raterro

Jak odpowietrzyć hydraulikę MF 3080

Polecane posty

raterro    1

Nie piszę w moim imieniu, naprawa miała polegać na wymianie pompy i tyle, ale wyszło, że nie tylko, i raczej trzeba będzie kogoś zawołać, al nie mój traktor, nie mój problem, osobiście lepszy byłby jakiś ursus z ciężkiej serii ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

lepszy pod jakim względem? po prostu kupując MFa z tej serii trzeba być świadomym w co sie pakujesz i albo mieć cierpliwość do szukania informacji albo zaprzyjaźnionego mechanika broń boże jakiegoś z PGRu :P Wtedy pracujesz MFem z bananem na ustach :D Może teraz troche pyskuje ale po pół roku walki z róznymi przypadłościami jestem prawie na tym ostatnim etapie (banan na ustach  :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

dostępność.... 10 lat temu można było mieć z tym problem... No chyba, że musisz zobaczyć co kupujesz... ja mam katalog i telefon i za 20-25zł przesyłki to wole coś na polu zrobić niz włóczyć sie po sklepach. Co do ceny.... no fakt moga być porażające w dużej liczbie przypadków a czy są jakościowe lepsze to nie wiem bo jeszcze niczego 2x nie robiłem

 

Pare postów wyżej zadałem pytanie.. czy jak ciągniesz za dźwignie hydrauliki zewnętrznej to przydusza silnik? bo, że nie działa podnośnik to wiem.... ale czy w ogóle pompa się kręci i cokolwiek tłoczy?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

nic się nie dzieje. Na pewno tłoczy, bo czasem zaskakuje wałek, albo blokada, napęd na przód, oraz przyśpieszacz, poza tym, widać, że tryb jest w odpowiednim miejscu, i się kręci, a także gdy przyciśnie się bodajże odpowietrznik? to takie jak kilka razy większa kalamidka(ten górny) to wali olejem jak głupia. Manometr mam, także pomierzymy ciśnienie.

Edytowano przez raterro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no to cóż.... widać te 17bar jakoś wyciąga że te sprzegła załącza i rozłącza.... wspomagania brak, druga sekcja wysokiej wydajności nie reaguje... założe sie, że pompa wyje?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

ale wcześniej na wyżyłowanej pompie i podkładkami na zaworze regulującym, oraz zatkanym filtrze działało, to chyba raczej powinno być teraz lepiej...

EDIT: pompa oryginalna z rexrotha

EDIT 2: pompa jest cicho, tylko czasem jak załapie te napędy, przednie, to slychać, że ma obciążenie.

Edytowano przez raterro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Czasami może być że frezy się skończyły na wałku sprzęgłowym w kole zamachowym i wałek się kreci tyle o ile a jak ma ciężej to staje. Pompa jest napędzana z wałka właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

pytanie.. skąd te podkładki wywalił? choć z drugiej strony jeśli wspomagania nie ma a pompa rzekomo nowa to.... albo sie nie kręci albo nie potrafi zassać oleju przez ten pseudoczyszczony filtr i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtr jak się dobrze postara można umyć choć raczej nie ropą olejem napędowym , ja myłem nitro i to kilkanaście razy ma byś swobodny przepływ przedmuchany nitrem itd jesli jest łatwo i szybko dostepny lepiej kupić mnie trzeba było od ręki z efektem pozytywnym i problem był własnie z filtrem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

Ma ktoś może opis który elektrozawór jest od czego? Część można wywnioskować z instrukcji, ale nie wszystkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

od dołu: reduktor, przedni naped, blokada mostów, WOM, hamulec WOM. Jak wyczyscisz dekiel przy elektrozaworach to tam są znaczki na odlewie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

dzięki, ale znalazłem opisy w instrukcji, fajnie, że pomagasz ;) jutro jak będzie pogoda, to pomierzymy napięcia, czy nie ma jakichś zwarć, ciśnienie i tego typu ;) patrzyłem na alledrogo jest instrukcja po Polsku, ale jak zobaczyłem jak to przetłumaczone, i jaka cena, to wolę sam przetłumaczyć, to co mi trzeba. Mamy teorię, że elektrozawory są zapchane opiłkami, które były wszędzie ;)

Edytowano przez raterro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

co do instrukcji z allegro.... faktycznie daruj sobie jeśli masz troche pojęcia o angielskim... ja to kupił a czasem i tak musze siegać po oryginał angielski. Tyle że katalog mam dzięki temu a nigdzie nie potrafiłem go znaleźć, ściagnąć.

 

Nie chce straszyc ale jeśli opiłki poszły w układ to.. marnie to widze. lekkie zadrapanie w roździelaczu, elektrozaworze i można wyrzucić

 

Szczerze mówiąc bardzo jestem ciekaw coście  tam napsuli :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

W tym traktorze nawet filter był pominięty w silniku, bo komuś było szkoda pieniędzy wymieniać, i założyli nowy, ale węza nie podpieli, dopuki my tego nie zrobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Coraz lepiej... Zapewne farba na nim się świeci? Wątpie żebyście to sami doprowadzili do ładu i składu. Hydraulika to podstawa. Ktoś widac sprzedał fajną rzeźbe.... 3080 którego mamy w firmie dopadł mechanik pare lat temu, zrobił za grosze a skasował tysiące.. teraz dopiero żeśmy sie pokapowali jak nas oszukał gościu no ale... chodzi, 3-4 tys godzin przez 5 lat praktycznie bez awarii. Teraz troche go dorzeźbiłem (brak autotronic) i sam sie śmieje, bo następny własciciel nie ma szans jak zajrzy w kable. no ale póki co nikt tego sprzedawal nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jest to jedyny typoszereg ciągników (3 na początku) w których elektronika ma ułatwiać nam życie ale można ją wyeliminować i wszystko oprzeć o proste przełączniki i będzie chodził. W modelach z mokrym sprzęgłem już tak nie będzie łatwo podobnie może byc z wersjami Dyna schift( ostatnie wypusty 3xxx)

@raterro o jakim węzu i filtrze piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

Fitr silnika był odpity z obiegu, i właściciela założyli nowy, a węży nie podpieli... Dopiero my to zrobiliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Filtry są dwa , powietrza i oleju. Piszesz pewnie o olejowym a te węże to czasem nie od wymiennika ciepła? (powinna być w niej woda)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no też mi sie wydaje ze to chłodzenie oleju miałeś odpiete tylko warto sie zastanowic dlaczego? czy nie byo jakiegoś uszkodzenia wymiennika i..... woda idzie do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Spotkałem się z odwrotną sytuacją : była mała nieszczelność w wymienniku i olej szedł do wody,  gość odłączył wymiennik, olej minimalnie z niego skapuje i z tego co wiem to  jeździ tak już kilka lat i nic z tym nie robi bo to ciągnik pomocniczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

chyba jednak zapowietrzona, tata zrobi w pracy odpowietrznik, i będzie chyba działało ,bo jak odpowietrzy troszkę, to się wałek zaczyna kręcić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Wiesz jeszcze nikt sprzegieł w tym traktorze nie odpowietrzał.... tzn siłownik sprzegła jazdy owszem no i hamulce a reszta.... nowy filtr założył? elektoozawory ruszają sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj