Gregor56896

Ciśnienie hydrauliki Renault 133.14

Polecane posty

Gregor56896    0

Jakie powinno być ciśnienie na wyjściu z hydrauliki w Renault 133.14?  Ewentualnie jakie zakresy powinno przyjmować (wolne a wysokie obroty, ciepły a zimny silnik)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przyjacielu.

Po pierwsze: jeśli obroty nie miałyby znaczenia producenci pomp hydraulicznych projektowaliby je na jak najmniejsze możliwe obroty, nawet 20-40 obr/min a tak nie jest. Każdy producent pomp zamieszcza obroty znamionowe swoich produktów, czyli obroty przy których pompa powinna pracować zapewniając odpowiednie parametry (ciśnienie i wydajność). Z prędkością obrotową związana jest nierozerwalnie sprawność pompy.

Nie jest tak, że przy 700 obr/min (obroty silnika) masz 180 bar.

 

Po drugie: gdyby temperatura nie miała wpływu na ciśnienie żaden producent ciągników nie montowałby zbędnych podzespołów w postaci chłodnicy oleju. Jeszcze jedna sprawa: gdyby tak było można by zalewać układ olejem z najniższej półki i najgorszej klasy jakości ze względów ekonomicznych.

Wraz ze wzrostem temperatury olej staje się rzadszy a tym samym ciśnienie w układzie spada. Im lepszej jakości olej tym wpływ temp. jest mniejszy, ale jest.

Oczywiście instalowane są pompy z pewnym zapasem a ciśnienie jest utrzymywane na odpowiednim poziomie za pomocą regulowanego zaworu przelewowego. To zadaniem zaworu jest utrzymywanie stałego ciśnienia niezależnego od obrotów i temperatury, ale w rozsądnych granicach.

 

Najgorszym wynikiem będzie obciążony stan, gdy obroty silnika są na poziomie biegu jałowego a temperatura oleju jest najwyższa (powiedzmy 100oC).

Najlepszy wynik osiągniemy, gdy olej będzie zimny, zaś obroty silnika będą zbliżone i równe znamionowym.

Aby zminimalizować te zmiany należy stosować olej o odpowiedniej jakości, który zawiera zestaw dodatków uszlachetniających.

 

Ciśnienie powinno wynosić 180 bar.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja przyjacielu nie chciałem koledze wykladu z hydrauliki wykladac napisałem to co wiedziałem krotko i na temat a z tobą ze wszystkim się i tak nie zgadzam ale niech tak zostanie odnosnie obrotów  nie mówiłem o20 obr tylko jak silnik pracuje np,na 800 to przedewszystkim wzrasta wydajnośc a jeśli chodzi o temperaturę to sprubuj dobrą pompę zblokować zawór przelewowy zablokować i rozdzielaczem podaj do końca na jakiś siłownik to zobaczysz czy na wolnych obrotach nie osiągniesz np 400bar i co będzi dalej nie muszę wyjasniać ,proszę nie odbierz tego złośliwie ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

AlaCapone, teraz Ty mocno pogoniłeś kolegę chociaż dobrze odpowiedział: na sprawnej hydraulice ciśnienie powinno wynosić ok 180 bar niezależnie czy przy obrotach znamionowych czy krańcowym zakresie obrotów. Robisz wykład o czymś co nie ma raczej znaczenia dla autora.

AD1. Jeśli przy 700rpm nie masz 180 bar to albo masz olej do zmiany, albo masz słabą pompę bądź inną przyczynę spadku ćiśnienia w hydraulice. Tyle ma być, jeśli nie ma to coś już niedomaga. Pompy są projektowane tak by w danym max zakresie ich działania dawały odpowiedni wydatek oleju, przy tym zachowując adekwatną cenę do tego. No bo po jaką cholerę kłaść pompę do ciągnika 100KM o wydajności 60l/min przy 700 rpm? Masz wtedy grubo ponad 200l/min przy max rpm silnika.

AD2. Takie podzespoły jak chłodnica oleju są po to by podnosić sprawność układu hydraulicznego - i zarówno pompa jak i jakość oleju za nią odpowiadają. Podnosisz temat zaworu przelewowego: właśnie dlatego on tam jest by ciśnienie utrzymywać na odpowiednim poziomie, jeśli otwiera się za wcześnie/za późno układ nie działa tak jak był zaprojektowany. Tak samo jest gdy pompa czy rozdzielacze maja przecieki a jakość oliwy pozostawia wiele do życzenia - ciśnienie jak i wydajność spada. Jak układ jest sprawny to czy będzie 700rpm czy 2400 rpm ma być 180 bar i koniec tematu.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

A ja wam powiem tak sami sobie na wzajem dajecie wykłady a kolega zapytała jasno i prosto. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj