karol

JD 5720, 5820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ferdek07    75

Dlaczego zdecydowaliście się na jd 5x20? napewno to super ciągniki, ale i serwis drogi i spalanie nie najniższe (!podobno!) co więcej do zaoferowania ma jd 5620 niż df, lambo r3 lub r4, landini lub jakis mf w podobnej cenie?

Czy rzeczywiście przewyższa montarzem jakością wykonania i komfortem tą całą włoszczyznę z sdf?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    17

2 marca 2007r, ponad 200 mth, 2 awarie(jedna TUZ za mocne ciśnienie na pomnie, druga uszczelniacz przedniego koła) codziennie bryka z przyczepom na usługach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landwirt    0

@Ferdek07 najlepiej porównać sobie 2 ciągniki jak stoją obok siebie... w tym przedziale mocy i ceny nie ma leepszego modelu. Serwis drogi?? wcześnej mieliśmy c-385 i niby tani.. ale 4 razy w roku remont...

 

My mamy od 2006 roku JD 5720 tak jak brat wcześniej napisał (Karol) mieliśmy tylko jedną awarie po 70 mtg - błąd fabryczy nie było smarowania na sprzegle WOM w skrzyni ale naprawili i jest wszystko ok. Teraz śmiga z ładowaczem (miodzio) obsługa, widoczność, ogólnie sprzęt godny polecenia. Teraz ma ok 400mtg

Jeśli się go dobrze eksploatuje to nie można go popsuć. To nie 60-tka i nie można nim tak wariować do tego trzeba spokojnego podejścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Tak jak to powiedzial serwisant w filmie o gospodarstwie Romanowskich, teraz ciagnik jest bardziej dla czlowieka myslacego z wyksztalceniem ;) niz dla silacza :P (nie chce tu nikogo obrazac)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61
Tak jak to powiedzial serwisant w filmie o gospodarstwie Romanowskich, teraz ciagnik jest bardziej dla czlowieka myslacego z wyksztalceniem ;) niz dla silacza :P (nie chce tu nikogo obrazac)

święte słowa ale ciągniki nawet te "z poprzedniej epoki" u ludzi myślących chodziły dłużej i lepiej się sprawowały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
2 marca 2007r, ponad 200 mth, 2 awarie(jedna TUZ za mocne ciśnienie na pomnie, druga uszczelniacz przedniego koła) codziennie bryka z przyczepom na usługach.

 

Ale coś mało bryka skoro tylko 200mtg przez rok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landwirt    0

u mnie wychodzi jakieś 300mtg na rok ale teraz przy ładowaczu wyjdzie coś koło 400mtg na rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Koledzy obejrzałem ten filmik JD5620 z agregatem i cóż mogę powiedzieć pracuje ale zestaw przesadzony, po pierwsze odbija się od pola przy ruszaniu więc za lekki, na uwrociach musi składać siewnik na plecy, na pełnym nie ma szans nawrotów, w transporcie po szosie to obawiam się że 10 km/h to max a może i za dużo. Moim zdaniem wcześniej czy później przeciążenie tego ciągnika wyjdzie a najszybciej na uszczelniaczach siłowników wspomagających podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

A gdy by było na tym filmnie 5720 to ciekaw jak by sie zachowywał wkońcu jest od niego trochę cięższy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90
Koledzy obejrzałem ten filmik JD5620 z agregatem i cóż mogę powiedzieć pracuje ale zestaw przesadzony, po pierwsze odbija się od pola przy ruszaniu więc za lekki, na uwrociach musi składać siewnik na plecy, na pełnym nie ma szans nawrotów, w transporcie po szosie to obawiam się że 10 km/h to max a może i za dużo. Moim zdaniem wcześniej czy później przeciążenie tego ciągnika wyjdzie a najszybciej na uszczelniaczach siłowników wspomagających podnośnika.

nic nie wyjdzie, podnośnik ma wystarczająco dobry do tego agregatu, tylko przód za mało dociążony, dołożyć mu ze 2 setki i jeszcze by dużą babę z tyłu by powoził ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Gdzie tam agregat 3m do takiego ciagniczka to jest jednak przegiecie. U mnie MTZ 82TS chodzi w agregacie 2,7m domowej roboty i jest git :P bynajmniej zbytnio go nie przeciazam ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90
bogdan a wiesz co to racjonalne wykorzystanie sprzętu?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Racjonalne_gospodarowanie

przeczytaj definicje, następnie przeczytaj specyfikacje klasy tego sprzętu z którym pracował ten JD (akurat ten na tym filmie jest ciut za słaby, ale model 5720 już z jakimś agregatem 3m amazone spokojnie dawał by radę, ale w topicu dyskutujemy o właśnie tym modelu, chociaż jego bólem jest krótki rozstaw osi ), a wiec jakie wnioski??? nadaje sie czy sie nie nadaje??? Wielu ludzi na forum ma takie agregaty i tej klasy ciągniki i nie narzeka, jeśli producent ciągnika podaje udźwig podnoska na 5 kN to nie po to aby ładnie to wyglądało na papierze, tylko po to aby z tego udźwigu korzystać, czyż nie mam racji? No chyba że kupujemy ciągnik 120 KM a będziemy nim 3 skiby ciągać , bo może pochodzi nam zamiast 10000mth 12000mth??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

ja kupilem ten agregat bo bylo zapotrzebowanie mocy na 70 km a ma 3.5 t udzwigu to nie ma problemu z jego podniesieniem i musi chodzic nie ma bata na to


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

bOgdan nie będę się z tobą kłócił ale się nie zgadzam z Twoim tokiem myślenia, jeżeli masz na myśli agregat amazone to obecnie są same aktywne z hydropakiem lub nabudowanym siewnikiem więc bardzo chciałbym zobaczyć JD5720+Amazone aktywny 3,0m lub nawet 2,5 m dla mnie to bzdura. Zgoda trzeba korzystać z podnośnika tylko po co Ci 5 ton jak przy 2t znosi ciągnik to po pierwsze, po drugie JD chodzi bo musi i to jest kwestia własnego wybory czy się maszynę przeciąża czy nie ale później niech nikt nie narzeka że jego ciągnik się psuje. Moim zdaniem do takiego JD najbardziej odpowiedni byłby 2,5 lub 2,7m.

JD5620 zapotrzebowanie na agregat wg. prospektu to w zależności od wału i ilości rzędów łap to 60, 75KM mocy a dla siewnika Poznaniak 3,0m na talerzach i redlicach stopkowych to 60 KM, natomiast kolego obecnie Unia produkuje zestawy ECO czyli agregat plus siewnik i zapotrzebowanie mocy dla takiego zestawu jak Twój to 100-120KM a z siewnikiem Famarol to 80-100KM, więc nie kłóćmy się tylko jasno trzeba powiedzieć że ciągnik jest przeciążony ale duma rozpiera że jednak ciągnie, to masz szczęście że tak jest i nie wydałeś kasy na marne. Moja rada wlej wody w koła zaworek kosztuje około 60 zł i nie będziesz tak skakał.

A kolejna rzecz to udźwig podnośnika jest podawany przy samych hakach natomiast im dalej to okazuje się że z 5 t robi się 2.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol    34

MCKYLO ma racje sam mam 5720 i wiem że on miałby problem z tym agregatem a nawet gdybym taki posiadał nie podpiął bym go do JD. jeśli chodzi o udźwig to podawany jest właśnie na hakach a nie tak jak Bogdan twierdzi... taki przykład: mam pług 4 skibowy obrotowy waży ok 1300kg i ciągnik który ma w chrakterystyce podany udźwig 6000kg ma z nim problem... i jak to możliwe nie? trochę wyobraźnie i wszystko będzie jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

cos ci sie pomylilo z tym eco bo ja mam agregat 3 m i siewnik poznaniak 3m nie na talerzach tylko zwykły a agregat ma 2 rzedy łap to chyba kłopotu nie bedzie


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nigdzie nie napisałem ze udźwig podawany jest nie wiadomo gdzie...dobrze wiem że udźwig podany w charakterystyce ciągnika podawany jest na cięgnach, a udźwig 6000kg, w zupełności wystarczy do podnoszenia pługu o masie 1350 kg i do tego nie trzeba wyobraźni tylko trochę podstaw z fizyki, a mówiąc o amazone podałem go dlatego ze widziałem na żywo (nie był nowy) ale był dużo krótszy od agregatu unii, a i pakę miał dużo mniejsza niż produkowane obecnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

JD5620 nic mi się nie pomyliło więc zgodnie z tym co mówisz to agregat 60KM plus siewnik 60 KM (dane producenta co do wymogów mocy) więc w sumie 120KM, oczywiście uważam że w tym przypadku to to zapotrzebowanie mocy jest trochę przesadzone i akurat ciągnik 100KM świetnie sobie z tym da radę. Więc nic nie zmyślam i na 100% się nie mylę. A skoro tak Ci rwie przód ciągnika do góry na uwrociach, większej bruździe i szybszej jeździe to nie wmówisz mi że dobrze dobrałeś agregat z siewnikiem do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

przy agregatowaniu maszyn nie sumujemy mocy potrzebnej dla każdej maszyny z osobna, bo miedzy innymi moc potrzebna do pokonania oporów toczenia samego ciągnika będzie taka sama a to już zmniejsza moc potrzebną do pracy z agregatowaną maszyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    16

dokladnie b0gdan, dokladnie to przy agregatowaniu takich maszyn bierze sie 100% zapotrzebowania agregatu i okolo 50% zapotrzebowania na moc siewnika co w tym wypadku daje wlasnie 90-100 KM co jest jaknajbardziej realne.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Koledzy no nie kijem tylko pałą, zgadza się o czym mówię ja i wy że tak czy inaczej zestaw jest przeznaczony do ciągnika 90-100KM tak jak wyżej stwierdziłem, co oznacza że nasz kolega z agregatem lekko przesadził. Dyskusja pokazała w jaki a sposób należy obliczać zapotrzebowanie mocy co pomoże nam uniknąć lub zminimalizować błędy w doborze maszyn.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Ano :P kolega JD5620 przesadził, bo gdyby to jeszcze był ares z wałem rurowym i siewnik famarol... to sprzęt wg mnie dawał by rade spokojnie, wg kolegi MCYKLO trochę mniej , ale ares L/Z i poznaniak to już lekka przesada nawet wg takiego kata ciągników jak ja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj