Polecane posty

mtracz    76

Ale nic nie przeszkadza aby zadać pytanie w istniejącym temacie.

Wymiana ślimaka to nie wszystko.

Regulacja śrubą w ogóle działała. Śruba może być uszkodzona, bądź wałek całkiem spadł z łożyska i jest brak regulacji i ogromny luz.

Ramię kolumny dokręcone?

Temat raportowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Me97    1

żeby ściągnąć ślimak musisz go pożądnie podgrzać albo kupić cały drążek ze ślimakiem powinieneś też wymienić ten drążek który wychodzi z boku kolumny do którego doczepione jest ramię przyczyną luzu mogą byc także luzy na sfożniach na końcach drążków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Żeby zlikwidować luz w kierownicy to należy sprawdzić stan ślimacznicy.O ile nie jest wyrobiona na łożyskach to po co wymieniać.Sprawdzić stan rolki jak nie wyrobiona to wystarczy podłożyć podkładkę pod rolkę a o ile nie wejdzie to delikatnie pod szlifować i podłożyć podkładkę tak żeby rolka nie miała luzu.Po tym zabiegu wsuwamy wałek w przekładnie do końca i wstawiamy ślimacznice i redukujemy luz podkładkami które są podkładane pod rurę która dochodzi pod kierownice.Jeżeli po wyciągnięciu podkładek mamy luz to powinno zmienić się łożyska ale można dorobić pierścionek z drutu i docisnąć mocniej łożysko.Po tym zabiegu wsuwamy łożysko rolkowe do podstawy regulacyjnej do końca i najlepiej w 4 miejscach złapać je spawarką bo lubią się wysunąć i powodują duży luz na kierownicy,potem wkręcamy śrubę regulacyjną do momentu aby załapać za wałek i składamy.Regulację luzu przeprowadza się po przez wykręcanie śruby regulacyjnej.Jest to sposób sprawdzony szczególnie z zaspawaniem łożyska rolkowego.Zrobiłem z 5-6 przekładni i przyczyną konkretnego luzu na kierownicy było wypadające łożysko rolkowe z podstawy regulacyjnej przykręcanej na 4 śrubki 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebas99    61

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi! :) Chyba poslucham się użytkownika balcerek 1 i zamocuje tą podkładke, ale chyba lepiej będzie mojemu ruskowi na święta sprawidź nowe łożyska, bo przegląd się zbliża :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qbic    0

Witam, u mnie luz jest na połączeniu drążka wychodzącego z boku z przekładni z ramieniem. Ramię wymienić nie problem tylko mam pytanie bo na allegro jest coś takiego:

http://allegro.pl/wspomaganie-kierownicy-t-25-t-25a-t25-wladymirec-i3107870185.html

i jest napisane ze lżej się potem kręci. Ma to ktoś u siebie i powie jak to się sprawdza??

Drugie pytanie jak najlepiej zabrać się za wymianę tego drążka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shred    0

Witam. NIedawno kupiłem Władimirca T25 A2. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że podczas jazdy gdy puszczę kierownicę ten ucieka mocno w prawo. Podczas orki czy siania problem ten aż tak nie doskwiera. Dzieje się tak tylko na wysokich prędkościach. Wie możę któryś z Panów o co może chodzić? Z góry dzięki za pomoc.

 

Połączone

Edytowano przez razor275
Dublowanie tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego też tak miałem w swoim Władku do remontu była przekładnia kierownicza, oraz pościnane były kliny na zwrotnicach, posprawdzaj końcówki drążków, ogólnie kilka luzów na paru elementach mnoży się i mamy to że ciągnik biega po całej drodze lub to że nie możemy go opanować bo trzeba zrobić obrót aby zacząć skręcać. Podnieś przód ciągnika i posprawdzaj zwrotnice czy nie ma luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,pokrywa piasty koła przedniego 0,04l. smar stały lub litol -24, tak zaleca producęnt ,ale powiem że w swoim od nowości miałem olej i też wymieniłem na olej i nadal stosuje olej Hipol w ilości 0,04litra,i od trzydziestu lat tak wymieniam i jest dobrze :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markoT25    4

Koledzy mam problem z przekładnią mianowicie zmieniłem wąs na krótszy . A problem jest taki że , skręcam do końca jest jeden luźny obrót kierownicy i jak dokręcę mocniej to słychać pyknięcie i koła się cofają do połowy skrętu. Co może być przyczyną ? Remont przkładni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W którą stronę tak się dzieje? Czy w obydwie?

Możliwe, że przez krótszy wąs musisz zrobić więcej obrotów kierownicą co powoduje, że rolka walka poziomego wychodzi ze ślimaka.

Jeśli robi się tak tylko w jedna stronę przestaw to ramie na wałku o kilka ząbków wieloklina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzark    5

ja założyłem wspomaganie od wózka widłowego i jest super bez żadnych luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak : jak się dba o układ kierowniczy ja smaruje cały co miesiąc w trakcie prac co ileś tam wymieniam kupuję komplet naprawczy przegubu smaruję całość kolumna jest r oryginale 22 lata cała nic nie robione olej zmieniam co sezon nalewam do pełna i chodzi od 1 ręki mam gałkę i chodzi prawie jak na wspomaganiu 0 luzu ! na nic krótsze wąsy jak to i tak nic nie da a 1 obrót za dużo przez co można uszkodzić wałek ślimakowy , w kolumnie podstawą w Władimircu lekkiego kierowania jest dbanie i i smarowanie układu kierowniczego ,

tyle z mojej strony Pozdrawiam .:)...


 

Владимирец T25A

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sianokos12    388

A ja powiem tak ostatnio ukręcił mi sie ten drążek co jest w kolumnie,wczesniej miałem luzy na prawie całą kierownice i szczęscie w nieszczęsciu że udało mi się to jakoś dobrze pospawać że teraz nie ma zadnych luzów,kierownica się kręci jakbybyło wspomaganie, szkoda będzie tego niszczyc ale i tak będziemy zakładac wspomadanie o Mercedesa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,''przeróbki"powiadasz, co prawda są to już zmiany konstrukcyjne pojazdu no ale cóż, każdy dąży do tego aby było lepiej i praktyczniej, a nie na siłę kręcić kierownicą ,a tym bardziej gdy już kolumna wysiada i nowsze modele z resztą są wyposażane we wspomaganie albowiem, jest to bardzo praktyczne i wygodne, dlaczego zatem nie modernizować naszych starszych modeli ,a każdy sam musi pamiętać o bezpieczeństwie własnym i innych użytkowników dróg, i robić w taki sposób aby to było bezpieczne :D Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad72    1

WITAM

Mam Władka z 97r.”Leda” wiele nim nie robię ponieważ służy mi on jako ciągnik tzw. pomocniczy ,a problem mam taki że podczas jazdy(szybszej) przednie koła same skręcają w leiwo i prawo a kierownica stoi w miejscu. Skasowałem niewielki luz w przekładni ale to nic nie pomogło.

Może ktoś miał podobny przypadek bo ja nie wiem o co tu chodzi ???

Pozdrawiam Krzysiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ingerując , przerabiając układ kierowniczy trzeba mieć swiadomo że jest to nielegalne i w razie nieszczęścia może zaprowadzić do prokuratora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,takie uciekanie w lewo czy prawo, to przyczyna taka, że jest zła zbieżność kół i trzeba właściwie to ustawić aby nie było rozbieżnośc,i jak też nadmiernej zbieżności. Różnica mierzona w przodzie i z tyłu kół mierzona na wysokości osi, nie powinna przekraczać 3 mm z zachowaniem zbierzności z przodu, i wynosi, 1-3mm :) Pozdrawiam. Kolego GoRAL ,jeżeli diagnosta na przeglądzie technicznym tego nie będzie kwestionował i zrobi przegląd, to cóż może prokurator, jeśli to będzie spełniać wymogi techniczne pojazdu :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj