Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki Ciągnik doTransportu


155 odpowiedzi na ten temat

#21 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 10 październik 2015 - 20:08

Jaki Ciągnik doTransportu

Trochę muszę się z tym nie zgodzić. Nowy tak się nie będzie psuł jak stary.Nowy to bardziej ekonomiczny, komfortowy i tańszy w utrzymaniu niż stary. Co masz na myśli pisząc o spalaniu?

 

Tak sobie myślę że może lepiej kupić najmocniejszą wersje serii 6 ale tam chyba siedzi silnik 3.8 L ? Czy się mylę?

 

Znalazłem zestawienie mocy dla serii 7 muszę poszukać jak to z serią 6 jest.

 

Te pogrubione by mi pasowały najbardziej.  Tyle tych oznaczeń że się gubię hehe.

 

John-Deere 7200 R - 200KM__936NM
John-Deere 7210 R - 210KM__983NM
John-Deere 7215 R - 215KM_1007NM

John-Deere 7230 R - 230KM_1077NM
John-Deere 7250 R - 250KM_1171NM
John-Deere 7260 R - 260KM_1217NM
John-Deere 7270 R - 270KM_1245NM
John-Deere 7280 R - 280KM_1305NM
John-Deere 7290 R - 290KM_1305NM

John-Deere 7430   - 185KM_700NM
John-Deere 7430E - 165KM_760NM
John-Deere 7430P - 170KM_768NM
John-Deere 7530   - 195KM_828NM
John-Deere 7530E - 180KM_828NM
John-Deere 7530P - 185KM_835NM
John-Deere 7730   - 185KM_859NM
John-Deere 7830   - 200KM_957NM
John-Deere 7930P - 215KM_1025NM


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 10 październik 2015 - 20:22.


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 13:14
  •  

#22 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 10 październik 2015 - 20:25

Jaki Ciągnik doTransportu

Ciagalem ladunki powyzej 20 ton JD6150R i naprawde ma ciezko (skrzynia 50 a przyczepa na haku) trzeba ok 180 KM bo mozna na rondzie wyskoczyc z felg. Przy takiej mocy juz bedzie sobie ladnie smigal i nie musi miec bezstopniowej skrzyni zeby wszystko plynnie szlo poniewaz tam biegi zmienia sie jak w samochodzie a nie jak w starym ursusie ze wszystko zgrzyta i jeczy.Cztery polowki wystarczaja spokojnie Nawet jezdzac 200 KM clasem na automacie z ladunkiem bardzo ciezkim z duzej gorki i znowu ostro pod gore automat wcale sobie za dobrze nie radzi i lepiej przezucac polowki manualnie



#23 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 10 październik 2015 - 21:23

Jaki Ciągnik doTransportu 7430 i 7530 są mniejsze gabarytowo niż 7730 i większe. 6930 ma 150KM, w premium więcej chyba to 6 cylindrowki więc większa pojemność.

Wpisz w google konedata tam masz zestawienie traktorow danego producenta i danej serii, są szczegółowe dane jak masa, opony jakie, prędkości, moc,

#24 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2015 - 23:12

Jaki Ciągnik doTransportu

kolego wyżej pisałeś jeszcze że w polu chcesz ciągać 35ton jakiego byś nie kupił to będzie miał ciężko i jeszcze  zwrotny najlepiej wiechać na karzde podwórko jak rozumię chcesz jeżdzić nie wiem czy ty dopiero chcesz zacząc przygodę z usługami czy jak bo to co trochę piszesz to nie obraż się ale dużo na wyrost , kolego odnośnie że się będzie sypał i odnośnie ekonomii to tak jak z nowymi autami palą dużo mała pojemność i silniki padają po 100tyś km np nowe fordy maluch wytrzymywał więcej. to samo jest z nowymi ciągnikami w c360 skrzynia wytrzymywała dłużej niż dzisiaj w nowych nie bież tego tak do serca ale taka jest prawda i kup taki żebyś miał blisko serwis bo starszy ogarną wszyscy a z nowymi skrzyniami to i serwisy maja problem , a wogule to już nie naprawiają tylko wymiana na nową , po za wyglądem to wszystko gorsze od starszych



#25 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 11 październik 2015 - 09:14

Jaki Ciągnik doTransportu

Ja się nie obrażam ani nie denerwuje, po to jest forum by wyrażać swoje opinie :D.

 

Nie że po polu targać, ale są takie budowy co nie ma drogi asfaltowej ani utwardzonej kamieniami. Ja będę targał max 24 t nie 35 t. Może ciut na wyrost kupuję ten ciągnik o większej mocy, ale po co zmieniać za rok czy dwa na coś mocniejszego jak już można kupić coś mocniejszego i mieć spokój? 

 

Co do zwrotności to się tylko zapytałem jak gabarytowo wypada 78xx oraz 79xx bo one mają maskę podobną do serii 8xxx.

 

Zawsze wynajmowałem auto do transportu, ale chce mieć coś swojego. Na pewno nie będzie to auto ciężarowe z tego względu że Viatoll, tacho, podatek drogowy, drogie ubezpieczenie a koszty filtrów i paliwa są zbliżone do siebie. Na ciasnoty mam Iveco o ładowności 3,5 t ale wozić cały dzień to się nie opłaca, a wynajmować auto to też nie zawsze można się zgrać w czasie no i złotówki uciekają zamiast zostawać w kieszeni.

 

Tak maluch i C-360 nie były zrobione z gównolitu jak to teraz te nowości. Na czymś muszą oszczędzić by był ruch w biznesie. Porównanie na szybko jak się nie mylę firma Mercedes model w124 bodajrze to przez niego firma prawie zbankrutowała bo się nic nie psuło po tym modelu wszyscy zaczęli produkować części które mają wytrzymać dany przebieg by był ruch w biznesie.

 

Co do starszych maszyn u mnie w okolicy mam dwóch ale nawet malucha bym im nie dał a nikogo innego nie znam, więc wole serwis zawołać. Do JD seriws mam w Radomsku ok 40 km ode mnie firma Małolepszy. Zna ktoś tę firmę? Znają się na rzeczy ? Chodzi mi o serwis. Tam jakie skrzynie siedzą? Są to ZF'y? jeśli tak to się nie boję bo mam znajomego co te skrzynia ogarnia. 

 

Ale nie uszukujmy się, nikt nie kupił by kilka ciągników tej samej marki jak by tak wszystko padało. Wiadomo że w budowlance jakoś kontrolują tonaż itp a w rolnictwie nie i się ładuje ile wejdzie plus dostawki. Więc wniosek sam się nasuwa kto przeładowywuje ale nie wszyscy i coś te skrzynie wytrzymują.



#26 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 12 październik 2015 - 18:50

Jaki Ciągnik doTransportu

Mam jeszcze pytanie jakie są wady i zalety  John-Deere 7200 R - 200KM__936NM , John-Deere 7530   - 195KM_828NM oraz John-Deere 7830   - 200KM_957NM ?

 

Chciał ciągnik zapiąć pod coś takiego http://wielton.com.p...zepy-skorupowe/  model Przyczepa Rolnicza - Skorupa PRC-2hp/w18 Budowlanka Krótka, oraz pod takie niskopodwozie http://www.mascus.pl...qlgrjkkc.html. 

 

Biorę również pod uwagę takie przyczepy samochodowe

http://www.mascus.pl...9/vftpvjsk.html

http://www.mascus.pl...m/uhmmlkkl.html

http://www.mascus.pl...1/lfipkgkl.html

 

Tylko nie wiem jak z naciskiem na tylną oś ciągnika. Czy te zestawy są odpowiednie czy może coś innego polecacie?

 

Czy ktoś z was posiada DTR czyli instrukcje obsługi ciągnika JOHN DEERE 7530, 7830 oraz 7200R? Był bym bardzo wdzięczny za pomoc.

 

A tak z innej beczki jak tu się daje pochwały że ktoś mi pomógł ? Bo nigdzie nie widzę takiej opcji


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 12 październik 2015 - 19:27.


#27 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 20:49

Jaki Ciągnik doTransportu

Kolego coś takiego z tych co mają kiper 3 stronny bo skorupa to fajne na pokaz ale mało praktyczne na usługi w usługach musi być jak najbardziej uniwersalne , lawetka jak na moje oko ok ciągnik 200koni da z tymi wszystkimi spokojnie radę tylko nie po polu jak wcześniej pisałeś bo koła będą wpadać na pole musi być koło typu jak od samolotu czyli balonówka ,acha coś co ci mogę jeszcze doradzić odnośnie przyczepy z tych modeli jakimi jesteś zajnteresowany czyli tandem to bardzo praktyczna sprawa przy ciężkich ładunkach i w ciasnym terenie to jest oś skrętna ja  mam tandem bez skrętnej i ze skrętną i skrętna to coś pięknego w ciaśniejszych miejscach

a tak z innej beczki to dzięki za pochwałę



#28 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 21:03

Jaki Ciągnik doTransportu

Ja ciagalem skorupowe przyczepy na tandemie dwu i trzy osiowe ale o co chodzi jesli przyczepa ma tylko resor na dyszlu to lepiej jest jak ma  kola rozmiar jak w naczepie w ciezarowkach poniewaz balonowe przy 50 km na h to bedzie podskakiwac pusta jak pilka .



#29 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 12 październik 2015 - 21:09

Jaki Ciągnik doTransportu

Szukałem gdzie się daje pochwe aż znalazłem lecz nie byłem tego pewny.

 

Skorupa jest fajna na czysty kamień bo ziemia będzie się kleić, ale chodziło mi o dyszel i ogólnie o ramę. Czyli mówisz że lepiej będzie się spisywać typowa naczepa samochodowa?

 

Nie, nie po polu źle mnie musiałeś zrozumieć, nie będzie to po polu. Powiem Ci że nie widziałem używki z osią skrętną. A jak z naciskiem na tylną oś ciągnika? Warto dociążać tylne koła przez dociążniki czy jak to się tam zwie? Bo przód  to wiadomo że trzeba.

 

Właśnie tandem lepszy na poduszkach czy na resorach? Bo sam dyszel nie będzie, musi być pełna amortyzacja naczepy. Wiadomo że większe koszta przeglądu ale też i lepszy komfort podczas jazdy


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 12 październik 2015 - 21:12.


#30 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 21:25

Jaki Ciągnik doTransportu

kolego czy ciągałes kiedyś na balonówkach to po pierwsze po drugie to miałem namyśli balonowki większe niż w naczepie  nie mówimy tutaj o sprzęcie zabawkowym podkreśliłem jak od samolotu a nie od szybowca a samolot rozwija prędkości trochę większe jak 50kmh i waży więcej niż zabawka , i jeszcze chciał bym cię widzieć jak wyjeżdzasz z 25tplus ciężar przyczepyto jest jakies 30iwięcej tony i ostry skręt traktorem czy to sobie wyobrażasz np.wyjazd z budowy na asfaltową drogę ,podpowiem ci bo pewnie nie ciągałes albo urwiesz dyszel albo sciągniesz opony albo traktor będzie się ślizgał na asfalcie dlatego właśnie polecam oś skrętna ona to właśnie wyprowadza podobna sytuacja jest przy cofaniu na ciasną budowę z asfaltu,

Do założyciela postu jeszcze odnośnie skrzyń biegów to kiedyś fendt international steyr z jeden model renault miały skrzynię biegów zf a dzisiaj nie wiem przednie mosty to są przewaznie zf



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 13:14
  •  

#31 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 21:34

Jaki Ciągnik doTransportu

Jak doladujesz z 25 ton na hak d*pa ciagnika siadzie i zrobi sie jakby na kapciach stal dlatego biez ciagnik z najszerszymi oponami i wzmacnianymi tylnymi felgami nie trzeba zadnych obciaznikow w kolach tylko na przod .Duze przyczepy na tandem maja przewaznie tylko resor na dyszlu a kola sa na takich wachadlowych wozkach


Akurat pracuje na takim sprzecie juz 10 lat i wyciagalem tysiace ton Przyczepy BAILEY oraz GRYFITHS jadac z gory przyczepa potrafi rozpedzic ciagnik do ponad 70 km



#32 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 21:37

Jaki Ciągnik doTransportu

a kto by doładował na hak 25 ton to nawet nie jest możliwe , wyrwało by tyl w ciągniku a w przyczepie wyłamało by dyszel, a zobciążnikami się z tobą zgadzam jak najbardziej



#33 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 21:46

Jaki Ciągnik doTransportu

A jednak tak sie robi na zachodzie przyczepa tylko trzeszczy  a woze ziemniaki gdzie na przyczepie jest czasami 90 procent kamieni takie tam maja ziemie i nic sie nie wyrwie w duzym ciagniku 3 osie w przyczepie w wiekszosci odciazaja ciagnik przyczepa przy wjezdzaniu na szose z pola rwie asfalt jak maslo



#34 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 12 październik 2015 - 21:51

Jaki Ciągnik doTransportu

Co do wzmacnianych felg to jak je rozpoznać by sprzedawca nie wcisnął kitu?

 

Z tym obciążnikiem to się tylko tak dla pewności pytałem bo wydawało mi się że naczepa już tę rolę spełnia. Co do opon wciągniku też wiem że musi być konkretny but, większa płaszczyzna tym mniejszy uślizg kół i mniejsza szansa na poślizg kół przy ruszaniu.

 

Teraz nie wiem jakie opony mają być w tandemie. Balony czy samochodowe bo na budowach czasami ciężki teren, ale jak bagno to się nikt nie będzie tam pchał wiadomo.

 

Jeśli tylko trafię na używkę z osią skrętną to ją kupię, chyba że nówkę kupię i dołożę tą opcję. Ale to będzie zależeć już od $ za ile kupię ciągnik.

 

Oś skrętna oszczędza opony oraz nie niszczy terenu przy skrętach przez co jest lżej skręcić bo nie występują siły tarcia 



#35 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 21:58

Jaki Ciągnik doTransportu

W duzych ciagnikach wszystkie felgi sa pelne zadnych srub miedzy tarcza a obrecza a dodatkowa wzmacniana felga ma dodatkowe zelastwo(szpilki sa dluzsze i ida przez taka obrecz) w miejscu przykrecenia szpilek do piasty



#36 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 22:01

Jaki Ciągnik doTransportu

wzmocnione felgi to dokładnie ja nie wiem ale myślę że moje są wzmacniane to znaczy środkowa blacha  bardzo gruba czyli u mnie jest jakies 15mm i felga jest spawana bo u kolegi felga jest skręcana to ma ciągle problemy tylko że ja mam ciagnik małej mocy 125km i 7 ton wagi więc ty przy mocy 200koni musisz miec coś grubszego tak myslę choć ja mam antyk i tam wszystko było robione mastwnie w dzisiejszych ciągnikach tak mocnych rzeczy nie robią bo muszą na częściach zarobić a to czy balony czy tirowskie to musisz sam wiedzieć jedne i drugie są dobre tylko mają swoje wady i zalety i zastosowania



#37 Share MARIO-MECALAC

MARIO-MECALAC

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Częstochowy

Napisany 12 październik 2015 - 22:03

Jaki Ciągnik doTransportu

Czyli w takim np 7200R są pełne felgi i wzmacniane tak?

 

A jeszcze mam pytanko w sprawie przebiegu. Ile ciągnik 5-7 letni powinien mieć realnego przebiegu? Czy można przyjąć jak w maszynach budowlanych przebieg w przedziale 1500 mth rocznie?

 

EDIT:

 

Czyli tak podsumowując 

 

Balony w trudny teren lecz skaczą na pusto 

 

Tirowskie 

 

W łagodny teren najlepiej utwardzony, normalnie się zachowują przy jeździe na pusto i są tańsze niż balony :D

 

Czyli na moje potrzeby Tirowskie wystarczą w zupełności  


Edytowany przez MARIO-MECALAC, 12 październik 2015 - 22:08.


#38 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 22:10

Jaki Ciągnik doTransportu

Propo opon takie samochodowe beda w razie wymiany duzo tansze niz balonowka traktor bedzie mial takze to lzej ciagnac bo tirowskie opony tak latwo nie ugna sie pod ciezarem a w blocie wiadomo balon lepszy jednak na pusto bedzie podbijac przyczepe jesli bedzie jeden resor wiem to bo byly u nas takie przyczepy na wielkich balonach ale sie nie sprawdzily moze jakby przyczepa miala resory na osiach bylo by inaczej


Dokladnie jak piszesz licz min 1500 mth na rok tam takie ciagniki pracuja swiatek piatek


Dokladni jesli chodzi o felgi to jak w 7200



#39 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2015 - 22:17

Jaki Ciągnik doTransportu

no ja nie zrobię 1500 jakiegoś tysiąca o oponach to tak jak pisałem wcześniej będziemy polemizować ja osobiście więcej jeżdzę na balonach dla mnie jest fajniejsza jazda mam też na tirowskich i z tym sie zgodzę że są tańsze i pewnie wolniej zię zużywają na długich trasach i to jest największa zaleta tirowskich a ogulnie przyjemniejsza jazda dla mnie jest na balonach tylko drożej asfalt ich zdziera i są drogie ale ten temat pomińmy to trzeba wypróbować



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Ciągnik doTransportu Dzisiaj, 13:14
  •  

#40 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 447 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 12 październik 2015 - 22:23

Jaki Ciągnik doTransportu

Dokladnie jak mowisz w jedno lato to zdzieram tirowskie ale wykancza je zawracanie na miejscu opony tak sie wyginaja ze jakby mialy pospadac z felg a czasami ciagnikiem robie 600 km dziennie




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy