Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone]


292 odpowiedzi na ten temat

#141 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 18:26

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] spoko jutro od samego rana będę przy tym dłubał

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 08:43
  •  

#142 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 29 grudzień 2011 - 12:12

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone]

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f3ab2fa20f6bd99.html tak jak na fotce odkręciłem nakrętkę i nic nawet nie drgnie a i jeszcze takie pytanko jeśli miałbym luzy na tym drążku to jak one będą się objawiać bo góra duł to chyba powinno się ruszać tylko przód tył nie tak ??

Jeśli chcesz żeby wyszła śruba, którą zaznaczyłeś na rysunku to tylko bicie jej młotkiem "w powietrzu" nic nie da. Przynajmniej niewiele da jeśli dawno nie było to rozbierane. Musisz z drugiej strony ustawić duży młotek np. 5 kg lub podobny. Młotek trzeba przytrzymać dotykając nim do elementu w który jest wkręcona ta śruba (jarzma). Dopiero wtedy musisz mocno uderzyć też dość dużym młotkiem (takim około 2kg) w śrubę. Po kilku silnych uderzeniach powinna wyjść. I po kilku uderzeniach dojdziesz do wprawy ;). Jeśli mimo to nie będzie chciała wyjść to można jeszcze spróbować poluzować jarzmo w którym siedzi śruba, ale trzeba się liczyć z tym, że uszkodzi się ten element. Do tego celu też potrzebny jest duży młotek, mały młotek i przecinak. Dużego młotka należy użyć jako przeciwciężaru tak jak w przykładzie, który podałem poprzednio. Nacinając krawędź na obwodzie jarzma przecinakiem nieco powiększy się jego średnica czyli też średnica otworu i wtedy śruba powinna wyjść. Jeśli nie chcesz niszczyć jarzma możesz przewiercić tą śrubę używając np. wierteł kobaltowych. Wiertła takie można kupić w sklepach ze śrubami i innymi takimi :). Uważaj tylko na obroty wiertarki. Wiertła te są kruche i wymagają niskich obrotów. Zwłaszcza należy uważać przy wyjściu wiertła z materiału po drugiej stronie wiercenia.
Powodzenia

Jeśli chcesz wykręcić tą śrubę to musowo zdjąć zawleczkę,ja właśnie to tej śruby gdzie jest zawleczka dorobiłem sobie klucz z płaskownika.


Zawleczki nie trzeba wyjmować żeby wyjąć śrubę z elementu w którym ta śruba jest zakręcona. Żeby zlikwidować luz na przegubie lub wyjąć tą śrubę z kulą z przegubu to już tą zawleczkę trzeba wyjąć i dokręcić nakrętkę z tymi wycięciami na zawleczkę. Czasami może być już wyrobiony przegub i wtedy trzeba wymienić komplet elementów w środku przegubu najlepiej łącznie z kulką, albo kupić cały nowy przegub.

Edytowany przez Geo, 29 grudzień 2011 - 12:13.


#143 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 29 grudzień 2011 - 13:31

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Ale jeżeli chce odkręcić to śrubę gdzie jest zawleczka to musi chyba wyjąć zawleczkę.U siebie wymieniałem wkład tego przegubu i kosz nie ziemski bo 7zł. :lol:

#144 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2011 - 18:17

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Po pierwsze nie musisz odkręcać tego drążka od ramienia przekładni żeby sprawdzić luz. Główka drążka (co za tym idzie i drążek) Może ruszać się na boki czyli jak złapiesz za rurę i będziesz nią kręcić to ma się dać, natomiast luz główki w górę jak i wzdłuż ma nie być.
Czyli kręcisz kierownicą w jedną stronę żeby wykasować luz w przekładni (ruszasz delikatnie w te i wewte kilka stopni na kierownicy) i patrzysz czy drążek nie ma opóźnienia.
Jeśli jest luz - opóźnienie to wyjmujesz zawleczkę z główki drążka i szerokim płaskownikiem dokręcasz ten środek. Możesz najpierw odkręcić zobaczyć czy wkładki teflonowe jeszcze są, i włóż troszkę smaru. Za dużo spowoduje że nie wykasujesz luzu dopóki smar nie wyjdzie.
Same wkładki można dokupić kosztowały ok 4zł do jednego.
I tak z każdą końcówką drążka zaczynając poklei od tego przy przekładni.

Jeśli miałbyś odkręcać drążek od zwrotnicy bądź ramienia to odkręcasz tę szubę którą kręciłeś i po odkręceniu jeśli nie ma się ściągacza specjalnego to bierze się dwa młotki i stuka nimi jednocześnie w ramię przekładni bądź zwrotnicy. Tu gdzie drążek jest włożony.
Po paru dobrych uderzeniach równocześnie powinien wyjść.

#145 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 30 grudzień 2011 - 18:36

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] luzów na drążku w ogóle nie ma, co teraz sprawdzić ?

#146 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 30 grudzień 2011 - 18:41

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Luz na zwrotnicach.

#147 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 30 grudzień 2011 - 20:54

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] na zwrotnicach bankowo niema bo na wiosnę wymieniałem obydwa sfożnie i tuleje

#148 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2011 - 21:23

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Kolego nie wiem na jakim jesteś teraz etapie ale przeczytaj jeszcze raz moje wcześniejsze posty i sprawdzaj przekładnie. Bo jeśli jest coś nie tak to trzeba coś wymienić, regulacja nie pomoże.

A odnośnie luzu na zwrotnicach to nawet jeśli jest to nie wpływa na luz w układzie kierowniczym, co najwyżej na zbieżność. Takie są moje obserwacje.

Edytowany przez mtracz, 31 grudzień 2011 - 21:30.


#149 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 01 styczeń 2012 - 22:50

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] kolego mtracz jaki dekielek zdiac i gdzie sprawdzić czy nie ma luzów na klinie ??

#150 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 01 luty 2012 - 11:26

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] mam pytanie z układem kierowniczym już doszedłlem doładu (kolumna od c-360) ale chcę wymienić te pionowe tuleje na przedniej osi tylko jak się do nich zabrać z góry dziękuje

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 08:43
  •  

#151 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 01 luty 2012 - 14:34

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Wymiana samych tuleje nic nie pomorze jak są zwrotnice wyrobione,ja u siebie wymieniłem tuleje i zwrotnice.Koszt nie jest wielki ale nie będzie luzu na boki przy zwrotnicach.

#152 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 01 luty 2012 - 15:06

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] hmmm... może najpierw to rozbiorę i zobaczę jak się sprawa ma.

#153 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 01 luty 2012 - 18:07

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Podnieś jedno koło w górę i poruszaj w prawo i lewo i będziesz wiedział jak się sprawa ma.

#154 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 01 luty 2012 - 19:17

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] no jest zaje... Luz w każdą stronę

#155 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2012 - 22:39

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Ale rozbierz i zobacz bo jeśli resztki tulei zostały to trzeba tylko wymienić tuleje ,sworznie i łożysko oporowe. I wyjdzie trochę taniej niż całe kompletne zwrotnice.

Edit:
Kolego @kuba12345 nie zauważyłem twojego posta, ma nadzieję że sobie poradziłeś.
Ale nie bardzo kojarzę o jakiego klina ci chodzi, bo w przekładni nie ma żadnego klina, to znaczy jest jeden mały ale normalnie się go nie używa (klin koła zębatego dodatkowej przekładni kolumny)

Edytowany przez mtracz, 01 luty 2012 - 22:54.


#156 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 02 luty 2012 - 08:34

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] dokładnie najpierw rozbiore zobaczę co i jak tam wygląda ale to dopiero po nierównej walce ze ciągle luzującymi się śrubami w zwolnicach. Nie wiem czy dobrze robię ale wierce dziurki w główkach śrub i zepne je wszystkie drutem:-)

#157 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 02 luty 2012 - 14:28

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Jeśli luzują się śruby zastosuj klej do gwintów i ciasnych połączeń.

#158 Share kalipso156

kalipso156

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie Powiat rycki

Napisany 02 luty 2012 - 16:44

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] były na sylikon i nic to niedało... A mocniejszego kleju boje się dawać bo żebym mógł odkręcić jakby zaszła taka potrzeba

#159 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 02 luty 2012 - 17:20

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] A jak byś zastosował klej poxipol ? Też dobry .

To powie kolega skąd jest ? ;) bo nie odpisałeś mi na PW ... :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 08:43
  •  

#160 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 02 luty 2012 - 17:53

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Szpilki smarujesz klejem a nakrętki samo kontrują zakręć i nic się nie będzie odkręcać.

Raczej poxipol nie da rady kup klej anaerobowy.

Edytowany przez Piotruniu25, 02 luty 2012 - 17:57.


Podobne tematy wladimirec leje olej kolumny kierowniczej t-25 układ kierownicy układ kierowniczy układ kierowniczy c360