Skocz do zawartości

Zdjęcie

New Holland T5.115 cena?


1519 odpowiedzi na ten temat

#1221 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2013 - 09:49

New Holland T5.115 cena? Tak tu dyskutujemy o owym zużyciu paliwa a ciekawe ilu z nas posiada wystarczającą ilość ciągników różnych marek aby być pewnym tego że ten akurat konkretny ciągnik spali te 2 l/h mniej od swojego konkurenta...
Osobiście obstawiałbym różnicę w wysokości ...no właśnie jakiej ?Największych różnic poszukiwałbym w łączniku między pedałem gazu a dachem kabiny-tak tym właśnie łączniku rozpierającym swoje cztery litery :D na fotelu .
Widzę zresztą że sąsiedzi kupili super hiper oszczędnego 312...i nie jeżdżą nim-ciekawe dlaczego ? ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
New Holland T5.115 cena? Dzisiaj, 06:44
  •  

#1222 Share michal7211jaron

michal7211jaron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 203 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świercze gm. Olesno

Napisany 08 marzec 2013 - 12:33

New Holland T5.115 cena? @statek zakładając że cena paliwa będzie stale wynosiła 5 zł, a już teraz jest więcej i cena ciągle rośnie, dlatgo Cię popieram ,
ale czy te nowe ciągniki zrobią tyle godzin w ciągu życia, czy czasem coś się w nim nie zepsuje, tak, że trzeba będzie
większość tej zaoszczędzonej sumy w niego wpakować, żeby te 10 000 mth wytrzymał. Do tego dochodzą koszty
codziennego utrzymania.

Do tego dochodzi to co powiedział @jaro o niezależnym porównaniu marek.

Ciężka sprawa kupno nowego ciągnika w takim gąszczu modeli.


P.S.

Jest to temat o nowej serii T5, więc chciałbym oznajmić iż być może w najbliższym czasie
T5 dostanie skrzynię bezstopniową (która pomoże w jeszcze większym oszczędzaniu paliwa ;) )
Na targach Sima w Paryżu pojawiły się modele czterocylindrowe T6 Auto Comand z bezstopniówką.

Edytowany przez michal7211jaron, 08 marzec 2013 - 12:39.


#1223 Share marrcnwlkp

marrcnwlkp

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:krajewice-gostyń

Napisany 08 marzec 2013 - 16:10

New Holland T5.115 cena?

Dzisiaj natknąłem się na informacje z targów Sima, o nowej wersji skrzynii biegów w NH T5 nazwanej Electro Command.
Z tego co się dowiedziałem to będą montowane w trzech modelach o mocy 99-143 km. Skrzynia ma 8 bigów powershift.
W pakiecie jest jeszcze komfortowa kabina z resorowaniem.

http://www.deutz-pas...13/DSC_1293.jpg

no ma być skrzynia T5 elektro command http://www.apra.pl/r...hp?content=1796 a skąd wiesz o modelach 143km?? wszedzie jest najmocniejszy 115km a ma tez byc mocniejszy??

Edytowany przez marrcnwlkp, 08 marzec 2013 - 16:10.


#1224 Share michal7211jaron

michal7211jaron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 203 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świercze gm. Olesno

Napisany 08 marzec 2013 - 17:08

New Holland T5.115 cena? Nie wiem teraz gdzie to czytałem, ale wydaje mi się na 99% że tam było 143 km. Poszperam i dam linka.

edit:

Sorki, pomyliło mi się. Te 143 km było, ale dla nowego T6 Auto Command, a dla T5 zostaje narazie 114km.
Ciekawe jakie silniki będą w T5 Auto Command, o ile wyjdzie.

Edytowany przez michal7211jaron, 08 marzec 2013 - 17:24.


#1225 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 marzec 2013 - 19:52

New Holland T5.115 cena?

Tak tu dyskutujemy o owym zużyciu paliwa a ciekawe ilu z nas posiada wystarczającą ilość ciągników różnych marek aby być pewnym tego że ten akurat konkretny ciągnik spali te 2 l/h mniej od swojego konkurenta...
Osobiście obstawiałbym różnicę w wysokości ...no właśnie jakiej ?Największych różnic poszukiwałbym w łączniku między pedałem gazu a dachem kabiny-tak tym właśnie łączniku rozpierającym swoje cztery litery :D na fotelu .
Widzę zresztą że sąsiedzi kupili super hiper oszczędnego 312...i nie jeżdżą nim-ciekawe dlaczego ? ;)


wystarczy włączyć automat na autocommand w T6 NH i JD R6 i vario w 412 i operator nie ma wplywu na spalanie. Ta sama gleba, robota i predkosc.

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1226 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2013 - 19:59

New Holland T5.115 cena? No dobrze-operator nie ma wpływu-zgoda.Wpływ za to ma zastosowane oprogramowanie np.-skąd wiesz że dobry operator nie zejdzie (tymi w/w ciągnikami) ze spalaniem poniżej wyników osiągniętych przez tego Fendta ?

#1227 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 marzec 2013 - 20:08

New Holland T5.115 cena? ja wiem ze mozna zejsc bo recznie sterujac spala mi mniej niz na tempomacie (ale z TMS)

po to kupuje taki traktor aby korzystac z tego automatu, wiec teoretycznie ktorys z tych ciagnikow bedzie palil wiecej a ktorys mniej.

Przyklad drugi na własnej skorze.
Zetor forterra 110konny + woz paszowy jeden woz - 9l
NH T5060 + woz paszowy - 7l

ten sam woz, ta sama pasza, inny ciagnik.
Obecnie NH ma 2 tys h w 2 lata wiec juz mam 4 tys ON oszczednosci wzgledem zetora
Tu operator nie ma zadnego wplywu

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1228 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 08 marzec 2013 - 20:16

New Holland T5.115 cena? jeśli pracowały na takim samym wałku, to test jest nie do obalenia :)
A sprawdzałeś ile MF pali w wozie?

#1229 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 marzec 2013 - 20:19

New Holland T5.115 cena? wyszlo mi ze tyle samo co NH (baki zalane do pełna i dolewanie karnistrem 5l)

ale MF jest nie do przebicia przy pracy w ładowaczu gdzie obroty to maks 1400

wierzcie lub nie ale 3,5l/h w trakcie gniecenia pryzmy

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1230 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2013 - 20:22

New Holland T5.115 cena? No i ok. jeżeli kupujesz z tą myślą-niektórzy jednak myślą że taki TMS bedzie panaceum na wszystko i "załatwi" im niskie zużycie paliwa.
Co do przykładu z Forterrą i NH nie bedę polemizował-ale dużo może zależeć od obrotów (a może mieszałeś Zetorem na 540 a NH na 540 E ?),zdaje się Ze ta Forterra w rzeczywistości to "łeb urwałaby" dla tego NH-więc może NH jest dopasowany lepiej "mocowo" do tego wozu ?Czynników może być sporo (oczywiście nie wykluczam tego że ów Zetor był mocno paliwożerny).
Poza konkursem :)-jakie opinie mają wozy paszowe Storti ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
New Holland T5.115 cena? Dzisiaj, 06:44
  •  

#1231 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 marzec 2013 - 20:25

New Holland T5.115 cena? ja zawsze wybierałem ciagnik pod cos. nigdy dla marki:)

Forterra mieszala tez na 540E (kombinujcie teraz jak to zrobilem);p
fakt ze polu zetor jest mocniejszy, ale spalanie i awaryjnosc to kosmos

storti widziałem raz w akcji i powalil mnie na łopatki. Dla mnie rewelacja jesli chodzi o szybkosc mieszania. WIdziałem 8m3 z auto dosuwaniem przeciwnozy.

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1232 Share Pawel20

Pawel20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 08 marzec 2013 - 20:29

New Holland T5.115 cena? Wałek na 1000 i obroty 1500?

#1233 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2013 - 20:31

New Holland T5.115 cena? Kombinować to możemy :)-mogła to być jakaś przekładnia lub (kiedyś chciałem zamówić Proximę i dowiedziałem się od Niemców że ma u nich wałek 540 E-więc zadzwoniłem do Kalisza i rozmawiałem z jakimś Czechem który kategorycznie stwierdził że nie ma możliwości zamówienia takiego ciągnika :)).Mógł być taki wałek w Proximie-mógł być i w Forterce...
No właśnie awaryjność...wiem że wychodzę na strasznego fana JD i starego Zetora :)-ale Janek ma prawie 8 lat i jak na razie cztery bezpieczniki poszły-oby tak dalej.

#1234 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 marzec 2013 - 20:47

New Holland T5.115 cena? ale ja nie mowie ze ktoras marka jest zla:)

byłem u użytkowników JD i ostatnie co chwalili to spalanie dlatego nie mam JD, moze i popelnilem bład, nie dowiem sie juz chyba

mam 7211, oj to smok jest na paliwo, ale bezawaryjne diabelstwo

tak walek na 1000 i obr 1500

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1235 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2013 - 22:42

New Holland T5.115 cena? ja koledzy powiem wam jedno. Spalanie , niektórzy mówią , że spala im 3,5 litra/h przy układaniu pryzmy. Może i tak może i nie. To forum przyjmnie wszystko. Nawet mozna tutaj wyczytać, że skrzynia typu vario tzw bezstopniowa jest bardziej ekonomiczna niż całkowicie mechaniczna, lub przełączana pod obciążeniem. Tylko nikt nie mówi, że przecież w skrzyniach bezstopnowych najmniejsze straty mocy są przy maksymalnej prędkości końcowej. Czyli taka skrzynia idealnie nadaje się do transportu. Choć oczywiście już spotkałem się z handlowcami którzy np. w przypadku case'a (puma cvx) twierdzą w zaparte, że ta skrzynia jest taka super , że nawet ma mniejsze straty mocy niż czysty powershift. Perpetum mobile i idealny świat to nie na ziemi. :)
Faktem jest i to niezaprzeczalnym że najmniesze starty mocy mają skrzynie w pełni mechaniczne. Jednak komfort użytkowania pozostaje wiele do życzenia...
A straty przekazywanej mocy w spalaniu jednostkowym niestety są istotne...

#1236 Share michal7211jaron

michal7211jaron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 203 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świercze gm. Olesno

Napisany 09 marzec 2013 - 17:52

New Holland T5.115 cena? Zgadza się, ale mając do dyspozycji nieskończoną ilość biegów i elektronikę sterującą pracą silnika komputer wybiera najsprawniejsze
przełożenie. Jak traktor ma 40 biegów to jescze dobrze, bo wybierzesz sobie (albo komputer wybierze) najbardziej przybliżony bieg do
tego idealnego stosunku, ale co gdy traktor ma tylko 20 parę biegów i jeszcze 5 z tego to pełzające, a w przedziale 10-15 km/h tylko 3 biegi?
Do tego dochodzi jeszcze zmienność obciążenia podczas pracy. Rzadko jest tak, że założysz jeden bieg i traktor od uwrocia do uwrocia
idzie z tym samym obciążeniem. Raz ,,puści dymka" raz idzie za luźno. W bezstopnówkach monitoring obciążenia może przebiegać płynnie
i odpowiednio do tego płynnie zmieniać przełożenie, a w Powershifcie zmiana biegu nastąpi dopiero po przekroczeniu pewnej wartości.

Dodatkowo przekładnie bezstopniowe w ciągnikach to nie czyste hydrostaty. To połączenie mechanicznej skrzynii z zaletami możliwości hydrostatycznych
silników. Te silniki to pompy tłokowe, a nie wirowe czy zębate, tak więc straty na nich też nie są aż tak wielkie. Moim zdaniem te minimalne straty mocy
na przełożeniach są z nawiązką rekompensowane przez nieodzowną w tych systemach automatykę, oraz moźliwość wybrania naprawdę ,,dowolnego
biegu''.

Bezstopniówki się przyjęły, zostały wytestowne przez setki inżynierów, tysiące rolników itd. itp., a wieść głosi że jest to dobre rozwiązanie ;)

#1237 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2013 - 18:02

New Holland T5.115 cena? W przypadku obciążeń "granicznych" zapewne jest tak jak piszesz.Nie bierzesz (chyba ?) jednak pod uwagę elastyczności silnika-ja na ten przykład nie potrzebuję zbyt często zmieniać biegów w czasie wykonywania prac polowych-chwilowe zwiększenie oporów pokonuję właśnie dzięki elastyczności silnika-dłuższe-no fakt-tu muszę redukować-ale czy naprawdę tak ciężko jest wykonać ten delikatny ruch nadgarstkiem ?Jeżeli ktoś dołożyłby mi do bezstopniówki różnicę ceny to wziąłbym bezstopniówkę-ale w innym wypadku musiałbym się porządnie zastanowić...

#1238 Share michal7211jaron

michal7211jaron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 203 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świercze gm. Olesno

Napisany 09 marzec 2013 - 22:35

New Holland T5.115 cena? No właśnie, ta cena.... Nie chodziło mi tutaj o to czy jakaś czynność jest automatyczna czy nie, lub czy
trzeba od czasu do czasu wcisnąć jakiś guzik od półbiega.

Chodziło mi tylko o to, że skrzynia bezstopniowa, przynajmniej według wielu użytkowników, akurat fendta w mojej okolicy,
uważa za czynnik ekonomiczności ich ciągników. Niestety nie posiadam ani Fendt'a ani Fendta Vario,
ale na ile się interesowałem budową tych skrzyni i na logikę rzecz biorąc nie powinna ona mieć znaczących strat mocy na przeniesieniu
napędu, a możliwość wyboru dowolnego stosunku przełożenia tylko zwiększa spektrum zastosowania i możliwości maszyny.

Fakt, przy zakupie trzeba dokładnie wiedzieć, co, gdzie i kiedy ciągnik będzie robił, i najważniejsze jaki ciągnik i za ile.
Z tego co wydedukowałem z informacji ,,gazecianych i ulotkowych'' to np. Case'y z cvx'em pomimo bezstopniówki,
mają tak jakby ustalone (np 40) położenia przełożeń, tylko ich zmiana następuje za pomocą bezstopniówki.
W Agromechanice w teście dwóch tych samych traktorów marki Case wariant z cvx spalał więcej niż z Powershiftem.

#1239 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2013 - 09:36

New Holland T5.115 cena? W przypadku Fendta za niskie zużycie paliwa odpowiedzialnym :D czyniłbym raczej silnik Deutza niż skrzynię bezstopniową.Stawiam dukaty przeciwko orzechom że gdyby ten silnik popełnił mezalians :D ze skrzynią PS że o mechanicznej nie wspomnę to zużycie paliwa mogłoby jeszcze spaść.Zresztą na niemieckim forum rolniczym co i rusz spotykam się z tęsknotkami za powrotem Fendta do skrzyń PS.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
New Holland T5.115 cena? Dzisiaj, 06:44
  •  

#1240 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2013 - 10:37

New Holland T5.115 cena? Koledzy bezstopniówki to fakt wygoda.Tylko zauważcie, że mega ciągniki które wykonują katorżnicze prace do tej pory były na powershift. Przykład Case Magnum czy steiger. Choć teraz ma się pojawić i wersja cvx, bo po to wymusza rynek. Każdy wiodący producent musi mieć bezstopniówkę ot i całe kulisy.. Dywagacje , że bezstopniówka będzie lub jest bardziej ekonomiczna od powershift'a, tudzież od typowo mechanicznej skrzyni to po prostu pijar marketingowy. Każdy inżynier machanik po dobrej uczelni technicznej jest w stanie to udowodnić bazując tylko na bilansie strat mocy. Fizyka się kłania i tyle. A my szarzy użytkownicy jesteśmy atakowani tylko mętlikiem informacji producentów którzy zachwalają swoje rozwiązania.

Podobne tematy