Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki Ciągnik doTransportu


155 odpowiedzi na ten temat

#41 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 22:27

Jaki Ciągnik doTransportu

ja sobie takiego przebiegu nie jestem w stanie wyobrazić ja do setki



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 22:25
  •  

#42 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 22:35

Jaki Ciągnik doTransportu

Czasami zaczynamy o 5 rano na pole ponad 100 km tam juz czeka zaladowana przyczepa i z powrotem na firme kiprowanie ladowanie ziemi i znowu na pole i nast przyczepa do 10 w nocy bez przerwy chyba ze zlapie sie gume lub popsuje sie kombajn



#43 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 12 październik 2015 - 23:02

Jaki Ciągnik doTransportu

No to ładnie jak od 5 rano do 22 człowiek ładnie zmęczony musi być. I Ty targasz to ciągnikiem 150 KM? Co do opon jak w miejscu zawracane to nic dziwnego że w jedno lato wykończone. A to w lubelskim takie odległości czy zagranicą ?



#44 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 13 październik 2015 - 01:58

Jaki Ciągnik doTransportu

Trochę dodam od siebie do tematu.

Ciągniki JD (duże modele) mają dość słabe półosie jak do transportu z tandemami. To są ciągniki typowo do ciężkich prac polowych z maszynami półzawieszanymi a nie do transportu z przyczepami tandem, tridem itp. W necie jest pełno fotek z takimi zestawami gdzie ciągnik "siedzi" na zaczepie a koło z kawałkiem półosi leży sobie obok.

Przyczepy tandem samochodowe są pewnie dobre do transportu drogowego ale w terenie żadna moc nic nie da bo cała masa przyczepy z ładunkiem opiera się na osiach przyczepy zamiast tak jak w przyczepach ciągnikowych te 2-3 tony nacisku przekazać na zaczep ciągnika...może ktoś powiedzieć co to jest te 2-3 tony ale tak może powiedzieć tylko ten kto nie jezdził ciągnikiem z tandemem w terenie...

Jeszcze o wspomnianym przez kogoś MB 1800...można dyskutować na temat tego jak on wygląda i takie tam ale prawda jest taka, że za 6-cio letniego JD serii 6xxx , 7xxx czy 8xxx to nie kupisz ponad 20-sto letniego MB 1800 w dobrym stanie...te ciągniki to legenda i nikt czegoś takiego nie sprzedaje chyba,że jest w opłakanym stanie a jeśli jest naprawdę zadbany to cena jak na polskie warunki bedzie zaporowa.

 



#45 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 październik 2015 - 06:49

Jaki Ciągnik doTransportu

No to JCB fastrac - szybki, mocny, roczniki do wyboru aby kasa była



#46 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 13 październik 2015 - 07:41

Jaki Ciągnik doTransportu

W Angli farma ma ponad 4tys ha a najwieksze pole ma tylko 16 ha same male kawalki i to jeszcze nie symertyczne ziemia jest dzierzawiona i co 3-4 lata zmienia dzierzawce aby bylo zmianowanie upraw .Przez 10 lat nie bylo zadnego wypadku z polosiami raczej przyczepy nie wytrzymuja .Najwieksze przyczepy ciagaja ciagniki od 150 KM do 230 KM a sa sytuacje ze duzy ciagnik nie moze wjechac bo ciasno w bramie nie ma tam miedz jak u nas tylko mury z kamieni wkolo pola i nie wolno tego ruszyc bo zabytek chroniony.Mniejszym sie wjezdza na zyletki .W Angli nikt w rolnictwie nie uzywa przyczep jak u nas na gorny zaczep wszystko na hak a przyczepy posiadaja przewaznie hamulce hydrauliczne na olej dopiero pomalu pojawiaja sie pneumatyczne i sa dla angoli czyms dziwnym i glupim bo ciagnik musi miec sprezarke


Utopienie i zakopanie takiej przyczepy to norma na codzien po kombajnie ziemia jest miekka troche ciagnik poboksuje i zawiesza sie na zaczepie na ziemi wtedy z tylu pcha ladowarka teleskopowa a z przodu podczepia sie 2 lub 3 ciagniki Jesli przyczepa jest zaladowana cala to ciezar bardzo dobrze sie rozklada na kola i wcale nie czuc niewiadomo jakiego nacisku na hak 100 razy gorzej jest jak sie ma pare ton na przodzie przyczepy a tyl pusty w tedy to cisnie ze jedzie sie jak by nie wiem ile bylo ladunku



#47 Share Riczson

Riczson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2015 - 09:13

Jaki Ciągnik doTransportu

Kolego pracowałem troche na johnym 7200r w połączeniu z przyczepą Joskin KTP24/27 zestaw bez załadunku ważył ok 22 ton( ważone na wadze) Przeważnie ładowane było na niego full ziemi lub kamienia (35/40 ton) Radził sobie całkiem nieźle i do tego w trudnym terenie po budowie piach i górki całkiem spore. Bez problemu załadowany potrafił wyjechac pod sporą góre ale niestety tylko w manualu. Automatyczna skrzynia jak najbardziej spoko ale tylko na ulice i to bez górek.

 

Kolega  krzysiek1979  dobrze mówi z tym rozmieszczenie ładunku jak pełna przyczepa nic nie czuć ze coś sie wogole ciągnie na haku ale jak tylko część i do tego z przodu to masakra



#48 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 13 październik 2015 - 09:14

Jaki Ciągnik doTransportu Kolego pawel885 na pierwszej stronie napisałem czemu nie chcę JCB.

No ja nawet nie myślałem przyczepy podpinać pod zaczep kulowy tylko pod ten jak w ciężarówkach, nie wiem jak on fachowo się nazywa, na pewno on jest górny.

Co do półosi to wydaje mi się to abstrakcją że przy takich wielkich maszynach które są stworzone do ciężkiej harówki tak się urywają. To jak dać porównanie gąsienica w koparce lub pęknięta łyżka. Poprostu jak się nie szanuje to są tego skutki. Wszystko trzeba robić z głową.

Jak by tak padały jak kolego mówisz to by w Niemczech czy we Francji nie były na każdym kroku. Są to drogie maszyny a jednak bardzo popularne na zachodzie, czy nawet u "ruskich".

Tak jak pisałem potrzebuje ciągnik maxymalnie 10letni.

#49 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 13 październik 2015 - 14:13

Jaki Ciągnik doTransportu

Automat na teren gorzytsty to porazka nie nadaza zmieniac biegow Kiedys jechalem Clasem ostro w dol predkosc ok 60 km i za chwile pod duza gore po jakichs 40 metrach ciagnik sie zatrzymal ...na manualu mozesz przeskoczyc kilka polbiegow i nie ma takich niespodzianek A jezdzac JD 6 190R dwa biegi  w dol (polbieg dobierze sobie komputer sam ) i wylazil naprawde pod konkretne gory



#50 Share lambogrand

lambogrand

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Slaskie

Napisany 13 październik 2015 - 14:37

Jaki Ciągnik doTransportu

ja ursusem 1224 ciagam 2 przyczepy z burtami na 100cm ladunek 21 ton plus przyczepy 6 tj. 27 ton lekko nima czarny dym z komina



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 22:25
  •  

#51 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2015 - 14:38

Jaki Ciągnik doTransportu

wszystkie maszyny są dobre twoim zdaniem które są na rynku bo by ich nikt nie kupił i masz w tym dużo racji to nie polskie kopalnie że ciągle na nie płacimy choć są nie rętowne , ale koledzy ci mówią które maszyny są naprawdę dobrę choć leciwe i dlatego trzymaja cenę jesli są w dobrym stanie a JD czy MF można często kupić w okazyjnej cenie a dlaczego wyciągnij sam wnioski ja jestem osobiście zwolennikiem maszyn które są już po testach i maja dobrą opinię .



#52 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 13 październik 2015 - 15:13

Jaki Ciągnik doTransportu

JD to sprzet z najwyzszej polki i naprawde twardy kon w ciagu sezonu kiedy liczy sie pogoda wymiana oleju przekroczona o 400 mth i chlopaki cisna gaz do oporu i ciagniki chodza  nie biora oleju nie maja wyciekow sprzeglo nie  do zdarcia usterki przewaznie z elektronika jakies pierdoly  z amortyzacja przedniej osi ale serwis to ogarnia 



#53 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 13 październik 2015 - 19:11

Jaki Ciągnik doTransportu

Skoro JD odradzacie To co powiecie na temat DEUTZ FAHR,Valtry T213-T194  oraz FENDT 819-822 Vario?

 

Minus Valtry dla mnie to to że ma mały NM. Serwis ok 100 km ode mnie więc względnie do zaakceptowania.

 

Minus Fendt'a NM- Korbanek - części tylko na zamówienie i czas oczekiwania - odległość serwisu.

 

U mnie gór czy ostrych wzniesień czy podjazdów to nie ma. Praktycznie płaski teren,więc tutaj można być spokojnym.

 

Nie wszystkie maszyny są dobre moim zdaniem. Na pierwszej stronie kolego podałem w pierwszym poście jakie marki mnie interesują oraz to że maszyna maxymalnie do 10 lat. 



#54 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 13 październik 2015 - 19:52

Jaki Ciągnik doTransportu

Rozumiem Cię, że chcesz w miarę nowy sprzęt ale niestety prawda jest bolesna a najlepiej obrazuje to wysokość a raczej niskość cen dość nowych ciągników renomowanych marek, które są mocno zaawansowane technicznie. W ciężkiej pracy zawsze wygra ciężki "koń" z dużą pojemnością silnika i maksymalnie prostą skrzynią biegów. Ciągnikami ze skrzyniami vario pracuje się bardzo przyjemnie ale zobacz jak tanie są te ciągniki już w wieku 5-7 lat z przebiegiem 5-10 tyś Mh... przypadek ? Raczej nie. Tego tak naprawdę nawet na zachodzie nikt nie naprawia tylko wymieniają na nową całą kompletną skrzynię a to już 50- 100 tyś zł. plus robocizna. Farmerzy, których stać na tak wielką utratę wartości w zamian za komfort pracy i prestiż firmy kupują taki sprzęt a jak dojdą do w/w przebiegów to do dilera i biorą nowe a stare diler na internet i do Polski...a tu dziki wschód Kolego :( Skrzynie biegów z półbiegami oraz vario trzeba regularnie kalibrować i dbać o oleje,filtry i prawidłowo eksploatować (a są różne niuanse w zależności od producenta) a jak jest z serwisowaniem to widać po tym co ktoś wyżej napisał (ponad 400 godzin więcej bez wymiany oleju). Niestety bardzo dużo jest sprzętu zaniedbanego serwisowo i to na zachodzie ! Gwarancja się kończy a potem farmerzy rżną sprzęt na maksa i po najniższych kosztach bo i tak zakładają z góry,że wymienią ciągnik na nowy po 5-7 latach. Jak widzę jesteś z branży usług robut ziemnych i nie wiem jakie masz doświadczenie z serwisami maszyn budowlanych ale jeśli chodzi o serwis nowoczesnych ciągników to możesz się zdziwić polegając na firmowych serwisach...oni co najwyżej wymienić oleje umieją a i to trzeba się samemu znać i patrzeć na ręce bo...ręce opadają jak się widzi co i jak ci "fachowcy" robią :o


Jeszcze coś...z Twojego nicku wnioskuję, że masz Mecalaca a boisz się Fastracka...jedno i drugie to taki trochę wynalazek ale mają cechy i zalety o których inne maszyny mogą tylko pomarzyć. Fastrack ma budowę modułową podobie jak stary poczciwy MB 1800 i inne modele ciągników Mercedesa. Dzięki temu naprawy są dużo łatwiejsze niż w klasycznym ciągniku. Pada skrzynia biegów ? Wyjmujesz ją, wżucasz do bagażnika Berlingo, Partnera czy coś w tym stylu. Jeśli naprawa jest za droga lub nie ma jej kto zrobić to kupujesz taką skrzynię. To samo z mostami. Używanych części jest masa a ceny dość przystępne.



#55 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 13 październik 2015 - 19:57

Jaki Ciągnik doTransportu

Panowie w Angli na duzych farmach nikt o sprzet nie dba poniewaz sa to maszyny wynajete nowe od dealera np JD  farma placi 300 funtow na tydzien za ciagnik i totalnie go olewa ma w d... mth i wymiany oleju a jak sie zepsuje to przywaza nastepny ciagnik nic do nich nie dokladaja jedynie jak sie gume zlapie to klejenie opony i paliwo mija dwa lata i dealer zabiera go i niech sobie robi z nim co chce sprzedaje do europy wschodniej lub rematuje a farma bierze nastepne ciagniki Dwa lata temu Jd w Angli dawal nam ciagniki nowe aby nabic w nim 1000 mth potem je zabieral i sprzedawal jako uzywane bez vatu dla farmerow .Tak to tam dziala mamy 4 tys ha i zadnego wlasnego ciagnika.



#56 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 13 październik 2015 - 20:10

Jaki Ciągnik doTransportu

Każdy kraj ma swoje realia ale faktem jest,że super zadbany sprzęt od zachodniego farmera...serwisowany na czas markowymi olejami...itp...itd...to już przeszło do historii i prawie się nie zdaża a napewno nie da się kupić takiego sprzętu w Polsce od naszego handlaża bo oni takiego sprzętu nie kupują. Jest za drogi i nie da się na nim zarobić. Oni biorą to co jest zajeżdżone lub z poważnymi defektami, które póżniej usuwają po najniższych kosztach. Ciągniki, kombajny, sieczkarnie młode rocznikowo są przygotowywane do sprzedaży tak jak samochody w komisach. Czyszczone, pucowane a lakier się poleruje i nakłada wosk. Wymienia się wytarte gałki dżwigni, nakładki pedałów i wszystko co zdradza duży przebieg a na koniec robi się nowy przebieg na liczniku i pisze w ogłoszeniu jaki to mało jeżdżony sprzęt bo chodził tylko z opryskiwaczem albo sadzarką do ziemniaków i takie tam pierdoły i bajki....



#57 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 445 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 13 październik 2015 - 20:19

Jaki Ciągnik doTransportu

Dokladnie tak jest w Angli sa coraz wieksze farmy male upadaja a wielkie molochy bazuja na sprzecie wynajetym bo nie trzeba mechanikow i naprawiac we wlasnym zakresie tak jest taniej i mniej problemow a sprzet z najwyzszej polki z najlepszym wyposarzeniem GPS klimatronik  itp



#58 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 13 październik 2015 - 20:19

Jaki Ciągnik doTransportu

extrabyk owszem Mecalac jest dziwakiem zwanym inaczej Menelem :D ale to bardzo prosta maszyna, nie ma w nim kompa itp rzeczy, z elektryki tylko to co potrzeba do cewek przekaźników, bezpieczników, świateł, ładowania, odpalenia i co tam jeszcze potrzebne. Fastrack ma bardzo dużo elektroniki oraz są wadliwe skrzynie, tylko nie pamiętam w jakich to modelach.

 

Co do serwisu nawet się nie wypowiadam bo szkoda słów. Mam dobrego kumpla co serwisuje maszyny budowlane Cat od ponad 20 lat więc z jakimiś awariami czy coś to sobie poradzi. Maszyny budowlane a rolnicze tak naprawdę nie wiele się różnią,bo to tylko silnikami, układem paliwowym i kabiną się różnią. Hydraulikę, mosty, zmiennik momentu i skrzynię biegów mają bardzo zbliżone do siebie.

 

O Vario zdążyłem poczytać więc odpada. Młody rocznikowo ciągnik potrzebuje, z tego względu że w Leasing będę brał a Leasing jest tylko do 10 lat maszyny. Skoro więcej osób mówi o Fastracku to może mi go ktoś bardziej opisać co i jak w nim jest ?Prócz tego że jedzie 80 km/h bo to wiem :D



#59 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 13 październik 2015 - 20:43

Jaki Ciągnik doTransportu

Sam bym chętnie kupił Fastracka ale za drogo jak dla mnie. Narazie cieszę się z posiadania "pancernego" Fiata 140-90 z mechaniczną skrzynią. Jedyne co się w nim włącza guziczkiem to światła awaryjne :) Jak na swoje gabaryty i moc 140 KM jest ciężki bo waży 7 ton. Jeśli się tylko nie dopuści do spadku obrotów poniżej 1600 i turbina nie przestanie dodawać mocy to rwie wszystko jak czołg :) Targałem już parę zakopanych TIRów i mam porównanie z nowym Fendtem vario (200KM) mojego kolegi, który brał udział w jednej z tych akcji...i sam byłem w szoku jak mało może 200 KM ze skrzynią vario a mój Czerwony Wojownik z 84 roku szedł jak lokomotywa :)


Wyglada na to,że Ty się boisz Fastracka jak ja Mecalaca :)

W moich stronach to znaczy na Podlasiu prawie nie ma tych Meneli. No i właśnie obawiam się tych przekażników itp. oraz złącza prądów i hydrauliki w wieńcu obrotu. Raz tylko miałem okazję chwilę się pobawić 14-stką bo mimo,że napalałem się na 12-stkę to pojechałem obejrzeć bo było blisko ale stan mnie przeraził a cena wprawiła w rechot...a gość sprzedaje to dalej już ponad rok.

Może się mylę ale chyba jesteś też aktywny na kopaczka.pl ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 22:25
  •  

#60 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 13 październik 2015 - 21:02

Jaki Ciągnik doTransportu

Tak zgadza się też tam jestem :D Przekaźników i cewek nie ma co się bać. Złącze obrotowe to tak jak w zwykłej koparce jedynie trzeba dobrze zabezpieczyć i przeczyścić główną wiązkę elektryczną i masz spokój. Co do Mecalaca pisz na priv wszystko wytłumaczę i pomogę. W Krk ich jest pełno, we Wrocławiu również dalej na północ kraju to egoztyka :D

 

A wracając do tematu. Możesz coś więcej powiedzieć i przybliżyć budowę Fastraca? Wszystko co wiesz ?




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy