Spyke1004

Case 785 XL-Kipiący płyn z chłodnicy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Spyke1004    1

Witam mam problem z płynem w chłodnicy w swoim case 785 xl otóż jak jadę po drodze lub pracuje w polu na pełnym gazie tzn. 2500obr. silnika i raptownie puszcze gaz np jak do jeżdżam do skrzyżowania lub krańca pola i silnik wraca raptownie do obrotów jałowych 700obr 

to pluje mi płynem przez przelew chłodnicy  trwa to jakieś 5 sekund i przestaje tak jakby się jakieś podciśnienie robiło w chłodnicy i po całym dniu pracy muszę dolać ok. 2 litrów płynu zawór w korku chłodnicy jest dobry

Edytowano przez Spyke1004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego na początek wsadź wężyk do butelki z wodą i jak zaczną pojawiać się bąbelki to albo uszczelka (lub coś więcej) albo coś z krążeniem i woda się gdzieś gotuje i wysadza. Możesz zastosować też coś takiego i sytuacja się wyjaśni oczywiście jeżeli będą pojawiać się bąbelki.

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=uszczelki+g%C5%82owicy+CO2+&sourceid=Mozilla-search&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-3-0907


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To już pół sukcesu.

Więc coś z krążeniem (drożnością układu).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spyke1004    1

tylko jak najprościej sprawdzić drożność układu? Np jak jakiś kanalik się przytkał w głowicy to muszę całą głowicę rozbierać?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

W pierwszej kolejności to bym przejrzał termostat i pompę wody.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Sprawdzałeś napięcie paska od napędu pompy ?

Nie wiem, jaki masz tam układ, czy pompa pobiera gorący płyn z bloku, czy tłoczy chłodny płyn z chłodnicy. Bo może być jakaś drobna nieszczelność i do bloku tłoczony jest płyn z powietrzem, po nagrzaniu powietrze się rozszerza i w chłodnicy robi się nadmierne ciśnienie, zaczyna sadzić płyn przelewem. W samochodzie tak miałem, winna była nieszczelność chłodnicy.

Problemem też może być uszczelka pod głowicą, ma już bardzo delikatny przedmuch na wysokich obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spyke1004    1

koledzy problem sam ustał z uciekającym płynem z chłodnicy aż do dzisiaj pojechałem po nawóz i znowu dwa razy płyn uciekł przelewem jak dojeżdżałem do skrzyżowania został ślad na drodze już nie mam pomysłu co może być przyczyną?? cały układ chłodzenia jest szczelny nigdzie się nic nie poci 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Sprawdzałeś termostat? uszczelka to raczej nie jest bo w tedy by sie zapowietrzał i gotowało by płyn, jsprawdz pompe i jej napęd


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spyke1004    1

pompa pompuje i napęd jest dobry termostat jak sprawdzałem w październiku był dobry najwyżej jeszcze raz w poniedziałek spawdze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Obstawiam uszczelkę pod głowicą, ponieważ nabija ciśnienie (spaliny uciekają do płynu) i nie ma gdzie uciec przez co wywala przelewem. Najlepiej jak kupisz  test uszczelki pod głowicą tylko będziesz musiał jakoś taśmą okleić ten korek bo w traktorze jest większy niż w aucie. Polega to na tym że rozgrzewasz traktor do normalnej temperatury wsadzasz ten przyrząd w miejscu korka wlewasz trochę płynu i czekasz około 10 min ( w tym momencie dajesz mu trochę po obrotach ) i jeśli kolor płynu zmieni się na zielony oznacza to że na 100% spaliny przedostają się do układu chłodzenia. A kolor zmienia się pod zawartością CO2 http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-100ml-i5914655287.html .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Gdy by to była uszczelka to na wysokich obrotach też by płyn wyrzucało


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

No przecież wyrzuci płyn jak dostanie odpowiednie obroty i nabije ciśnienie. Uszczelka może delikatnie przepuszczac ciśnienie u dlatego co jakiś czas wyrzuci płyn aż znowu nabije ciśnienie i tak na okrągło. Kup ten test, to są groszowe sprawy a będziesz miał pewność co do uszczelki zanim wyrzucisz kasę na niepotrzebne czesci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Zgadza sie ale kolega pisze że na wolnych obrotach wyrzuca, mi padła uszczelka w renówce to zbiornik rozerwało, ja bym tu obstawiał wine pompy jesli wirnik jest plastikowy to słyszałem że lubią się obrabiać,


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domino69    6

i co wyszło z problem z wyrzucania płynu ? bo u mnie w case 845 xl robi sie podobnie też wyrzuca płyn przez odpowietrznie chłodnicy przy spadku obrotów tylko że ja zauważyłem że po dodaniu obrotów tak jakby zasysało więcej płynu z chłodnicy a po odjeciu obrotów ten płyn powraca gwałtownie do chłodnicy i wtedy dopiero wyrzuca do . sprawdzałem układ na zawartość spalin i nic nie wykazało .... czyżby była to wina pompy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marian90    0

Witam od paru dni mam dokładnie taki sam problem jak wy Panowie wyrzuca mi plyn chlodniczy  robiłem test i wyszło że uszczelka jest dobra co radzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowronn    0

Panowie mam tą samą dolegliwość na obrotach nawet po zdjęciu korka płyn "stoi " nieruchomo pod wlewem po ujęciu obrotów wywala ....?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Płynu się nie leje nigdy do pełna, bo ma dużą rozszerzalność i tak część wyrzuci, a jeżeli dalej wyrzuca to niestety ale dostają się do układu spaliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domino69    6
no u mnie się okazało że dwie środkowe tuleje lekko wystawały i uszczelka nie dolegała tylko miała luz i dlatego podczas sprężania do płynu szło czyste powietrze i tester nie pokazywał że idą spaliny... lekko zeszlifowałem tuleje i po problemie mam ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj