Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szybka skrzynia/szybki most c-360


83 odpowiedzi na ten temat

#61 Share majkel207

majkel207

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 797 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2016 - 22:55

Szybka skrzynia/szybki most c-360

miałem duże koła, felgi 38 i nie było problemu z rozpędzaniem ani stabilnością, jestem sadownikiem i nie ciągam nim ciężkich rzeczy, ale musiałem te koła zmienić bo były za duże i szerokie do sadu, chciałbym teraz podobną prędkość osiągać lub nawet deczko szybciej



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 02:09
  •  

#62 Share JarosawPolok

JarosawPolok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 09 wrzesień 2016 - 00:59

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Piątka to chyba bezpośrednie zazębienie? Czy nie lepiej dać dorobić talerz i trybo atakujące w różnicowym lub w reduktorze zamienić tryba od skrzyni i od tryba atakującego mechanizmu różnicowego oraz na wałku pośrednim tam? oczywiście mamy wtedy 4,28 raza większą prędkość niż na szosowych oczywiście nie wiem czy się to tam zmieści? po przełożeniu kolejności. Dodatkowo wtedy ludzie korzystając z 4x4 z wałka pośredniego musieli by albo zrezygnować albo inne przełożenie sobie zrobić. 



#63 Share Alamo

Alamo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 wrzesień 2016 - 07:58

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Tak,z wałka I stopnia,którego zazębienie łapie pierścień przesuwny, ustalony na górnym wałku skrzyni,który przebiega do reduktora i do trybu atak.Nie da się tu nic przerobić.Zmniejszając koło talerzowe,dorabiając go, oraz  tryb atakujący,to dało by to nam większe obroty napędu.Nigdy nie zaglądałem do przełożeń zwolnic,może tam jest możliwość przeróbki? dorobienie innych trybów,ponieważ jak wiemy są dwa czy 3 rodzaje zwolnic,o ile się nie mylę szybsze zwolnice mają ząbek mniej?Chyba tam siedzą dwa tryby,pierwszy daje napęd na wałek napędowy koła,jego łatwo da się zmniejszyć,pozostaje wałek dajacy naped na koło?,ten wałek ma stały tryb,który trzeba byłby powiększyć,o ząbek więcej trybu wałka napędu zwolnicy c 4011,pozostaje pytanie czy w obudowie zwolnicy wystarczy miejsca?ursus-c-360-kolo-zebate-zwolnicy-obudowa


Edytowany przez Alamo, 11 wrzesień 2016 - 08:07.


#64 Share escha

escha

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 11 wrzesień 2016 - 09:26

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Nie matakiej opcji. Piatka to jesst bezposrednie polaczenie walka sprzeglowego z walkiem wychodzacym ze skrzyni.

#65 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 11 wrzesień 2016 - 16:34

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Tak, to prawda, co najwyżej pozostają modyfikacje przy moście, lub czwartym biegu (wykonać przełożenie szybsze od piątego biegu, jeśli się da).

#66 Share Alamo

Alamo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2016 - 07:41

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Moim zdaniem zwolnice,to najprostsza i najtańsza droga do modyfikacji.

O ile zmieści się nieco większy tryb od strony wybrzuszenia zwolnicy (patrz obrazek),duży tryb obok niej trzeba byłoby zmnijszyć



#67 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2016 - 09:41

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Czy tak tanio nie powiedziałbym. Musimy zmienić cztery tryby. A przerabiając skrzynie tylko dwa.
Do tego zwolnica jest bardziej obciążona cały czas.
A w skrzyni większe obciążenia tylko na 4 biegu- tu jedynym minusem było by że trzeba wrzucić z 3 na 5 bieg, a potem Na 4.
Ci co by chcieli przerobić skrzynie radziłbym spróbować włączyć trzeci bieg a potem piąty i zobaczyć czy silnik da radę. Lepszym pomysłem było by przerobienie drugiego biegu moim zdaniem
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#68 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 13 wrzesień 2016 - 20:50

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Więc tak, krótko i na temat ;) C-4011 przy 2200 obr/min będzie jechać 27,48 km/h przy 2400 obr/min 29,98 km/h. To, że C-4011 z 3P poleci 40km/h to jak widać, trochę mija się z prawdą ;) W skrzyni nie da rady zrobić nadbiegu zamiast 4, ponieważ niemożliwe jest dodatkowe pomniejszenie trybu 4 żeby otrzymać wyższe obroty skrzyni. W zwolnice też się nie zaingeruje bo 12z półoś od C-4011 na styk przechodzi przez otwór. Jedynie mógłbyś poszukać jakiegoś ataku od szybkiego Zetora, ale wydaje mi się że nie warto się za to brać bo korpusy mogą być inne. Poza tym C-360 jest za małym ciągnikiem żeby go okiełznać przy 35-40 km/h. Jechałem Pronarem 1025 40km/h to miałem pełno w gaciach, co dopiero C-360...



#69 Share majkel207

majkel207

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 797 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2016 - 21:33

Szybka skrzynia/szybki most c-360

weź do swoich obliczeń duże koło na feldze 38 od 4512,co do niebezpieczeństwa ja latam NH sadowniczym o szerokości 120cm 42km/h, wszystko zależy od drogi i podczepionego sprzętu



#70 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 wrzesień 2016 - 06:20

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Zostaje założenie zwolnic od C-4011, szybki atak od Zetora w wersji eksportowej i koła tylne 36. Da to w sumie około 30km/h zamiast 24-25 w wersji standard. Czy warto ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 02:09
  •  

#71 Share Alamo

Alamo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2016 - 06:55

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Czwarty bieg włącza się przez pierścień przesuwny na górnym wałku,przez który włączamy też 5 bieg,dlatego niemożliwe są tu żadne zmiany.Co innego 3,2 i jedynka,tu jest pole do popisu,zazębienie odbywa się na zwykłych trybach,im większa prędkość tym na dolnym wałku średnica trybu będzie większa i mniejsza dla górnego (patrz 3 bieg) i tu bym zwrócił szczególną uwagę,jak duży tryb dolny posiada 3 bieg,trzeba byłoby dużego dolnego trybu,myślę że co najmniej z 27 cm średnicy.Zamontował bym go,na pierwszym biegu, (mamy przecież terenowe) zwrócił bym uwagę na okienko w skrzyni od dołu,najlepiej w tym miejscu bym go ustalił,jeżeli tryb miałby wystawać poza ściankę skrzyni,w okienku można wyciąć otwór,obrobić blachą,pospawać.



#72 Share igor10246

igor10246

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 18 wrzesień 2016 - 22:09

Szybka skrzynia/szybki most c-360

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 



#73 Share JarosawPolok

JarosawPolok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 19 wrzesień 2016 - 08:03

Szybka skrzynia/szybki most c-360

A co dokładnie w nim?



#74 Share Alamo

Alamo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 wrzesień 2016 - 11:55

Szybka skrzynia/szybki most c-360

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 

 Reduktor na przyspieszaczu nie uzyskuje napędu z koła pośredniego,które można byłoby powiększyć,przeniesienie napędu reduktor podaje pierścieniowo łącząc wał napędowy skrzyni z wałkiem ataku koła talerzowego,więc to co napisałeś jest wymysłem.

 

EDIT. prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć


Edytowany przez Alamo, 26 wrzesień 2016 - 07:35.


#75 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 03 październik 2016 - 21:21

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć

 

To chyba moim zdaniem byłby najrozsądniejszy pomysł do takowych modyfikacji, o ile możliwy.



#76 Share igor10246

igor10246

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 16 październik 2016 - 19:17

Szybka skrzynia/szybki most c-360

skoro mówiłeś że terenowych w ogóle nie używasz to chyba najrozsądniejsze było by przerobienie reduktora ale nie zmiana jednej zębatki tylko dwóch aby zrównoważyć prędkości czyli na przykład na wolniejszych 0,75 przełożenia i na drugiej 1,5 normalnego przełożenia tak bym to widział 1 jest wolna ale na jakąś czarną godzinę coś musi być 

 



#77 Share maciejmechnowy

maciejmechnowy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 30 listopad 2016 - 23:27

Szybka skrzynia/szybki most c-360

koledzy  chyba najmniej kosztownym  rozwiązaniem jest przerobienie wałka sprzęgłowego i kola dolnego wtedy 5iatka stała by się 4 a czwórka była by biegiem szybszym z tego co już policzyłem to koło na wałku sprzęgłowym powinno mieć 22 zęby. przy zachowani obecnego modułu zęba


Edytowany przez maciejmechnowy, 30 listopad 2016 - 23:29.


#78 Share roberto20026

roberto20026

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 03 grudzień 2016 - 17:46

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Jeżeli chcecie coś modyfikować skrzynię to powodzenia :) ale potem nie płaczcie na forum że co pół roku musicie rozpoławiać ciągnik zeby robić skrzynię, sprzęgło lub most. Ursus c 360 tak jak każda maszyna została przeliczona przez inżynierów na etapie projektowania i każdy element, każdy wał,łożysko, koło zębate zostało obliczone i jego rozmiary nie wzięły się  znikąd. Jeżeli chcecie przyspieszyć to najlepiej operować rozmiarami felg i ogumienia zarówno przedniego jak i tylnego. Prędkość powyżej 30km/h ciagnikiem i tak powoduje podskakiwanie przodu a to niszczy łożyska i wybija całą przednią oś. Zastanówcie się dobrze nad tą przeróbką skrzyni bo wywalić masę pieniędzy to nie kłopot tylko czy to przyniesie wam zysk i jaki kolwiek korzyści ? 



#79 Share majkel207

majkel207

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 797 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2016 - 21:38

Szybka skrzynia/szybki most c-360

nie prawda kolego, miałem duże koła od 4512 w c360, zwolnice od c340 i trochę podkręcony na pompie i latał blisko 40km/h i nie było żadnego problemu z jazdą, tylko ma uprawy sadownicze i ciągnik nie nadawał się na tych kołach i musiałem je zdjąć, po za tym nie chodzi nawet o jeżdżenie 40km/h bo w sumie nie wszędzie nawet jak tak się da, chodzi o latanie 30km/h ale nie na pełnym gazie i co równoznaczne z maksymalnym spalaniem, tylko żeby ten transport był trochę tańszy, czy to tak ciężko zrozumieć, że nie chodzi o szybką jazdę, tylko o tanią jazdę



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 02:09
  •  

#80 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 grudzień 2016 - 21:44

Szybka skrzynia/szybki most c-360

He he miałem 4011 i nie była wstanie osiągnąć przy obrotach silnika 2500/min 30 kilometrów. 40 km to bajki.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy v-max c360 sześćdziesiątka zetor skrzynia dyferencjał prędkość