Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szybka skrzynia/szybki most c-360


83 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 08 wrzesień 2015 - 21:23

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Witam.
W mojej c-360 zbliża się pora remontu układu jezdnego. Traktor służy mi do zrywki nasiębiernej drewna. Dużo muszę jeździć drogami utwardzonymi, często na spore odległości i na pusto.

Z racji zbliżającej się ingerencji w układ przeniesienia napędu chciałbym zwiększyć prędkość maksymalną swojej c-360 i w związku z tym mam kilka pytań:

1) szybka skrzynia zetorowska- czy posiada ona piąty bieg z tzw. nadbiegiem (nie tak jak w c-360, czyli równe obroty ataku z wałkiem sprzęgłowym/silnikiem), czy większą prędkość uzyskano poprzez zmianę przełożeń tylnego mostu i/lub zwolnic?;

2) jak skonstruowana jest skrzynia biegów w zetorze 4340 (kompatybilność z c-360, czy pasowałaby w miejsce skrzyni od c-360), jak tam wyglądają przełożenia tylnego mostu i zwolnic?

3) czy jest możliwość następujących przeróbek w skrzyni c-360:

-odwrócenie zasady działania reduktora (terenowe), tak, aby stał się on przyśpieszaczem- biegów terenowych praktycznie nie używam;

-zamiana miejscami trybów jednego z biegów, wytoczenie dwóch trybów o innym przełożeniu dla np. 4-tego biegu- z 3 na 5 wrzucę bez problemu, a w lesie i tak najczęściej używam trzech pierwszych biegów;

4) czy ktoś mógłby mi obliczyć obwody kół R28, R30, R32, R34 z oponami 16,9?

Wiem, że zaraz dostanę mnóstwo odpowiedzi, że nie zapanuję nad c-360 lecącą 50km/h jak chiński skuter. Prawdopodobnie jest to prawda, ale z miękkim przodkiem (może nawet ze zwrotnicami od 914), oraz układem o właściwej geometrii bez luzów będę próbować. Jeśli nie uda mi się to będę się cieszył również z tych 30 km/h, ale osiąganych przy np. 1600 obr.min :) Będzie oszczędniej, ciszej i zdrowiej dla silnika, a obciążenia na pusto to on nie ma (chociaż na asfalcie nawet z pełną przyczepką 5mp sosny na 5-tym biegu i max obr. wjeżdżał pod strome pagórki bez znacznego spadku prędkości obr. i liniowej. Gorąco proszę o odpowiedzi ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 13:49
  •  

#2 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 463 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2015 - 22:01

Szybka skrzynia/szybki most c-360 R28
Czyli sredjica 28 cali
L=28*π= 28*3,14= iles cali
Iles cali*2,56= iles centymetrow
Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#3 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2015 - 22:22

Szybka skrzynia/szybki most c-360

up w ten sposób obliczyłeś obwód felgi a gdzie oponę zgubiłeś? 

 

kółko 16.9-28 ma ~143cm x 3,14 = ~449cm obwodu

30calówka będzie miała 148cm x 3,14 itd itd

każdy cal to dodatkowe 2.5cm średnicy tak to wygląda w teorii 


Edytowany przez Maniek101, 08 wrzesień 2015 - 22:33.


#4 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 08 wrzesień 2015 - 22:26

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dziękuję :) A zna ktoś odpowiedzi na resztę moich pytań?

#5 Share zetores

zetores

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 463 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2015 - 22:51

Szybka skrzynia/szybki most c-360 http://www.opony.com...opon/375/85r28/
Ja tylko obwos felgi liczylem. Ale wystawczy tylko podstawic
Srednica x 3,14

Edytowany przez zetores, 08 wrzesień 2015 - 23:12.

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

#6 Share matiz955

matiz955

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2015 - 22:57

Szybka skrzynia/szybki most c-360 wiem że zwolnice od 40ki są szybsze niż 55,60ki.

#7 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2015 - 23:09

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Ty liczyłes ze r30 to promienien. A to jest srednica
Wiec r30 ma obwod: 76,2 cm * π
π to około = 3,14
A cal 2,54 cm
Tu jest tylko felga liczona.

 tak np 28 czy 30 cali  to średnica felgi nie wiem co drążysz? obliczenia podałem prawidłowe.



#8 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 09 wrzesień 2015 - 18:54

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Zatem z obliczeń wychodzi mi, że różnica dla koła r28 a r34 na oponach 16,9 to 'tylko' nieco ponad 3km/h, to i mało i nie mało, bo jednak około 10% różnicy prędkości.

#9 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 09 wrzesień 2015 - 20:09

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dla kół 14,9/28, oraz 18,4/34 różnica prędkości to już 6 km/h, ale to tylko dywagacje, na pewno nie założę takich kół bo coś nie wytrzyma...

#10 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 10 wrzesień 2015 - 21:30

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Czy ktoś może dokonywał przeróbek przyspieszających c-360?

EDYCJA:
Może ktoś ogólnie zna przełożenia tylnych mostów/zwolnic dla różnych zetorków, tak aby po prostu kupić atak i kosz satelit ze skośnymi zębami i taki wstawić?

Edytowany przez Mechamaniak, 10 wrzesień 2015 - 21:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 13:49
  •  

#11 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 11 wrzesień 2015 - 20:04

Szybka skrzynia/szybki most c-360

W zetorach 52xx - 77xx  "szybką skrzynię"  - niestety tylko 30 km/h - uzyskiwano za pomocą innego przełożenia na zwolnicach (i ewentualnie w przednim moście).



#12 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 11 wrzesień 2015 - 20:50

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Aha. Jaka jest różnica w przełożeniu mostu pomiędzy zetorem 52xx a c-360/4011?? Bo z tego, co wyczytałem, to zetor ma sporą różnicę w przełożeniu zwolnic (większe przełożenie).

#13 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1158 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 11 wrzesień 2015 - 20:58

Szybka skrzynia/szybki most c-360

było kilka wersji skrzyń w zetorze.

Zwykły 7711 był szybszy na felgach 34" od Zetora 7211  który tez ma takie dołoże (przejscie z 28" na 34: zrobilismy parę lat temu w domu) i nie osiąga 30km/h, gdzie 7711 ok 30-32 km/h

Do tego u kuzyna jest 7711 w wersji eksportowej na felgach 30" i gania on ponad 30 km/h więc ma jeszcze inne przełożenie. Po założeniu 34" jechał by pewie ok 36-37 km/h


Edytowany przez Mikruss, 11 wrzesień 2015 - 20:59.


#14 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 11 wrzesień 2015 - 21:36

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Jak ty chcesz sobie tryby zmienić że gdzie 3 a gdzie 5 w ogóle pierwszy raz słyszę.Możesz wstawić zowlnice i połosie od 4011 i będzie szybciej leciał  i atak zetora żeby było ciszej i można podkręcić na pompie 2800 ale te silniki powyżej 2200 nie lubią  tak wysokich obrotów



#15 Share Mechamaniak

Mechamaniak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanika, historia technologia (w tym agrotechnika), leśnictwo.

Napisany 12 wrzesień 2015 - 09:58

Szybka skrzynia/szybki most c-360 Hmm, miałem na myśli zrobienie jednego biegu "superszybkiego", ale po zastanowieniu to jednak tej czwórki brakowałoby. Może wykonanie trybów stałego zazębienia w taki sposób, aby każdy bieg był szybszy, a czwarty bieg był szybszy niż piąty (miał nadbieg, bo piątka ma obroty 1:1 z wałkiem sprzęgłowym)? Najwyżej dla bardzo wolnych przełożeń włączałoby się reduktor...

#16 Share Rolnik2517

Rolnik2517

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rawa Mazowiecka

Napisany 12 wrzesień 2015 - 13:42

Szybka skrzynia/szybki most c-360

załóż zwolnice od ursusa c 4011 opony 16,9 30 lub 16,9 32 lub 16,34 i silnik 3p i poleci ci 50 na godzinę 

tutaj masz c 4011 3p tylko na ogumienie 12,9 28 

do tego atak zetora żeby był cichszy 


Edytowany przez Rolnik2517, 12 wrzesień 2015 - 13:43.


#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2015 - 14:13

Szybka skrzynia/szybki most c-360

He he he. Ty sobie jaja robisz?


KPK Kumurun Team

#18 Share Rolnik2517

Rolnik2517

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rawa Mazowiecka

Napisany 12 wrzesień 2015 - 15:19

Szybka skrzynia/szybki most c-360

ja nie 



#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2015 - 19:09

Szybka skrzynia/szybki most c-360

Myślę raczej że tak. 60-ka nie jest wstanie jechać z prędkością 50km/h.  Bez ingerencji w przełożenia lub silnik z  większymi obrotami  i to sporo to niemożliwe.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szybka skrzynia/szybki most c-360 Dzisiaj, 13:49
  •  

#20 Share Rolnik2517

Rolnik2517

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rawa Mazowiecka

Napisany 12 wrzesień 2015 - 19:34

Szybka skrzynia/szybki most c-360

przy takiej modyfikacji to jedynie sprzęgło w lesie dostanie w d*pę skrzynia raczej powinna wytrzymać  ;) a tylny most jest  podobny albo taki sam jak w zetorach 7745 tylko ma inny tryb   -_-  silnik 3p da moment obrotowy jedynie czego bym się  obawiał to hamulce że z ładunkiem nie dadzą rady 

jak ta 4011 wyciąga 40 km/h to większe koła to  będzie  już blisko 50 km/h

jeśli się mylę to mnie poprawcie 


Edytowany przez Rolnik2517, 12 wrzesień 2015 - 19:35.


Podobne tematy v-max c360 sześćdziesiątka zetor skrzynia dyferencjał prędkość