Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone]


292 odpowiedzi na ten temat

#121 Share Marecki2922

Marecki2922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 11 grudzień 2011 - 09:10

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Mam takową kolumnę na zbyciu ,zero luzu po kapitalnym remoncie

Sprzedam siewnik do kukurydzy Kuhn Maxima czterorzędowy z 2013 r jestem pierwszym właścicielem , stan idealny zasiał około 400 ha 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 14:13
  •  

#122 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 27 grudzień 2011 - 18:12

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Witam serdecznie. Znalazłem sporo tematów tego typu ale mało z nich zrozumiałem na mechanice się znam dosyć dobrze lecz w układzie kierowniczym w rusku jestem kompletnie zielony jedyne co w nim wymieniałem to zwrotnice lewego koła. Słyszałem o usuwaniu luzu we Władku za pomocą ujęcia jakichś podkładek czy mógłby mi ktoś wstawić tu jakieś zdjęcie kolumny i opisać krok po kroku jak usunąć te nieszczęsne luzy. Bym był potwornie wdzięczny :unsure:

#123 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2011 - 18:31

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Najlepiej jak byś reaktywował istniejący temat o przekładni. Zapytaj jeszcze raz w tym temacie http://www.agrofoto....na-kierownicza/ Tam będziemy o tym pisać. Bo będzie za duży bałagan na forum.
A ten temat poproś moderatorów o usuniecie(użyj funkcji raportuj)

#124 Share keram

keram

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2011 - 19:46

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone]

czy dostępne są części zamienne do kolumny i remontować czy kupić nowa?

tak sa dostepne remontowac

#125 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2011 - 20:03

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Na pierwszej stronie tego tematu jest zdjęcie kolumny będziemy na niej bazować.
Teraz pytanie gdzie masz ten luz, w jaki sposób się objawia.
Na boku przekładni masz śrubę regulacyjną do lepszego zazębiania ślimaka z łożyskiem wałka poprzecznego.
Jeśli masz luz na wałku pionowym tym z kierownicą to tam właśnie wyjmuje się podkładki.

A więc co u ciebie jest nie tak?

#126 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 27 grudzień 2011 - 21:17

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Więc na samym początku serdecznie dziękuje kolego mtracz że masz ochotę mi pomóc. A więc tak luz objawia się następująco. Jest gdzieś na pół obrotu kierownicą, wygląda on w ten sposób iż 2/3 obrotu na tym luzie to kierownica lata tak jak by by niebyła w ogóle pod kolumnę przykręcona można by ją przekręcić pożądanym podmuchem powietrza natomiast jakaś 1/3 obrotu na luzie to jest takie zjawisko jak się guma napina zaczyna stawiać się opór na kierownicy i wreszcie koła się ruszają. Więc jak mówiłem luz na pół obrotu kierownicy.

#127 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2011 - 21:50

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Niestety musisz być nastawiony na to że luzu nie będzie się dało w zadowalający sposób usunąć bo lata pracy robią swoje.
Po pierwsze czy luz jest tylko w przekładni? Czyli sprawdź luzy na drążkach kierowniczych, na ich główkach.
Sprawdź czy nie poluzowało się ramie które siedzi na wieloklinie wałka poprzecznego przekładni tuż pod podłogą przy drabince.
Możesz poszarpać we wszystkie strony tym wałkiem i ocenisz czy nie jest za bardzo zużyta.
Pokręć kierownicą tak żeby to ramię z wałkiem zaczęło się ruszać. Przyglądaj się czy nie ma przypadkiem dziwnych ruchów. Bo wałek powinien się nie ruszać (nie odchylać)a tylko kręcić.

Zdejmij dekiel z kierownicy i zobacz czy przypadkiem tam ci się nie odkręciła. Luz będzie na wieloklinie.
Potem poszarp kierownicą w górę i w dół czy nie ma luzu osiowego.
Jeśli jest to trzeba odkręcić kolumnę od przekładni. 4 śruby i tam pomiędzy tymi dwoma elementami są podkładki. Wyjmujesz tyle ile uważasz ale nie za dużo bo po skręceniu będzie za ciężko kręcić.

Jeśli to jest ok to idziesz z prawej strony ciągnika i od przekładni odkręcasz na duży klucz korek, a pod nim jest śruba regulacyjna(na klucz imbusowy chyba 10) którą jak będziesz wkręcał to lepiej zazębiać się będzie ślimak kolumny z rolką wałka poprzecznego. I tak powinien skasować się luz na kole kierowniczym, z tym że do zera na pewno się nie da.

Należy sprawdzić wszystkie te miejsca bo czasem nieduży luz np. na drążkach, albo ramieniu powoduje dość duży luz na kole kierownicy.

Edytowany przez mtracz, 27 grudzień 2011 - 21:54.


#128 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 27 grudzień 2011 - 22:46

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] kolego serdecznie ci dziękuje jutro od południa zaczynam sie z tym bawić i wszystko kolejno sprawdzać co mi napisałeś. Jeśli będą jakieś kłopoty będę się odzywał i takie pytanie jak dziś odkręciłem ten "korek" co jest z prawej strony kierownicy zaczął mocno lecieć olej co z tym zrobić ??

#129 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2011 - 23:50

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Cieszyć się, że tam był. :)
On będzie się bez tego korka wydostawał więc albo go spuścić albo dokonywać szybkiej regulacji. Tej śruby regulacyjnej nie wykręcisz jeśli chcesz spuścić olej bo jest połączona (zazębiona) z wałkiem. Musi się przesączać przez gwint.
Co do tych podkładek pod kolumna to są one pełne (nie połówkowe) czyli musisz wyjąć całą kolumnę żeby je zdjąć.
Opis jak wyjąć i złożyć chyba jest podany w tym temacie. Powodzenia. :)

#130 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 11:31

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] A więc wziołem sie zato przed chwilą i mój pierwszy problem. Tak jak napisałeś najpierw chciałem sprawdzić luzy na drążku więc odkręciłem śrube która niby trzyma drążek z tym ramieniem co siedzi na tym wieloklinie i tu nic drążek jak siedział tak siedzi aby zdiąć ten nieszczęśny drążek należy zdiąć to zaezpieczenie co jest po drugiej stronie. Niewiem jak dodać foto opisane w pincie bo bym opisał co poodkręcałem mam nadzieje że jakoś zrozumiałeś o co mi chodzi :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 14:13
  •  

#131 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 28 grudzień 2011 - 13:34

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Jeśli chcesz wyjąć wałek w wielokilem to musisz go zdejmować bodajże w stronę rozdzielacza,po tamtej stronie odkręcasz blaszkę do której jest przykręcony wałek i wyciągasz.Ja to robiłem i wyjąłem całą kolumnę na wierzch.Co prawda ja tylko łożyska wymieniałem i usuwałem luz na kierownicy.

#132 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 14:14

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] nie nie kolego nie zrozumiałeś mnie chodzi mi o to że jak idzie ten drążek co łączy kolumnę kierowniczą z kołami jego próbuje odkręcić i sprawdzić na nim luzy tylko ze za nic nie che się ruszyć jak to zdjąć ??? To mówicie panowie że śmiało odkręcić tą śrubę co jest po prawej strony na przeciwko rozdzielacza i nie patrzeć na cieknący olej tylko regulować ??? A i takie pytanie na co tam jest ta śrubka do regulacji na klucz płaski, śrubokręt, imbusy żeby być przygotowanym bo jak zacznie lecieć olej to nie będę biegał za kluczami tylko wszystko pod ręką i jak tą śrubkę kręcić wkręcać czy wykręcać ???? A i takie pytanko bo jak bym wstawiał opisane zdjęcia z Painta to pewnie łatwiej by było wam mnie zrozumieć i mi pomóc jak wstawić tu opisane foto przerobione w paincie tak jak jest wstawione na pierwszej stronie ?????

#133 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 28 grudzień 2011 - 14:30

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] A już wiem o czym piszesz,u mnie ta końcówka poszła łatwo włożyłem nowy wkład i zakręciłem,ale od czasu do czasu dociągam dla pewności.Na cieknący olej nie patrz bo jeśli byś patrzał to byś nic nie zrobił,tam jest śruba gimbusa chyba nawet na 10.

Zdjęcie wstaw na fotosik.pl a tu zalinuj.

#134 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 15:11

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] http://www.fotosik.p...fa20f6bd99.html tak jak na fotce odkręciłem nakrętkę i nic nawet nie drgnie a i jeszcze takie pytanko jeśli miałbym luzy na tym drążku to jak one będą się objawiać bo góra duł to chyba powinno się ruszać tylko przód tył nie tak ??

#135 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 28 grudzień 2011 - 15:33

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Do tego zabezpieczenia mam dorobiony klucz z płaskownika,U mnie zużycie pokazał się podczas koszenia łąki jak mi spadła cała końcówka z ramienia,oczywiście chodzi mi o końcówkę koło schodków.

#136 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 16:21

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] No a u mnie za nic nie chce to zejść i teraz tak zabrał bym się za sprawdzanie innych rzeczy ale chce robić po kolei nie mam pojęcia jak to wyciągnąć a ta śruba dostał już tyle młotków i nawet 1 mm się nie ruszyła muszę do tego zdjąć tom zawleczkę po drugiej stronie którą opisałem na fotce wyżej ???

#137 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 28 grudzień 2011 - 17:04

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Jeśli chcesz wykręcić tą śrubę to musowo zdjąć zawleczkę,ja właśnie to tej śruby gdzie jest zawleczka dorobiłem sobie klucz z płaskownika.

#138 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 28 grudzień 2011 - 17:21

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Kolego kuba12345 po co chcesz wybijać końcówkę?Jak chcesz skasować luz to wyciąg zawleczke i spróbuj jakims pobijakiem
i młotkiem wkręcić tą dziwną śrubę.

#139 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 28 grudzień 2011 - 17:23

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Acha dzięki będę próbował. A jak odkręcę ten korek co jest po prawej stronie kolumny co pod tym jest ta śrubka do regulacji i ucieknie mi sporo oleju to co jakoś uzupełnić go później ??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Dzisiaj, 14:13
  •  

#140 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 28 grudzień 2011 - 17:41

Układ kierowniczy w Władimircu T25 [Połączone] Jak ucieknie to go uzupełnij,na obudowie gdzie znajduje się wałek jest wlew oleju.

Podobne tematy wladimirec leje olej kolumny kierowniczej t-25 układ kierownicy układ kierowniczy układ kierowniczy c360