Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki Ciągnik doTransportu


155 odpowiedzi na ten temat

#121 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 15 listopad 2015 - 21:09

Jaki Ciągnik doTransportu

Schluter to był taki mercedes klasy S w tamtych czasach, kosztował dużo więcej od fendta podobnej klasy, i to sprawiło że upadł.... 



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 05:48
  •  

#122 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2015 - 21:12

Jaki Ciągnik doTransportu

kolego jak nie wiesz że upadł to się nie wypowiadaj do reszty się  zgadzam ale jakie miał rozwiązania  pytałem  hubertusa on wszystko wieb



#123 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 08:23

Jaki Ciągnik doTransportu

Nie ma co z tobą dyskutować. Bo jak pisałem dla ciebie wyznacznikiem jest kabina na środku. Nie wnikasz jakie dana maszyna miała zastosowania. Kabina na środku to znaczy maszyna do tych samych zastosowań. Wrzucasz wszystko do jednego worka. Gdybyś się zastanowił nad tym co tu wypisujesz to nie porównywał byś xylona czy schlutera do fastracka. Pierwsze dwa to pojazdy wyspecjalizowane. A fastrack spełnia zadania praktycznie te same co klasyczny ciągnik rolniczy. Dzisiaj pojazd podobny w funkcjonalności do schlutera oferuje claas. Ale funkcjonalność xeriona jest też o wiele wyższa niż fastracka. Fastrack to po prostu klasyczny ciągnik z kabiną na środku i nie ma o czym tu dyskutować. Czy porównywać do schlutera fendta czy claasa o których pisałem wyżej.

Zaraz ktos jeszcze wyskoczy z ciągnikiem łamanym bo tez ma kabinę na środku.

 

hubertuss

Zapominasz o tacho i o VIATOLL'u i innych wielu sprawach w ciężarówce. To że kopci na czarno to wtryski i pompa do roboty  a nie silnik. Dalej co do kosiarki to nie miałem na myśli poboczy tylko łąki na lotnisku nie jakimś wielkim jak Balice czy Pyrzowice ale prywatne duże. ale to jest temat na za 2-3 lata nie na teraz. Do odśnieżania żeby było dobrze też możesz zabudowę na d*pę wsadzić i masz dociążony tył.

 

Mówisz czy na czas się wozi? Tak wozi się. Zwykłym ciągnikiem zawieziesz 3-4x za dzień zależy skąd się wozi. Jak masz skrzynię 80 km/h to obrócisz te 2-3 x więcej za co kupisz paliwo i opłacisz pracownika reszta zostaje na czysto dla Ciebie. 

 

Co ma ciężka noga do spalania? Tu w grę wchodzi przełożenie a nie obroty silnika. I tak zawsze jeździ się na 1.800 rpm a nie pełnej ku...ie. Nie wszędzie masz do d*py lokalne drogi. U mnie w okolicy są akurat świetne nie dziurawe ani nic, więc nie ma co sugerować że wszędzie tak jest.

 

 

Widać nie do końca się zrozumieliśmy. Fakt ciężarówka ma tacho. Ale czy viatoll będzie przeszkadzał w transporcie do 50 km? U mnie w okolicy wszystkie żwirownie mają ciężarówki. Nawet znajomy który ma fastracka ma dwie czy trzy sztuki. Ciągniki ma dlatego, ponieważ ma gospodarstwo. A gdy nie ma prac na roli wozi nimi żwir. Fastracka chciał sprzedać. Nie było kupca. Nie do końca się sprawdził. Choć na początku myślał całkiem jak ty. Szybki sprzęt do transportu i na rolę.

Tego, że wg ciebie, gdy kopci na carno to pompa i wtryski do roboty juz nie komentuje niech ci będzie.

Do koszenia lotniska nawet na dwa mulczery wystarczy sprzęt dużo słabszy. Bo tym na ropę nie zarobisz. Chyba, że na tym lotnisku jest trawa w pas (potrzebna duża moc) a ty masz znajomości i ci dobrze zapłacą.

Do odśnieżania na drogach gminnych czy powiatowych wystarczy sama ciężarówka. Na drogi wyższej kategorii z jedną ciężarówką masz słabe szanse się dostać. A na gminne czy powiatowe sypiesz na pakę żwir i masz lepiej dociążony pojazd niż fastrack. I jesteś dobra konkurencją dla kolesi z traktorkami. Zrobisz szybciej, szerzej itd.

Te wyliczenia kursów zwykłym ciągnikiem czy fastrackiem trochę mnie rozbawiły. W praktyce wyjdzie, że zamiast 4 kursów ciągnikiem zrobisz góra 5 czy 6 fastrackiem. Jeśli trafisz na takiego który ma skrzynię 80 km/h. Bo szczerze powiem nie znam się na fastrackach i nie wiem czy czasami te mniejsze modele mają w ogóle przełożenia pozwalające osiągnąć 80 km/h A co za tym idzie czy da się je w ogóle odblokować na 80 km/h? Tak naprawdę tylko ciężarówką jesteś w stanie zrobić dużo więcej kursów. Bo ma lepsze zawieszenia, hamulce, większą moc czy choć by nie ma przyczepy i jest nią łatwiej manewrować w ruchu ulicznym.

Ciężka noga ma wiele do spalania. Ale nie o to mi chodziło. Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Jak ci będzie jeździł pracownik tego nie wiesz. Chyba, że będziesz z nim jeździł. Posadź narwanego i zobaczysz. Zresztą co mu powiesz, że ma wozić szybko czy wolno? Tu napiszę jeszcze raz. bo widzę wcale nie zrozumiałeś. Powiedzmy traktor 200 KM ma prędkość max 55 km/h. Więc ma wolniejsze przełożenia niż fastrack 200 KM z v max 65 km/h. Więc silnik ciągnika ma lżej. Bo musi ciągnąć ten sam ciężar z mniejszą prędkością/wolniejsze przełożenia. Czy naprawdę trzeba tak proste rzeczy dwa razy tłumaczyć? Dodać do tego trzeba rozpędzanie stanowiące duże obciążenie dla silnika. Chyba nie muszę tłumaczyć który ma lzej? Kierowca znajomego wciskał gaz do dechy i tylko półbiegi wbijał. A silnik za każdym razem wypluwał pokaźną porcję czarnego dymu. Podsumowując, ciągnik będzie jak to wcześniej gdzieś czytałem bardziej idioto odporny niż fastrack. Ze względu na wolniejszą jazdę. No chyba, że ty będziesz jeździł autostradami po 80 km/h od początku do końca trasy non stop.

No i jeszcze jedno trzeba dodać. Jak chcesz tym fastrackiem tak po 80 km/h z tym żwirem śmigać to potrzebna porządna przyczepa. I to naprawdę porządna za porządne pieniądze. Nie myśl, że kupisz kawałek taczki za 20 tys i będziesz tak śmigał po 80. Bo koła pogubisz. Tak jak mój znajomy. Dodać trzeba, że taka przyczepa na konkretnych kołach jest szeroka. I 50 km/h czasami jest ciężko jechać w dużym ruchu a ty chcesz 80. Podsumowując za jednego fastracka z dobrą przyczepą. Będzie 2 lub 1,5 ciężarówki wywrotki z hds em. Która w budowlance bardziej się przyda niż fastrack. Oczywiście to nie mój problem zrobisz jak zechcesz.

 


Edytowany przez hubertuss, 16 listopad 2015 - 08:35.


#124 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2015 - 12:59

Jaki Ciągnik doTransportu

ciekawe jak ciężarówka pojedzie w terenie



#125 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 13:17

Jaki Ciągnik doTransportu

Ja nie mam czasu na takie głupio mądre dyskusje. Napisałem co myślę. A ty możesz się dalej wymądrzać. Bo do tematy na pewno nic nie wnosisz. Właściciel tematu napisał, że chce wozić także kostkę i pustaki. Ciekawe tylko na jakiej budowie znajdzie chętnego by na plecach je rozładował. Bo żaden robotnik palcem mu nie kiwnie, Chyba, że będzie z jego firmy. Ale to tez oznacza, że ów robotnik nie będzie wtedy robił czego innego. Chcecie bawcie się w fastracki. Ale z tego co tu czytam to widzę, że ta firma budowlana ma dopiero zaistnieć. A właściciel ma nie wielkie pojęcie o tym co chce robić.

Otwierasz firmę budowlaną to wywrotka z hds 6x6 lub 6x4 to najbardziej uniwersalne rozwiązanie.



#126 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 16 listopad 2015 - 13:57

Jaki Ciągnik doTransportu Kolego tak Viatoll przeszkadza, ja nie szukam ciągnika na żwirownię i nie obchodzi mnie co kto ma i gdzie. Kolejna sprawa ja wiem co potrzebuję, skoro szukam ciągnika to on jest mi potrzebny a nie auto ciężarowe. Koszty serwisowania i utrzymania przemawiają za ciągnikiem a nie autem. Kolejna sprawa, masz zakaz wjazdu dla aut ciężarowych w daną ulicę i tym nie wjedziesz a ciągnikiem można. Po co mi HDS jak on waży kilka ton i obniża ładowność auta? Wiem czego szukam i do czego mi potrzeba. Od załadunku mam koparkę więc HDS zbędny. Co rejon to inne stawki. Jedni robią by robić inni robią i mają z tego jakiś zysk na czysto, więc nie ma,co mówić że nie ma z tego kasy. Chyba że jestem dla Ciebie konkurencją to co innego. Jeśli bym potrzebował auta to nie był bym na tym forum tylko na wagaciezka, i tam pytał się o auto do transportu z HDS'em.

Czarny dym oznacza że silnik nie nadąża spalić zbyt dużego nadmiaru paliwa a nie że silnik ma ciężko. Ty chyba jeszcze w życiu mało widziałeś. Mnie nie musisz uczyć zasad działania oraz nie musisz mnie uczyć mechaniki. Kolejna sprawa po to są przełożenia by obroty przełożyć na prędkość i oszczędzać paliwo. Ciągnik spali tyle samo co auto ciężarowe na tych odcinkach więc od razu ucinam spekulacje o spalaniu

Co do załadunku i rozładunku, wywrotka jest do ziemi, kamieni, piachu itp. Laweta będzie służyć w 90% do przewozu innego sprzetu, czasami coś się przewiezie jakieś palety ale rozładować na budowie to żaden problem bo będzie tam moja koparko ładowarka, więc powiedz mi kto będzie to ręcznie ściągał? Ty chyba dawno nic nie budowałeś ani nie robiłeś. Teraz pustaki czy nawet kostkę przywiozą Ci nawet z innego miejsca oddalonego o 300km bo i tak cię to taniej wyniesie niż byś miał kupować na miejscu i przyjedzie z HDSem bo to się przy kupowaniu zamawia. Musisz się kolego jeszcze dużo nauczyć bo same prospekty to za mało i nic nie wniosłeś do tematu, prócz zbędnej kłótni. Skoro ja chcę sobie na lawecie palety przewieźć to znaczy że mam czym to rozładować logiczne prawda? Wystarczy chwilę pomyśleć.

Edytowany przez MARIO-MECALAC, 16 listopad 2015 - 14:09.


#127 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2015 - 15:14

Jaki Ciągnik doTransportu

kolego hubertus kolega mario mecalac ma pewnie wiele więcej pojęcia o prowadzeniu firmy i co najważniejsze wie jak się pracuje na pieniądze a ty tylko teoretyzujesz



#128 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 16:13

Jaki Ciągnik doTransportu

Ok wiesz co chcesz kupić lepiej niż ja. Bo to twoja firma i z tym polemizować nie mam zamiaru. Wiesz co już masz, wiesz czego szukasz. Ok. Ale tu mnie rozbawiłeś

 

Czarny dym oznacza że silnik nie nadąża spalić zbyt dużego nadmiaru paliwa a nie że silnik ma ciężko. Ty chyba jeszcze w życiu mało widziałeś. Mnie nie musisz uczyć zasad działania oraz nie musisz mnie uczyć mechaniki. Kolejna sprawa po to są przełożenia by obroty przełożyć na prędkość i oszczędzać paliwo. Ciągnik spali tyle samo co auto ciężarowe na tych odcinkach więc od razu ucinam spekulacje o spalaniu

 

Fakt ja w życiu nie wszystko widziałem. Ale ty się jednak musisz dużo uczyć. A na pewno o zasadach działania silnika spalinowego pojęcia ci brak. Masz racje czarny dym oznacza że silnik nie może spalić zbyt dużej ilości paliwa. Ale dlaczego jest go za dużo to już pojęcia brak. Jedziesz na pusto bez obciążenia nie dymi, pod obciążeniem dymi. Dlaczego? Nagle psują się pod ciężarem wtryski i pompa jak pisałeś wcześniej, że to wina pompy i wtrysków? Zostawiam to bez komentarza bo to nie temat o tym.

Fakt mniejsze obroty silnika przy szybszych przełożeniach pomagają oszczędzić paliwo. Ale też bardziej obciążają silnik. Więc silnik o mocy 200 KM będzie mniej obciążony, gdy przełożenia pozwalają mu jechać z prędkością 55 km/h niż ten sam silnik który jeździ z prędkością 80 km/h. Tylko o to mi chodziło.

Koszty serwisowania ciągnika są mniejsze niż auta ciężarowego? Polemizował bym. Koszt opon? Ile kosztuje jedna do dużego ciągnika ile do ciężarówki? Jak szybko zetrą się te w ciągniku na asfalcie? W jd znajomego szybciej zdarły się przednie od hamowania poleciał przedni most (Załącza się napęd przy hamowaniu, opony przednie raz, że się szybciej ścierają i mają mniejszy obwód a dwa są dodatkowo naciskane co jeszcze zmniejsza obwód - Zbyt duża różnica obrotów niszczy most). No i dostępność części. Skrzynie biegów, mosty czy silniki oraz inne graty do ciężarówki używane żaden problem. Do ciągnika tak dużo używek nie ma.

300 km to ci przywiozą jak zamówisz całego tira. Prosto od producenta. Nikt ci mniejszej ilości nie przywiezie specjalnie dla ciebie. Co innego gdy np hurtownia zamówi całego tira u producenta i część zdejmie sobie na placu a resztę ci dowiezie prosto na budowę. Ale to się musisz do hurtowni dopasować. Bo jak chcesz na teraz mniejszą ilość to nikt ci 300 km nie przywiezie. No chyba, że odpowiednio zapłacisz. Nie trzeba się budować tylko logicznie myśleć.

Podsumowując ja się tu z nikim nie kłócę. Nikomu nie każę kupować to co mi pasuje. Napisałem tylko co o tym myślę. A ty se możesz kupić co chcesz twoja firma twoja kasa.

 

 



#129 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 16 listopad 2015 - 17:28

Jaki Ciągnik doTransportu

Już od jakiegoś czasu obserwuję ten temat, choć nie na bieżąco. Szkoda czasu na udowadnianie swoich racji, komuś kto ma inne doświadczenia, niekoniecznie prawdziwe w innych warunkach. A najbardziej przeszkadza mi odchodzenie od tematu a używanie argumentów "ad personam". Najwięcej do powiedzenia mają przeważnie ci, którzy niewiele wiedzą lub nie potrafią myśleć.

 

Do @mario-mecalac:

Nigdy nie znajdziesz pojazdu, który będzie spełniał wszystkie Twoje kryteria w 100%. Może się okazać, że będziesz szukał jeszcze kilka lat a czas ucieka. Przeważnie dowiadujemy się, czy dokonaliśmy dobrego wyboru po fakcie. Owszem im więcej wiemy tym wybór będzie lepszy, ale czy łatwiejszy? - wątpię.

Dla jednego pojazd X będzie idealny, zaś dla kogoś innego już się nie sprawdzi.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#130 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 16 listopad 2015 - 17:48

Jaki Ciągnik doTransportu

Ja się nie muszę uczyć bo widzę że Ty jesteś super mechanik i na wszystkim się znasz i wiesz lepiej.

 

Powiedz mi zatem czemu silnik pod obciążeniem kopci na czarno? Koparko ładowarką jak dojadę do pryzmy i wcześniej mi kopciła na czarno, a po regeneracji pompy i wtrysków czar prysnął i przestała kopcić co się stało?

 

Powiem więcej delikatnie dymka puści bo musi jak to Diesel i tu nagle się jeszcze coś pojawiło po tej regeneracji, nie powiem co bo czekam na twoją wielką mądrość co jeszcze oraz czemu oddaje się razem pompę i wtryski a nie samą pompę lub wtryski? Jak mi odp na te pytania będziemy dalej rozmawiać.

 

Pisałeś wyżej że nie znasz się na Fastracach to czemu je odradzasz ? Ja się nie znałem zagłębiłem w temacie podzwoniłem, popytałem się, dużo czytałem i szukałem informacji na jego temat i się przekonałem.

 

Jeśli śmieszą Cię moje wyliczenia to widać że małolat jesteś i mało realnego życia znasz. Ja to przerabiałem więc wiem co piszę i chyba nie doczytałeś do końca że to też zależy od odległości jaką trzeba pokonać.

 

 

Wyjaśnij mi zatem to bo tego chyba nikt prócz Ciebie nie rozumie  

Fakt mniejsze obroty silnika przy szybszych przełożeniach pomagają oszczędzić paliwo. Ale też bardziej obciążają silnik "

 

Jeśli twój znajomy jeździ z załączanym przednim napędem to opony polecą i most to samo masz w Koparko ładowarkach więc słaby przykład. Mówisz o oponach a pomyślałeś choć przez chwilę że nie kupujesz jednej opony tylko 2 lub 4 na oś? i cenowo już wychodzi to drożej ? Opony rolnicze taniej kupisz w porównaniu do opon budowlanych czy ciężarowych. Jak auto sprawuje się w delikatnym błocie nawet 5 cm ? Nie pojedzie bo się ślizga a ciągnik pójdzie ze względu na bieżnik.

 

Wyjaśnij mi jeszcze  " opony przednie raz, że się szybciej ścierają i mają mniejszy obwód a dwa są dodatkowo naciskane co jeszcze zmniejsza obwód - Zbyt duża różnica obrotów niszczy most " Model 3230 ma równe koła więc gdzie ta różnica?

 

Części są dostępne od ręki to nie jest jakiś wynalazek lecz skrzynia i mosty ZF. U pośredników drogie bezpośrednio od producenta tanie i można zamówić je poprzez str www. żaden problem w dzisiejszych czasach o części. To nie Komuna.

 

Czy prowadząc firmę myślisz że nie mam umowy z hurtowniami i producentami na zapotrzebowanie? Czy stawiasz dom z jednego Auta ciężarowego czy z kilku takich transportów? Jak robisz kostkę wokół domu to z dwóch palet czy kilkunastu palet? Na auto ciężarowe wchodzi 15 palet. 

 

Jeśli nie wiesz co oznacza skrót TIR to nie pisz bo się ośmieszasz. TIR to Transport International Routier   czyli po Polsku bo może nie znasz Angielskiego   Międzynarodowy Transport Drogowy. U nas się to mówi po prostu transport na plandece lub dłużycą.

 

Jeśli mam zapotrzebowanie na mniejszą ilość to wolę zapłacić dodatkowe 100-200 zł zależy jaka odległość i mieć z dowozem, i teraz jeśli tę cenę cenę podzielisz przez nawet 8 palet to masz śmieszne pieniądze które i tak odzyskasz od inwestora bo doliczasz transport lub cenę za usługę podnosisz dalej mam Cię uczyć? Jeśli wchodzisz na robotę to już wiesz ile materiału potrzebujesz i wcześniej sobie planujesz  co i jak .

 

Najbardziej mnie wkurza że ktoś słyszał od znajomego znajomego jakieś historie. Dla mnie liczy się info z pierwszej ręki a nie zasłyszane 3x i przekręcone 5x  przez kogoś.

 

Kolego AlaCapone zgadzam się z Tobą co do wyboru maszyny. Żadna maszyna nie spełni oczekiwań w 100 % ale w tych 90 % zawsze spełni. Ja mam Mecalaca 12 msx Do przepychania  pryzmy słaby do jazdy na dłuższe odcinki za wolny. JCB 3 cx do przepychania super ma moc, do przejazdów też świetnie bo szybka. Ale na prywatki już nie bo za duża nie ma jak się obrócić palety za chodnik o szerokości 1m już nie poda a Mecalac tak. Więc każda maszyna jest do czegoś stworzona.

 

Choćbym miał tym Fastrackiem tylko na lawecie coś przewozić to będę zadowolony bo jak nie u mnie na swoje potrzeby to dam na usługi i kasa będzie się kręcić. Autem w terenie nawet po twardym nie pojeździsz bo się będzie ślizgać, a ciągnikiem będziesz jeździł jak inni będą stać. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 05:48
  •  

#131 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 16 listopad 2015 - 18:16

Jaki Ciągnik doTransportu

To może ciężarówka rolnicza- 1:48 piękne ujęcie  :)  

 

 

#132 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 16 listopad 2015 - 18:29

Jaki Ciągnik doTransportu

O nie panie hahaha. Już widzę tych Polskich urzędników którzy podważają producenta że to nie Auto rolnicze lecz zwykła ciężarówka itp albo będziesz ganiał z papierami i certyfikatami. To jest fajne ale nie w Polsce 

 

Jak się nie mylę to Mercedes, Man i Volvo Też to mają lub Iveco. Nie tylko Tatra


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 16 listopad 2015 - 18:49.


#133 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 listopad 2015 - 19:03

Jaki Ciągnik doTransportu

Widzisz niby taki oblatany jesteś a za każdym razem udowadniasz, że to tylko twoje zdanie. I nic wspólnego z realem nie ma.

A więc po kolei.

Nic nie musi puszczać. To, ze diesel nie oznacza, że zaraz musi na czarno dymić. Niby kopciła ta ładowarka przed regeneracją. Ale i po dymka puszcza. Ale mowie nie chcę z tobą tu dyskutować. Uważasz, że silnik dymi na czarno pod obciążeniem  a gdy ma lekko nie bo pompa i wtryski padła ok.

Tak nie znam się na fastrackach. Ale widzę i wiem co znajomy o tym myśli. Ma żwirownie i rok w rok drogi robi. Wygrywa przetargi w gminie. Fastrack mu się nie sprawdził. Mógł by kopic jeszcze ze 2. A nie kupuje. Są jeszcze 2 jd 1 case. Nie wspomnę o całej masie innych sprzętów wartych miliony.

Jeśli czegoś nie rozumiesz. To po pierwsze nie wyrywaj z kontekstu. A przytocz całą myśl. A po drugie poproś kogoś dorosłego, aby ci przeczytał. To jest po polsku jasno napisane.

Pisząc o przednich oponach i moście miałem na myśli ciągniki rolnicze. Tam gdy hamujemy przedni napęd sam się załącza. Taki niby oblatany jesteś? Co ci wyjaśniać. Tam jest wszystko po polsku napisane. Jeszcze raz to samo tłuc? Zapoznaj się jak działa układ napędowy ciągnika. Bo zaznaczyłem, że piszę o ciągnikach. Oczywiście wiem, że fastrack ma hamowane każde koło.

Pisząc tir miałem na myśli potoczne nazywanie samochodów ciężarowych z naczepą. Powszechnie stosowane na tym forum i nie tylko. Ale rozumiem, że chciałeś być złośliwy i błysnąłeś wiedzą z wikipedii.

Tak wszystko temu inwestorowi będziesz doliczał? A on taki głupi będzie płacił? Tak wszyscy głupi a ty mądry. Dzisiaj się liczy cena usługi. Bo każdy szuka w 10 miejscach i się targuje.

Napisałem co słyszałem i widziałem u znajomego. Który ma dużą firmę od lat. Realizuje inwestycje za miliony. Może miejscami trochę dosadnie. Ale widzę wielką złość bo nie po myśli. Popartą zabawnymi argumentami. Nazywasz mnie małolatem. Ale sam się tak zachowujesz.

PS nie miej żalu ale jak czytam, że może będziesz za 2 lata jakieś lotnisko kosił. Będą tam czekać na ciebie te 2 lata? Czy może lotnisko dopiero robią? Ciągnik będzie w tej firmie głównym środkiem transportu? A co teraz nim jest? Żuk? No ale co tam udawać oblatanego w branży można. Tak sobie myślę, że ty może zaczynasz ta firmę prowadzić czy jak. Po prostu nie sprawiasz wrażenia osoby w temacie jeśli patrzyć na to co piszesz.


Edytowany przez hubertuss, 16 listopad 2015 - 19:15.


#134 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 16 listopad 2015 - 19:28

Jaki Ciągnik doTransportu

Jak widzisz nie odp na moje pytania więc nie wiesz nic. Kończę dyskusję z Tobą, bo ja doskonale wiem co i jak a Ty się nawet nie umiesz wypowiedzieć na temat swojej wypowiedzi.

 

Nie wiesz jak się robi interes twój problem. Po prostu trzeba sobie przekalkulować koszty roboty i materiału albo dogadać się z inwestorem na temat transportu proste i skuteczne. Jest wiele sztuczek które się stosuje by zarobić i by wszystko było w porządku. Mnie interesują równe koła a w Fastracu takie są, więc inne koła mnie nie interesują. 

 

Nie odbiegaj od tematu który jest na początku. Inne ciągniki mnie nie interesują więc był czas się wypowiedzieć na ten temat. Teraz tylko odbiegasz od tematu nie potrzebnie.  

 

Już Ci wcześniej napisałem że nie obchodzi mnie co kto ma i gdzie. Mnie interesuje info z pierwszej ręki. Masz taki ciągnik to się wypowiedz proste prawda?

 

Kopcić a puścić delikatnego dymka to jest różnica którą Ty nie ogarniasz bo się nie wypowiedziałeś na moje pytania czyli = nie wiesz o co chodzi. 

 

 

A tak na marginesie bo mi się teraz przypomniało. Zadzwoń sobie byle gdzie na skład nawet oddalony o 5 km i poproś by Ci coś przywieźli za darmo. Krótko mówiąc zapomnij o tym lub czekaj aż trafi im się kurs w twoją okolicę. 


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 16 listopad 2015 - 20:05.


#135 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2015 - 21:46

Jaki Ciągnik doTransportu

to jak z tą pompa i wtryskami odpowiedz koledze na pytanie



#136 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 392 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 17 listopad 2015 - 00:11

Jaki Ciągnik doTransportu

Cześć Mario ! Szkoda czasu na dyskusję z Hubertuss bo mimo,że w paru miejscach (pewnie przez przypadek) ma rację to na robotach ziemnych napewno się nie zna i opierając swoje wypowiedzi na tym co tak jego kolega wozi po żwirowni i czym nic do tej dyskusji nie wnosi...

Jeśli ktoś myśli,że ciężarówka 6x6 jest w stanie zdziałać w terenie więcej niż ciągnik z tandemem na odpowiednim ogumieniu to zna się na tym jak świnia na kawiorze...

Tak jak Ty ja też działam trochę w tej branży od ponad 7 lat i jak na jakąś budowę przyjeżdża ciężarówka ze żwirem, pulpą, bloczkami fundamentowymi czy betonem to nie ma znaczenia ile ma napędzanych osiek...najpierw trochę walczy tymi swoimi kółeczkami jak od taczki a potem wypada z szoferki zapłakany kierowca w "adidaskach" albo nawet sandałkach...wpada po łydki w błoto i pyta mnie czy nie wiem kto by mu pomógł w tej sytuacji...a ja na to "jak się da to się da" :) i przyjeżdżam moim traktorkiem z taką czołgową linką...i wyrywam chwasta B)

Dla tych co jeszcze nie wiedzą...do robót ziemnych w terenie to najpierw wozidło, potem ciągnik rolniczy z tandemem a na koncu ciężarówka 4x4 , 6x6 ale to zostawmy dla tych co do pracy na budowie chodzą w w/w "didaskach" lub klapkach :D

Prawie zapomniałem...jest jeszcze Kraz 6x6 na kołach balonowych ale te z racji poziomu technicznego, "dziurawych" zbiorników na paliwo oraz promienia skrętu zostawmy już prawdziwym twardzielom ;)


No tak dla ciebie jak kabina między osiami to zastosowania takie same. Fendt xylion i Fastrack to dwie zupełnie inne maszyny do innych zastosowań. Fendt dedykowany jest bardziej dla rolnictwa precyzyjnego, do pracy z narzędziami z przodu. Fastrack to maszyna do zastosowań podobnych jak klasyczny ciągnik z większą możliwością agregowania narzędzi na tyle.

 

Ręce mi opadły jak to przeczytałem i nie jestem w stanie nic więcej napisać poza.... :blink:
 



#137 Share TomekGociniak

TomekGociniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 17 listopad 2015 - 00:11

Jaki Ciągnik doTransportu JD 7430 PREMIUM z automatyczną skrzynią biegów 55 km/h polecam jak Najbardziej sam jeżdżę w transporcie z automatyczną skrzynią biegów i nigdy nie było problemu z nią

#138 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 392 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 17 listopad 2015 - 00:27

Jaki Ciągnik doTransportu

Jeszcze trochę opon ma. Ewentualnie można tył wymienić a przód jeszcze trochę pośmiga.

 

Poza tym zapomniałeś chyba że nowy taki kosztuje 2x tyle co ten 4 letni. Więc jak dla mnie cena nie jest jakaś wygórowana.

 

A przy negocjacji ceny pewnie by nówki opony dorzucili na tył.

 

Zakładanie, przekładanie opon z osi na oś to totalne dziadostwo zwłaszcza jeśli sprzęt ma robić. Te opony to są dobre ale tylko do tego żeby dojechać na nich do domu. Potem zdejmujemy koła wieziemy do wulkanizacji i wymieniamy na nowe (za gruba kasę) a te gonimy jakiemuś frajerowi, który się zachwyci,że jeszcze można na nich polatać.

Opony w pojazdach terenowych, ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych mają sens do max 50% zużycia bo potem tylko napędzają koszty przepalonym bez sensu paliwem. Wyjątkiem są tylko ciągniki latające większość czasu po łąkach z kosiarkami, zgabiarkami, prasami itp. sprzętem do użytków zielonych bo tu jeśli nie mamy na kołach opon "trawnikowych" to rolnicze zjechane nawet w 80% idealnie dbają o to żeby nie niszczyć darni.

Jeszcze jedna ważna zasada przy sprzęcie z napędem 4x4 a zwłaszcza na równych kołach...jak wymieniamy to wszystkie 4 bo to taniej niż naprawiać póżniej rozbity przez zbyt dużą różnicę w średnicach opon układ napędowy...myślę,że Mario jako użytkownik Mecalaca wie o czym mówię B)
 



#139 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 17 listopad 2015 - 08:11

Jaki Ciągnik doTransportu

@extrabyk Wie albo i nie wie. Jak mu to tłumaczyłem, to odniosłem wrażenie, że nic z tego nie rozumie. Mam racje nie mam racji. Nie jestem nie omylny. Ale, że pisałem nie po twojej myśli to musiałeś dodać, że przez przypadek mam rację. Nie ma jak to choć wbić szpileczkę komuś, kto pisze inaczej niż ty. Ja nie muszę mieć zawsze racji. Wystarczy, że jest tu sporo nie omylnych. Obaj zachowujecie się jak byście co najmniej po jednym odcinku autostrady zbudowali. A tak naprawdę bez urazy, nawet z tego co piszecie widać, że to jakaś tam drobna dłubanina. Jeden ma iveco i koparkę a rozpisuje się jak to mu materiały po 300 km wożą i jak to inwestora obciąża. Napisałem co robi mój znajomy, który ma żwirownię od 15 czy 20 lat. Po żwirowni to on nic nie wozi. Buduje drogi, prowadzi prace rozbiórkowe. Wytwarza kruszywa. A więc doświadczenie ma. Nie musicie się z tym zgadzać. Ale po co te bajko pisanie?

Podsumowując @extrabyk twoją wypowiedź traktuje jako kolejną wypowiedź na poziomie zagniewanego dzieciaka po którego myśli nie piszą. Co prawda z dowodem osobistym. Ale na poziomie dziecinnym.

 

JCB odpada. Widziałem oglądałem i tego dziwaka nie chcę. Żeby to naprawić to ktoś kumaty musi być i to bardzo. Fastrack nie jest liderem w ciągnikach, wszedł w ten rynek bo wszedł i nic poza tym. Jedyna fajna sprawa to prędkość przelotowa nawet 80 km/h.

 

To jak to jest? Raz piszesz tak a raz, że super maszyna. łatwo się naprawia, części od ręki. Przecież niby taki wyuczony jesteś i wszystko wiesz? Obracasz się w budowlance i fastracka nie znasz. Przecież to taki super pojazd budowlańców. Tam gdzie inne nie wjadą on wjeżdża. A ty go nie znałeś?

 

Zawsze wynajmowałem auto do transportu, ale chce mieć coś swojego. Na pewno nie będzie to auto ciężarowe z tego względu że Viatoll, tacho, podatek drogowy, drogie ubezpieczenie a koszty filtrów i paliwa są zbliżone do siebie. Na ciasnoty mam Iveco o ładowności 3,5 t ale wozić cały dzień to się nie opłaca, a wynajmować auto to też nie zawsze można się zgrać w czasie no i złotówki uciekają zamiast zostawać w kieszeni.

 

Ale nie uszukujmy się, nikt nie kupił by kilka ciągników tej samej marki jak by tak wszystko padało. Wiadomo że w budowlance jakoś kontrolują tonaż itp a w rolnictwie nie i się ładuje ile wejdzie plus dostawki. Więc wniosek sam się nasuwa kto przeładowywuje ale nie wszyscy i coś te skrzynie wytrzymują.

 

Piszesz tu jak byś co najmniej tą autostradę zbudował. A jak ci zabraknie 3 palety kostki czy pustaków na tej budowie to tez tym iveco 300 km pojedziesz? Czy karzesz wysłać ciężarówkę i jak to piszesz obciążysz inwestora? Nie dziwię się też, że nie rozumiesz co do ciebie piszę. Skoro nawet pisać po polsku nie potrafisz poprawnie. To jest fajne z ostatniego twego postu "Ty się nawet nie umiesz wypowiedzieć na temat swojej wypowiedzi." A co ja też będę złośliwy.

PS z tym żukiem czy lublinkiem mało się pomyliłem pytając co teraz jest głównym środkiem transportu.

 

Kolego pawel885 na pierwszej stronie napisałem czemu nie chcę JCB.

No ja nawet nie myślałem przyczepy podpinać pod zaczep kulowy tylko pod ten jak w ciężarówkach, nie wiem jak on fachowo się nazywa, na pewno on jest górny.

 

A niby taki oblatany jesteś. Chciałeś czegoś tu mnie uczyć. A takich podstaw nie znasz. Ja żwirowni nie mam. Ale wiem, że ciężkie przyczepy tylko na kuli. Wspomnę tylko, że znajomy tak ciąga. Ale przecież on się nie zna. Ty natomiast jako szpec przyczepisz sobie przyczepę 20 ton na górny zaczep i będziesz tak 80 km/h po drogach śmigał.

 

Nie ma co kombinować.

 

Wybór padnie chyba na JCB Fastrack. Dużo prospektów przejrzałem, danych technicznych, rysunków jak to zawieszenie jest skontruowane itp.

 

To nie ty pisałeś o mnie, że małolatem jestem i prospekty oglądam?

Podsumowując Fastrack czy ciągnik ma jakąś tam przewagę nad ciężarówką w ciężkim terenie.. Ale czy wszystkie budowy prowadzone są w ciężkim terenie? Faktycznie autostrady budujecie? Przecież na budowę muszą dotrzeć inne pojazdy a nie wszystkie to fastracki. Moim zdaniem korzyść z ciężarówki i tak jest większa niż z fastracka. Jeśli zestawimy wady i zalety obu pojazdów. Ale to tylko moje zdanie. Wy kupujcie co chcecie. No może nie tylko moje bo fastracki w firmach budowlanych zwłaszcza z jedną koparką i busem to prawdziwa rzadkość. A i w dużo większych firmach rzadko się je spotyka.

I jeszcze jedno w tym roku w okół mojej wsi oraz w koło sąsiednich było do zrobienia kilkanaście kilometrów dróg żwirowych od zera. Znajomy o którym pisałem robił do spółki z innym znajomym. Jeździł fastrack, ciągniki i wywrotki. Wszystkie pojazdy sobie radziły z tym, że ciężarówki znacznie częściej kursowały nawet w porównaniu z fastrackiem.

Zostawcie też w spokoju tą pompę i wtryski. Bo nie wiem czy świadomie dla draki, czy naprawdę się nie znacie? Ale gdyby czarny dym pod obciążeniem dla diesla oznaczał tylko i wyłącznie problem z pompą i wtryskami. Ludzie by remontów kapitalnych nie robili.


Edytowany przez hubertuss, 17 listopad 2015 - 08:25.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 05:48
  •  

#140 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 17 listopad 2015 - 10:31

Jaki Ciągnik doTransportu Nie wiem co Cie boli bardziej. To że mam 29lat za 5 miesięcy 30 i że mam firmę, czy to że mam firmę zaryzykowałem i kupiłem sprzęt na leasing. Maszyny mam po 140tys jedna a są dwie, mam auto za 50 tys to Iveco za gotówkę. Wszystko spłacone i bez kredytów już. Planuję zakup kolejnego sprzetu jakim jest Fastrac cena do 200tys zl plus do tego laweta i wywrotka kolejne ponad 100tys oraz chcę dokupić mini taką do 2,5 t która też kosztuje ponad 100tys zl netto.

Wiec kolego powiedz mi boli Cię to że ja może i młodszy niż Ty bo swego wieku nie podałeś jak byś się wstydził lub coś ukrywał. Że ja osiągnąłem coś w młodym życiu a Ty nic ? I teraz się za to mścisz i próbujesz coś narzucić?

Nie było mi lekko pracowałem po 14-16h dziennie by szybko spłacić zobowiązania, wykonałem kilka większych robót za które dostałem porządne pieniądze, mam kontakty, dwie brygady po 4 ludzi plus dwóch operatorów. Ja czasami z doskoku siadam na maszynę jak mam czas a operator potrzebuje wolne. Jestem szanowany, czego mi więcej potrzeba?

Doczytałeś w ogóle ze zrozumieniem o transporcie czy pominąłeś bo piszesz z du..py w tym momencie jak mi czegoś braknie. Jeśli ty nie umiesz obliczyć sobie ile materiału potrzeba na daną budowę trudno twój problem. Przy obliczaniu ile materiału potrzeba dodajesz 10-15% więcej i raz mi się zdążylo że mi brakło dwóch palet przez łuki itp bo inwestor tak sobie zażyczył. Każdy dolicza sobie przywóz materiałów, chyba że robisz nom stop dla tej osób większą robotę to pomijasz transport.

Tak nie byłem zainteresowany i jak Cytujesz coś do cytuj dokladnie czemu nagle zmieniłem zdanie, co mnie przekonało. Ja się nie boję przyznać do błędu i do tego że zacząłem czytać i interesować się Fastraciem. Nie wiedziałem nic na jego temat, to się doczytałem i poszerzyłem swoją wiedzę.

Wieczorem napiszę elaborat na temat tego dymienia, przełożeń i wtrysków bo widzę że kolega ma jakiś problem z tym a resztę użytkowników przepraszam za kłótnie, ale nie lubię jak ktoś wciska kit nie mając o czymś pojęcia.

Edit:

Jak cytujesz to ze zrozumieniem. Napisałem wyraźnie że na zaczepach się nie znam i nie wiem co będzie lepsze, wiec tu Ci się nic nie udało z cytowaniem. Kolejna sprawa z autkiem pisze wyraźnie że na ciasnoty, czytaj ze zrozumieniem że duże auto nie wjedzie i trzeba materiały składować w innym miejscu i przewozić. Napisałem również że auta wynajmuję ale złotówki uciekają.

Cytujesz i próbujesz mnie oczernić nie cytując dokładnie. To tak jak oglądać wiadomości w TVN-nie oraz siejesz nie potrzebnie propagandę tak jak to robi PO

Edytowany przez MARIO-MECALAC, 17 listopad 2015 - 11:00.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy