolega pisze wyżej bez szans



#45 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 październik 2015 - 21:01

Woda zalewa komorę cylindra

A ty masz pojęcie jak się spawa tigiem?

Aż  taka wyspecjalizowana metoda do zaspawania dziesiątkowego wżeru potrzebna nie jest.


KPK Kumurun Team

#46 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 21:08

Woda zalewa komorę cylindra

No właśnie @autoostrowski pewien magik który czasu przy spawarce spędził więcej niż Ty masz pewnie lat polecił mi spawanie elektrodą żeliwną na zimno robiąc to w taki sposób, żeby miejsce  spawu można było "dotknąć palcem". Robić mały kleks i zakuwać go delikatnie młoteczkiem. O tigu mowa była wyżej więc zapisałem , że nie jest to problem. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#47 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 15 październik 2015 - 21:13

Woda zalewa komorę cylindra

 Do tulei dorobię ściągacz i ją wyciągnę górą jak będzie potrzeba. Jak ściągnę głowicę to wezmę liniał i przyłożę na 4 gary to będę widział czy któraś jest poniżej. Na razie jeżdżę tylko po robocie muszę na koniec dnia spuścić wodę żeby przez noc nie zalało mi komory. Wówczas pali normalnie. 

Jak to czytam to ręce opadają. 

Po pierwsze tuleja zawsze wychodzi górą ale i tak musisz dół rozebrać, bo jeszcze nie widziałem takiego magika żeby wymienił tuleję bez wyjęcia tłoka.

Po drugie jak masz przeciek to i masz przedmuch i jak tak jeździsz to wysokie ciśnienie i temp. plus sadza robi coraz większą "dziurę"

Po trzecie wygląda mi to na pękniętą głowicę albo tuleję (jak ma mokre, bo nie wiem), bo skoro woda sobie tak łatwo nachodzi to jak tak jeździsz już jakiś czas to na uszczelce był by już mega przedmuch i na pewno by Ci wywalało wodę że byś tego nie opanował.



#48 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 październik 2015 - 21:22

Woda zalewa komorę cylindra

Czy ty doczytałeś do końca? Kolega napisał wyraźnie że ma wżer w bloku głębokości około 0,6 mm. Tego nie da się przeoczyć czy pomylić, wydmuchaną uszczelkę w tym miejscy wyraźnie widać a ty o głowicy jakieś pierdoły wypisujesz.

Jak będzie problem z głowić ą a nic na to nie wskazuje to splanowanie jest dosłownie detalem. Poczekajmy jak kolega jeszcze trochę pojeździ i powie co i jak.


KPK Kumurun Team

#49 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 21:28

Woda zalewa komorę cylindra

Na moje to jeśli woda dostaje się do komory podczas wygaszonego silnika to nie ma opcji aby po odpaleniu nie powstawało ciśnienie w chłodnicy ,to powinno kipieć ,albo ja nie kumam.



#50 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 15 październik 2015 - 21:37

Woda zalewa komorę cylindra

Czy ty doczytałeś do końca? Kolega napisał wyraźnie że ma wżer w bloku głębokości około 0,6 mm. Tego nie da się przeoczyć czy pomylić, wydmuchaną uszczelkę w tym miejscy wyraźnie widać a ty o głowicy jakieś pierdoły wypisujesz.

Jak będzie problem z głowić ą a nic na to nie wskazuje to splanowanie jest dosłownie detalem. Poczekajmy jak kolega jeszcze trochę pojeździ i powie co i jak.

Ty tez mógł bys pomyśleć co czytasz,bo głównie chodziło mi o ten nowy sposób wymiany tulei. Po za tym jak woda bez ciśnienia tak może napływać to co się dzieje w drugą stronę jak ciś. dochodzi do 100bar.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 07:33
  •  

#51 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 październik 2015 - 21:37

Woda zalewa komorę cylindra

Tomasz kumasz i to dobrze.

 

Ptaszyna sprecyzuj. Tak nababrałeś że nie wiadomo o co chodzi.

Jaki nowy sposób wymiany tulei?

Jeśli dmuchnie uszczelkę pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem to raczej logiczne że w czasie pracy silnika kompresja pójdzie w chłodnicę a na postoju płyn może dostać się do cylindra.

Kwestia jest dużego jak na ta okoliczność i miejsce ubytku i na tym koniec.


Edytowany przez seweryn20, 15 październik 2015 - 21:42.

KPK Kumurun Team

#52 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 21:49

Woda zalewa komorę cylindra

Jaki nowy sposób wymiany? Jeśli tobie trzeba pisać po kolei że zanim wyciągnę tuleję to w pierwszej kolejności spuszczę olei odkręcę miskę ......... wyjmę tłok....... to ok będę pamiętał. Następnie można jak idiota walić od spodu młotkiem żeby wybić tuleje albo zrobić to delikatnie ściągaczem. Dla reszty która się włączyła w połowie i zaczyna lepiej wiedzieć ode mnie jakie są objawy to powtórzę. Nie nie kipi z chłodnicy nie wywala wody, nie zwiększa się stan oleju, i nie ma oleju w wodzie :) . Przy poprzedniej uszczelce zrobiłem całe żniwa w transporcie z przyczepami, kilka hektarów z gruberem i nic. Pewnie gdyby nie kłopoty z odpaleniem to nawet bym nie zajrzał. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#53 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 październik 2015 - 21:53

Woda zalewa komorę cylindra

To  zdiagnozuj dokładnie co się dzieje i gdzie. Bo z tego co piszesz to na razie sam nie wiesz czego się złapać.

Dmucha czy nie, co się dzieje?


Edytowany przez seweryn20, 15 październik 2015 - 21:54.

KPK Kumurun Team

#54 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 21:53

Woda zalewa komorę cylindra

Czytam temat od początku jak by co ,a to co piszesz to dla mnie dziwne ze nie wywala w chodnicy,a nachodzi do komory



#55 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 15 październik 2015 - 22:07

Woda zalewa komorę cylindra

Jaki nowy sposób wymiany? Jeśli tobie trzeba pisać po kolei że zanim wyciągnę tuleję to w pierwszej kolejności spuszczę olei odkręcę miskę ......... wyjmę tłok....... to ok będę pamiętał. Następnie można jak idiota walić od spodu młotkiem żeby wybić tuleje albo zrobić to delikatnie ściągaczem. 

Tu się teraz rozpisałeś. Przeczytaj swój wywód który zacytowałem, bo właśnie kto normalnie tak pisze że wyjmie tuleje  górą (masz inne wyjście?), To chyba jest jasne jak słońce dla jako tako kumatych, nie trzeba tego podkreślaći jeszcze ta wstawka o ściągaczu sugerująca ten nowy sposób.

Po za tym nie mam zamiaru wchodzic w pyskówki, nie jest to moim celem.



#56 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 22:09

Woda zalewa komorę cylindra

W tej chwili głowica jest jeszcze na silniku ale objawy jakie na razie występują to jedynie problem z odpaleniem takie jak przy poprzedniej uszczelce czyli jak postoi przez noc to rano rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem. Przekręcisz stacyjkę to jest jedno wielkie uderzenie jak byś wsadził łom w koło zamachowe a próbował kręcić. Po kilku próbach on wypycha wodę i z wielkim trudem zapala powoli wchodząc na obroty. Poprzednim razem zanim zaczeło zalewać komorę to z chłodnicy (jak była full zalana) po odpaleniu zaraz był gejzer z wodą. Było wyraźnie czuć spaliny w korku wlewowym chłodnicy i było widać jak płyn jest mocno pędzony z powietrzem (spalinami). Na koniec zaczeło zalewać komorę. Tu jest odwrotnie. Komorę już zalewa a w chłodnicy delikatnie chyba bo płynu nie wywala. 

 

@ptaszyna Ja również nie. Szukam pomocy w rozwiązaniu problemu do którego chcę się przygotować zanim rozbiorę np. niepotrzebnie cały silnik żeby wykonać planowanie bloku którego może mogę nie robić.


Edytowany przez new_profil_luki21, 15 październik 2015 - 22:13.

KPK KUMURUN TEAM

 


#57 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 22:19

Woda zalewa komorę cylindra

Aby potwierdzić moje tezę trzeba najpierw wywalić termostat ,ponieważ na zimnym jeśli jest nieszczelna głowica czy blok ,to termostat nie pokarze choćby bąbli, bo jest zamknięty,natomiast po nagrzaniu silnika  nieszczelność się zamyka pod wpływem tęp, i zanim otworzy sie termostat wszystko niby wygląda dobrze



#58 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 22:32

Woda zalewa komorę cylindra

Nie mam termostatu. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#59 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 15 październik 2015 - 22:46

Woda zalewa komorę cylindra

 Przekręcisz stacyjkę to jest jedno wielkie uderzenie jak byś wsadził łom w koło zamachowe a próbował kręcić. 

 

 

Niestety skutkiem takiego uderzenia może być pęknięcie głowicy, choć kiedyś musiało coś najść przed pęknięciem. Spotkałem się z takim przypadkiem właśnie że woda nachodziła a przedmuch był prawie nie zauważalny, powodem była raz pęknięta tuleja a raz głowica. Zasada jest taka że przez pęknięcie materiału woda będzie powolutku się przeciskać a sprężone powietrze słabo bo trwa za krótką chwilę. Na wypalonej uszczelce problem by się zwiększał przy dłuższym użytkowaniu a przy pęknięciu nie.

Taka jest moja logika i wiedza wyciągnięta z doświadczenia. Aczkolwiek może być inny powód i znowu się czegoś nauczę.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 07:33
  •  

#60 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 15 październik 2015 - 23:16

Woda zalewa komorę cylindra

Miałem to samo.Identyczne objawy w c-330.

Kupiłem ciapka w zimie , jak nie było wody chodził idealnie i palił na dotyk, jak zalałem woda postał troche to od razu wyrzucał wode z komina i bił kompresje do chłodnicy takie małe bombelki.Oddałem głowicę do sprawdzenia i planowania , wszystko mi porobili .....założyłem i palił już normalnie, ale korciło mnie bo rano palił na 1 cylinder a wszystko posprawdzałem ........myśle ki piernik co jest grane.Miałem wtedy drugiego ciapka , podmieniłem głowice i jak ręką odjął , ciagnik pali idealnie a ta głowicę założyłem do ciapka który sprzedałem , była gdzieś mikro szczelona ale na cisnieniu to nie pokazało bo najwidoczniej pod wysoka temperaturą albo pod dokręceniu robiła się ta nieszczelność.Wina była głowicy, i puszczała lekko wodę.Coś gdzieś na płaszczyżnie było albo wewnątrz.

 

Ja bym się w to nie bawił, szkoda nerwów i roboty.Złóż to na jakims kleju, odtłuść i do "żyda"

 

Miałem też ciapka co miałem podobny problem tylko olej mi szedł do chłodnicy, ale coś było z blokiem nie tak bo tłoki wystawały 0.7-1.1mm ponad blok, na końcu wszelakie sposoby już zrobiłem i po czasie dalej olej poszedł do wody do chłodnicy.........sprzedałem i po problemie.


Edytowany przez KULAWA_KOZA, 15 październik 2015 - 23:25.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy